0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

A koreaiak királya - Kia Stinger menetpróba

Kia Stinger nemzetközi menetpróba

·

A néhány éve bemutatott koncepció megvalósult, a GT Conceptből igazi gran turismo vált. Az ötajtós kupéval a német prémiumgyártóknak is számolni kell.

%KA%A Stinger egyértelműen a csúcs, 3,3 literes, 370 lóerős GT köré épült. Ő a legszebb, és vele a legnagyobb élmény az autózás%KA%

A Stinger egyértelműen a csúcs, 3,3 literes, 370 lóerős GT köré épült. Ő a legszebb, és vele a legnagyobb élmény az autózás

Már csak ez hiányzott! Évek óta egyre komolyabb minőséget, technikát és finomságokat ad a Kia az autós társadalomnak. Mára már szinte az összes személyautó szegmenst lefedi a koreai gyártó kínálata. A városi Picantotól a SUV Sorentóig mindenki megtalálhatja a számára ideális méretű autót. Egy valami azonban hiányzott mindegyikből. Az igazán sportos megjelenés és egy nagyteljesítményű motor. A 2011-ben bemutatott GT Concept tanulmányautónak hat évre volt szüksége, hogy szériaéretté váljon, és Stinger néven lépjen a márka kínálatának csúcsára. Személyében megszületett a sokak által régen várt Kia.

%KA%A négy kipufogó azonnal elárulja, hogy a legerősebb modellel van dolgunk, a 2,0 literes benzines és a 2,2-es dízel csak egy oldalon kap dupla kipufogót%KA%

A négy kipufogó azonnal elárulja, hogy a legerősebb modellel van dolgunk, a 2,0 literes benzines és a 2,2-es dízel csak egy oldalon kap dupla kipufogót

Ismerős forma. Manapság már egyre több gyártó kínálja a sportos kinézetű négy- vagy ötajtós kupéformát. A német prémiumgyártók már mind rendelkeznek ilyen modellel, így nem maradhatott el a Kia sem. Nem titkolták a gyártónál sem, a Stingert a BMW 4-es sorozat, azon belül is a Gran Coupé ellen kívánják hadrendbe állítani. A formája ugyanakkor mégsem BMW-s. Oldalról nézve a sziluett sokkal inkább hasonlít az Audi A7-re, ami nem csoda, hiszen Peter Schreyer, az Audi TT dizájnere jelenleg a Kia Motor formatervezésért felelős vezetője. A rövid első túlnyúlás szintén a német prémium modellekre jellemző.

%KA%A beltér kellően tágas elöl és hátul is, az anyagok minősége a német prémiumautókban megszokott szintet hozza. Nem kérdés, a Stinger versenytársai egyértelműen a német gyártók modelljei között keresendők%KA%

A beltér kellően tágas elöl és hátul is, az anyagok minősége a német prémiumautókban megszokott szintet hozza. Nem kérdés, a Stinger versenytársai egyértelműen a német gyártók modelljei között keresendők

Kia Stinger − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4830 1870 1400 2905 406-1114

%KA%A piros külsőhöz jól passzol a fekete Nappa bőr belső, ami elöl fűthető és hűthető, hátul csak fűthető%KA% %KA%A piros külsőhöz jól passzol a fekete Nappa bőr belső, ami elöl fűthető és hűthető, hátul csak fűthető%KA%

A piros külsőhöz jól passzol a fekete Nappa bőr belső, ami elöl fűthető és hűthető, hátul csak fűthető

%KA%A szürke vagy fekete külsőhöz viszont jó választás lehet a piros belső, ami igen nagymértékben feldobja a kokpitet%KA% %KA%A szürke vagy fekete külsőhöz viszont jó választás lehet a piros belső, ami igen nagymértékben feldobja a kokpitet%KA%

A szürke vagy fekete külsőhöz viszont jó választás lehet a piros belső, ami igen nagymértékben feldobja a kokpitet

Méretes, kényelmes. 4830 mm-es hosszához 2905 mm-es tengelytáv társul, amely kellő lábteret ad mind az elöl, mind pedig a hátul utazóknak. Az 1400 mm-es magassághoz egy kupésan lejtő tető is társul, amiről azt gondolhatjuk, hogy erősen korlátozza majd a fejteret a hátul ülőknél. Mivel azonban nem csak az első, hanem a hátsó ülések is mélyebben vannak a megszokotthoz képest, így 180 centis magassággal is kényelmesen elfér a fejünk hátul. A tágas utastér mögött 406 literes csomagtartó is helyet kapott, amely a 60/40 arányban ledönthető hátsó üléstámlákkal 1114 literesre bővíthető. A 406 liter bár nem tűnik nagynak manapság, kinyitva a csomagtérajtót mégis méretes rakodási nyílás és tágas tér fogad. Nem kell aggódni, egy négy fős család egy heti poggyásza kényelmesen el fog férni a Stinger hátuljában.

