0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vezettük az Audi Q7 kisöccsét

Menetpróba: Audi Q5, második generáció

·

Legerősebb 2,0 literes TDI-jével vallott az Audi kompakt SUV-jának második generációja. A Q5 lelkét a szabályozható hasmagasság adhatja.

%KA%Sportosabbnak, vagányabbnak mutatkozik az elődnél az új Q5, és az is. Minden eddiginél jobban hasonlít a Q7-re%KA%

Sportosabbnak, vagányabbnak mutatkozik az elődnél az új Q5, és az is. Minden eddiginél jobban hasonlít a Q7-re

Végre hazaért az Audi méltán híres Q5 modelljének második generációja. A Q7-nél jóval városiasabb méretekkel rendelkező, de a kompakt SUV kategóriát még így is kimaxoló, az Audi A4 és A5 modellekkel azonos platformra épülő városi terepjáró már sokkal magabiztosabb kiállású. Az Audi dizájnvonalához igazodó kontúrosabb éleknek köszönhetően elvesztette az előd aranyosabb karakterét. Oldalnézetből az A5 Coupé gyönyörű íve húzódik végig rajta, a Sport és Design, valamint az S Line sportcsomag alakíthatja tovább. Hossza 34 mm-rel növekedett, tengelytávja 12 mm-rel gyarapodott, szélessége változatlan, míg magassága 6 milliméterrel nőtt. A növekedés ellenére 20 kilóval könnyebb a karosszéria, 0,30-as légellenállási együtthatója pedig több mint nagyszerű egy SUV esetében. Alapáron LED-es nappali fénnyel és Xenon fényszórókkal szerelik, felárért LED vagy mátrix LED-es fényszórókat kaphat, dinamikus irányjelzővel utóbbit elöl-hátul. Könnyűfém felnije 18, 19 vagy 20 colos is lehet, színpalettájába olyan egyedi színek is belefértek, mint az azori-zöld, a jáva barna vagy a matadorvörös. Vadított RS változata hamarosan Genfben debütál, addig is itt vannak az első benyomások az alapmodellről.

%KA%Felszereltségtől függően LED-es lámpákat, akár mátrix LED-es fényszórókat, illetve műanyagozott kerékíveket és akár 20 colos felniket kaphat%KA%

Felszereltségtől függően LED-es lámpákat, akár mátrix LED-es fényszórókat, illetve műanyagozott kerékíveket és akár 20 colos felniket kaphat

Audi Q5, 2017 − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4663 1893 1659 2819 550-1550

A beltér helykínálata továbbra is a kategóriának megfelelő, a gyári adatokat összevetve az általunk korábban mértekkel, fejtérben fejlődni tudott az elődhöz képest, én gond nélkül befértem magam mögé. A vezetői pozíció pazar, a kormány jó fogású, puha bőr fedi. Az ülések nem csak elöl, hátul is hiperkényelmesek, akár bézs vagy fekete bőrrel vagy alcantara, illetve nappabőrrel bevontak lehetnek. Hátul méretes kardánalagút és furán vájt lábhelyek csorbítják a lábterünket, a két szélső hely isofixes is lehet, a középsőt leginkább könyöklőnek érdemes használni, ami a háttámlából hajtható, két pohár tárolására is alkalmas. Szintén a hátsó ülésekre igaz, hogy dönthetőek, opcionálisan hosszirányban és támlájukkal is több fokozatban állíthatóak, mindenképp 60:40 arányban mozognak. A beltér hangulatát kétféle alumínium és erezett kőrisfa betétekkel dobhatjuk fel. Csomagtere alapból 550 literes, lehajtott támlákkal plafoing 1550 literesre bővíthető, ajtaja továbbra is szinte beleharap az autó oldalába, 113 cm széles, 105 cm magas raktérnyílást kínál. A könnyebb pakolás érdekében a csomagtérből gombnyomással 55 milliméterrel lejjebb engedhetjük a hátsó lengéscsillapítókat.

