0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vezettük az Audi Q7 kisöccsét

Menetpróba: Audi Q5, második generáció

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Legerősebb 2,0 literes TDI-jével vallott az Audi kompakt SUV-jának második generációja. A Q5 lelkét a szabályozható hasmagasság adhatja.

%KA%Sportosabbnak, vagányabbnak mutatkozik az elődnél az új Q5, és az is. Minden eddiginél jobban hasonlít a Q7-re%KA%

Sportosabbnak, vagányabbnak mutatkozik az elődnél az új Q5, és az is. Minden eddiginél jobban hasonlít a Q7-re

Végre hazaért az Audi méltán híres Q5 modelljének második generációja. A Q7-nél jóval városiasabb méretekkel rendelkező, de a kompakt SUV kategóriát még így is kimaxoló, az Audi A4 és A5 modellekkel azonos platformra épülő városi terepjáró már sokkal magabiztosabb kiállású. Az Audi dizájnvonalához igazodó kontúrosabb éleknek köszönhetően elvesztette az előd aranyosabb karakterét. Oldalnézetből az A5 Coupé gyönyörű íve húzódik végig rajta, a Sport és Design, valamint az S Line sportcsomag alakíthatja tovább. Hossza 34 mm-rel növekedett, tengelytávja 12 mm-rel gyarapodott, szélessége változatlan, míg magassága 6 milliméterrel nőtt. A növekedés ellenére 20 kilóval könnyebb a karosszéria, 0,30-as légellenállási együtthatója pedig több mint nagyszerű egy SUV esetében. Alapáron LED-es nappali fénnyel és Xenon fényszórókkal szerelik, felárért LED vagy mátrix LED-es fényszórókat kaphat, dinamikus irányjelzővel utóbbit elöl-hátul. Könnyűfém felnije 18, 19 vagy 20 colos is lehet, színpalettájába olyan egyedi színek is belefértek, mint az azori-zöld, a jáva barna vagy a matadorvörös. Vadított RS változata hamarosan Genfben debütál, addig is itt vannak az első benyomások az alapmodellről.

%KA%Felszereltségtől függően LED-es lámpákat, akár mátrix LED-es fényszórókat, illetve műanyagozott kerékíveket és akár 20 colos felniket kaphat%KA%

Felszereltségtől függően LED-es lámpákat, akár mátrix LED-es fényszórókat, illetve műanyagozott kerékíveket és akár 20 colos felniket kaphat

Audi Q5, 2017 − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4663 1893 1659 2819 550-1550

A beltér helykínálata továbbra is a kategóriának megfelelő, a gyári adatokat összevetve az általunk korábban mértekkel, fejtérben fejlődni tudott az elődhöz képest, én gond nélkül befértem magam mögé. A vezetői pozíció pazar, a kormány jó fogású, puha bőr fedi. Az ülések nem csak elöl, hátul is hiperkényelmesek, akár bézs vagy fekete bőrrel vagy alcantara, illetve nappabőrrel bevontak lehetnek. Hátul méretes kardánalagút és furán vájt lábhelyek csorbítják a lábterünket, a két szélső hely isofixes is lehet, a középsőt leginkább könyöklőnek érdemes használni, ami a háttámlából hajtható, két pohár tárolására is alkalmas. Szintén a hátsó ülésekre igaz, hogy dönthetőek, opcionálisan hosszirányban és támlájukkal is több fokozatban állíthatóak, mindenképp 60:40 arányban mozognak. A beltér hangulatát kétféle alumínium és erezett kőrisfa betétekkel dobhatjuk fel. Csomagtere alapból 550 literes, lehajtott támlákkal plafoing 1550 literesre bővíthető, ajtaja továbbra is szinte beleharap az autó oldalába, 113 cm széles, 105 cm magas raktérnyílást kínál. A könnyebb pakolás érdekében a csomagtérből gombnyomással 55 milliméterrel lejjebb engedhetjük a hátsó lengéscsillapítókat.