%KA%A 406 liter csak a számot olvasva tűnik kevésnek, a valóságban igen méretes a csomagtér és a nyílása is, a hátsó ülések ledöntésével 1114 literig bővíthető%KA%

A 406 liter csak a számot olvasva tűnik kevésnek, a valóságban igen méretes a csomagtér és a nyílása is, a hátsó ülések ledöntésével 1114 literig bővíthető

Prémiumos. Ha bekötött szemekkel beültetnénk valakit a vezetőülésbe és letakarnánk a jelet a kormányon, akkor bizonyára sokan azt tippelnék, hogy BMW-ben, Merciben vagy Audiban ülnek. Nem véletlenül, az anyagminőség és a megjelenés valóban ezekre a márkákra emlékeztet. A kormány finom bőrözésű, akárcsak a műszerfal felső része. A GT változatban lévő Nappa üléskárpitok is minőségiek, a díszítőelemek szálcsiszolt alumíniumból készültek. Az ülések igen komoly oldaltartást adnak, a GT-ben két oldalról magunkra tudjuk szűkíteni a háttámla két oldalát, hogy egyáltalán ne lötyögjünk benne a kanyarokban. Az első sor hűthető és fűthető, a hátsó csak fűthető. A vezetőülésben az Optimához képest 45 mm-rel alacsonyabban ülünk, a kardánbox magasan fut, így kényelmesen könyökölhetünk jobb kézzel is, tenyerünket pedig az alacsonyra tervezett váltógombon pihentethetjük.

%KA%Oldalról a sziluettjét nézve egyértelműen az Audi A7 ugrik be. Nem véletlenül, a formatervező csapatot az Audi TT tervezője, Peter Schreyer vezette%KA%

Oldalról a sziluettjét nézve egyértelműen az Audi A7 ugrik be. Nem véletlenül, a formatervező csapatot az Audi TT tervezője, Peter Schreyer vezette

Fullos. A megjelenés, a dizájn és a kényelem mellett nem aprózták el a felszereltséget sem a mérnökök. A Stingerbe mindenből a legokosabb, legújabb, legfejlettebb került. Itt van a szélvédőre vetítő Head Up Display, ami a sebességen, a navigáción, a sebességkorláton és rádióadón túl még azt is megjeleníti, hogy a holttérfigyelő éppen melyik oldalon érzékel mögöttes forgalmat. A hangzásról 15 hangszórós, 720 wattos Harman/Kardon hifi gondoskodik, ami koncertterem minőségű hangzást ad. A telefont vezeték nélkül is tölthetjük, a csomagtérajtó motorosan nyílik és csukódik. A 8 colos infotainment érintőképernyő Apple CarPlay és Android Auto támogatást is tud, meg persze a parkolókamera képeit is vetíti.

%KA%Előre, hátra és oldalra is képes nézni a parkolókamera. Utóbbi esetben mind a négy kereket figyelhetjük külön. Emellett pedig felülnézeti 360 fokos képet is kapunk%KA% %KA%Előre, hátra és oldalra is képes nézni a parkolókamera. Utóbbi esetben mind a négy kereket figyelhetjük külön. Emellett pedig felülnézeti 360 fokos képet is kapunk%KA% %KA%Előre, hátra és oldalra is képes nézni a parkolókamera. Utóbbi esetben mind a négy kereket figyelhetjük külön. Emellett pedig felülnézeti 360 fokos képet is kapunk%KA%

Előre, hátra és oldalra is képes nézni a parkolókamera. Utóbbi esetben mind a négy kereket figyelhetjük külön. Emellett pedig felülnézeti 360 fokos képet is kapunk

Előre, hátra is lát, sőt felülnézeti 360 fokos képet is ad, emellett pedig az összes kerék környezetét láthatjuk, ha például egy padka mellé kellene beparkolni. Az adaptív tempomat teljes megállásig képes fékezni, ezt követően pedig elindulni, az aktív sávtartó elektronika is szépen tart minket sávon belül, amíg a rendszer ránk nem szól, hogy meg kellene fogni a kormányt. Fáradságérzékelő is figyel ránk, ami szól, hogy szünetet kellene tartani. Tolatáskor keresztirányú forgalom figyelő is a segítségünkre van, éjszaka pedig az adaptív LED lámpák teszik biztonságosabbá a haladást. Szintén sötétben lesz hasznos az automatikus távfény-kapcsoló.