%KA%Teljesen új, az Audi palettájához idomuló az utastér. A tesztautó alumínium betéteket kapott, már 8,2 colos tablettel, kapacitív légkondi-kapcsolókkal, fejlesztett középkonzollal%KA%

Teljesen új, az Audi palettájához idomuló az utastér. A tesztautó alumínium betéteket kapott, már 8,2 colos tablettel, kapacitív légkondi-kapcsolókkal, fejlesztett középkonzollal

%KA%A csomagtér legfőbb erénye, hogy a konkurensekénél is jobban pakolható, az elődnél 10 literrel nagyobb. Élből 550, támladöntéssel 1550 literes, gombnyomásra ültethető a far%KA% %KA%A csomagtér legfőbb erénye, hogy a konkurensekénél is jobban pakolható, az elődnél 10 literrel nagyobb. Élből 550, támladöntéssel 1550 literes, gombnyomásra ültethető a far%KA% %KA%A csomagtér legfőbb erénye, hogy a konkurensekénél is jobban pakolható, az elődnél 10 literrel nagyobb. Élből 550, támladöntéssel 1550 literes, gombnyomásra ültethető a far%KA%

A csomagtér legfőbb erénye, hogy a konkurensekénél is jobban pakolható, az elődnél 10 literrel nagyobb. Élből 550, támladöntéssel 1550 literes, gombnyomásra ültethető a far

Érintőképernyőket továbbra is mellőz, ám a különböző kezelőszervekkel is hibátlanul irányíthatjuk a multimédiás rendszereket. A középkonzol egérpadhoz hasonló tapipados felületén az ujjainkkal rajzolva vihetünk be például címeket a navigációba, itt tudunk kattintani, visszavonni, és a főmenübe lépni is. Mögötte finom kattanású kapcsoló és tekerő, mellette a hangvezérlő kap helyett, az audisan megszokott szeparált helyen. Középen 8,3 colos tablet, rajta profi grafikájú és gyors rendszerrel. Az igazi újdonság mégis a virtual cockpit, ami a hagyományos műszerek helyett 12,3 colos képernyőt adhat, amit kedvünkre állítgathatunk, akár szinte teljes képernyőjén a navigáció térképét mutathatja. Persze ez sem alapfelszereltség, utóbbihoz 5 colos monokróm vagy 7 colos színes kijelző jár csak. Az opciós automata légkondi 3 különálló zónás, hátra is elvezetett, aktívszén-kombiszűrős, továbbra is kapacitív kapcsolókkal állíthatjuk. Felárért 19 hangszórós Bang & Olufsen hangrendszert rendelhetünk, ami kristálytisztán szól. Élmény volt hallgatni a belvárosban, miközben akár a szintén feláras tetőablakokon kitekintve nézzük a házakat.

%KA%Zseniális a virtual cockpit, ami 12,3 colnyi felületen, a műszereket akár a sarokba szorítva, de mindenképp rengeteg infóval szolgál, és vezetés közben is átlátható. A még közvetlenebb képi hatás miatt üveglap sem került elé%KA%

Zseniális a virtual cockpit, ami 12,3 colnyi felületen, a műszereket akár a sarokba szorítva, de mindenképp rengeteg infóval szolgál, és vezetés közben is átlátható. A még közvetlenebb képi hatás miatt üveglap sem került elé

%KA%A váltó előtt mini érintőfelületen kezelhetjük az infotainment-rendszert, a kapcsolók finoman kattannak, ahogy ez egész autó nagyon finom, igényes. A könyöklő állítható, alatta akár telefontöltő is helyet kaphat%KA% %KA%A váltó előtt mini érintőfelületen kezelhetjük az infotainment-rendszert, a kapcsolók finoman kattannak, ahogy ez egész autó nagyon finom, igényes. A könyöklő állítható, alatta akár telefontöltő is helyet kaphat%KA%

A váltó előtt mini érintőfelületen kezelhetjük az infotainment-rendszert, a kapcsolók finoman kattannak, ahogy ez egész autó nagyon finom, igényes. A könyöklő állítható, alatta akár telefontöltő is helyet kaphat

