0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vezettük az Audi Q7 kisöccsét

Menetpróba: Audi Q5, második generáció

·

Legerősebb 2,0 literes TDI-jével vallott az Audi kompakt SUV-jának második generációja. A Q5 lelkét a szabályozható hasmagasság adhatja.

%KA%Sportosabbnak, vagányabbnak mutatkozik az elődnél az új Q5, és az is. Minden eddiginél jobban hasonlít a Q7-re%KA%

Sportosabbnak, vagányabbnak mutatkozik az elődnél az új Q5, és az is. Minden eddiginél jobban hasonlít a Q7-re

Végre hazaért az Audi méltán híres Q5 modelljének második generációja. A Q7-nél jóval városiasabb méretekkel rendelkező, de a kompakt SUV kategóriát még így is kimaxoló, az Audi A4 és A5 modellekkel azonos platformra épülő városi terepjáró már sokkal magabiztosabb kiállású. Az Audi dizájnvonalához igazodó kontúrosabb éleknek köszönhetően elvesztette az előd aranyosabb karakterét. Oldalnézetből az A5 Coupé gyönyörű íve húzódik végig rajta, a Sport és Design, valamint az S Line sportcsomag alakíthatja tovább. Hossza 34 mm-rel növekedett, tengelytávja 12 mm-rel gyarapodott, szélessége változatlan, míg magassága 6 milliméterrel nőtt. A növekedés ellenére 20 kilóval könnyebb a karosszéria, 0,30-as légellenállási együtthatója pedig több mint nagyszerű egy SUV esetében. Alapáron LED-es nappali fénnyel és Xenon fényszórókkal szerelik, felárért LED vagy mátrix LED-es fényszórókat kaphat, dinamikus irányjelzővel utóbbit elöl-hátul. Könnyűfém felnije 18, 19 vagy 20 colos is lehet, színpalettájába olyan egyedi színek is belefértek, mint az azori-zöld, a jáva barna vagy a matadorvörös. Vadított RS változata hamarosan Genfben debütál, addig is itt vannak az első benyomások az alapmodellről.

%KA%Felszereltségtől függően LED-es lámpákat, akár mátrix LED-es fényszórókat, illetve műanyagozott kerékíveket és akár 20 colos felniket kaphat%KA%

Felszereltségtől függően LED-es lámpákat, akár mátrix LED-es fényszórókat, illetve műanyagozott kerékíveket és akár 20 colos felniket kaphat

Audi Q5, 2017 − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4663 1893 1659 2819 550-1550

A beltér helykínálata továbbra is a kategóriának megfelelő, a gyári adatokat összevetve az általunk korábban mértekkel, fejtérben fejlődni tudott az elődhöz képest, én gond nélkül befértem magam mögé. A vezetői pozíció pazar, a kormány jó fogású, puha bőr fedi. Az ülések nem csak elöl, hátul is hiperkényelmesek, akár bézs vagy fekete bőrrel vagy alcantara, illetve nappabőrrel bevontak lehetnek. Hátul méretes kardánalagút és furán vájt lábhelyek csorbítják a lábterünket, a két szélső hely isofixes is lehet, a középsőt leginkább könyöklőnek érdemes használni, ami a háttámlából hajtható, két pohár tárolására is alkalmas. Szintén a hátsó ülésekre igaz, hogy dönthetőek, opcionálisan hosszirányban és támlájukkal is több fokozatban állíthatóak, mindenképp 60:40 arányban mozognak. A beltér hangulatát kétféle alumínium és erezett kőrisfa betétekkel dobhatjuk fel. Csomagtere alapból 550 literes, lehajtott támlákkal plafoing 1550 literesre bővíthető, ajtaja továbbra is szinte beleharap az autó oldalába, 113 cm széles, 105 cm magas raktérnyílást kínál. A könnyebb pakolás érdekében a csomagtérből gombnyomással 55 milliméterrel lejjebb engedhetjük a hátsó lengéscsillapítókat.