Ha kicsit vadulni van kedvünk, akkor rajtprogrammal is elindulhatunk, amivel álló helyzetből akár 4,9 másodperc alatt is elérhetjük a 100 km/órás tempót.

%KA%A műszerfal középső része csak vetített, a mutatós műszerek szerencsére valódiak és analógok maradtak%KA%

A műszerfal középső része csak vetített, a mutatós műszerek szerencsére valódiak és analógok maradtak

%KA%Motoros csomagtérnyitás és -zárás, 720 wattos, 15 hangszórós Harman/Karon hifi és Head Up Display is található a Stingerben%KA% %KA%Motoros csomagtérnyitás és -zárás, 720 wattos, 15 hangszórós Harman/Karon hifi és Head Up Display is található a Stingerben%KA% %KA%Motoros csomagtérnyitás és -zárás, 720 wattos, 15 hangszórós Harman/Karon hifi és Head Up Display is található a Stingerben%KA%

Motoros csomagtérnyitás és -zárás, 720 wattos, 15 hangszórós Harman/Karon hifi és Head Up Display is található a Stingerben

Két benzin, egy dízel. Ezekkel a motorokkal érhető el a Stinger. Előbbiből a belépőt a 2,0 literes turbós négyhengeres jelenti, 255 lóerővel és 353 Nm forgatónyomatékkal. A csúcsmotor a 3,3 literes, V6-os duplaturbós benzines, 370 lóerővel és 510 Nm nyomatékkal. A dízelpártiak is örülhetnek, hiszen a 200 lóerős 2,2-es blokk 440 Nm forgatónyomatékot és a benzinesekhez képest jelentősen alacsonyabb fogyasztást ad. Mindegyik motorhoz a házon belül fejlesztett nyolcsebességes automatát kapjuk meg, ami jól teszi a dolgát, egyetlen hátránya, hogy a visszaváltásoknál sokat késlekedik. Ilyenkor viszont a kormány mögötti kapcsolókkal tudunk visszakapcsolni, hogy előkészítsük az előzést. A dízelhez és a 2,0 literes benzineshez alapfelszereltségként csak hátsókerékhajtást kapunk, a csúcs 3,3 literes kizárólag összkerékhajtással érhető el, a dízelhez pedig 600 ezer forintos feláron rendelhetjük. Elöl MacPherson, hátul öt lengőkaros futóműveket találunk, a kerekek 17-19 col közöttiek lehetnek. A futómű lehet elektronikusan szabályozható, a Drive Mode Select választóval hangolhatjuk. A Smart, Eco, Comfort, Sport és Sport+ állásokban nem csak a futómű karakterisztikája változik, hanem a motoré, a gázpedálé, a váltóé, a kormányé és az összkerékhajtásé is.

%KA%A váltókar Audisan rövid, kényelemesen lehet rajta tenyerelni. Mögötte a módválasztóval egyetlen tekeréssel átállhatunk komfortból sport módba%KA%

A váltókar Audisan rövid, kényelemesen lehet rajta tenyerelni. Mögötte a módválasztóval egyetlen tekeréssel átállhatunk komfortból sport módba

Kia Stinger − műszaki adatok
2.0 T-GDI 2.2 CRDi 3.3 T-GDI
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1998 2199 3342
Hengerek/szelepek száma 4/16 6/24
Váltófajta/-fokozat automata/8
Teljesítmény [LE] 255 (6200) 200 (3800) 370 (6000)
Nyomaték [Nm] 353 (1400-4000) 440 (1750-2750) 510 (1300-4500)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 6,0 7,6 4,9
Végsebesség [km/h] 240 230 270
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 7,9 5,6 10,6
CO2-kibocsátás [g/km] 181 146 244
Saját tömeg [kg] 1642-1758 1703-1806 1834-1896
Megengedett össztömeg [kg] 2185 2260 2325

