Mindent tudunk az új Honda Civicről

Már idehaza is rendelhető a vadonatúj Honda Civic

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Véget ért egy korszak a Civic életében, búcsút inthetünk a pörgős szívómotoroknak. A tizedik generációs modellek kizárólag turbós benzinesekkel érhetők el.


45 év után jubileumi 10. generációjába lépett a japán gyártó kompaktja. Az új Civic orrban és farban némileg hasonlít elődjéhez, a formavilág azonban nagyot változott kívül és belül egyaránt. A Honda állítása szerint ez az eddigi legsportosabb Civic, ami első ránézésre azonnal megmutatkozik. A vékonyra húzott lámpatest, a méretes beömlők a lökhárítón, az oldalsó küszöbök felett végighúzódó ívek, a hátsó lökhárítókon tátongó méretes betétek és a középen elhelyezkedő kettős kidörrentő mind alátámasztják a sportosságot.
Hirdetés


Már évek, évtizedek óta szokás, hogy az új modellek egyre méretesebbé válnak. A Honda kompaktjánál sincs ez másképp, az új generáció 3 centivel szélesebb, 13,6 centivel hosszabb lett, míg magassága 2 centivel csökkent. A tengelytáv 3 centivel nőtt elődjéhez képest, amelynek köszönhetően a hátul ülők is kényelmesebben utazhatnak. Sőt, a beltér nem csak ebben változott. A vezetőülés pozíciója 3,5 centivel került lejjebb, amire valóban szükség volt. A leköszönő Civicben ugyanis pont ez volt az egyik problémám, hogy 180 centis termetemmel irreálisan magasan ültem, emiatt a látóterembe lógott a felhajtott napellenző is. Az alacsonyabb üléshelyzettel minden bizonnyal ez is megoldódik.
Honda Civic méretek
Hosszúság (mm) Szélesség (mm) Magasság (mm) Tengelytáv (mm) Csomagtér (liter)
4518 1799 1434 2697 478-1267


A külső méret növekedése mellett a motorok lökettérfogata csökkent. Akik szerették a régi pörgős szívómotorokat, ők most minden bizonnyal elszomorodnak, hiszen

az új Civic kizárólag turbós benzinesekkel érhető el.

A belépőszintet egy háromhengeres 1,0 literes képviseli 129 lóerővel. Az erősebbik, vagy ha úgy tetszik, a jelenlegi csúcsmodell 1,5 literes 182 lóerős. Mindkettőhöz hatfokozatú manuális váltó jár alapból, 390 ezer forintos felárért viszont kérhetünk fokozatmentes CVT-t is.

Akárcsak az 1,0 literest, a 1,5-öst is három-három felszereltségi csomaggal kérhetjük. Előbbi Comfort, Elegance és Executive, utóbbi Sport, Sport Plus és Prestige felszereltségekkel érhető el. Jól látszik, hogy nem akartak túlozni a Hondánál, az 1,0 literes háromhengeres kevésbé nevezhető sportosnak, emiatt a sportos csomagok kizárólag az 1.5-öshöz rendelhetők. A biztonság viszont független mindezektől, a Honda Sensing csomag része az összes ellátmánynak. Aktív sávtartó rendszer, adaptív tempomat, táblafelismerő rendszer, ráfutásra és sávelhagyásra figyelmeztetés, valamint az ütközés erejét csökkentő automata fékrendszer mind óvnak bennünket az új Civicben.
Honda Civic - motorkínálat
Motor 1.0 VTEC Turbo 1.5 VTEC Turbo
Emissziós norma Euro6
Hengerűrtartalom [cm3] 988 1498
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 vagy CVT
Teljesítmény
[LE (1/min)]
129 (5500) 182 (5500)
Nyomaték [Nm (1/min)] 200 (2250) 240 (1900)
Végsebesség [km/h] 203 220
Gyorsulás
0-100 km/h
10,8 8,2
Fogyasztás vegyes
[l/100 km]
4,8 5,8
CO2-kibocsátás [g/km] 110 133
Saját tömeg [kg] 1307-1364 1229-1348


Ezen kívül további extrák is rendelkezésre állnak. Adaptív lengéscsillapító, LED-es első és hátsó lámpák, 7 colos infotainment rendszer Apple CarPlay és Android Auto támogatással, 11 hangszórós, 450 wattos hifi, Garmin navigációs rendszer, vezeték nélküli telefontöltő és akár hátul is fűthető ülések jelentik az extralista csúcsát. A 17 colos felni manapság már nem nagy durranás a kategóriában, a rajta feszülő 235/45-ös gumik viszont ritkának számítanak. Az már más kérdés, hogy egy 1,0 literes és 129 lóerős autó alá miért kell ekkora papucsokat szerelni.
Honda Civic - árak
1.0 VTEC Turbo 1.5 VTEC Turbo
Comfort 5 899 000 Ft
Elegance 6 499 000 Ft
Executive 7 299 000 Ft
Sport 7 299 000 Ft
Sport Plus 7 899 000 Ft
Prestige 8 199 000 Ft

Lássuk, mibe kerül az új Civic. Az 1,0 literes 5,9 millióról indul, az Elegance kivitelért már 6,5 milliót kérnek, míg a csúcs Executive 7,3 milliót kóstál. Az 1.5-ösnél onnan indulnak az árak, ahol az 1,0 literesnél befejeződtek. A Sport 7,3 millió, a Sport Plus 7,9 millió, a Prestige pedig 8,2 millióért vihető haza. Ha metálfényt is kérünk, akkor egységesen 130 ezer forinttal ugrik meg az összeg, a CVT váltó - már említetten - egységesen 390 ezret kóstál.

