0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

330 lóerővel, 4 hajtott kerékkel jön a Mercedes A45 AMG

Majdnem minden a legkisebb, legerősebb Mercedesről

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hamarosan elkészül minden idők legkisebb, de nem leggyengébb AMG Mercedese.

Erőteljes megjelenés, méretes felnik

Erőteljes megjelenés, méretes felnik

Jövőre, 2013 elején kerül piacra az Audi RS3 és BMW M135i ellenfelének szánt Mercedes A45 AMG, a stuttgarti gyártó pedig elsőként a brit Autocar című magazinnak teregette ki kártyáit a pletykák alapján félig-meddig már ismert modellről. Az első keresztmotoros AMG-be az A 250-ben található 2 literes négyhengeres turbómotort helyezik, de lecserélt hengerfejének, egyedi gyújtásának és még számtalan apró tuningfogásnak köszönhetően az alap 210 lóerőről 335-re húzták fel teljesítményét, amivel már fel tudja venni a versenyt a 340 lóerős Audi RS3-assal és azonos teljesítményű BMW M1-gyel.

Legnagyobb nyomatékát 400 Nm fölé ígérik, riválisainak vonatkozó értéke 450 Nm

Legnagyobb nyomatékát 400 Nm fölé ígérik, riválisainak vonatkozó értéke 450 Nm

A tervezők már a kezdetektől fogva arra törekedtek, hogy teljesítményben befogják a nagyobb, 2,5 literes öthengeres turbóval hajtott RS3-ast, ami a németek brit partnere, a High Performance Engine segítségével sikerült is, és ezzel megalkották az legerősebb négyhengeres Mercedest. A motorerő hétfokozatú dupla kuplungos váltón és speciális hangolású Haldex-kuplungos összkerékhajtáson át jut az aszfaltra. Hogy az A45-ben is élvezhető legyen a hátsókerék-hajtású AMG-k vezetési élménye, a 4WD rendszert úgy hangolták, hogy terhelés alatt inkább a hátsó tengelyre továbbítsa a motorerő nagyobb hányadát. Az A45 AMG menetteljesítményeiről nem nyilatkoznak az AMG affalterbachi főhadiszállásán e héten esedékes hivatalos bemutató előtt, de úgy hírlik, hogy a Merci sem fog elmaradni az M135i 5,1 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulásától.

Kis csillag nagy csillaggal

Kis csillag nagy csillaggal

Természetesen még egy sportmodell sem ronthatja a céges fogyasztási és CO2 átlagot, úgyhogy a stop-start, a fékenergia-visszanyerő rendszer és egyéb fortélyok segítségével arra is törekedtek, hogy az apró izommodellek közül a Mercedes legyen a legtakarékosabb. Másik céljuk az volt, hogy a trióból az A nyújtsa a legdinamikusabb vezetési élményt és a legnagyobb kanyarsebességet, így az elöl MacPherson, hátul multilink rendszerű futóművet közúton és a Nürburgringen addig nyúzták, míg el nem érték a kívánt viselkedést. Az A250-hez képest kicserélték a futóművek szilentblokkjait, a csatlakozási pontokat, szélesebb a nyomtáv, keményebbek a rugók és a lengéscsillapítók, vaskosabbak a toronymerevítők és az egész autó közelebb ül a földhöz.

Összkerék-hajtását hátsókerék-hajtású érzetre hangolták

Összkerék-hajtását hátsókerék-hajtású érzetre hangolták

Az elektromechanikus kormányszervót is átdolgozták, hogy közvetlenebb érzést és pontosabb irányítást biztosítson. A négy kerék mögött nagyméretű hűtött tárcsák és erősebb féknyergek gondoskodnak a masszív és kitartó fékhatásról. Természetesen az A45 AMG is három szinten állítható ESP-vel érkezik, melynek sport fokozatával az összes elektronikus menetstabilizáló segédletet magunk mögött hagyhatjuk. Ahogy a képeken látszik, az autó ruháját tekintve is jól elkülönül a standard A-osztálytól, más lökhárítókat és hűtőrácsot, szélesített kerékjárati íveket és küszöböket, karbonhatású borítással ellátott tükörházakat és egyedi spoilert is kapott. Az utastérben sportülések és további AMG-s kiegészítők várják a sofőröket, az autó most még rejtve maradt részletéről pedig a bemutató után számolhatunk majd be.

Ez is érdekes lehet:
 

Frissült a Mercedes S-osztály, új arccal, új motorral, még kanyarba dőléssel is érkezik

A Mercedes nagyágyújának legkisebb változása a külső, amit belül nyújt, az kész luxus, tömény...

Mia Electric Mia L villanyautó használtteszt

Megnyomod a virágot, elcsúsztatod az ajtót, behuppansz középre, majd elsuhansz. Úgy megy, mintha...

Olyan autót hozhat a kínai Lynk & Co, amivel tényleg tarolhatnak

E héten debütál, de már most látható néhány fotón a Lynk & Co második prototípusa, a 03 Sedan...

Termékteszt: BGS horpadásjavító-készlet

Árának sokszorosát hozhatja be az alig több mint ötezer forintos horpadásjavító. Használata egyszerű...

Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen...

Copzilla néven jön a rendőrök hardcore elfogóautója

Különleges Nissan GT-R rendőrautó áll szolgálatba, amely minden bizonnyal kellő erőfölényt sugároz...

A Mercedes legújabb tanulmányautója az A-osztály valódi lépcsőshátú kivitelét mutatja

Agresszív, de egyszerű formákat mutat legújabb tanulmányautóján a Mercerdes. A CLA-hoz nagyon...

Komoly kedvezmények a dízelbotrányos Volkswagenekre

A csalós szoftverek javítása után komoly kedvezményekkel kerülhetnek piacra a sokáig százával...

Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw, Renault Megane Grandtour

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Mini Countryman Cooper D teszt

Mint a Cooper, csak használható – Countryman D

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek pontos helyét. A második Countryman egészen olyan, mint a kicsi Cooper, de ebben el lehet férni.


Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Ki akarna ennél többet? - (majdnem) alap Kia Rio teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs Kia Riót. Stabil, és meglepően tágas is.


Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw,  Renault Megane Grandtour

Vajon melyik dízel kompakt kombival járunk a legjobban?

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo - melyik a nyerő?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t Videó

1 órája – Újdonság

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

40 éves a Volvo kockakupéja

4 órája – Sztori

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt, és még a svédeknek is meglepő volt a luxuskupé sikere.


Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Lőgyakorlat kompakt AMG Mercedesekkel

4 napja – Újdonság

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen, majd bepillanthattunk a kecskeméti gyárba is, ahol készülnek.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ VIANO 3.0 CDI V6 Trend L (Automata)

MERCEDES-BENZ VIANO 3....

Ár: 6.000.000 Ft

Évjárat: 2008 / 7

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ E 220 CDI Avantgarde (Automata) Magyarországi.eredeti fényezés

MERCEDES-BENZ E 220 CD...

Ár: 3.970.000 Ft

Évjárat: 2007 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ A 180 CDI Classic Ülésfűtés/Ködlámpa

MERCEDES-BENZ A 180 CD...

Ár: 1.290.000 Ft

Évjárat: 2004 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!