%KA%A 3,3 literes V6-os ereje és nyomatéka lenyűgöző, akárcsak a hangja. A komoly erőhöz nyolcgangos automata váltó és összkerékhajtás is társul. A fullextrás kivitel 17,49 millióért vihető haza%KA%

A 3,3 literes V6-os ereje és nyomatéka lenyűgöző, akárcsak a hangja. A komoly erőhöz nyolcgangos automata váltó és összkerékhajtás is társul. A fullextrás kivitel 17,49 millióért vihető haza

Milyen vezetni? Nem bízták a véletlenre a szervezők a nemzetközi menetpróbát. A mallorcai reptértől 10 percre található versenypályán kezdtük az ismerkedést az autóval, természetesen a csúcs, 370 lovas GT-be ülhettünk először. Épp egy komolyabb zápor közepette sikerült az aszfaltcsíkra hajtani, vizes körülmények között is igen komoly teljesítményt nyújtott a Stinger. Sport+ módban részben kikapcsolt menetstabilizálóval is hülyebiztos volt. Némi csúszkálást engedett, de az összkerékhajtás tette a dolgát. A kormányzás pazar, a változó áttétel miatt alig kell fordítani a kormányon, már rá is tettük az ívre az elejét. Az 1,9 tonnás tömeg lényegesen kevesebbnek érződik, a Brembo fékek pontosan adagolhatóak és intenzíven lassítják a komoly lendületben lévő méretes karosszériát. A pálya után természetesen közúton is próbára tehettük a Stingereket, mindhárom motorral sikerült vezetni egy-egy óra erejéig.

%KA%Az alsó kilenc LED teszi ki az indexet, a fényszóró LED-es, automatikusan kapcsolja a távolsági fényt, az adaptív funkció pedig a kanyarokban is segít éjszaka%KA%

Az alsó kilenc LED teszi ki az indexet, a fényszóró LED-es, automatikusan kapcsolja a távolsági fényt, az adaptív funkció pedig a kanyarokban is segít éjszaka

Nem kérdés, hogy a GT köré tervezték és építették az autót. A 255 lovas benzinessel és a 200 lóerős dízellel már nem annyira élményautó, de még mindig élvezhető a vezetése. A kisebb benzines is jó választás, igaz, a GT 12-13 literes fogyasztása mellett a 10-11 literes átlaga soknak tűnik. Ha fontos, hogy keveset egyen a Stinger, akkor a dízelt kell választani, amellyel 6,6 literes fogyasztást sikerült elérni. Ez valóban jó érték, viszont a dízellel már nincs annyira egyben a Stinger. A futóműve is másabbnak érződik, és a 200 lóerővel sem annyira fürge, mint várnánk. A 7,6 másodperces 0-100 km/órás sprint reális, lehet, hogy csak azért tűnik kevésnek, mert előtte a nála erősebbeket vezettem.

%KA%Versenypályán mi sajnos csak vizes körülmények között vezettük, másnap a többi kolléga szárazon is élvezhette. Összkerékhajtással is vígan kezd füstölésbe a hátsó kerék a kanyarból kigyorsításnál%KA%

Versenypályán mi sajnos csak vizes körülmények között vezettük, másnap a többi kolléga szárazon is élvezhette. Összkerékhajtással is vígan kezd füstölésbe a hátsó kerék a kanyarból kigyorsításnál

Az eddigi legjobb. Nem kérdés, hogy a Stinger személyében az eddigi legjobb, legsportosabb és legdrágább Kia született meg. Tekintve azt, amit ad, az egyik legjobb ár/érték arányú nagyautónak számít a piacon. Induló ára idehaza 12,5 millió forint, a csúcs V6-os minden lehetséges extrával szerelve (kivéve metálfény, ami további 215 ezer forint) 17,49 milliótól indul. A kisebb benzines 13 milliótól vihető haza. A V6-osból csak GT felszereltség van, a másik két változatból viszont érdemes a GT-Line szintet választani, ami 14,19 és 14,69 millióról indul, attól függően, hogy benzinest vagy dízelt akarunk. A legnagyobb élményt egyértelműen a 17,49 milliós kivitel adja, ha beérjük a kisebb teljesítménnyel, akkor 14,19 millióért szintén egy nagyszerű autónk lesz. Ha valakinek megéri a kereken 500 ezer forintos felárat a dízel változat, és nagyon számít a fogyasztás, akkor válassza azt, előtte viszont érdemes megnézni a 2,0 literes benzinest is, mert a Stinger mégiscsak akkor az igazi, ha benzin hajtja.

