0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ingyen parkol és magát tölti – Toyota Prius Plug-in 

Menetpróba: Toyota Prius Plug-in Hybrid

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legújabb Toyota Prius Plug-in nem csak tovább megy árammal, mint a többi, erősebb is benzin nélkül, ugyanis két villanymotor is hajtja.

%KA%Több mint 10 centivel hosszabb a Plug-in Prius, mint a sima. Az első túlnyúlás 2,5, a hátsó 8 centiméterrel több, a teljes hosszúság így már közel 4,65 méter%KA%

Több mint 10 centivel hosszabb a Plug-in Prius, mint a sima. Az első túlnyúlás 2,5, a hátsó 8 centiméterrel több, a teljes hosszúság így már közel 4,65 méter

Ha csak néhány vázlatpontra kíváncsi valaki a Toyota Prius IV Plug-in Hybrid verziója kapcsán, akkor talán elegendő az alábbiakat elolvasnia róla:

  • Két villanymotorjával hajtva 135 km/órás tempót is tud csupán árammal.
  • Napelemes tetejével hatótávolságát is növeli.
  • Fűtését gázbefecskendezésű hőszivattyús klímaberendezés adja.
  • Elektromos hatótávja a korábbinak több mint duplája, NEDC ciklus szerint 63 km.
  • Kombinált fogyasztási értéke mindössze 1 l/100 km, azaz megszületett az „egyliteres” autó.
%KA%Nem csak elölről, hátulról is jelentősen eltérő, talán harmonikusabb formájú a Plug-in verzió a normál Priusnál. Ára 12 millió forint alatt várható%KA%

Nem csak elölről, hátulról is jelentősen eltérő, talán harmonikusabb formájú a Plug-in verzió a normál Priusnál. Ára 12 millió forint alatt várható

Akit pedig bővebben érdekel, az vélhetően már fel is ismerte a fotókról, hogy elődjénél a Prius III alapú első Plug-in Priusnál (mellyel a Toyota elsőként kínált konnektoros hibridet) jelentősebben különbözik az alapszériától. Újak a lökhárítók és az elöl-hátul LED lámpák. Elöl különösen látványos a négy különálló és erőteljes fényű LED dióda, melyek közül oldalanként 2-2 felel a tompított és a távfényért – automata, teljesen adaptív vezérléssel. Városi tempónál a pászma szélesedik, a tempót növelve messzebbre, de keskenyebb sávban világít, a kanyar ívét is követi, reflektorával nem vakít. A menetfény az egyedi lökhárító szélső, függőleges világítótesteibe került. Természetesen LED-esek a ködfényszórók is, köztük pedig hűtési igény szerint nyílik az alsó légbeömlő.

%KA%Függőleges a LED menetfény, vízszintes a négy darab nagy fényerejű LED diódás főfényszóró. 2-2 LED a tompított, illetve az adaptív távfény%KA%

Függőleges a LED menetfény, vízszintes a négy darab nagy fényerejű LED diódás főfényszóró. 2-2 LED a tompított, illetve az adaptív távfény

Toyota Prius Plug-in Hybrid, 2017 − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4645 1760 1470 2700 360-1204

Plug-in specifikusak a kétszínű fényezésű, kellemesen ballonos és olcsó, (gumitesztjeinken is alkalmazott) 195/65 R15 méretű abroncsokat hordó felnik is, amik a sima Priusénál több hűtőlevegőt adnak a fékeknek. Utóbbi, a fékek nagyobb hűtése miatt a sima Priusénál egy hajszálnyit gyengébb (Cw=0,25) az alaktényező is. Nehezebb ugyanis a Plug-in Prius, mint a sima − mintegy 180 kilogrammal. Ennek oka a 8,8 kWh-ás (a korábbi kapacitásának kétszeresét adó), ám csak másfélszeres tömegű lítium-ion hajtóakkumulátor. A nagyobb tömeget fékezve pedig több hő termelődik, komolyabb hűtés kell, így nőtt az alaktényező.

%KA%Nem csak akkumulátorból, felszereltségből is „nagyobbat” ad a Plug-in, az alapáras − magyar menüs, magyarul beszélő navigációs rendszer − itt 7 helyett 8 colos érintőkijelzőn követhető%KA%

Nem csak akkumulátorból, felszereltségből is „nagyobbat” ad a Plug-in, az alapáras − magyar menüs, magyarul beszélő navigációs rendszer − itt 7 helyett 8 colos érintőkijelzőn követhető

%KA%Ülőhelyből kevesebb jár a Plug-in verzióban: a hátsó sor is csak kétszemélyes, középen rekeszes könyöklővel szeparált%KA% %KA%Ülőhelyből kevesebb jár a Plug-in verzióban: a hátsó sor is csak kétszemélyes, középen rekeszes könyöklővel szeparált%KA%

Ülőhelyből kevesebb jár a Plug-in verzióban: a hátsó sor is csak kétszemélyes, középen rekeszes könyöklővel szeparált

A hibridakkunak nem csak a kapacitása és a tömege, a térfogata is nőtt, ennek következtében igen jelentősen, 16 centivel került magasabbra a csomagtér padlójának szintje. Míg a sima Prius IV-ben a csomagtér egészen mély, itt az akkumulátor egy kis lépcsőt ad, felette igen alacsony a pakolható tér. Az akkumulátor némiképp az utasteret is megcsonkította, konkrétan elvitte az ötödik ülőhelyet, így persze a maradék négy a lehető legnagyobb teret és kényelmet adja, a hátsó ülések közé is rekeszes könyöklő került.

%KA%501 helyett csak 360 literes, a sima hibrid Priusénál jóval alacsonyabb, azaz magasabb padlójú a Plug-in csomagtere%KA%

501 helyett csak 360 literes, a sima hibrid Priusénál jóval alacsonyabb, azaz magasabb padlójú a Plug-in csomagtere

%KA%A csomagtér végében dedikált rekeszbe rakható a töltő, nem kell a csomagtérben kallódnia. A hátsó ülések közötti könyöklő − az elsőhöz hasonlóan − pohártartókat is ad%KA% %KA%A csomagtér végében dedikált rekeszbe rakható a töltő, nem kell a csomagtérben kallódnia. A hátsó ülések közötti könyöklő − az elsőhöz hasonlóan − pohártartókat is ad%KA%

A csomagtér végében dedikált rekeszbe rakható a töltő, nem kell a csomagtérben kallódnia. A hátsó ülések közötti könyöklő − az elsőhöz hasonlóan − pohártartókat is ad

A Plug-in Prius még akkor is komolyabb autó a simánál, ha utasként nézünk rá: fokozott zajszigetelést és csendesebb futást ad, első ablakai például vastagabbak, és még számos egyéb többlet zajfogó elem került bele. Ami viszont talán a legfontosabb: itt először a hibridrendszer generátor/önindító villanymotorja (az „MG1” hajtómű) is bekapcsolódhat a hajtásba, ennek köszönhetően pedig 83 százalékkal nőtt, közel duplázódott a csupán elektromos üzemmódban elérhető teljesítmény. Így lehet képes 85 helyett akár 135 km/órás tempóra is benzinégetés nélkül a Prius IV Plug-in, de legalább ennyire fontos, hogy bár akkumulátorának kapacitása csak a korábbi duplája, a hatótáv több mint kétszeresére nőtt, az előző elvi 25 kilométerese helyett NEDC ciklus szerint már 63 km, ami a gyakorlatban is megtehető 50 kilométert jelent.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Kényelem szempontjából nagyon fontos újítás, hogy a fűtéshez már nem kell beindítani a motort, másként nézve elektromos üzemmódban nem kell vacogni az autóban, a fűtőrendszer immár gázbefecskendezésű hőszivattyús, ami mintegy háromszor hatékonyabb, mint az üzemanyag-égetésből nyerhető hő. A rendszer akár mínusz 10 Celsius fokos külső hőmérséklet esetén is képes felfűteni az utasteret, hatékonyságát mutatja, hogy a külön is látható klímaberendezés használata nélküli, illetve az azzal kalkulált hatótáv csupán minimális eltérést mutat.

%KA%Ideális körülmények között napi 5 kilométer emissziómentes hatótávot termel a napelemes tető, ami sajnos nem jár alapáron%KA%

Ideális körülmények között napi 5 kilométer emissziómentes hatótávot termel a napelemes tető, ami sajnos nem jár alapáron

Szintén újdonság, hogy elektromos fűtést kapott az akkumulátor – annak érdekében, hogy hatásfokát és teljesítményét akár mínusz 20 Celsius fokos külső hőmérséklet mellett is a lehető legjobban hozza. Nőtt, 2-ről 3,3 kW-ra emelkedett az akkumulátor töltési teljesítménye is, aminek köszönhetően a Type 2 Mennekes csatlakozóval akár 2 óra alatt is feltölthető a lítium-ion telep, de az otthoni, konnektoros töltés sem több 3 óra 10 percnél. Ami pedig a legfrappánsabb nóvum, az a napi akár 5 km hatótávot töltő napelemes tető – éves szinten akár 1000 km hatótáv nyerhető a szabad ég alatt parkolással, menet közben a napelemes tető a 12 V-os akkumulátort tölti. A konnektoros töltés ideje heti szinten, napi beosztásban programozható (például az olcsóbb éjszakai áram érdekében), a konnektorba dugott autónál az előfűtés/előhűtés is beállítható.

%KA%Átlagfogyasztás elektromos üzemben, emissziómentes hatótáv klíma nélkül és azzal − jól látható, hogy a hőszivattyús légkondicionáló szerény energiaigényű%KA%

Átlagfogyasztás elektromos üzemben, emissziómentes hatótáv klíma nélkül és azzal − jól látható, hogy a hőszivattyús légkondicionáló szerény energiaigényű

Akármennyire is high-tech a Plug-in Prius, még az is mellette szól, hogy élvezetesen is vezethető, a hagyományosénál vaskosabb első kanyarstabilizátora csekélyebb kanyardőlést ad, nagyobb elektromos teljesítménye miatt pedig kifejezetten élvezetes tisztán elektromosan vezetni. Ilyenkor ugyanis nem csak az MG2 72, hanem az amúgy generátorként dolgozó MG1 31 lóerős teljesítménye is élvezhető. Higgadt vezetéssel a villanyautókra jellemző 15 kWh/100 km, illetve az alatti fogyasztás elérése sem kunszt, autópályán persze már fölé megyünk. Az okos autó természetesen maga is szabályozza, hogy mikor menjen tisztán elektromosan, tisztán hibridként, így aztán még közel teli akkumulátorral is képes bekapcsolni a benzinmotort 50 km/óra felett, ha a navigációból azt látja, hogy hosszú országúti szakasz áll előttünk. A hibrid/elektromos üzemmód között persze magunk is válthatunk, utóbbit érdemes városi üzemhez tartogatni, van kifejezetten EV City üzemmód is, a már megszokott Eco, Normal, Power hangolások mellett. Powerben élénkebb a gázpedál reakciója, míg Eco esetén pont ellenkezőleg, ott még a klímatizálásból is visszavesz a rendszer. Az első tapasztalat szerint teli akkumulátorral indulva 150 kilométeres távon is simán hozható 3 l/100 km átlagfogyasztás, 50 kilométer, azaz a jellemző napi futás pedig valóban, légkondival is simán hozható csak árammal. És ez szenzációsan jó!

Toyota Prius Plug-in Hybrid, 2017 − műszaki adatok
Benzinmotor
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1798
Hengerek/szelepek száma 4/16
Kompresszióviszony 13,04:1
Furat x löket [mm] 80,5x88,3
Teljesítmény [LE (1/min)] 98 (5200)
Nyomaték [Nm (1/min) 142 (3600)
Hibridrendszer
Hibrid akkumulátor fajtája Lítium-ion
Villanymotor teljesítménye (MG1/MG2) [LE] 31/72
Rendszerteljesítmény [LE (1/min)] 122 (5900)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 11,1
Végsebesség [km/h] 162
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 1
CO2-kibocsátás [g/km] 22
Saját tömeg [kg] 1530-1550
Megengedett össztömeg [kg] 1855

Ahogyan a Toyota piacvezető (hazánkban a Lexust is beleszámítva 80% feletti piacrésszel) a hibridek körében, a robbanás előtt álló, illetve az elmúlt években már komoly növekedésnek indult plug-in hybrid szegmensben is ezt tűzte célul. Nem alaptalanul, hiszen a Prius Plug-in Hybrid a legnagyobb emissziómentes hatótávot adó, azaz a leginkább élhető konnektoros hibrid. A zöld rendszámra jogosult, ezáltal Budapesten és számos nagyvárosban ingyen parkoló Prius Plug-in Hybrid felára mintegy 2 millió forint lesz az alapváltozathoz képest. Ezzel nem csak sokkal komolyabb jellemzőket ad elődjénél, hanem a plug-in felár is jelentősen csökkenni tudott. Pontos (előre láthatóan 12 millió forint alatti) ára márciusban válhat publikussá, áprilisra pedig akár az első bemutatóautók is megérkezhetnek hazánkba.

Ez is érdekes lehet:
 

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (24 db)

gnx írta: 7 hónapja
Drake1978 írta: 7 hónapja

"A piacon most is az mivel a többi konkurens ezt a szintet sem éri el" Nem hát,mivel az összes többi gyárnak volt annyi esze,hogy ne égesse magát iylen semmitérő köpedék sza*okkal, mint a totoja a mirai-jal...


Pedig égették magukat, BMW, Mercedes sőt az amerikaiak is megtervezték hidrogénesüket, a Nissan meg valami hasonlót ami megint egy érdekes téma.
A kinézete a Mirainak az akár szemétrevaló is lehet azt nem vitatom, de Hidrogénes Toyota buszok fognak hamarosan futni Japánban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Drake1978 írta: 7 hónapja

"A piacon most is az mivel a többi konkurens ezt a szintet sem éri el" Nem hát,mivel az összes többi gyárnak volt annyi esze,hogy ne égesse magát iylen semmitérő köpedék sza*okkal, mint a totoja a mirai-jal...

A válaszoláshoz belépés szükséges
lombadelomm írta: 7 hónapja

A LED dióda nem hangzik valami jól.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gnx írta: 7 hónapja
s3000 írta: 7 hónapja

De, teljesen hülyeség. az elektromos autózás meg úgy kapcsolódik a hidrogénhez, hogy a hidrogén-oxigén üzemanyagcellás jármű egy olyan túlbonyolított és megdrágított elektomos autó aminek a hatásfokát is a tördékére csökkentették de cserébe még üzemanyag sincs hozzá, se infrastruktúra és ezek soha nem is lesznek.

A Clarity első generációja darabjának csak az előállítási költsége 1 millió dollár környékén mozgott úgyhogy az olyan messze volt a sorozatgyártástól mint ide a Plútó de inkább messzebb.

A teherautók sem fognak soha hidrogénnel menni - legalább is számottevő mennyiségben nem - mert a bolygón nincs szabad állapotban hidrogén. Ez így volt több milliárd éve is, most is így van és több milliárd év múlva is így lesz. A hidrogént elő kell állítani amit csak jelentős veszteségekkel lehetséges - hatásfok szempontjából már itt meg is hal a dolog - horror mennyiségű energiabefektetéssel. Még egyszer meghal az egész a vérhugyozással előállított hidrogén tárolásakor és szállításakor ami a szükséges nagyságrendben (évi milliárd tonnákról van szó) a hidrogén fizikai tulajdonságai miatt nem hogy gazdaságosan nem lehetséges hanem egyáltalán nem. De ez mindegy is mert úgysem lenne mit nem tudni tárolni és nem tudni szállítani.



Köszönöm, hogy így kb. sok századszorra is elmondhattam az alapok alapjainak alapját ezzel kapcsolatban. Már nagyon "várom" a következő lelkes hidrogén tévelygőt, hogy neki is elmondhassam ugyanezeket.


Előzmények megtekintése

Nézd én elfogadom az érveid, de nehezen tudom elképzelni hogy annyi autógyártó, a pláne egy toyota vagy honda mégis a mai napig kitartottak mellette. Mostmár mintha csak azért erőlködnének mielőtt az akksis autók tőlthetősége/hatótávja drasztikusan meg nem nő, lépjenek hogy bizonyítsák az életképességét a hidrogénes autózásnak és gondolom a befektetett milliárdokat sem szeretnék kidobni az ablakon.

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 7 hónapja
gnx írta: 7 hónapja

Azért ez a hidrogénes dolog nem lett volna hülyeség se az elektromos autózás elért egy használható szintet, legalábbis egyenlőre így néz ki.

A Honda Clarity 1 generációja is szériaérett volt már csak az infrastruktúra hiányzott hiányzik hozzá.

Ha az elektromos autózásból mondjuk teherautó szinten nem tudnak nagy távolságú gépeket gyors töltési idővel létrehozni a közeljövőben akkor még eljöhet a hidrogénhajtású teherautók világa


Előzmények megtekintése

De, teljesen hülyeség. az elektromos autózás meg úgy kapcsolódik a hidrogénhez, hogy a hidrogén-oxigén üzemanyagcellás jármű egy olyan túlbonyolított és megdrágított elektomos autó aminek a hatásfokát is a tördékére csökkentették de cserébe még üzemanyag sincs hozzá, se infrastruktúra és ezek soha nem is lesznek.
A Clarity első generációja darabjának csak az előállítási költsége 1 millió dollár környékén mozgott úgyhogy az olyan messze volt a sorozatgyártástól mint ide a Plútó de inkább messzebb.
A teherautók sem fognak soha hidrogénnel menni - legalább is számottevő mennyiségben nem - mert a bolygón nincs szabad állapotban hidrogén. Ez így volt több milliárd éve is, most is így van és több milliárd év múlva is így lesz. A hidrogént elő kell állítani amit csak jelentős veszteségekkel lehetséges - hatásfok szempontjából már itt meg is hal a dolog - horror mennyiségű energiabefektetéssel. Még egyszer meghal az egész a vérhugyozással előállított hidrogén tárolásakor és szállításakor ami a szükséges nagyságrendben (évi milliárd tonnákról van szó) a hidrogén fizikai tulajdonságai miatt nem hogy gazdaságosan nem lehetséges hanem egyáltalán nem. De ez mindegy is mert úgysem lenne mit nem tudni tárolni és nem tudni szállítani.

Köszönöm, hogy így kb. sok századszorra is elmondhattam az alapok alapjainak alapját ezzel kapcsolatban. Már nagyon "várom" a következő lelkes hidrogén tévelygőt, hogy neki is elmondhassam ugyanezeket.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gnx írta: 7 hónapja
s3000 írta: 7 hónapja

A hidrogénnel senki sem késett el mivel a hidrogénnel - ha a annak a Föld nevű bolygón történő, személyautók hajtására való felhasználásáról beszélünk - egy autógyártó csak hülyét tud csinálni magából. Ezt a bömbös mutatta be csodálatosan akik majd egy évtizedig verték az asztalt hogy márpedig itt kopogtat a csodálatos hidrogénkorszak majd amikor már szinte mindenki betegre röhögte magát rajtuk, akkor lógó orral lekushadva elsomfordáltak és bezúzták az egészet. De a Daimler is sokszorosan leégett vele amikor tutihalálbiztosra ígérte a sorozatgyártás megindítását először 2001-re majd 2004-re majd tán 2008-ra és még lehetne sorolni.

De a hidrogénes idióta sipkát most minden kétséget kizáróan a Toyota húzta a fejébe és a sorozatos pofáraesések ellenére rendületlenül teljes sebességgel rohan a betonfalnak, de lehet hogy már el is érte azt.


Előzmények megtekintése

Azért ez a hidrogénes dolog nem lett volna hülyeség se az elektromos autózás elért egy használható szintet, legalábbis egyenlőre így néz ki.
A Honda Clarity 1 generációja is szériaérett volt már csak az infrastruktúra hiányzott hiányzik hozzá.
Ha az elektromos autózásból mondjuk teherautó szinten nem tudnak nagy távolságú gépeket gyors töltési idővel létrehozni a közeljövőben akkor még eljöhet a hidrogénhajtású teherautók világa

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 7 hónapja
gnx írta: 7 hónapja

A hidrogénnel amúgy elkéstek, mint a Honda is pedig az még előbbre tartott.

Most jön a Trump, és új olajvilágot akar építeni, csak kérdés hogyan gondolja mikor mindenki a Tesla technikát másolja, és fejleszti tovább amit csak lehet.


Előzmények megtekintése

A hidrogénnel senki sem késett el mivel a hidrogénnel - ha a annak a Föld nevű bolygón történő, személyautók hajtására való felhasználásáról beszélünk - egy autógyártó csak hülyét tud csinálni magából. Ezt a bömbös mutatta be csodálatosan akik majd egy évtizedig verték az asztalt hogy márpedig itt kopogtat a csodálatos hidrogénkorszak majd amikor már szinte mindenki betegre röhögte magát rajtuk, akkor lógó orral lekushadva elsomfordáltak és bezúzták az egészet. De a Daimler is sokszorosan leégett vele amikor tutihalálbiztosra ígérte a sorozatgyártás megindítását először 2001-re majd 2004-re majd tán 2008-ra és még lehetne sorolni.
De a hidrogénes idióta sipkát most minden kétséget kizáróan a Toyota húzta a fejébe és a sorozatos pofáraesések ellenére rendületlenül teljes sebességgel rohan a betonfalnak, de lehet hogy már el is érte azt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 7 hónapja
gnx írta: 7 hónapja

Pedig teljesen jó volt ez az átmenet 2013-ig amig a Tesla S meg nem jelent.

Addig valóban előremutató technikának számított.

A piacon most is az mivel a többi konkurens ezt a szintet sem éri el.

A technikában már nem mivel überelte az első sorban említett technika.


Előzmények megtekintése

Nem tudom, hogy milyen 2013-ig tartó átmenetről beszélsz, de az biztos, hogy olyan, hogy Tesla S olyan nincs. Model S van.
A többi sem igazán érthető amiket írtál.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gnx írta: 7 hónapja
s3000 írta: 7 hónapja

A Toyota évtizedeken keresztül próbálta bemosni az emberek agyába, hogy márpedig az elektromos autó az bizony szinte teljesen haszontalan jószág, néhány speciális alkalmazást leszámítva nem érdemes foglalkozni vele, hiszen:



- nagyon drága

- az olajos borzalmakhoz képest kicsi az 1 feltöltéssel megtehető hatótávja

- a rengeteg akkumulátor miatt súlyos korlátozások érnék a csomagteret és az utasteret is

- a fentiek miatt - meg amúgy is - a kutya sem venne ilyet



Következetesen tolták ezt a hülyeséget a népnek és nem is hoztak ki egyetlen BEV-et sem ezidáig amit széles körben kínáltak volna. Minden - látható és kommunikált - energiájukat a totálisan értelmetlen és már 50 évvel ezelőtt is egyszerűen megmutatható abszolút zsákutca hidrogénes marhaságnak szentelték, ezáltal hosszú, kemény, kitartó és áldozatos munkával a külső elektromos forrásból (is) tölthető járművek szegmensében a bányász béka segge alá sikerült leküzdeniük magukat.

A Prius Prime-al most a versenytársakhoz képest évekkel lemaradva bemutattak egy olyan járművel, ami ugyan nem BEV de irónikus módon a következő tulajdonságai vannak:



- meglehetősen drága

- a konkurrenseihez képest (de abszolút értékben is) a(z) - folyamatos - elektromos hatótávja szánalmas

- a mai szemmel nézve is kis kapacitású meghajtóakkumulátorai annyi helyet foglalnak el, hogy a csomagtartó mérete nevetséges lett a HEV vátozathoz képest és a szállítható utasok száma is 5-ről 4-re csökkent



Ha ez nem az önlábon lövés tipikus esete akkor nem tudom mi az.


Előzmények megtekintése

A hidrogénnel amúgy elkéstek, mint a Honda is pedig az még előbbre tartott.
Most jön a Trump, és új olajvilágot akar építeni, csak kérdés hogyan gondolja mikor mindenki a Tesla technikát másolja, és fejleszti tovább amit csak lehet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gnx írta: 7 hónapja
s3000 írta: 7 hónapja

A Toyota évtizedeken keresztül próbálta bemosni az emberek agyába, hogy márpedig az elektromos autó az bizony szinte teljesen haszontalan jószág, néhány speciális alkalmazást leszámítva nem érdemes foglalkozni vele, hiszen:



- nagyon drága

- az olajos borzalmakhoz képest kicsi az 1 feltöltéssel megtehető hatótávja

- a rengeteg akkumulátor miatt súlyos korlátozások érnék a csomagteret és az utasteret is

- a fentiek miatt - meg amúgy is - a kutya sem venne ilyet



Következetesen tolták ezt a hülyeséget a népnek és nem is hoztak ki egyetlen BEV-et sem ezidáig amit széles körben kínáltak volna. Minden - látható és kommunikált - energiájukat a totálisan értelmetlen és már 50 évvel ezelőtt is egyszerűen megmutatható abszolút zsákutca hidrogénes marhaságnak szentelték, ezáltal hosszú, kemény, kitartó és áldozatos munkával a külső elektromos forrásból (is) tölthető járművek szegmensében a bányász béka segge alá sikerült leküzdeniük magukat.

A Prius Prime-al most a versenytársakhoz képest évekkel lemaradva bemutattak egy olyan járművel, ami ugyan nem BEV de irónikus módon a következő tulajdonságai vannak:



- meglehetősen drága

- a konkurrenseihez képest (de abszolút értékben is) a(z) - folyamatos - elektromos hatótávja szánalmas

- a mai szemmel nézve is kis kapacitású meghajtóakkumulátorai annyi helyet foglalnak el, hogy a csomagtartó mérete nevetséges lett a HEV vátozathoz képest és a szállítható utasok száma is 5-ről 4-re csökkent



Ha ez nem az önlábon lövés tipikus esete akkor nem tudom mi az.


Előzmények megtekintése

Pedig teljesen jó volt ez az átmenet 2013-ig amig a Tesla S meg nem jelent.
Addig valóban előremutató technikának számított.
A piacon most is az mivel a többi konkurens ezt a szintet sem éri el.
A technikában már nem mivel überelte az első sorban említett technika.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium teszt

Testvérgyilkosság áldozata lehet - Toyota Prius Plug-in teszt Videó

Már a világ legnépszerűbb hibridjének számító Toyota Priusból is létezik konnektorból tölthető variáns. Testvérei nem fogják hagyni érvényesülni.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

Tegnap – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Top 10: ezek a legköltségesebben fenntartható autók

Tegnap – Sztori

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban érdekli a fenntartási költség. Mutatjuk a náluk ebben legrosszabakat.


Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Olcsó navi vezessen utadon - navigációt teszteltünk Videó

2 napja – Újdonság

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az E500 mérhetetlenül egyszerű, kezelése sem ördöngösség és az ára is kedvező, de lehet jobb, mint egy okostelefon?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA PRIUS 1.5 HSD (Automata)

TOYOTA PRIUS 1.5 HSD (...

Ár: 1.660.000 Ft

Évjárat: 2005 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

TOYOTA PRIUS 1.8 HSD Active (Automata) NAVI-BŐR-KAMERA

TOYOTA PRIUS 1.8 HSD A...

Ár: 4.499.999 Ft

Évjárat: 2015 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA PRIUS 1.8 HSD(Automata) Rendkívül alacsony fenntartású

TOYOTA PRIUS 1.8 HSD(A...

Ár: 2.490.000 Ft

Évjárat: 2009 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!