Motorpalettáját egy TFSI és négy különféle TDI alkotja, a 2,0 literes benzines 252 lóerős, a 2,0 literes turbódízelek 150, 163 és 190 lóerősek. A leggyengébb dízel csak 6 fokozatú kézi váltóval érhető el, a csúcsot a hathengeres 3,0 literes, 8 sebességes tiptronic váltóval párosított 286 lóerős dízel jelenti. Utóbbi kettőről sajnos részletesebb információkra még várni kell, így a lenti motorpaletta-táblázat sem teljes egyelőre. A károsanyag-kibocsátás csökkentésében stop-start és alapból 12, felárért 24 literes AdBlue tartály lehet segítségünkre. A Q5 lelkét tulajdonképpen az Audi drive select adja, ami a magasságát 5 szinten, automatikusan állítja. A legmagasabb a lift/off-road vagy a terepszögeket és iránytűt is kirajzoló allroad, a középszintet a comfort és efficency módok adják, míg a dynamic leülteti a Q5 kasztniját. Ezeken felül van persze individual mód is, ahol a kormányzástól a lengéscsillapításig mindent személyre szabhatunk. A feláras adaptív légrugózás nemes egyszerűséggel tökéletes, a legdurvább kátyúkon is mindenféle zaj és megmozdulás nélkül vitt át. Többek között emiatt zseniális a zajkomfort.

%KA%190 lóerős 2,0 literes TDI-jével dinamikusan és előre láthatólag takarékosan üzemel a középkategóriás Audi SUV%KA%

190 lóerős 2,0 literes TDI-jével dinamikusan és előre láthatólag takarékosan üzemel a középkategóriás Audi SUV

Audi Q5, 2017 − motorpaletta (nem teljes)
2.0 TFSI (252 LE) 2.0 TDI (163 LE) 2.0 TDI (190 LE)
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1984 1968 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat duplakuplungos autoamta/7
Teljesítmény [LE] 252 (5000-6000) 163 (3000-4200) 190 (3800-4200)
Nyomaték [Nm] 370 (1600-4500) 400 (1750-2750) 400 (1750-3000)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 6,3 8,9 7,9
Végsebesség [km/h] 237 211 218
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 7,1-6,8 5,2-4,9 5,2-4,9
CO2-kibocsátás [g/km] 162-154 136-129 136-129
Saját tömeg [kg] 1795 1770 1845
Megengedett össztömeg [kg] 2400 2440 2440

A 2,0 literes dízelek között legerősebbnek számító 190 lovas soros négyhengeres tökéletesen elég hozzá, a hazai menetpróbán minden tesztautó ezt a hajtást kapta, így én is ezzel próbáltam. Könnyedén viszi az 1,7 tonnánál is nehezebb testet, persze ülésbe nyomó gyorsulást soha nem kell tőle várni, a menetdinamikából csak keveset érezni az utastérben. A stabilitással sem volt gond, autópályán tötymörgésnek érezzük a 130 km/h-t, a városi 50 km/h betartása pedig kínzás vele. A 7 sebességes S tronic automataváltó gondoskodik róla, hogy turbólyukat ne érezzünk. Vezérlése okos 1750 fordulat/perc felett tartja a fordulatot, ahonnan egyébként a 400 Nm nyomatékcsúcsa is elérhető. A tesztautók quattro összkerékhajtást is kaptak. Utóbbi is teszi a dolgát, bár ekkora testnél elég orrtolósra vette a figurát, és ha egyszer megindul, lehetetlen megfogni. Ez a tetemes tehetetlen tömegnek tudható be, kedvezően alakult azonban a nem mérvadó, viszonylag rövid távú fogyasztás: 7,8 liter környékén.