%KA%Versenypályán használatos menük is kerültek a Stingerbe. Köridőmérő, G-mérő. Az olajhőfokot, nyomatékot és a turbótöltést is figyelemmel kísérhetjük%KA% %KA%Versenypályán használatos menük is kerültek a Stingerbe. Köridőmérő, G-mérő. Az olajhőfokot, nyomatékot és a turbótöltést is figyelemmel kísérhetjük%KA% %KA%Versenypályán használatos menük is kerültek a Stingerbe. Köridőmérő, G-mérő. Az olajhőfokot, nyomatékot és a turbótöltést is figyelemmel kísérhetjük%KA%

Versenypályán használatos menük is kerültek a Stingerbe. Köridőmérő, G-mérő. Az olajhőfokot, nyomatékot és a turbótöltést is figyelemmel kísérhetjük

Kia Stinger − alapárak (Ft)
2.0 T-GDI 2.2 CRDi 3.3 T-GDI
EX 12 500 000 13 000 000 -
GT-Line 14 190 000 14 690 000 -
GT - - 17 490 000

%KA%Kicsit a Maseratira emlékeztet a hátsó rész, annál viszont sokkal látványosabb ez a far. A Stinger egy igazi gran turismo lett, amit mindenki KIAkar majd próbálni%KA%

Kicsit a Maseratira emlékeztet a hátsó rész, annál viszont sokkal látványosabb ez a far. A Stinger egy igazi gran turismo lett, amit mindenki KIAkar majd próbálni

Ez is érdekes lehet:
 

Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység...

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

Skoda Octavia Style 1.0 TSI teszt

Túltolták a downsizingot, de ne legyünk előítéletesek. Az ezres Octaviát vezetni jó, a fogyasztása...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...

BMW 120i, 2004 - használtteszt

Nem is túl rég játszik szerepet a BMW az ötajtós kompakt kategóriában, de várjunk csak! Az első...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (32 db)

Edy írta: 6 napja

https://youtu.be/tSWQTkbTYIQ

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: múlt héten
Csalfa Romeo írta: múlt héten

Ez az autó gyakorlatilag egy Optima CC. A Kia válasza a VW Arteonra, ami talán az egyetlen valódi vetélytársa is egyben. Ha már a Kizashit felhoztad: remélhetőleg nem az a hányattatott sors vár majd a Stingerre, mert a Kizashi elég csúnyát zakózott.


Előzmények megtekintése

so-so, de egyébként annak a megfelelője valóban. az arteon sztem gagyi lett, de valaki meg oda van érte....hát ha így állunk, akkor nem elképzelhetetlen azért az sem, hogy a stingerért is oda legyenek, mert szerintem egy arteontól jobban néz ki, de amiket felsoroltam azok miatt, mégis kevesebb lesz az eladás, de ez csak szubjektív prognózis. csak hogy káromkodjak picit.
Egyébként az optima sw, szeintem a piacon lévő legkiaknázhatóbb kombi design ügyileg, mert 2 nagy felnivel picit ültetve, síneket levéve is brutális szerintem, de személyes rigolya, hogy kombit nem vennék, de arra azt mondom, hogy durva. Ezelőtt a 159 SW-re mondtam ezt.
A kizashi koncepciója komoly volt pedig, de szériára nagyon lebutították a fenébe....noha rosszul az sem nézett ki, de a kevés motortípus és a szuzukinak abszolút új terep szerintem megásta a sírját. Ekkora kontraszt ugyan nincs a stingernél, de számomra van azért pici hasonlóság.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: múlt héten
Bezzenev írta: múlt héten

én azt mondom, hogy fölösleges a formai dolgokon karatézni, persze ha unatkoztok, az más tészta. Eleve szubjektív dolog, szóval igazság sosem lesz ezzel kapcsoaltban.

az én véleményem az, hogy nem néz ki rosszul, ha objektíven nézem, de nekem pl. nem kellene, de ez mellékes. illetve, annyira nem mellékes, hisz ilyen gépet nem fognak flottába venni, szóval a külsőnek igen megkapónak kell lennie egy első szériás próbálkozásnál....egy új rétegbe, ahova be akarnak törni, effektív háttér nélkül. Emiatt gondolnám, hogy többet kellene nyújtani mint a "nem rossz" titulus. Egy 4-es bmw, vagy a7 helyett senki nem fogja ezt a kiát venni, abban biztos vagyok. Nem azért mert sz@r, hanem egész egyszerűen nem robbant be, nem mutat újat, az interőr kicsit gagyi és nincs háttere a cégnek ebben a szegmensben.

Emlékeztet a dolog a suzuki kizashira egyébként.


Előzmények megtekintése

Ez az autó gyakorlatilag egy Optima CC. A Kia válasza a VW Arteonra, ami talán az egyetlen valódi vetélytársa is egyben. Ha már a Kizashit felhoztad: remélhetőleg nem az a hányattatott sors vár majd a Stingerre, mert a Kizashi elég csúnyát zakózott.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: múlt héten

én azt mondom, hogy fölösleges a formai dolgokon karatézni, persze ha unatkoztok, az más tészta. Eleve szubjektív dolog, szóval igazság sosem lesz ezzel kapcsoaltban.
az én véleményem az, hogy nem néz ki rosszul, ha objektíven nézem, de nekem pl. nem kellene, de ez mellékes. illetve, annyira nem mellékes, hisz ilyen gépet nem fognak flottába venni, szóval a külsőnek igen megkapónak kell lennie egy első szériás próbálkozásnál....egy új rétegbe, ahova be akarnak törni, effektív háttér nélkül. Emiatt gondolnám, hogy többet kellene nyújtani mint a "nem rossz" titulus. Egy 4-es bmw, vagy a7 helyett senki nem fogja ezt a kiát venni, abban biztos vagyok. Nem azért mert sz@r, hanem egész egyszerűen nem robbant be, nem mutat újat, az interőr kicsit gagyi és nincs háttere a cégnek ebben a szegmensben.
Emlékeztet a dolog a suzuki kizashira egyébként.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2 hete
Csalfa Romeo írta: 2 hete

"De el kellene fogadnod a realitást, a Hyundai-Kia rémes autókat gyártott 30 éve."



Távol álljon tőlem bármiféle Zöldike-féle agyatlan realitást elfogadni:) Kérlek, ha már ilyen nagyeszű vagy, akkor magyarázd be a sok-sok elégedett régebbi koreai autót használónak, hogy egy kritikán aluli autót hajtanak:) Akárhova nézek, nem látom a jeleit, hogy bármelyikkel gond lett volna: Népítélet, Vételi Tanácsadó, használttesztek... El kéne fogadnod, hogy az átlagember nem a kacsalábon forgó palota ablakán köpköd kifelé, hanem a pénzéért használati értéket szeretne. A koreaiak biztosra mentek anno, amikor japán technika köré építették az első modelljeiket. Ha gondolod, belekezdhetsz, hogy miért volt egy álomautó a Fiat Uno a Ponyhoz képest, de nem vagyok rá kíváncsi - és szerintem mások sem kíváncsiak a csimbumm-cirkuszodra:)


Előzmények megtekintése

Először is ők nem "megbízható japán technika" köré építették a modelleket, hanem az akkori résztulajdonos Ford nyomán érkeztek Mazda és Ford műszaki alapok (szintén tulaj volt a mazdában). De mondjuk a formailag relatíve modernnek ható Spehiák a kocka (89-es) 323-as műszaki tartalmát kapták, ami azért többet jelent, mint az általad demgagóg módon bedobott "kacsalábon forgó palota". De ezt majhd megérted, ha lesznek gyerteid, és szeretnéd biztonságban tudni őket.

Tudom te az ilyen nem többségi tulajdonosi arányokat tartalmazó "partnerséget" csak valami haverkodásnak tekinted, mégis érdekesek az összefüggések. A Ford mint a Mazdában, mind a Kiában tulajdoni arányokkal bírt, és úgy tűnik ez azért elég sok mindent lehetővé tett neki.

Persze az hogy a korábban igen sokat érő résztulajdoni arány néha valóban nem minden, a Ford ugyanolyan keményen megtapasztalta végül, amikor a csődbe ment Kiát a Hyundai az orra előtt vásárolta fel (kb épp őgy ahogy a BMW elhappolta a Rovert a Honda elől).