Az ötajtós tehát már rendelhető, minden bizonnyal az első darabok is hamarosan megérkeznek a kereskedésekbe. Akinek nem jön be az ötajtós forma, várjon néhány hónapot, ugyanis négyajtós kivitel is elérhető lesz a hazai piacon. Egyelőre az ára nem ismert, azt viszont már tudjuk, hogy jelenleg csak az 1,5-ös turbóssal lehet rendelni. Lehetséges, hogy később megkapja-e az 1,0 literes blokkot is, az viszont szinte biztos, hogy dízel nem lesz az új Civicből. Ezzel két korszak is lezárult: a szívó benzines és a turbódízel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 21:58
    Permalink

    Részleteiben zseniális autó, összességében nézve a képet kicsit már más a véleményem. Talán egy kicsit kellett volna visszavenni az extravaganciából, akkor jobban elfogadhatóbb lenne több ember számára is. Így legalább egyedi autót birtokolhat az, aki Hondát vesz, ez is valami.

  • 2017.10.27. at 21:58
    Permalink

    nekem alapjába véve tetszik ez az új civic, legalábbis a csúnya úfótól már jobb, még, ha kicsit kesze-kuszább is. az 1 literes blokkot nem raknám be 1.3tonnás kocsiba, max határ 1tonna. az 1.5-ös motorért kicsit túl árazottnak érzem, de a piac majd megmutatja. azt nem tudom, hogy ha nem nagyon veszik akkor lejjebb viszik-e az árat…7milliós irányárral már egy fokkal jobb lenne.

  • 2017.10.27. at 21:58
    Permalink

    A totalcaron meglepően jó, olvasható cikket írtak. [url]http://totalcar.hu/tesztek/2017/02/10/bemutato_honda_civic_x_2017/[/url]
    Van benne egy szürke bekezdés is a motor finomságairól.
    Meg jó az írás a vezetési tesztről is.
    Nem értem mi fáj a károgóknak, az hogy a Honda is próbál olyan egyedi dizájnt csinálni mint a franciák?
    Vagy az hogy követi a trendet? Downsizing?
    Mondjátok mit csináljon?
    Jó lett ez a Civic is csak kicsit borsos az ára. Akinek nem ez nem számít az elégedett lehet vele.

  • 2017.10.27. at 21:58
    Permalink

    Majd meglátod ,hogy senki.Inkább beszélnek dizájnról,méretről,dicső múltról,bármiről de akkor is csak a francia lesz hülye,hogy kicsi turbót szerel az autókba.

  • 2017.10.27. at 21:58
    Permalink

    Ez érdekes meglátás, de nekem az ufo is tetszett akkor, igaz most már öregnek látom, de ez a mostani meg még jobban.
    Kicsit a dizájnja amellett hogy szépnek látom, hülyegyerekes is mintha agyon lenne optikai tuningolva szériában.
    Nekem bejön.
    “A Honda ezzel hivatalosan is feladta az Európai piacot.”
    Az árával ha nem engednek keményen akkor lehet, ha engednek akkor már változhat a helyzet.
    Az új Scenic is 5,7 körül indul, ha nem csúszik le az ára 5 alá pár éven belül újautóként akkor az is bukhat.
    Mondjuk azt azért nem szabad elfelejteni hogy magyar forintban drága, euroban máshol már nem biztos hogy így látják.
    A CRV-t meg hamarosan cserélik.

  • 2017.10.27. at 21:58
    Permalink

    Lám-lám, bizony lehet így is spórolni, ahogy a Honda csinálja. Nem a fődarabokon fogják meg a pénzt, hanem meghúzták azt, hogy az amerikai piacos Civicet szinte változtatás nélkül elhozták ide. A Toyotánál is nagy dilemmát okoz, hogy a nyűglődő Avensis-szel mi legyen – kézenfekvő lenne, hogy hozzák el ide is az “amerikai kedvenc” Camryt. Úgyis afelé haladnak a trendek, hogy egyre inkább ugyanazt várják el egy autótól az európaiak és a nagy vizen túliak.

  • 2017.10.27. at 21:58
    Permalink

    Nem véletlen hogy a kutyának se kell Európában a Civic, a lehelten kínálat és a fura dizájn mellé az árak is érdekesek.

    Pedig az UFO Civic az egyik legkellemesebb meglepetés volt, de az ára azt is agyonütötte. Nekem a következő generáció formája amúgy még inkább bejött de ez az új kívül belül rémes. A Honda ezzel hivatalosan is feladta az Európai piacot. Se Accord se Civic, de az SUV paletta sem igazán ideális.

  • 2017.10.27. at 21:58
    Permalink

    Szűkített termékpaletta mallé még a ceruza is elég durván fog???
    Nagyon biztosak a Hondánál ha ezt így meg merik lépni, mert ennél kb csak jobb ajánlatok vannak ebben a kategóriában. Pl közepes Astra 125 lóval 5,6M, fullos Astra 200 lóval 6,9M…. (listaáron)

  • 2017.10.27. at 21:58
    Permalink

    Ezek egyre hülyébbek ott a Hondánál.
    Az ára a röhej kategóriája. 8 milliónál többe akkor sem kerülhetne egy ilyen “fos”, ha repülni tudna. 🙂

  • 2017.10.27. at 21:58
    Permalink

    Az árai nem szerények, viszont elég drága. Külföldi tesztek elég sok minőségi, kidolgozási hibát találtak. Főleg a karosszéria illesztései, kidolgozásai elnagyoltak, és rondák sok helyen. Az új motorokkal nem hiszem, hogy sok baj lesz, a Honda jellemzően nem szokott itt hibázni. Azért egy mustrát megér.

Vélemény, hozzászólás?