Új benzinesével is próbáltuk a friss Golfot
Menetpróba: Volkswagen Golf VII facelift
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Máris vezethettük a 7-es Golf frissÃtett változatát a legújabb TSI-vel, erÅ‘s GTD és GTI változatban is, kombit és ferdehátút egyaránt.
A friss hetes. Életének felénél tart a Volkswagen népautójának 7. generációja, Ãgy nem csoda, hogy egy komolyabb frissÃtést is beiktattak a 2017-es modellévre. Összesen 33 millió, Európában tavaly 580 000 eladott példánnyal a Golf a Toyota Corolla után a második legkeresettebb alsó-középkategóriás autó a mai napig. Nem hiába a Golf-osztály gúnynév. Bár látszólag nem sokat dolgoztak a 7-es Golf külsején, azért meg fogjuk ismerni. Talán pont ez a legnehezebb mérnöki feladat, az elÅ‘d tipikus jegyeit megtartva olyat alkotni, amire ha ránézünk, egy másik modellt látunk. A frissÃtett Golf mutatósabb, mint valaha, az új, alapáron is LED-es nappali menetfény szögletes rajzolata magabiztosságot sugall. Szintén alap a hátsó diódás lámpa, opciósan a fényszórók is full-LED-esek, amik egyben indexként is szolgálnak, ahogy azt a konszernen belül megszokhattuk. Újak a lökhárÃtók, leginkább a légbeömlÅ‘k rajzolata különbözteti meg az egyes modellváltozatokat.
Volkswagen Golf VII facelift, 2017 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
3 és 5 ajtós | 4258 | 1790 | 1492 | 2620 | 380-1270 |
Variant | 4567 | 1799 | 1515 | 2620 | 605-1620 |
Digitális tér. Az utastérben akár két méretes képernyÅ‘ varázsolhat a kompaktok között eddig ismeretlen, szokatlan digitális világot. A menetpróba tesztautói természetesen fullos Highline felszereltséggel kényeztettek, Ãgy megkapták az Audiból jól ismert virtual cockpit, pontosabban a VW-nél Active Info Display nevezetű 12,3 colos képernyÅ‘t a sofÅ‘r elé. A hagyományos műszereket Ãgy mellÅ‘zi, ám ez egyáltalán nem zavaró, amÃg mindezt ilyen gyönyörű felbontással teszi. A két műszer mérete változtatható, közéjük temérdek információ, a navigáció képe vagy a GTI esetében például köridÅ‘mérÅ‘ is kerülhet. A táblák között a kormányon elhelyezett gombokkal ugrálhatunk, és például fixen látjuk a navi képét, mÃg a család a központi képernyÅ‘t nyomkodja. A központi Discover Pro infotainment rendszer gesztusérzékelÅ‘s, ujjunk közelÃtésére jelenik meg a menü, addig nem zavarja a képet, nem mellesleg hangvezérléssel is irányÃthatjuk. Felülete üveg, apró érintésre is reagál, a rendszer gyors, logikus és összetett, kihelyezett gombjai szintén érintésre reagálnak. MirrorLink, Apple CarPlay és Andorid Auto kompatibilis, a fÅ‘képernyÅ‘ widgeteit külön-külön is kezelhetjük a felületen. Bár valószÃnű nem a csúcsfelszereltségbÅ‘l fog a legtöbb fogyni itthon, a tudása elismerendÅ‘. Az alsóbb szinteken 5 col helyett, már 6,5 colos képernyÅ‘k járnak.
