Már megint demokratizál az Opel, ezúttal a villanyautózást

Láttuk az új Opel Corsa-e villanyautót, már az árát is tudjuk!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Opel-hívők érdekes anomáliára figyelhetnek fel, hiszen a Corsa E 2014-ben debütált és mostanában fut ki, az idei újdonság pedig a Corsa-e villanyautó, ami most mutatkozott be, már hazai ára is tudott.

Szinte pont egy évvel ezelőtt mutatta be jövőképét az Opel Rüsselsheimben, most pedig szintén ott debütált az egy évvel ezelőtt még abszolút nem látott új Corsa. Legalábbis elektromos változatával, ami Corsa-e névre hallgat, s az Opel nevezéktana szerint már a Corsa F, azaz hatodik generációját jelenti. Ez a B kategóriás kisautó az autókat 120 éve gyártó Opel legnépszerűbb modellje, amivel a gyáriak célja nem más, mint az, hogy széles körnek elérhetővé tegyék, demokratizálják a villanyautózást. Az Opel egyébként ebben elég jó, gondoljunk csak az adaptív fényszóróra, ami egy elég fontos közlekedésbiztonsági eszköz, s először az Opel tette széles körben megkaphatóvá.
Hirdetés
A Corsa-e mindenképp és több szempontból is történelmi modell az Opelnél. Egyrészt beváltja a márka azon tavaly tett ígéretét, hogy elektromosak lesznek, másrészt az első olyan modell, ami már PSA fennhatóság alatt készült. Hogy utóbbi jót tett az Opelnek, azt jelzi az a tény, hogy az 1929-től datálható GM felügyelet után tavaly nemhogy profitot tudtak termelni, minden idők legjobb évét zárták a pénzügyek tekintetében, egyebek között azon vállalásuknak köszönhetően is, hogy egyre inkább globálisak lesznek, azaz mind több piacon megjelennek. 2022-ig 20 új piacra lépnek, például még idén visszatérnek a nem szerény Oroszországéra. De vissza a Corsához, ami 2014-ben gyakorlatilag egy erős frissítéssel lett D-ből E, vagyis negyedikből ötödik generációs, s amit a pletykák szerint már 2017-ben le kívántak cserélni, s nagyjából már akkor készen is volt a teljesen új, de még GM platformra épülő modell, amit a Genfi Autószalonon mutattak volna be, ám helyette a PSA akvizíció ténye látott napvilágot, a Corsa pedig stop táblát kapott. Az elmúlt két évben a Corsát úgy tervezték ismét teljesen újra, hogy már a PSA CMP platformjára épüljön. Belső égésű motorjait alighanem lehet tippelni a vele azonos alapokra épülő DS 3 Crossbackből, amiből szintén lesz teljesen elektromos, az Opelnél viszont rögtön az elektromossal indítottak, s a hagyományos hajtásláncú példányok később látnak majd napvilágot. A forma viszont már ismert, s azt kell mondjam, az európai autógyártók közül elsőként (1964-ben, azaz 55 évvel ezelőtt) dizájnstúdiót nyitó Opel ezúttal is nagyon ráérzett a témára. Az új Corsa éles vonalaival naprakész és tipikusan német, ami természetesen fontos kritériumként szerepelt a fejlesztéskor. A Corsa-e jellegzetesen Opel, a PSA égisze alatt fontos feladatként kapta meg, hogy elérhető áron kínáljon használható elektromos hajtást. Igen, megvan már az ár is, de arról kicsit később. Ugyanis nem csak az elektromos hajtást, hanem számos biztonsági tételt is „demokratizál” a legújabb Corsa. Ilyen például a vakításmentes távfényt adó LED mátrix fényszóró, amit a tömegmodell kisautók közül elsőként kínál, de a Corsa kínálatában immár távolságtartós tempomat, sávtartó és holttérfigyelő is elérhető lesz. Megmaradt továbbá Opelnek, még csak fotókon látott műszerfala az egy-egy PSA-elem, például a váltókapcsoló ellenére is a márkához hű maradt, van például dedikált klímapanel, s minden olyan, hogy a márka (hazánkban rekord méretű) vevőköre sem fogja magát kényelmetlenül érezni az újdonságban. Ami a Corsa-e hajtását illeti, a képlet elég egyszerű: kereken 100 kW-os, azaz 136 lóerős, 260 Nm nyomatékot