Mindent visz a Skoda Kodiaq!

Kívülről barátságos, belülről hatalmas a Skoda Kodiaq, már itthon is próbáltuk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nincs akkora láb, amekkora ne férne el a második sorban, és még leghátul is tisztességes a helykínálat. Kis- és nagy motorral is próbáltuk, mindenhogyan telitalálat.


Hazai utakat jár a Skoda első, valójában inkább második SUV modellje. A Yetit sokan hajlamosak elfelejteni, igaz, azt sorolhatjuk inkább a crossoverek közé, úgy már valóban első a márkánál a Kodiaq. Érdemes kicsit belőni méretügyileg, mivel valóban hatalmas, közel 4,7 méter, mégis csupán alig hosszabb az Octaviánál, helykínálata viszont inkább a Superbbel vetekszik. Bár szintén az MQB padlólemezre építkezik, ahogy a Volkswagen Tiguan és a SEAT Ateca, mégsem azok ellenfele. Tulajdonképpen a spanyol márkánál nincs megfelelője, mivel az Atecát a hamarosan érkező, a Kodiaqkal szinte megegyező fazonú, de kisebb, új Yeti fogja támadni. A csehek óriása konszernen belül a nemrég érkezett, nyújtott tengelytávú és szintén hétüléses Tiguan Allspace-re lehet veszéllyel. Ahhoz még nem volt szerencsénk, a Kodiaq hazai menetpróbáján viszont kiderült, mire képes az óriás. Ezt tekintve a Tiguan Allspace csak azon piacokon érvényesülhet, ahol a Skoda nincs jelen, és nagyjából ez is a tervük.
Skoda Kodiaq - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4697 1882 1676 2791 720-2065

Már láttuk Berlinben és vezettük Mallorcán, nekem ez volt az első találkozásom a hatalmas Skodával, és a legmeglepőbb az, hogy méreteinek teljesen ellentmond a megjelenése. Ekkora autók általában fenyegető, vészjósló formatervvel róják az utakat, már csak megjelenésüktől is összerezzenünk, de nem a Kodiaqtól, ő barátságos. Bár határozott vonalak és nagy felületek tarkítják, mégis jó ránézni. Elegáns, egyszerű, persze határozott kiállású, azonnal ehető formájú és kinézetű. Hogy a formánál maradjuk, bizonyos jegyekhez jó, ha hozzászokunk, ugyanis a Kodiaqot több SUV Skoda követi majd, amik sajátos részleteket kapnak. Ilyen például a duplázott rácsú hűtőmaszk, de az osztott fényszórókkal is találkozni fogunk még. Ezeket itt vízszintesen tagolták, akár teljesen LED-es főfényszórói alatt – xenon nem is választható hozzá - egyből a ködlámpák helyezkednek el, így az alsó, valójában csak látványban légbeömlőnek tűnő hatalmas rés törés nélkül terülhet el az autó orrának teljes szélességében, ezáltal a megjelenése még határozottabb. A hátsó lámpák alapáron LED-esek, furcsa rajzolatukat a cseh kristályüveg-gyártás ihlette, csinos kis részlet.
Hirdetés

Külső méretei is tekintélyesek, azonban bent egy kategóriával nagyobb autónak tűnik. Ekkora teret nem tudom, hogy voltak képesek autóba csomagolni, de sokszor úgy éreztem, visszhangzik odabent a beszédem. Elöl széles, magas. A legalsó pozícióba szoktam állítani minden autóban az ülést, de a Kodiaqban emelnem kellett rajta, nem is keveset. A második sor lábterére nincsenek szavak, az alapáron 18 centiméteres sínen tologatható, 60:40 arányban osztott pad leghátsó állásában nyújtott lábbal ültem, előre tolva is maradt bőven hely, úgy legalább a leghátsó sornak is. Hatalmas üvegeiből még a harmadik sorban ülőknek is jut, nincs bezártságérzet, persze felnőtteknek csak rövid utakra ajánlott. 7 üléssel csomagtere 270 literes, még épp fér bele valami, lehajtott harmadik sorral 630, ötüléses kivitelben viszont 720 literes. Még a hétüléses Kodiaq legnagyobb raktere is meglépi a 2 köbmétert, egyszerűen hatalmas. Az utastér tele a márkától megszokott Simply Clever okos megoldásokkal, mint a pohártartóban lévő, palacknyitást segítő gumi, az ajtóba rejtett esernyő, és ott az ajtóra nyitáskor automatikusan kiugró, majd záráskor eltűnő élvédő is.
Skoda Kodiaq - motorválaszték
Motor 1.4 TSI
(92 kW)
1.4 TSI
(110 kW)*
2.0 TSI
(132 kW)
2.0 TDI
(110 kW)
2.0 TDI
(140 kW)
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1395 1984 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 kézi/6 (DSG/6) DSG/7 kézi/6 (DSG/7) DSG/7
Teljesítmény [LE (1/min)] 125 (5000-6000) 150 (5000-6000) 180 (3900-6000) 150 (3500-4000) 190 (3500-4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 200 (5000-6000) 250 (1500-3500) 320 (1400-3940) 340 (1750-3000) 400 (1750-3250)
Gyorsulás 0-100 km/h 10,7 9,8 7,8 9,9 8,6
Végsebesség [km/h] 190 197 206 199 210
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 6,0 6,1-7,1 7,3 5,0-5,6 5,7
CO2-kibocsátás [g/km] 140 153-154 168 131 150-151
Saját tömeg [kg] 1527 1615 1707 1677 1761
Megengedett össztömeg [kg] 2102 2215 2307 2252 2361