Csatlakoztat. Szuper kiegészÃtÅ‘je lehet még a Wi-Fi hotspot, ami egy routerré teszi Golfunkat. Amerre járunk, rendelkezésre áll majd internet, és ettÅ‘l kinyÃlik a világ. Az utastér anyagi egyébként változatlanok, elöl a legtöbb helyen a kategóriaátlagnál is puhább, hátrébb egyre keményebb műanyagokat találunk. Az akár félig alcantara borÃtású ülések kényelmesek, a vezetÅ‘ pozÃciója pontosan beállÃtható, a sofÅ‘rülésre akár masszÃvan masszÃrozó funkció is rendelhetÅ‘, a középsÅ‘ visszapillantó-tükör a Passat után itt is keret nélküli, praktikus tárolórekeszekbÅ‘l nincs hiány, ellenben USB-csatlakozóból csak egyet találtunk. A hátsó lábtér megfelelÅ‘, a csomagtér továbbra is 380 literes, 60:40 arányú támladöntéssel 1270 literesre bÅ‘vÃthetÅ‘. A kombi Varianté alapból 605, bÅ‘vÃtve 1620 literes. Újdonság, hogy már minden motorváltozat automatája 7 sebességes DSG lesz, Ãgy átlagosan 0,3 liter/100 km-rel takarékosabbak az automatával felszerelt változatok.
Biztonsági rendszerek. AktÃv sávtartóval, országúton próbáltuk a vészhelyzet-asszisztenst. Ha nem nyúlunk a kormányhoz, elÅ‘ször hangjelzéssel szól ránk, késÅ‘bb hosszabb sÃpolással, majd ha erre sem reagálunk, egy apró vészfékezéssel kelti fel a kókadó sofÅ‘rt. Komolyat ránt, erre bárki felriad, ám ilyenkor arra is kell számÃtani, hogy utunkra enged, a sávtartó nem aktÃv tovább. Mindez kb. 20 másodperc alatt történik. A gyáriak szerint ezután állóra lelassÃt, de ezt jelen körülmények között nem volt esélyünk kipróbálni. Gombnyomásra parkolóhelyet keres, ahova be és ahonnan ki is tud állni, mostantól merÅ‘legesen is. AktÃv adaptÃv tempomat és sávtartó esetén araszoló-asszisztens lehet még segÃtségünkre, ami 60 km/h-ig önvezetÅ‘. Vészfék-asszisztense természetesen gyalogos felismerÅ‘s, elérhetÅ‘ lesz továbbá volánpörgetÅ‘s tréler-asszisztens és a hátsó keresztforgalomra is figyelmeztetÅ‘ holttérfigyelÅ‘ is.
Az új benzines. A mallorcai menetpróba legnagyobb érdekessége természetesen a vadiúj négyhengeres 1.5 TSI Evo volt, ami kétféle változatban is érkezik és az 1.4 TSI-t hivatott leváltani. Mi az erÅ‘sebb, 150 lovas, a takarékosság jegyében két henger lekapcsolására is képes változatot próbáltuk; jelesre vizsgázott. MeglepÅ‘en erÅ‘s, amiben turbó is segÃtségére van. Ha elÅ‘zésre adnánk a fejünket, mindig talál elég erÅ‘tartalékot, mindemellett kulturált is. Alapjáraton hangtalan, de máskor is csendes, legalábbis az utastérben mindenképp. Turbólyukat nem igazán éreztet, ha akarjuk, nyugodtan, ha akarjuk, dinamikusabban tudunk autózni veke. Profilját Eco, Comfort, Normal, Sport és Individual módokkal változtathatjuk, a Sport módnál kissé közvetlenebb lesz a gázreakció, tényleg hatásos. A frissÃtett Golf úttartása mindig épp elég stabil, kényelmesen puha a futómű. 6 sebességes kézi váltójával próbáltuk, új élményt nem adott, simán és pontosan kapcsolható, ahogy eddig is megismertük.