%KA%Teljesen új, az Audi palettájához idomuló az utastér. A tesztautó alumínium betéteket kapott, már 8,2 colos tablettel, kapacitív légkondi-kapcsolókkal, fejlesztett középkonzollal%KA%

Teljesen új, az Audi palettájához idomuló az utastér. A tesztautó alumínium betéteket kapott, már 8,2 colos tablettel, kapacitív légkondi-kapcsolókkal, fejlesztett középkonzollal

%KA%A csomagtér legfőbb erénye, hogy a konkurensekénél is jobban pakolható, az elődnél 10 literrel nagyobb. Élből 550, támladöntéssel 1550 literes, gombnyomásra ültethető a far%KA% %KA%A csomagtér legfőbb erénye, hogy a konkurensekénél is jobban pakolható, az elődnél 10 literrel nagyobb. Élből 550, támladöntéssel 1550 literes, gombnyomásra ültethető a far%KA% %KA%A csomagtér legfőbb erénye, hogy a konkurensekénél is jobban pakolható, az elődnél 10 literrel nagyobb. Élből 550, támladöntéssel 1550 literes, gombnyomásra ültethető a far%KA%

A csomagtér legfőbb erénye, hogy a konkurensekénél is jobban pakolható, az elődnél 10 literrel nagyobb. Élből 550, támladöntéssel 1550 literes, gombnyomásra ültethető a far

Érintőképernyőket továbbra is mellőz, ám a különböző kezelőszervekkel is hibátlanul irányíthatjuk a multimédiás rendszereket. A középkonzol egérpadhoz hasonló tapipados felületén az ujjainkkal rajzolva vihetünk be például címeket a navigációba, itt tudunk kattintani, visszavonni, és a főmenübe lépni is. Mögötte finom kattanású kapcsoló és tekerő, mellette a hangvezérlő kap helyett, az audisan megszokott szeparált helyen. Középen 8,3 colos tablet, rajta profi grafikájú és gyors rendszerrel. Az igazi újdonság mégis a virtual cockpit, ami a hagyományos műszerek helyett 12,3 colos képernyőt adhat, amit kedvünkre állítgathatunk, akár szinte teljes képernyőjén a navigáció térképét mutathatja. Persze ez sem alapfelszereltség, utóbbihoz 5 colos monokróm vagy 7 colos színes kijelző jár csak. Az opciós automata légkondi 3 különálló zónás, hátra is elvezetett, aktívszén-kombiszűrős, továbbra is kapacitív kapcsolókkal állíthatjuk. Felárért 19 hangszórós Bang & Olufsen hangrendszert rendelhetünk, ami kristálytisztán szól. Élmény volt hallgatni a belvárosban, miközben akár a szintén feláras tetőablakokon kitekintve nézzük a házakat.

%KA%Zseniális a virtual cockpit, ami 12,3 colnyi felületen, a műszereket akár a sarokba szorítva, de mindenképp rengeteg infóval szolgál, és vezetés közben is átlátható. A még közvetlenebb képi hatás miatt üveglap sem került elé%KA%

Zseniális a virtual cockpit, ami 12,3 colnyi felületen, a műszereket akár a sarokba szorítva, de mindenképp rengeteg infóval szolgál, és vezetés közben is átlátható. A még közvetlenebb képi hatás miatt üveglap sem került elé

%KA%A váltó előtt mini érintőfelületen kezelhetjük az infotainment-rendszert, a kapcsolók finoman kattannak, ahogy ez egész autó nagyon finom, igényes. A könyöklő állítható, alatta akár telefontöltő is helyet kaphat%KA% %KA%A váltó előtt mini érintőfelületen kezelhetjük az infotainment-rendszert, a kapcsolók finoman kattannak, ahogy ez egész autó nagyon finom, igényes. A könyöklő állítható, alatta akár telefontöltő is helyet kaphat%KA%

A váltó előtt mini érintőfelületen kezelhetjük az infotainment-rendszert, a kapcsolók finoman kattannak, ahogy ez egész autó nagyon finom, igényes. A könyöklő állítható, alatta akár telefontöltő is helyet kaphat

Motorpalettáját egy TFSI és négy különféle TDI alkotja, a 2,0 literes benzines 252 lóerős, a 2,0 literes turbódízelek 150, 163 és 190 lóerősek. A leggyengébb dízel csak 6 fokozatú kézi váltóval érhető el, a csúcsot a hathengeres 3,0 literes, 8 sebességes tiptronic váltóval párosított 286 lóerős dízel jelenti. Utóbbi kettőről sajnos részletesebb információkra még várni kell, így a lenti motorpaletta-táblázat sem teljes egyelőre. A károsanyag-kibocsátás csökkentésében stop-start és alapból 12, felárért 24 literes AdBlue tartály lehet segítségünkre. A Q5 lelkét tulajdonképpen az Audi drive select adja, ami a magasságát 5 szinten, automatikusan állítja. A legmagasabb a lift/off-road vagy a terepszögeket és iránytűt is kirajzoló allroad, a középszintet a comfort és efficency módok adják, míg a dynamic leülteti a Q5 kasztniját. Ezeken felül van persze individual mód is, ahol a kormányzástól a lengéscsillapításig mindent személyre szabhatunk. A feláras adaptív légrugózás nemes egyszerűséggel tökéletes, a legdurvább kátyúkon is mindenféle zaj és megmozdulás nélkül vitt át. Többek között emiatt zseniális a zajkomfort.