%KA%Teljesen új, az Audi palettájához idomuló az utastér. A tesztautó alumínium betéteket kapott, már 8,2 colos tablettel, kapacitív légkondi-kapcsolókkal, fejlesztett középkonzollal%KA%

Teljesen új, az Audi palettájához idomuló az utastér. A tesztautó alumínium betéteket kapott, már 8,2 colos tablettel, kapacitív légkondi-kapcsolókkal, fejlesztett középkonzollal

%KA%A csomagtér legfőbb erénye, hogy a konkurensekénél is jobban pakolható, az elődnél 10 literrel nagyobb. Élből 550, támladöntéssel 1550 literes, gombnyomásra ültethető a far%KA% %KA%A csomagtér legfőbb erénye, hogy a konkurensekénél is jobban pakolható, az elődnél 10 literrel nagyobb. Élből 550, támladöntéssel 1550 literes, gombnyomásra ültethető a far%KA% %KA%A csomagtér legfőbb erénye, hogy a konkurensekénél is jobban pakolható, az elődnél 10 literrel nagyobb. Élből 550, támladöntéssel 1550 literes, gombnyomásra ültethető a far%KA%

A csomagtér legfőbb erénye, hogy a konkurensekénél is jobban pakolható, az elődnél 10 literrel nagyobb. Élből 550, támladöntéssel 1550 literes, gombnyomásra ültethető a far

Érintőképernyőket továbbra is mellőz, ám a különböző kezelőszervekkel is hibátlanul irányíthatjuk a multimédiás rendszereket. A középkonzol egérpadhoz hasonló tapipados felületén az ujjainkkal rajzolva vihetünk be például címeket a navigációba, itt tudunk kattintani, visszavonni, és a főmenübe lépni is. Mögötte finom kattanású kapcsoló és tekerő, mellette a hangvezérlő kap helyett, az audisan megszokott szeparált helyen. Középen 8,3 colos tablet, rajta profi grafikájú és gyors rendszerrel. Az igazi újdonság mégis a virtual cockpit, ami a hagyományos műszerek helyett 12,3 colos képernyőt adhat, amit kedvünkre állítgathatunk, akár szinte teljes képernyőjén a navigáció térképét mutathatja. Persze ez sem alapfelszereltség, utóbbihoz 5 colos monokróm vagy 7 colos színes kijelző jár csak. Az opciós automata légkondi 3 különálló zónás, hátra is elvezetett, aktívszén-kombiszűrős, továbbra is kapacitív kapcsolókkal állíthatjuk. Felárért 19 hangszórós Bang & Olufsen hangrendszert rendelhetünk, ami kristálytisztán szól. Élmény volt hallgatni a belvárosban, miközben akár a szintén feláras tetőablakokon kitekintve nézzük a házakat.

%KA%Zseniális a virtual cockpit, ami 12,3 colnyi felületen, a műszereket akár a sarokba szorítva, de mindenképp rengeteg infóval szolgál, és vezetés közben is átlátható. A még közvetlenebb képi hatás miatt üveglap sem került elé%KA%

Zseniális a virtual cockpit, ami 12,3 colnyi felületen, a műszereket akár a sarokba szorítva, de mindenképp rengeteg infóval szolgál, és vezetés közben is átlátható. A még közvetlenebb képi hatás miatt üveglap sem került elé

%KA%A váltó előtt mini érintőfelületen kezelhetjük az infotainment-rendszert, a kapcsolók finoman kattannak, ahogy ez egész autó nagyon finom, igényes. A könyöklő állítható, alatta akár telefontöltő is helyet kaphat%KA% %KA%A váltó előtt mini érintőfelületen kezelhetjük az infotainment-rendszert, a kapcsolók finoman kattannak, ahogy ez egész autó nagyon finom, igényes. A könyöklő állítható, alatta akár telefontöltő is helyet kaphat%KA%

A váltó előtt mini érintőfelületen kezelhetjük az infotainment-rendszert, a kapcsolók finoman kattannak, ahogy ez egész autó nagyon finom, igényes. A könyöklő állítható, alatta akár telefontöltő is helyet kaphat