%KA%Legtöbbször stabil a második generációs Q5%KA%

Legtöbbször stabil a második generációs Q5

%KA%Elöl-hátul kényelmesek, sportos, határozott tartásúak az ülések. Elöl elektromosan is állíthatóak, deréktámaszosak, hátul előre-hátra tolhatók, illetve dönthető háttámlásak. A lábtér továbbra is korlátozott, klímavezérlő viszont jutott hátra is%KA% %KA%Elöl-hátul kényelmesek, sportos, határozott tartásúak az ülések. Elöl elektromosan is állíthatóak, deréktámaszosak, hátul előre-hátra tolhatók, illetve dönthető háttámlásak. A lábtér továbbra is korlátozott, klímavezérlő viszont jutott hátra is%KA%

Elöl-hátul kényelmesek, sportos, határozott tartásúak az ülések. Elöl elektromosan is állíthatóak, deréktámaszosak, hátul előre-hátra tolhatók, illetve dönthető háttámlásak. A lábtér továbbra is korlátozott, klímavezérlő viszont jutott hátra is

Sofőrsegéd-kínálatába többek között araszolófunkciós adaptív tempomat, kikerülőasszisztens, parkolóradar és tolatókamera, ráfutásra figyelmeztetés, kiszálláskor az elhaladó forgalomra figyelmeztetés, táblafelismerő, keresztforgalomra figyelmeztetés és holttérfigyelő is tartozhat. Motorváltozattól függően akár 2,4 tonnás össztömegű fékezett utánfutót is vontathat, ehhez vontatmánystabilizáló rendszer jár, ami kilengéskor ellenkormányoz és fékez is. Prémium városi terepjáróként természetesen prémium áron is mérik. Az Audi oldalán már konfigurálható a második generációs Q5, az alapdízel elsőkerékhajtással és kézi váltóval listaáron 10 999 850 Ft. A Sport és Design felszereltségek 700 000 Ft felárat jelentenek. A hathengeres dízel egyelőre nem is választható, az egyetlen benzines pedig csupán automataváltó-quattro kombóval érhető el. A menetpróbán vezetett, már 190 lovas TDI-vel felvértezett, szinte minden jóval megpakolt kivitel 19 088 264 forintot kóstált.

%KA%A prémium életérzést természetesen hasonló áron is mérik. Közel 11 millió forintról indul a Q5 alapára%KA%

A prémium életérzést természetesen hasonló áron is mérik. Közel 11 millió forintról indul a Q5 alapára

Ez is érdekes lehet:
 

Bemutatkozott a Williams és a Sauber is

Vadabbak lesznek az új F1 autók, szélesebb kerekekkel és szárnyakkal. A Williams és a Sauber...

Menetpróba: Toyota Prius Plug-in Hybrid

A legújabb Toyota Prius Plug-in nem csak tovább megy árammal, mint a többi, erősebb is benzin...

Menetpróba: Volkswagen Golf VII facelift

Máris vezethettük a 7-es Golf frissített változatát a legújabb TSI-vel, erős GTD és GTI változatban...

Menetpróba: Audi Q5, második generáció

Legerősebb 2,0 literes TDI-jével vallott az Audi kompakt SUV-jának második generációja. A Q5...

Csökken a dízel ára, marad a benziné

Míg az elmúlt hetekben emelkedtek az üzemanyagárak, most némi áresés következik, de csak a gázolajnál...

Beáldozta Teslája hátsó lökhárítóját, hogy megmentsen egy embert

Valódi happy enddel végződött, ami néhány napja történt a német autópályán. A sofőr saját autójával...

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen...

A ráncfelvarrás után új motor is érkezik az Octaviaba

Az idén modellfrissítésen átesett Skoda Octavia ősszel motorfrissítést is kap.

Kupás Opel Astra F teszt

Ritkán tudunk egy versenyautóról tesztet írni. Most mégis más a helyzet, neveztem a Kakucs Ring...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

tuningegesjavito írta: 6 napja

Mercedes kecskeméti és a Győri Audi gyárába hatalmas munka sztrájk tört ki 2016 novemberbe , Tiltakozás a nevetséges aprópénzes fizetések miatt

A válaszoláshoz belépés szükséges
tuningegesjavito írta: 6 napja

Mercedes kecskeméti és a Győri Audi gyárába hatalmas munka sztrájk tört ki 2016 novemberbe , Tiltakozás a nevetséges aprópénzes fizetések miatt

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Friss tesztek

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Mazda3 Sedan G120 Revolution Automata teszt

Apukám világa? Mazda3 Sedan G120 Automata

Megújult az idei modellévre a Mazda3. Középső benzinesével, szedánként, automatikus váltóval próbáltuk. Korrekt munka, elhibázott konfiguráció.


Kia Optima PHEV plug-in hibrid teszt

Feszültséglevezetés – Kia Optima PHEV teszt

Az Optima hibridje Európába már csak konnektoros verziójával érkezik. Nem fogad szót, működése különös, de jó használni, hatékony, és szemtelenül kevés benzint kér.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Hirdetés

AUDI tesztek

Audi Q7 3.0 TDI quattro teszt

A Q-tya fáját! Új Audi Q7 teszt

10 év után lépett második generációjába az ingolstadtiak luxus SUV-ja, a Q7. Szebb és okosabb lett, szinte alig tudtunk belekötni, de vajon megéri-e a közel 28 millió forintos árát?


Audi Q3 2.0 TDI quattro S Tronic teszt

Nem hagy kérdést válasz nélkül - Audi Q3 teszt

Az Audi legkisebb SUV-ja a legerősebb dízelmotorral, összkerékhajtással és automataváltóval lehengerlő egyéniség. Emiatt megkérik az árát.


Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Sokat sokért! Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Tavaly ősszel frissítést kapott a hosszában beépített motorokkal szerelt, méretét tekintve nem is annyira kompakt Audi SUV. A Q5-öst második dízelével, izmos ellátmánnyal próbálhattuk.


Audi A3 Ambition 2.0 TDI teszt

Odatették magukat a németek! Audi A3 2.0 TDI teszt

Nem hibrid, nem elektromos, nem űrkorszaki, de még csak nem is quattro, az új A3-ast mégis nagyon komoly élmény vezetni, miközben nagyon sokban segíti is sofőrjét.


Audi Q3 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Nagy tekintély kompakt méretekkel - Audi Q3 teszt Videó

A legkompaktabb Audi SUV csúcsverziójával, erősebbik dízelével, összkerékhajtással és automata váltóval, valamint a nagyobbakét súroló árral járt nálunk.


Még több AUDI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az eddigi legrondább: Force India VJM10

Furcsa csápokat kapott a Force India F1 autója

2 órája – Sztori

A Renault gyönyörű formái és színei után bemutatkozott a Force India ormányosa. Az orr semelyik eddigi autóhoz nem hasonlítható. Mit tudnak?


Menetpróba: Mini Countryman

Csini Mini az új Countryman

8 órája – Újdonság

Második generációjába lépett a Mini városi crossovere, a Countryman. Hazai viszonyok között ismertük meg, autóztunk is sokat vele.


Az eddigi legszebb: Renault R.S.17

Több mint 900 lóerő 722 kilóhoz

18 órája – Sztori

A tavalyi még tanulóév volt, idén már a konstruktőri ötödik helyért küzdene a Renault Sport F1 Team. Londonban mutatták be idei fegyverüket.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

AUDI Q5 2.0 TDI quattro DPF jet-ski beszámítás lehetséges!

AUDI Q5 2.0 TDI quattr...

Ár: 5.399.000 Ft

Évjárat: 2010 / 12

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

AUDI Q5 2.0 TDI quattro clean Dízel Új Audi Q5 Design 2.0 TDI 190L

AUDI Q5 2.0 TDI quattr...

Ár: 17.300.000 Ft

Évjárat: 2016

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

AUDI Q5 3.0 TDI quattro DPF S-tronic S-MENTES. VÉGIG SZERVÍZ. KIFOG

AUDI Q5 3.0 TDI quattr...

Ár: 5.290.000 Ft

Évjárat: 2009 / 6

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!