Ettől függetlenül 86-tól nem valami debil japán autóba vetett hit vezette. mivel a 80-as években a japánoknak presztizsük vagy renoméjuk nem létezett, akkor építették ki (amúgy remek modellekkel, a 90 utáni mazdák személyes kedvenceim, 323F, Mx5, Mx3, Xedos 6) de ezekből a Kia nem kapott platformot, csak a korábbiakból).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 2 hete
zold írta: 2 hete

Bakker,olyan dolgokról elmélkedsz amit élőben talán nem is láttál. Kia shuma? Hyundai Pony? Már akkor is cikinek számítottak, amikor a Japánok már felállították a renoméjukat (a 90-es évek elején sokkal nagyobb kalandornak számított aki egy Civit VTi-t vett mint aki mondjuk egy Renault 19-est).



Azért nem számítottak betegágynak mert a kutya se vett Shumát. A Ceed volt az egyik legelső korrekt Kia, és azért voltak komoly hátulütői, mint pl a kicsit lehangoló belső.



Én kis híján vettem egy 2010 utáni Vengát pár éve (olyan kunsztokkal mint a nyitható fullpanorámatető, tolatókamera(radar nélkül)), bőséges motorkínálat tényleg nagyon kifutotta magát a márka.



De el kellene fogadnod a realitást, a Hyundai-Kia rémes autókat gyártott 30 éve. Nem a Deawoo szintjén de mondjuk mint a japánok a 70-es években...


Előzmények megtekintése

"De el kellene fogadnod a realitást, a Hyundai-Kia rémes autókat gyártott 30 éve."

Távol álljon tőlem bármiféle Zöldike-féle agyatlan realitást elfogadni:) Kérlek, ha már ilyen nagyeszű vagy, akkor magyarázd be a sok-sok elégedett régebbi koreai autót használónak, hogy egy kritikán aluli autót hajtanak:) Akárhova nézek, nem látom a jeleit, hogy bármelyikkel gond lett volna: Népítélet, Vételi Tanácsadó, használttesztek... El kéne fogadnod, hogy az átlagember nem a kacsalábon forgó palota ablakán köpköd kifelé, hanem a pénzéért használati értéket szeretne. A koreaiak biztosra mentek anno, amikor japán technika köré építették az első modelljeiket. Ha gondolod, belekezdhetsz, hogy miért volt egy álomautó a Fiat Uno a Ponyhoz képest, de nem vagyok rá kíváncsi - és szerintem mások sem kíváncsiak a csimbumm-cirkuszodra:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2 hete
Csalfa Romeo írta: 2 hete

"Ez a Kia Hyundai páros már nem az ami 10 éve volt. Megbízható..."



Megbízható volt már 25 éve is, csak az nem kimondottan Dél-Korea érdeme volt, mert a technika a Mazdától és a Mitsutól jött. Te esetleg tudsz arról, hogy "betegágy" lett volna a Hyundai Pony vagy a Kia Shuma? Nem hinném. Meg azt azért ne felejtsük el, hogy 10 éve már volt 1. gen. Cee'd és i30-as...


Előzmények megtekintése

Bakker,olyan dolgokról elmélkedsz amit élőben talán nem is láttál. Kia shuma? Hyundai Pony? Már akkor is cikinek számítottak, amikor a Japánok már felállították a renoméjukat (a 90-es évek elején sokkal nagyobb kalandornak számított aki egy Civit VTi-t vett mint aki mondjuk egy Renault 19-est).

Azért nem számítottak betegágynak mert a kutya se vett Shumát. A Ceed volt az egyik legelső korrekt Kia, és azért voltak komoly hátulütői, mint pl a kicsit lehangoló belső.

Én kis híján vettem egy 2010 utáni Vengát pár éve (olyan kunsztokkal mint a nyitható fullpanorámatető, tolatókamera(radar nélkül)), bőséges motorkínálat tényleg nagyon kifutotta magát a márka.

De el kellene fogadnod a realitást, a Hyundai-Kia rémes autókat gyártott 30 éve. Nem a Deawoo szintjén de mondjuk mint a japánok a 70-es években...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 2 hete

Szerintem meg csodaszép lett egyáltalán nem tűnik copynak, sokkal inkább egyedi és minőségi benyomást mutat a képek alapján.... Ráadásul a 3.3 T-GDI motorral még jól is megy. Elsősorban a japán prémium márkáktól fog elvenni ha lesz rá -2-3 milliós akciós ár, márpedig lesz rá... Akkor jó vétel ha nem mostanában vettem volna simán szóba jönne valódi próba után... Ez a Kia Hyundai páros már nem az ami 10 éve volt. Megbízható, ötletes és egyre szebb. Például a nálunk nem kapható Hyundai Genesis simán összemérhető az előző 7-es BMW sorozattal, de akkor is készült... Amerikában rabol is a vetélytársaktól...