Motorpalettáját egy TFSI és négy különféle TDI alkotja, a 2,0 literes benzines 252 lóerős, a 2,0 literes turbódízelek 150, 163 és 190 lóerősek. A leggyengébb dízel csak 6 fokozatú kézi váltóval érhető el, a csúcsot a hathengeres 3,0 literes, 8 sebességes tiptronic váltóval párosított 286 lóerős dízel jelenti. Utóbbi kettőről sajnos részletesebb információkra még várni kell, így a lenti motorpaletta-táblázat sem teljes egyelőre. A károsanyag-kibocsátás csökkentésében stop-start és alapból 12, felárért 24 literes AdBlue tartály lehet segítségünkre. A Q5 lelkét tulajdonképpen az Audi drive select adja, ami a magasságát 5 szinten, automatikusan állítja. A legmagasabb a lift/off-road vagy a terepszögeket és iránytűt is kirajzoló allroad, a középszintet a comfort és efficency módok adják, míg a dynamic leülteti a Q5 kasztniját. Ezeken felül van persze individual mód is, ahol a kormányzástól a lengéscsillapításig mindent személyre szabhatunk. A feláras adaptív légrugózás nemes egyszerűséggel tökéletes, a legdurvább kátyúkon is mindenféle zaj és megmozdulás nélkül vitt át. Többek között emiatt zseniális a zajkomfort.

%KA%190 lóerős 2,0 literes TDI-jével dinamikusan és előre láthatólag takarékosan üzemel a középkategóriás Audi SUV%KA%

190 lóerős 2,0 literes TDI-jével dinamikusan és előre láthatólag takarékosan üzemel a középkategóriás Audi SUV

Audi Q5, 2017 − motorpaletta (nem teljes)
2.0 TFSI (252 LE) 2.0 TDI (163 LE) 2.0 TDI (190 LE)
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1984 1968 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat duplakuplungos autoamta/7
Teljesítmény [LE] 252 (5000-6000) 163 (3000-4200) 190 (3800-4200)
Nyomaték [Nm] 370 (1600-4500) 400 (1750-2750) 400 (1750-3000)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 6,3 8,9 7,9
Végsebesség [km/h] 237 211 218
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 7,1-6,8 5,2-4,9 5,2-4,9
CO2-kibocsátás [g/km] 162-154 136-129 136-129
Saját tömeg [kg] 1795 1770 1845
Megengedett össztömeg [kg] 2400 2440 2440

A 2,0 literes dízelek között legerősebbnek számító 190 lovas soros négyhengeres tökéletesen elég hozzá, a hazai menetpróbán minden tesztautó ezt a hajtást kapta, így én is ezzel próbáltam. Könnyedén viszi az 1,7 tonnánál is nehezebb testet, persze ülésbe nyomó gyorsulást soha nem kell tőle várni, a menetdinamikából csak keveset érezni az utastérben. A stabilitással sem volt gond, autópályán tötymörgésnek érezzük a 130 km/h-t, a városi 50 km/h betartása pedig kínzás vele. A 7 sebességes S tronic automataváltó gondoskodik róla, hogy turbólyukat ne érezzünk. Vezérlése okos 1750 fordulat/perc felett tartja a fordulatot, ahonnan egyébként a 400 Nm nyomatékcsúcsa is elérhető. A tesztautók quattro összkerékhajtást is kaptak. Utóbbi is teszi a dolgát, bár ekkora testnél elég orrtolósra vette a figurát, és ha egyszer megindul, lehetetlen megfogni. Ez a tetemes tehetetlen tömegnek tudható be, kedvezően alakult azonban a nem mérvadó, viszonylag rövid távú fogyasztás: 7,8 liter környékén.

%KA%Legtöbbször stabil a második generációs Q5%KA%

Legtöbbször stabil a második generációs Q5

%KA%Elöl-hátul kényelmesek, sportos, határozott tartásúak az ülések. Elöl elektromosan is állíthatóak, deréktámaszosak, hátul előre-hátra tolhatók, illetve dönthető háttámlásak. A lábtér továbbra is korlátozott, klímavezérlő viszont jutott hátra is%KA% %KA%Elöl-hátul kényelmesek, sportos, határozott tartásúak az ülések. Elöl elektromosan is állíthatóak, deréktámaszosak, hátul előre-hátra tolhatók, illetve dönthető háttámlásak. A lábtér továbbra is korlátozott, klímavezérlő viszont jutott hátra is%KA%

