Hathengeres prémiumhibrid – Itt a BMW 545e!

Izomhibriddel bővült az 5-ös BMW kínálata, az 545e hathengeres turbómotort kapott

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Négyhengeres hibridek után a BMW hagyományához hűen soros hathengeres benzinmotorokkal erősíti a nagyobb modellek kínálatát, most épp az 5-ös hibrid csúcsmodellje mutatkozott be.

Hibrid és elektromos modellekkel erősít a BMW a jelenben és a jövőben. Az új iPerformance modellek között nemcsak dedikáltan villanyos, de hagyományos, meglévő modellekből épülő kivitelek is készülnek. Az elektromos iX3 már meg is érkezett, de még több várható, hibridekből viszont már most is erős a kínálat a bajoroknál. A kezdeti lépések után most jött meg az a flow, amit vártunk Münchenből. Hathengeres benzinmotorokat egészítenek ki elektromos hajtással, nem kétliteres négyhengerest, ami a valódi prémium modelleket keresőknek lehet igazán jó hír.
Hirdetés
Megérkezett a legfrissebb hibrid BMW modell, ami még a frissítés előtti 530e-nél is népszerűbb lehet, hiszen hengerből sem szenved hiányt. Az 5-ös jelenlegi hibrid kínálatának ezzel az 5. tagja érkezett meg az 530e, 530e xDrive és ezek Touring változata mellé. 2019-ig 50 000 darab 530e talált gazdára, a frissítéssel érkezett új extrákkal ez a modell is népszerűbbé válhat, ám nagy kérdés, hogy a hathengeres újdonság mennyivel szárnyalja majd túl.

Az ügyfelek és rajongók által eddig hangoztatott hiány a hathengeres motor iránt mostantól elhalkulhat, ugyanis erőből sem hozott keveset az új 545e xDrive.

A BMW konnektorról tölthető modelljeinek értékesítése 2019 végére elérte a félmilliós darabszámot, melyet vélhetően egészen rövid időn belül, 2021 végéig meg fog duplázni a gyártó. Az új csúcs 5-ös plug-innel erre egész jó esélye van, mivel a gyors BMW-re, a takarékosra és a teljesen elektromos közlekedésre is választ adhat, nem mellesleg pedig az eleganciára, ami az 5-öst a kezdetek óta tökéletesen jellemzi. Az új 545e messziről is felismerhető, ha szemből érkezik, lézertechnológiás fényszórójának felső részét az iPerformance színével, az élénk kékkel dobták fel. Jelenleg a leggyorsabb konnektorról tölthető hathengeres BMW.

Álló helyzetből 100 km/h-ra 4,7 másodperc alatt képes felgyorsulni, sportosságát pedig 3,0 literes turbómotorjának köszönheti.

Az 545e xDrive rendszerteljesítménye 394 lóerő és 600 Nm nyomaték, mely a már korábban próbált X5 45e teljesítményével egyenlő egy jóval potensebb méretben és karosszériában. A soros hathengeres benzines turbómotor 286 lóerővel, a mögé csatlakoztatott elektromos motor pedig 109 lóerővel száll be a hajtásba. Mögötte nyolcfokozatú automata váltó és elektronikusan vezérelt xDrive összkerékhajtás dolgozik, mely elektromos üzemben is ugyanúgy küldheti előre is a hajtás egy részét. Az új hibrid BMW-ket már úgy hangolják, hogy a hálózatról is tölthető akkumulátorban tárolt energia kihasználhatóságáig villanyautóként viselkedjen és teljeskörűen használható legyen, ezért az 545e tisztán elektromos végsebessége 140 km/h. Elektromos hatótávolsága egy töltéssel 54-57 kilométer, melyhez az 530e-hez hasonlóan egy 12 kWh-ás, 400 voltos feszültségű akkumulátorban tárolja az energiát. A hátsó üléssor alá épített, a BMW által házon belül fejlesztett akkumulátor miatt a benzintankot hátrébb, a hátsó tengely fölé építették, mellyel a csomagtér padló alatti részéből vissza kellett venniük, így az 545e csomagtartója 410 literes. A csak szedánként és öszkerékhajtással kapható új csúcs 5-ös hibrid kombinált fogyasztási értéke 2,1-2,4 liter, amit rendszeres hálózati töltésekkel a gyártó szerint el lehet érni. A töltési lehetőség Type2 oszlopról is legfeljebb 3,7 kW-os lehet, konnektorról a 10A-s töltőkkel jellemzően 2,3 kW adódik. A maximális töltési sebesség miatt a teljes töltésig minimum 4,5 óra telik el, otthoni hálózatról ez több is lehet, melyen az otthon is kiépíthető töltődobozokkal gyorsíthatunk.
Hirdetés
Többféle menetmód közül választhat a sofőr annak megfelelően, milyen környezetben és persze hangulatban vezet. A megszokott Sport mód mellett, ahol a teljes erő kihasználható gyors gázreakcióval és feszesebb rugózással, többféle Eco módot, valamint Hybrid és Electric üzemmódot is találunk. A Hybrid Eco Pro üzemmódban vitorlázásra is képes, amikor sem visszatermelés, sem motorfék nem lassítja az 545e-t kiguruláskor.

A távolságtartó radarját és kameráit használva az előttünk haladó autóhoz képest igazítja a visszatermelés mértékét.

Az 545e továbbá arra is figyel, hogy városon belül a lehető legtöbbet mozogjon villannyal, valamint azokba a zónákba, ahol tiltott a belsőégésű motor használata, csak elektromosan fog behajtani. Ehhez szükséges, hogy a navigáció is fusson, így az út további szakaszain megspórolja a tiltott szakaszokra elég elektromos hatótávot. Hans Zimmer, a világhírű zeneszerző komponálta meg azt a hangot, zenét, mely az 545e indításakor fogadja a sofőrt és utasait. Emellett az új hibrid BMW külső hanggenerátort is kapott, mely a gyalogosok számára szolgál figyelmeztetésként, amikor éppen elektromos üzemben halad. Online kapcsolata jóvoltából már az 545e-hez is használható a My BMW okostelefonos applikáció, melyen keresztül távoli nyitás-zárás is elvégezhető, valamint az autó aktuális helyzetét is mutatja és bizonyos országokban még az autó 360 fokos körkamera rendszerét is használni tudja, így megnézhetjük mobilunkon, mi történik az autó körül, amikor éppen távol vagyunk. Emellett a programozható állóhűtés és -fűtés megfelelő hőmérsékletet biztosít, amikor az autóhoz megérkezünk, ha eközben éppen tölt, akkor pedig a hatótávolságából sem veszít. Az új 545e xDrive egyetlen gyenge pontja továbbra is a töltési sebesség lehet, melyet a BMW tervei szerint csak akkor fognak növelni, ha a plug-in hibrideik elérik a 100 kilométeres elektromos hatótávolságot, amihez az X5 45e már egészen közel is jár.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?