%KA%190 lóerős 2,0 literes TDI-jével dinamikusan és előre láthatólag takarékosan üzemel a középkategóriás Audi SUV%KA%

190 lóerős 2,0 literes TDI-jével dinamikusan és előre láthatólag takarékosan üzemel a középkategóriás Audi SUV

Audi Q5, 2017 − motorpaletta (nem teljes)
2.0 TFSI (252 LE) 2.0 TDI (163 LE) 2.0 TDI (190 LE)
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1984 1968 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat duplakuplungos autoamta/7
Teljesítmény [LE] 252 (5000-6000) 163 (3000-4200) 190 (3800-4200)
Nyomaték [Nm] 370 (1600-4500) 400 (1750-2750) 400 (1750-3000)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 6,3 8,9 7,9
Végsebesség [km/h] 237 211 218
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 7,1-6,8 5,2-4,9 5,2-4,9
CO2-kibocsátás [g/km] 162-154 136-129 136-129
Saját tömeg [kg] 1795 1770 1845
Megengedett össztömeg [kg] 2400 2440 2440

A 2,0 literes dízelek között legerősebbnek számító 190 lovas soros négyhengeres tökéletesen elég hozzá, a hazai menetpróbán minden tesztautó ezt a hajtást kapta, így én is ezzel próbáltam. Könnyedén viszi az 1,7 tonnánál is nehezebb testet, persze ülésbe nyomó gyorsulást soha nem kell tőle várni, a menetdinamikából csak keveset érezni az utastérben. A stabilitással sem volt gond, autópályán tötymörgésnek érezzük a 130 km/h-t, a városi 50 km/h betartása pedig kínzás vele. A 7 sebességes S tronic automataváltó gondoskodik róla, hogy turbólyukat ne érezzünk. Vezérlése okos 1750 fordulat/perc felett tartja a fordulatot, ahonnan egyébként a 400 Nm nyomatékcsúcsa is elérhető. A tesztautók quattro összkerékhajtást is kaptak. Utóbbi is teszi a dolgát, bár ekkora testnél elég orrtolósra vette a figurát, és ha egyszer megindul, lehetetlen megfogni. Ez a tetemes tehetetlen tömegnek tudható be, kedvezően alakult azonban a nem mérvadó, viszonylag rövid távú fogyasztás: 7,8 liter környékén.

%KA%Legtöbbször stabil a második generációs Q5%KA%

Legtöbbször stabil a második generációs Q5

%KA%Elöl-hátul kényelmesek, sportos, határozott tartásúak az ülések. Elöl elektromosan is állíthatóak, deréktámaszosak, hátul előre-hátra tolhatók, illetve dönthető háttámlásak. A lábtér továbbra is korlátozott, klímavezérlő viszont jutott hátra is%KA% %KA%Elöl-hátul kényelmesek, sportos, határozott tartásúak az ülések. Elöl elektromosan is állíthatóak, deréktámaszosak, hátul előre-hátra tolhatók, illetve dönthető háttámlásak. A lábtér továbbra is korlátozott, klímavezérlő viszont jutott hátra is%KA%

Elöl-hátul kényelmesek, sportos, határozott tartásúak az ülések. Elöl elektromosan is állíthatóak, deréktámaszosak, hátul előre-hátra tolhatók, illetve dönthető háttámlásak. A lábtér továbbra is korlátozott, klímavezérlő viszont jutott hátra is

Sofőrsegéd-kínálatába többek között araszolófunkciós adaptív tempomat, kikerülőasszisztens, parkolóradar és tolatókamera, ráfutásra figyelmeztetés, kiszálláskor az elhaladó forgalomra figyelmeztetés, táblafelismerő, keresztforgalomra figyelmeztetés és holttérfigyelő is tartozhat. Motorváltozattól függően akár 2,4 tonnás össztömegű fékezett utánfutót is vontathat, ehhez vontatmánystabilizáló rendszer jár, ami kilengéskor ellenkormányoz és fékez is. Prémium városi terepjáróként természetesen prémium áron is mérik. Az Audi oldalán már konfigurálható a második generációs Q5, az alapdízel elsőkerékhajtással és kézi váltóval listaáron 10 999 850 Ft. A Sport és Design felszereltségek 700 000 Ft felárat jelentenek. A hathengeres dízel egyelőre nem is választható, az egyetlen benzines pedig csupán automataváltó-quattro kombóval érhető el. A menetpróbán vezetett, már 190 lovas TDI-vel felvértezett, szinte minden jóval megpakolt kivitel 19 088 264 forintot kóstált.

%KA%A prémium életérzést természetesen hasonló áron is mérik. Közel 11 millió forintról indul a Q5 alapára%KA%

A prémium életérzést természetesen hasonló áron is mérik. Közel 11 millió forintról indul a Q5 alapára

Ez is érdekes lehet:
 

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Megvettem első autómat, egy 1996-os 318is-t. Tudom, nem hathengeres

A BMW "hathengernélkezdődik", tudom, mégis négyhengerest vettem. Viszont kupé, napfénytetős...

Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Nem csak a Renault palettája, ügyfélszerzése is komoly változáson megy át

Látványos megújuláson ment keresztül az elmúlt években a Renault palettája, ehhez pedig a márkaszalonok...

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

tuningegesjavito írta: 4 hónapja

Mercedes kecskeméti és a Győri Audi gyárába hatalmas munka sztrájk tört ki 2016 novemberbe , Tiltakozás a nevetséges aprópénzes fizetések miatt

A válaszoláshoz belépés szükséges
tuningegesjavito írta: 4 hónapja

Mercedes kecskeméti és a Győri Audi gyárába hatalmas munka sztrájk tört ki 2016 novemberbe , Tiltakozás a nevetséges aprópénzes fizetések miatt

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Friss tesztek

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?


Suzuki Swift 1.0 GLX SHVS teszt

Teszten a turbós és hibrid Swift

Az alap után ezres turbósával és a Balenonál hatékonyabb hibridrendszerével vallott nálunk az új Suzuki Swift. Vajon másfél millióval drágábban is megéri?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Hirdetés

AUDI tesztek

Audi Q2 Design 1.4 TFSI 150 LE S tronic teszt

A könnyedség a kulcsszó - Audi Q2 teszt Videó

Egy könnyed városi crossover az Audi hidegségével, de annak kényelmével és elismerésre méltó technikai tudásával. Ez az új Audi Q2.


Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic teszt

Szabad egy táncra? - Audi A5 Coupé

Egy Audi ezüst, vagy fekete, legalábbis a legtöbb vélemény szerint. Az új A5 Coupé viszont így vadító. Tangóvörös fényezése és az erősebbik kétliteres turbós benzinese együtt ütős párosítás.


Audi Q7 3.0 TDI quattro teszt

A Q-tya fáját! Új Audi Q7 teszt

10 év után lépett második generációjába az ingolstadtiak luxus SUV-ja, a Q7. Szebb és okosabb lett, szinte alig tudtunk belekötni, de vajon megéri-e a közel 28 millió forintos árát?


Audi Q3 2.0 TDI quattro S Tronic teszt

Nem hagy kérdést válasz nélkül - Audi Q3 teszt

Az Audi legkisebb SUV-ja a legerősebb dízelmotorral, összkerékhajtással és automataváltóval lehengerlő egyéniség. Emiatt megkérik az árát.


Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Sokat sokért! Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Tavaly ősszel frissítést kapott a hosszában beépített motorokkal szerelt, méretét tekintve nem is annyira kompakt Audi SUV. A Q5-öst második dízelével, izmos ellátmánnyal próbálhattuk.


Még több AUDI teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

15 órája – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

18 órája – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

2 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

AUDI Q5 3.0 TDI quattro DPF S-tronic Magyarországi. szervízkönyves!

AUDI Q5 3.0 TDI quattr...

Ár: 4.999.999 Ft

Évjárat: 2009 / 7

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

AUDI Q5 2.0 TDI quattro clean Dízel S-tronic ÁFÁ-s!

AUDI Q5 2.0 TDI quattr...

Ár: 13.105.670 Ft

Évjárat: 2016 / 5

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

AUDI Q5 3.0 TDI quattro S-tronic

AUDI Q5 3.0 TDI quattr...

Ár: 8.500.000 Ft

Évjárat: 2012 / 4

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!