adó villanymotor forgatja az első kerekeket. A 100 km/órára gyorsulás 8,1 másodperc, de 50 km/óráig mindössze 2,8 másodpercre van szükség, azaz városban nemigen lesz ellenfele az elektromos Corsának. Hogy milyen vezetni, arról egyelőre nincs információnk, hiszen a Corsa-e még csak statikusan mutatkozott be, viszont a gyáriak a korábbinál közvetlenebb, dinamikusabb vezethetőséget ígérnek, s erre azok alapján minden esély megvan, hogy az új Corsa platformja a korábbinál 100 kilogrammal könnyebb. Az akkumulátoros, alapáron 50 kWh-ás lítium-ion telepet adó verzió nyilván az átlagnál nehezebb lesz, viszont tömegközéppontja a padlóba, a két tengely közé épített akkukkal igen alacsonynak ígérkezik. Nem csak a tömegközéppont alacsony, a sofőrülés 2,8 centivel, a tetővonal 4,8-cal került lejjebb az elődhöz mérten, míg a 4,06 méteres hossz 4 centis többletet jelent. Helykínálat szempontjából tehát egy tágas kisautónak ígérkezik a Corsa-e, s minden szempontból teljes értékű autónak szánják, DC villámtöltést CCS csatlakozóval 100 kW-tal fogad, ami azt jelenti, hogy megfelelő töltővel 50 kWh-ás akkumulátora is 30 perc alatt 0-ról 80 százalékosra tölthető, AC töltője alapból egyfázisú, 7,4 kW-os, de opcióként (illetve a First Edition esetén alapáron) háromfázisú, 11 kW-os. Utóbbival a Type2-es töltőkkel alig több mint 5 óra alatt teletölthető. A vázolt tölthetőséggel és a 330 kilométeres WLTP hatótávval a Corsa-e gond nélkül tudja azt, ami egy ilyen méretű autótól elvárható. A legfőbb kérdés persze az ár, ami Németországban 29 900 euróról startol, s a Corsa-e már rendelhető is. Ráadásul hazánkban is, nálunk 9 240 000 forintos alapárral lehet számolni. Meg persze azzal, hogy ebből még 1,5 millió forint lejöhet az elektromos autók vásárlási támogatásával. 7,74 millióért már eléggé versenyképes ajánlat az elektromos Corsa, ami meglehetősen gazdag alapellátmányt (egyebek mellett légkondicionálót, elektromos parkolóféket, kulcs nélküli nyitást és indítást, táblafelismerőt és vele összehangolt tempomatot, valamint sávtartó elektronikát) is ad. A gyártás, majd a kiszállítások csak jövő év elején indulnak. A forgalmazás első évében 32 900 eurótól (illetve nálunk 9,99 millió forinttól) érhető el a teljes egészében LED fényszórókat, digitális műszerpanelt, 17 colos alufelniket és 11 kW-os AC töltőt adó First Edition. Alapvetően korrektek az árak, de az igazán nagy szám nem is ez, hanem az a finanszírozási lehetőség, amit Németországban kínál az Opel a belső égésű motorosoknál jóval kedvezőbb üzemeltetési költségű modellhez. Ez pedig így szól: tégy le 4200 eurót (1,35 millió forintot), majd négy éven át havi 299 eurót (~96 ezer forintot) kell fizetned, hogy az autó a tiéd legyen. Az az autó, aminek akkumulátorára 8 év/160 000 km, magára az autóra pedig (a többi Opelhez hasonlóan) 5 év/100 000 kilométer a garancia. Az extrák árai is elég jól hangzanak a havi díjas konstrukcióval: a szegmensben először elérhető IntelliLux Matrix LED fényszóró havi 7, a parkolóasszisztens 8 euró, a 10 colos, Apple CarPlay és Android Auto funkciós HD display 15, míg a bőr kárpitozás 13 euró. Ezekkel a számokkal az Opel valóban széles körben elterjesztheti az elektromos autózást, s a Corsa-e csak a kezdet. Már ismerjük a 300 lóerős Grandland-X plug-in hybrid modellt, de 2024-re minden Opel modellből lesz konnektorról tölthető, a Mokka X és a Vivaro utódja pedig tisztán elektromos verzióban is érkezik majd. Nem mellesleg addigra az Opelek mindössze 2 platformra épülnek majd a gazdaságosabb gyártás érdekében, és igen, addigra az Astra és az Insignia is biztosan új, PSA platformos modellként fog futni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?