Elöl-hátul kényelmesek, sportos, határozott tartásúak az ülések. Elöl elektromosan is állíthatóak, deréktámaszosak, hátul előre-hátra tolhatók, illetve dönthető háttámlásak. A lábtér továbbra is korlátozott, klímavezérlő viszont jutott hátra is

Sofőrsegéd-kínálatába többek között araszolófunkciós adaptív tempomat, kikerülőasszisztens, parkolóradar és tolatókamera, ráfutásra figyelmeztetés, kiszálláskor az elhaladó forgalomra figyelmeztetés, táblafelismerő, keresztforgalomra figyelmeztetés és holttérfigyelő is tartozhat. Motorváltozattól függően akár 2,4 tonnás össztömegű fékezett utánfutót is vontathat, ehhez vontatmánystabilizáló rendszer jár, ami kilengéskor ellenkormányoz és fékez is. Prémium városi terepjáróként természetesen prémium áron is mérik. Az Audi oldalán már konfigurálható a második generációs Q5, az alapdízel elsőkerékhajtással és kézi váltóval listaáron 10 999 850 Ft. A Sport és Design felszereltségek 700 000 Ft felárat jelentenek. A hathengeres dízel egyelőre nem is választható, az egyetlen benzines pedig csupán automataváltó-quattro kombóval érhető el. A menetpróbán vezetett, már 190 lovas TDI-vel felvértezett, szinte minden jóval megpakolt kivitel 19 088 264 forintot kóstált.

%KA%A prémium életérzést természetesen hasonló áron is mérik. Közel 11 millió forintról indul a Q5 alapára%KA%

A prémium életérzést természetesen hasonló áron is mérik. Közel 11 millió forintról indul a Q5 alapára

Ez is érdekes lehet:
 

Már 10 éve, hogy átformálta az autóipart: a Nissan Qashqai

Hogy lett a Qashqai egy haldokló japán gyár megmentője és annak legfontosabb modellje? 2007-ben...

Opel Insignia Grand Sport nemzetközi bemutató és menetpróba

Nőtt és lefogyott, elődjénél akár 200 kilogrammal könnyebb az új Opel Insignia. Gyártóhelye...

Beszállítói késedelem miatt néhány napig nem készül az Audi A4 és A5

Néhány napig leállítják az Audi A4 és A5 modellek gyártását az ingolstadti üzemben. A probléma...

Jövő hónaptól a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz, utóbbi már szerdától is

A jövedéki adó csökkenése áprilistól mind a benzin, mind a gázolaj árába is beépül: olcsóbbak...

Soha nem látott modell-boom a bajoroktól

Negyven új autóval venné vissza prémium szegmensbeli elsőségét a BMW. Ebből néhány már bemutatkozott...

Nem tréfa: hatalmas üzemanyagár-csökkenés jön április 1-jén

A jövedéki adó mérséklődése miatt szombattól az üzemanyagok is olcsóbban lesznek, nem is kevéssel...

Talán előtte szebb volt, most viszont okosabb az Octavia; itthon próbáltuk

Szép vagy sem, nagy kérdés, de az nem, hogy a frissített Skoda Octavia okosabb elődjénél. Ugyanitt...

Kívülről barátságos, belülről hatalmas a Skoda Kodiaq, már itthon is próbáltuk

Nincs akkora láb, amekkora ne férne el a második sorban, és még leghátul is tisztességes a helykínálat...

Cégautós árharc: Ford Mondeo vs. Opel Insignia Grand Sport

Hiába érkezett kapásból 1,2 millió forint kedvezménnyel az Opel Insignia Grand Sport, Ford Mondeóra...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

tuningegesjavito írta: 1 hónapja

Mercedes kecskeméti és a Győri Audi gyárába hatalmas munka sztrájk tört ki 2016 novemberbe , Tiltakozás a nevetséges aprópénzes fizetések miatt

A válaszoláshoz belépés szükséges
tuningegesjavito írta: 1 hónapja

Mercedes kecskeméti és a Győri Audi gyárába hatalmas munka sztrájk tört ki 2016 novemberbe , Tiltakozás a nevetséges aprópénzes fizetések miatt

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Friss tesztek

Ford Kuga 2.0 TDCi Powershift AWD Vignale teszt

Megnéztük, hogy rinyál-e a Vignale - Ford Kuga Vignale teszt

Vignale prémium felszereltségben is vallott a frissített második generációs Ford Kuga. Erőteljes dízellel, összkerékkel és automatával.


Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio teszt

Messze a legkívánatosabb SUV - Jaguar F-Pace teszt

Luxusszedánok és sportautók után SUV kellett a Jaguarnak. De miért?! Nem mondanám jobbnak a többieknél, erre mégis emlékezni fogok.


BMW M240i Coupé  xDrive  teszt

Kétszínű 2-es - BMW M240i Coupé xDrive teszt

Durrog, szipog, hátba ver, a sorhat üvölt, gyorsulásával letépi a fejed, majd átnyomod Ecóba és 7 liter alatt jársz vele. Mi van?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Hirdetés

AUDI tesztek

Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic teszt

Szabad egy táncra? - Audi A5 Coupé

Egy Audi ezüst, vagy fekete, legalábbis a legtöbb vélemény szerint. Az új A5 Coupé viszont így vadító. Tangóvörös fényezése és az erősebbik kétliteres turbós benzinese együtt ütős párosítás.


Audi Q7 3.0 TDI quattro teszt

A Q-tya fáját! Új Audi Q7 teszt

10 év után lépett második generációjába az ingolstadtiak luxus SUV-ja, a Q7. Szebb és okosabb lett, szinte alig tudtunk belekötni, de vajon megéri-e a közel 28 millió forintos árát?


Audi Q3 2.0 TDI quattro S Tronic teszt

Nem hagy kérdést válasz nélkül - Audi Q3 teszt

Az Audi legkisebb SUV-ja a legerősebb dízelmotorral, összkerékhajtással és automataváltóval lehengerlő egyéniség. Emiatt megkérik az árát.


Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Sokat sokért! Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Tavaly ősszel frissítést kapott a hosszában beépített motorokkal szerelt, méretét tekintve nem is annyira kompakt Audi SUV. A Q5-öst második dízelével, izmos ellátmánnyal próbálhattuk.


Audi A3 Ambition 2.0 TDI teszt

Odatették magukat a németek! Audi A3 2.0 TDI teszt

Nem hibrid, nem elektromos, nem űrkorszaki, de még csak nem is quattro, az új A3-ast mégis nagyon komoly élmény vezetni, miközben nagyon sokban segíti is sofőrjét.


Még több AUDI teszt

Címlapon


Friss cikkek

25 éves a modern magyar autógyártás, Szentgotthárdon együtt ünnepeltünk az Opellel

Insigniával ünnepeltük a 25 éves magyar Astrát

7 órája – Sztori

Magyarország első személyautógyára idén töltötte 25. életévét. Az opelesekkel és már akkor is dolgozó munkásokkal együtt ünnepeltük az első magyar Astrát Szentgotthárdon.


BMW motort kap az Andretti Autosport Formula E autója

Tényleg beszáll a Formula-E-be a BMW

18 órája – Sztori

A Formula E fejlődése töretlen, most újabb világvezető márkát tudhatnak oldalukon. A BMW is beszáll a csatába saját fejlesztésű villanymotorjával.


Ötödik generációjában először négyhengeres a Land Rover Discovery

Terepezés a Várkert Bazárban - bírta a próbát az új Discovery Videó

21 órája – Újdonság

Akármilyen fura, de már 27 éves modell a Land Rover Discovery. Talán mindenki ismeri első kiadását, amihez már egyáltalán nem hasonlít az új.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

AUDI Q5 3.0 TDI quattro DPF S-tronic SPORT csomag. PANORÁMA tető. N

AUDI Q5 3.0 TDI quattr...

Ár: 6.190.000 Ft

Évjárat: 2010 / 10

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

AUDI Q5 2.0 TDI quattro clean diesel S-tronic S-line

AUDI Q5 2.0 TDI quattr...

Ár: 13.199.000 Ft

Évjárat: 2016 / 12

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

AUDI Q5 2.0 TDI quattro DPF Mo-i. 1 Tul. ÁFÁ-s!

AUDI Q5 2.0 TDI quattr...

Ár: 5.990.000 Ft

Évjárat: 2011 / 9

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!