Előzmények megtekintése

"Ez a Kia Hyundai páros már nem az ami 10 éve volt. Megbízható..."

Megbízható volt már 25 éve is, csak az nem kimondottan Dél-Korea érdeme volt, mert a technika a Mazdától és a Mitsutól jött. Te esetleg tudsz arról, hogy "betegágy" lett volna a Hyundai Pony vagy a Kia Shuma? Nem hinném. Meg azt azért ne felejtsük el, hogy 10 éve már volt 1. gen. Cee'd és i30-as...

A válaszoláshoz belépés szükséges
afeketelovagmindiggyoz írta: 2 hete

Szerintem meg csodaszép lett egyáltalán nem tűnik copynak, sokkal inkább egyedi és minőségi benyomást mutat a képek alapján.... Ráadásul a 3.3 T-GDI motorral még jól is megy. Elsősorban a japán prémium márkáktól fog elvenni ha lesz rá -2-3 milliós akciós ár, márpedig lesz rá... Akkor jó vétel ha nem mostanában vettem volna simán szóba jönne valódi próba után... Ez a Kia Hyundai páros már nem az ami 10 éve volt. Megbízható, ötletes és egyre szebb. Például a nálunk nem kapható Hyundai Genesis simán összemérhető az előző 7-es BMW sorozattal, de akkor is készült... Amerikában rabol is a vetélytársaktól...

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 2 hete

Nyilván jó kocsi, de 14 millióért nem biztos, hogy sokan KIA-t akarnak venni. Ennyiből már komolyan felszerelt Passat kapható és még a most megjelent öt ajtós Arteon is olcsóbb. De akár a Merci, Audi, BMW hármasból is válogathatunk. A 406 literes csomagtartót nagyon kicsinek találom egy közel 5 méteres autóban. Azért kíváncsi leszek rá élőben.

A cikkhez még annyit, hogy a "fullos" kifejezést már-már elnézi az ember, de a "prémiumos" elég vicces, vagy inkább szánalmas.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
Hirdetés

KIA tesztek

Kia pro_cee’d GT teszt

Vicsor van, vigyor nincs. Kia pro_cee’d GT teszt

Mi kell forró legyen egy ferdehátún? A Kia pro_cee’d GT-vel nem leszünk huligánok, de ma ez az egyik legmenőbben kinéző kompakt gran tourismo. Bizony, Kia és menő.


Kia Carens 1.7 CRDI HP EX teszt

Kéne egy jó kormány. Kia Carens teszt

A Kia visszahozta a csöppet tán feledésbe merült Carens családi egyterűt, s jól tette. Az autónak egy baja van, de az fájó. És hiszik vagy sem, de nem az áráról van szó.


Kia Optima 2.0 CVVT LX teszt

Hogy mondják Koreában, Ford Mondeo? Kia Optima teszt

Alapváltozatával járt nálunk a középkategóriás vásárlók új csábítója. Vajon betörhet-e a német modellek uralta szegmensbe a Kia Optima?


Kia cee’d 2012 miniteszt

Flexszel megy ellenfeleinek a Kia is - új cee’d miniteszt Videó

Legnépszerűbb modelljét dobja kukába a Kia. A 2007 óta kapható cee’d vadonatúj generációja az elsőhöz hasonló előrelépést ígér.


Kia Rio 1.2 EX Limited miniteszt

7 év garival, 3 milliótól. Vezettük az új Kia Riót

Nagyobb és igényesebb, mint elődje. Természetesen drágább is, ám mivel immár a kategória krémjével vetekszik, konkurenseihez mérten továbbra is olcsó.


Még több KIA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

19 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

22 órája – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

KIA OPTIMA 1.7 CRDI LX KOMFORT CSOMAGGAL KÉSZLETRŐL

KIA OPTIMA 1.7 CRDI LX...

Ár: 6.854.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

KIA RIO 1.3 Base Friss műszakival!

KIA RIO 1.3 Base Friss...

Ár: 599.000 Ft

Évjárat: 2005 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

KIA SPORTAGE 1.6 GDI LX Navi Több színben készletről

KIA SPORTAGE 1.6 GDI L...

Ár: 6.449.000 Ft

Évjárat: 2017 / 4

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!