Az új 1.5 TSI Evo műszaki adatai
1.5 TSI Evo | |
Emissziós norma | Euro 6 |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1498 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 vagy DSG/7 |
TeljesÃtmény [LE] | 150 (5000-6000) |
Nyomaték [Nm] | 250 (1500-3500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 8,3 |
Végsebesség [km/h] | 216 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,9 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 116-114 |
Saját tömeg [kg] | 1294 (Variant: 1360) |
Megengedett össztömeg [kg] | 1790 (Variant: 1890) |
Vad családapáknak. A sportosabb vonal megismerését a GTD Varianttal kezdtem. Biztos nem én vagyok az egyetlen, aki imádja a sportkombikat, a GTD Variant hosszú puttonya ellenére is vadÃtó, szürke fényezésében enyhén sleeper. MélyrÅ‘l jövÅ‘ morajlással hörög fel a 184 lóerÅ‘s 2,0 TDI, morgós vadsággal és hihetetlen könnyedséggel repÃti a kombi testet. Futóműve és kormányzása kissé feszesebb a hagyományos társakénál, az úttartás persze hibátlan. Látszatra jobban ült, mint a GTI, ezért kiállása is komolyabb. Sport módban érdemes használni, itt egy kicsit még mérgesebb lesz a hangja, amire valószÃnűleg hangszóró segÃt rá. Itt volt esélyem kipróbálni az új 7 fokozatú, olajos kuplungos DSG-t is. Visszaváltáskor némi gondolkodásra van szüksége, de ilyenkor legalább hallgathatjuk, ahogy pakolja a sebességet, ezzel azt az érzést keltve, hogy komoly rendszer dolgozik alattunk. GTD egyébként a 3 és 5 ajtós Golfokból is készül. Az élmény össze sem hasonlÃtható a GTI-vel, a dÃzelfanok imádni fogják.
A hÃres GTI. A végére hagytuk a lényeget, a mallorcai menetpróba legerÅ‘sebb verzióját. A Golf GTI 10 lóerÅ‘t izmosodva 230 lóerÅ‘vel és 350 Nm nyomatékkal ejt rabul, bár a kettÅ‘ csúcstartománya nem találkozik. Bár nem a legkomolyabb hot hatch, még a Golf-családban sem, élményben kompenzálja a hiányzó lóerÅ‘ket. Az alapmodellnél kissé keményebb futómű, a sokkal jobb tartású és kényelmesebb skótkockás ülések és a feszesebb kormányzás gondoskodnak róla, hogy többnek érezzük, mint 230 lóerÅ‘. A turbónyomás érkezésétÅ‘l kezdünk el mosolyogni, a Golf GTI pedig sportos orkánon, de nem túl hangosan tudatja velünk tudását. 6-sebességes kéziváltóval kaptuk, ami sokkal könnyedebbnek bizonyult az alapmodell váltójánál, GTI-hagyomány szerint golflabda fejet kapott. A kipörgésgátló kikapcsolható, sportfokozatában még kezesebb lesz a GTI. Szerpentineken próbáltuk, egyáltalán nem volt kényes, a német turisták is büszkén hallgatták, ahogy le-fel járkálunk termékükkel.
Még több Golf jön. A most debütáló 1.5 TSI Evo motor egyébként érkezik egy gyengébb, 135 lóerÅ‘s BlueMotion változatban is. Az már a hibridekhez hasonlóan vitorlázáskor is képes lekapcsolni a motort, Ãgy még takarékosabb. A két új négyhengeres benzines érkezésére még várnunk kell, körülbelül a Sportsvan frissÃtésével egy idÅ‘ben jelenhet meg. A modellbevezetéskor tehát egyelÅ‘re meg kell elégednünk az 1.4 TSI-vel, ám nem érdemes várni, a Golf minden más fejlesztése már most elérhetÅ‘. A Trendline alapfelszereltség listaáron 5,5 millió forinttól indul, a csúcsnak számÃtó Highline már 6,4 milliótól. A GTI-nek is van már ára, 8,2 millió forintért szerepel a listában. Végül mindegyik Golftól pozitÃv élményekkel váltunk el. A Volkswagen népautója továbbra is kategóriaelsÅ‘ kiegészÃtÅ‘kkel kényezteti vásárlóit, emellett mégis meg tudott maradni klasszikus értelemben vett autónak. Már az e-Golf, a GTE, a GTI Performance és R-változatok debütálására sem kell sokat várni, Å‘ket márciusban hozza majd a Volkswagen.
Na végre, egy elégedett VW tulaj, nem kell mindig szidni a márkát 🙂
Harmadik golfomat veszem. A listaárakból 10-20% engedmény kapható motortól, felszereltségtÅ‘l függÅ‘en. A mostani autóm 1,4Tsi 125LE Confortline variant elég jó felszereltséggel (dynaudió hifi, ErgoaktÃv félbÅ‘r ülés masszÃrozással, radarok, tolatókamera, digitklÃma, esÅ‘szenzor…) 5 575 eFt-volt. Ez az ár nem több, mint bármely hasonló paraméterekkel bÃró konkurenciája. SzervÃzbe a Skodához hordom, jóval olcsóbb mint a VW szervÃz. 100 eKm-el az elÅ‘zÅ‘ autóm hiba nélkül futott, még egy izzó sem égett ki rajta. Mondjuk félidÅ‘ben 15eKm-enként cserélem az olajat. Csak ajánlani tudom mindenkinek. A motor pedig élvonal beli, Jó menetdinamika, alacsony fogyasztás mellett (átlag 5,4L/100km).
Nézd én nem akarom másoktól elvenni annak a lehetőségét hogy maguk is megtapasztalják mi hogy működik a konszernnél, (nem csak az Audiról van szó), de aki dolgozott vagy dolgozik ott egy kis időt hamar megtapasztalja a saját bőrén. Még az sem kell hogy a kollégákat kérdezze, jönnek a dolgok maguktól, a nem túl jó helyeken csőstől.
Van akinek van gyomra ehhez, nekem se nem a pénz se nem a munkahely maga nem tántorÃtott el onnan, hanem az emberi morál mondatta hogy lépjek.
A technikai részrÅ‘l meg annyit, hogy az autó optikája a látszat, kÃvül belül, a gyártási folyamatoknál sÅ‘t már a bejövÅ‘ alkatrészeknél meg kibuknak olyan szarvashibák amelyek a tervezést minÅ‘sÃtik. Természetesen kijavÃtanak dolgokat, de azt tudni lehet hogy a “külcsin” mindennél elÅ‘bbrevalóbb ekkor már.
A belbecs (kitűnő működés) meg akár éveken át is ugyanazoktól a hibáktól szenved mintha csak kódolva lenne a hiba és ezekről a dolgokról tudnak.
Én nem a priváttól zárkózom el, de más máshogy láthatja ezeket a dolgokat, és nem szeretnék befolyásolni, én csak véleményként Ãrom.
Ha valoban igy van, akkor viszont szivesen egyeztetnek vagy cserelnek eszmet veled privatban is, erdekelnenek a tapasztalataid.
Nem tudom milyen mod van erre itt.
Más márkák szervize arányaiban más, sokszor duplája vagy triplája a VW konszern-é.
A végét eltaláltad a rálátással kapcsolatban.
Egyszer vegyél belÅ‘le újat és rájössz hogy nem kel beszopni a 150.000 km re visszatekert valójában jó 400.000-500.000 km-et futott használt szarokat … valóban drága a hivatalos márkaszerviz mert 15.000 ft/óra tól indulnak a munkadÃjak és a gyári alkatrész is horror. De pl ha elviszed egy olyan szerelÅ‘höz akinek van Vw szervizjoga ott már 6.000 ft/óra a kezdÅ‘ munkadÃj . A lényeg hogy pecsét legyen a szervizkönyvben mert ez garanciális feltételnél fontos… ergo beviszed a kötelezÅ‘ szervizre egy minÅ‘sÃtett szerelÅ‘höz ha garanciális problémád van meg beviszed a márkaszervizbe azt kész … Nekem most érett meg a kettÅ‘s tömegű+ kuplung csere és 310.000 km felett van a kocsiban gyári cuccokkal … márkaszervizben csak az alkatrész kerülne 250+ 80 munkadÃjba …minÅ‘sÃtett szerelÅ‘nél az egész kerül 150 be és ugyan azt kapom …
De egyébként van igazság abban amit Ãrsz mert facelift elÅ‘tt kