0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

A fordulat autója

Még egy új kis SUV: Magyarországon a Mitsubishi ASX

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ASX piacra dobásával egyértelművé válik a Mitsubishi szándéka, a gyár többé nem egy SUV-modellekre alapozott márka lesz, mostantól a különleges, környezetbarát személygépkocsikra, illetve crossoverekre összpontosít.

Amint a sajtótájékoztatón elhangzott, az autópiac folyamatosan formálódik, és a szűnni nem akaró küzdelemből az a gyár kerül ki győztesen, amelyik mindig képes alkalmazkodni a változásokhoz. A Mitsubishi már az Outlanderrel is komoly sikereket aratott az újdonságokra fogékony vásárlók között, most pedig egy kategóriával lejjebb, az ún. C-osztályban jelenik meg forradalmian új crossoverével. Az ASX piacra dobásával egyértelművé válik a gyár szándéka, ha úgy tetszik, az új fordulat: a Mitsubishi többé nem egy SUV-modellekre alapozott márka lesz, hanem a különleges, környezetbarát személygépkocsikra és crossoverekre összpontosít, miközben természetesen továbbra is kulcsszerepet játszik a kőkemény terepesek világában. A két- és négykerékhajtással egyaránt kapható ASX tehát rendkívül fontos szerepet kapott, hiszen a márka új arculatának egyik meghatározó eleme lesz.

Az autóval kapcsolatban központi elem az izgalom, és ez rögtön a formával kezdődik. A Mitsubishi tervezőin szemmel láthatóan nem volt nyomás, hogy „ha törik, ha szakad” hozzáállással, mindenáron terepjárós karosszériát alkossanak, ezért számos, személyautóról kölcsönzött elemmel tették rafinálttá a részleteket. Az így létrejött munka leginkább egy alaposan kidolgozott, elegáns, mégis határozott kiállású, sportos ferdehátú benyomását kelti – vagyis pontosan azt az üzenetet hordozza, amire az új vevőkör a marketingesek szerint rendkívül fogékony. Az európai vásárlók jelentős része az SUV-k helyett ma már inkább a kombik, valamint sportos kombik vonzó alternatíváit keresi, és az ASX ebbe a résbe találhat bele. A karosszériára leginkább a dinamikus kifejezés illik, az immár a márka védjegyének számító vadászrepülős hűtőmaszk, a határozottan ívelő övvonal, a domború kerékjárati ív olyan feszült hatást kelt, ami alapvetően különbözik a konkurens, kisméretű SUV-k szögletes formavilágától. A dinamizmus azonban nem csak a karosszéria vonalvezetésén, hanem az utastérben is érződik, amit a kabin felületeinek és anyagainak kontrasztos felhasználásával értek el a tervezők. Az ASX belsejéről azt állítja a Mitsubishi, hogy leginkább kényelmes, elegánsan berendezett nappalihoz hasonlítható. Egy biztos, bőven rendelkezésre állt a hasznos tér, hiszen a kategóriájában leghosszabb, 2670 mm-es tengelytáv nem véletlen: az ASX egy az egyben az Outlander platformjára épül, és bár külsőleg rövidebb, kompaktabb, a tengelytávolságot nem csökkentették a fejlesztés során.

Kétféle Euro 5-ös motor (mindkettő vadonatúj fejlesztés), kétféle hajtáslánccal – műszakilag nem túl bonyolult a képlet. A saját fejlesztésű, 150 lóerős 1,8 DI-D turbódízel az ASX-ben mutatkozik be, különlegessége, hogy a személyautóba szerelt dízelmotorok közül jelenleg ennek a legalacsonyabb a kompressziója, ami kedvező hatással van a csendes és kiegyensúlyozott működésre, az alacsony emisszióra, no és persze az élvezetes menetteljesítményre. Az új common rail erőforrás teljesítménye a kétliteres motorokét idézi, károsanyag-kibocsátása azonban jóval alacsonyabb. A kiemelkedő tulajdonságok hátterében a MIVEC, vagyis lefordítva a Mitsubishi Innovatív Elektronikus Szelepvezérlési Rendszere áll, ami szintén világújdonság, hiszen most került első ízben változó szelepvezérlő rendszer egy személyautóba szánt dízelmotorba. Az alacsony szén-dioxid kibocsátást a ClearTec csomag segíti, aminek része az automatikus Stop&Go rendszer, az elektromos szervokormány, az energiatermelő szabályozórendszer, valamint az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncs. A Mitsubishi természetesen nem tehette meg, hogy elfeledkezik a benzinmotorok kedvelőiről, így az ASX megvásárolható 1,6 literes MIVEC erőforrással is – ezt a Colt 1,5 literes blokkjából fejlesztettek ki a japán mérnökök. A 117 lóerős motor a szimplán fronthajtású változatokhoz rendelhető, és magától értetődően ehhez is jár a teljes ClearTec csomag.

A legfontosabb kérdést a végére hagytuk, konkrétan, mennyibe kerül az ASX? Amint a hazai bemutatón az importőrtől megtudtuk, a kocsik árait szorosan a konkurenciához igazították. A legolcsóbb, 1.6 Inform 2WD modell jelképes ezer forinttal marad az ötmilliós határ alatt, míg ezzel a motorral az Instyle Navi 2WD jelenti a csúcsot, amely 6,81 millió forintért vihető haza. A legolcsóbb dízel ASX fronthajtással 6,65 millió, 4WD hajtással 7,7 millió forintba kerül, az abszolút csúcson pedig az ASX 1.8 DI-D Instyle Navi 4WD áll, méghozzá 9,2 millió forintos alapárral.

Ez is érdekes lehet:
 

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...

Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

barni5 írta: 2010 július 16., péntek 13:17:16

Kipróbálnám milyen terepen. Biztos nem nagy szám.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taXRzdWJpc2hp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taXRzdWJpc2hp

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taXRzdWJpc2hp

Hirdetés

MITSUBISHI tesztek

Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Instyle Navi A/T teszt

A japán munkamorál legendája

Bőrkárpittal és kormányról kapcsolható automataváltóval kábít a Mitsubishi L200 csúcsváltozata. Szerintünk a munkára szánt verzió a tuti.


Mitsubishi Space Star 1.2 Intense teszt

Porsche módra indul, 3,4 litert fogyaszthat - Space Star teszt

Nevével és ellátmányával is nagynak kíván tűnni a parányi Mitsubishi Space Star, ráadásul úgy indul, mint egy Porsche, legalábbis a motorja.


Mitsubishi i-MiEV teszt

Megrázó élmény - Mitsubishi i-MiEV teszt Videó

Kissé szürreális élmény, amikor a Mitsubishi i-MiEV volánja mögött ülve, szinte hangtalanul suhanva veszünk részt a forgalomban, de ami igazán megdöbbentő, hogy teljes értékű villanymotoros autóról beszélhetünk.


Mitsubishi L200 2.5 TD Intense Plus teszt

Frissült, izmosodott és nőtt, ám szerepzavaros – Mitsubishi L200 teszt

Eredetileg munkagépnek készültek az összkerékhajtású platósok, ám miután divatcikk lett belőlük, a műfaj sokat puhult – így járt a próbált L200 is.


Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle Navi TC-SST teszt

Idegen tollakkal csábít a Mitsubishi Outlander

A létező legdrágább, legjobban felszerelt Outlanderben a frissített széria összes újdonságát próbára tehettük.


Még több MITSUBISHI teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 teszt

Nem olcsó, de a legolcsóbb. Dacia Duster teszt Videó

3 éve – Teszt

Frissült, turbós benzinmotorral és egy rakat kényelmi extrával is gazdagodott az a Dacia Duster, amit mi most dízelként, kiváló összkerékhajtással teszteltünk.


20 éves, 373 ezer km-t futott Mitsubishi Colt. És tényleg jó!

Fitt nyugdíjas: tényleg lehet jó egy húsz éves japán autó!

6 éve – Használtautó

20 éves és 373 ezret futott családunk Coltja. Szerintünk egyben van. De mit mond a szakember - és a műszerei?


Most már biztos, hogy Kodiaq néven jön a Skoda új SUV modellje

Megerősítette új szabadidő-autójának nevét a Skoda

Tavaly – Autósvilág hírei

Negyed évvel ezelőtt láthattuk már a Skoda VisionS koncepciómodellt. Akkor még kérdőjeles volt a belőle születő SUV neve, most már biztos: Kodiaq.


Használtautó.hu

MITSUBISHI ASX 1.6 MIVEC Invite 2WD EU6

MITSUBISHI ASX 1.6 MIV...

Ár: 5.290.000 Ft

Évjárat: 2017 / 3

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

MITSUBISHI ASX 1.8 DI-D Invite Navi+Kamera+Bőr

MITSUBISHI ASX 1.8 DI-...

Ár: 2.945.000 Ft

Évjárat: 2012 / 3

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

MITSUBISHI ASX Tesztautó!ülésfűtéssel

MITSUBISHI ASX Tesztau...

Ár: 5.499.000 Ft

Évjárat: 2017 / 5

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!