A Kodiaq sok újdonságot hozott a márka életébe a technológia terén is, az alapáron 6,5 colos kijelzős multimédiát felárért 8 colos, online kapcsolattal is rendelhető rendszer válthatja. A kijelző szép, ráadásul üveg, így taperolni is egész jó és könnyű a kezelése, valamint akár 3D és Google Earth grafikájú navigációval is elérhető. Ezen felül a hatalmas beltérben való beszélgetést a hátul ülőkkel az In-Car Communication rendszer segíti, a sofőr hangját a hátsó hangszórók erősítik fel, így valóban egyszerűbb a beszélgetés odabent. Hogy a hátsó ajtók gyerekzárjaiért ne kelljen kiszállni, azok a vezető oldali ajtóról aktiválhatóak, persze ilyen a Renault Scenic második generációjánál is volt, a legújabbhoz viszont már nem is rendelhető. Az anyaghasználat odabent kellemes, akár világos színű bőr, vagy Alcantara kárpitozás is kérhető hozzá, a műanyagok inkább csak elöl puhák, hátrafelé egyre több helyen találkozni kemény, rideg anyagokkal.
Valódi szabadidő-autó a Kodiaq, minden rendszerét ehhez hangolták. Bár a kilátás jó bentről, egy új extra, az Area View ezt még jobban segíti. Most jelent meg a Skodánál először ez a 360 fokos kamerarendszer, aminek négy kamerája extra széles látószögű, így elég csak a kocsi orrát kidugni a kertkapun, az utcán mindkét irányba végignézhetünk vele, rendkívül hasznos és szép képpel dolgozik. Bóják közt manőverezve kicsit csalóka, jó 20 centit ráhagy a felülnézeti kép, így biztosan megvédi a drága 17-19 colos felniket a padkázástól. Akár 2,5 tonnás tömeget is húzhatunk a Kodiaqkal, aminek minden mozzanatában segítséget nyújt a cseh SUV. A tolatókamera képe többféleképpen kérhető a kijelzőn, segédvonalakkal belőhetjük középre a pótkocsit, ha közel értünk, felülnézeti képre válthatunk, amin tisztán látszik a vonóhorog és a futó pontos érkezési helye kormányállástól függően. Tűpontosan parkolhatunk rá a csatlakozási pontra. Szerencsére ezt ki is próbálhattuk, sosem vontattam még, tehát zöldfülűként elsőre sikerült rátolatnom. Onnantól a Volkswagen kínálatából már ismerős, a tükrök állítópöckével aktiválható Trailer Assist segít a vontatmánnyal tolatásban. Tekeri a kormányt, nekünk csak a pedálokat kell kezelnünk, és a kívánt helyre teszi le a pótkocsit, az egészben csak egy bibi van, a tolatóradar folyamatosan aktív, megállás nélkül sípol a pótkocsi miatt, ha kikapcsoljuk, elmegy a kép is, persze az nem feltétlenül fontos.
Skoda Kodiaq - árak (Ft)
Active Ambition Style
1.4 TSI (125LE) 6 872 200
1.4 TSI 4x4 ACT (150LE) 8 520 660
1.4 TSI 4x4 DSG (150LE) 9 127 720 10 104 350
1.4 TSI DSG ACT (150LE) 8 424 140 9 400 770
2.0 TSI 4x4 DSG (180LE) 9 513 150 10 488 510
2.0 TDI 4x4 SCR (150LE) 9 239 630 10 216 260
2.0 TDI DSG SCR (150LE) 9 144 380 10 119 740
2.0 TDI 4x4 DSG SCR (150LE) 9 847 960 10 823 320
2.0 TDI 4x4 DSG SCR (190LE) 10 343 260 11 319 890

Széles tesztparkot állított össze a hazai importőr a menetpróbára. Próbálhattunk 1,4-es 150 lóerős benzines, 2,0 literes 180 lóerős benzines és szintén kétliteres 190 lóerős dízel Kodiaqot is, mindet összkerékhajtással. A kis benzines 125 lóerős kivitelben is kapható, de a próbált 150 lovas képes csak az aktív hengerlekapcsolásra - elsőkerékhajtás esetén - ereje éppen elég, kicsit lomhán lódítja a több mint 1,7 tonnás tömeget, de egészen autópálya-tempóig fürge, onnan már kicsit sokáig tart egy-egy előzés, de mindenképp csendes és takarékos az 1,4 TSI. A 180 lóerős benzines már elégnek tűnik, szépen viszi a nagy Skodát, hangja feltűnően erős, közel úgy szól, mint a hasonló méretű dízel, amivel már az autópályázás is kényelmes volt, nem mellesleg 6 liter környékén sikerült vele a fogyasztás, ami egy busz méretű SUV-val igencsak üdítő. A Kodiaqról rosszat nehezen lehet mondani, még árazása is egészen érthető, kötelezően választandó kedvezménnyel alig 6 millió fölött kezdődik. Feltűnően kevés helyen hirdeti a magyar képviselet a Kodiaqot, amire némileg magyarázatot ad, hogy évi 500 darabot tudnak csak értékesíteni, aminek a hazai bemutató idejére a 75%-át már berendelték a vásárlók. Aki most rendel Kodiaqot, jó eséllyel még idén, de csak év végén kapja meg. A hamarosan érkező Ateca méretű és vélhetően árban is hasonló, tehát 5 millió alatt kezdődő Yeti már egy kicsit ígéretesebb, abból 1500 példányt terveznek értékesíteni évente hazánkban. A Skoda Kodiaq megéri a pénzét, aki teheti, csapjon le rá!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 20:22
    Permalink

    Fanyaloghat itt mindenki, hogy milyen rossz ez a Kodiaq, meg hogy annak jó, aki nem tudja mi a jó autó. Nekem 4 gyerekem van, eddig használt kisbuszra tellett, ami ugye jóval nagyobb és nehéz vele parkolni, mélygarázsba be sem fért. Nekem ez egy áthidaló megoldás, de ezt még én is megengedhettem magamnak.
    Egy “jó” autóra , pláne újra, sajna nem telik. Próbáljátok ki, és azután írjatok róla.

  • 2017.10.27. at 20:22
    Permalink

    Az már tényleg vicccc, hogy a egy ekkora batárban nincs 3 egyforma normális középsori ülés! Buszt kell venni ehhez? No azért még pl. a scenic III-ban van olyan. Lassan a skoda is besüllyed a VWWVWV unalmas vonalzóval rajzolt belső és külső formáiba..mondjuk a skoda sosem volt a szépség mintaképe a 120L től a mai napig, hiába ami nem megy azt nem kéne erőltetni, hanem hívni egy designert, mert mlada boleslavban még rabok dolgozhatnak még mindig (ahogy 30-40 éve) ha ilyen szörnyek jönnek le a gyártósorról.

  • 2017.10.27. at 20:22
    Permalink

    Ronda, Nagy , batár, megalomán esetlen, bumfordi, túlzó, stb, nekem ezek a szavak jutnak eszembe és nem az “ehető” és hasonló marketing dumák amik a VWVW csoport “népautóiról” szólnak!!! Kevés normális parkolóba lehet majd beállni az EU- útjain, ez az USA-ba való.

  • 2017.10.27. at 20:22
    Permalink

    Boah, megint egy VW átirat csak úgy okádják magukból.
    Ezek egy és ugyanazok az autók VW Seat Skoda sőt még az Audi is különböző csomagolásban puritántól a jól felszereltig.
    Ez az autó verhetetlen azoknak akik nem tudják mi az a jó autó hanem az átcsomagolt nevét veszik meg.

  • 2017.10.27. at 20:22
    Permalink

    Kedves Hamvas úr!

    Ezt az autót erős túlzás szerintem mutatósnak nevezni, elég csak az ajtókra nézni.
    Élőben látva nekem leginkább a sangYong jutott eszembe.
    Ár érték arányban tény h szinte verhetetlen.

Vélemény, hozzászólás?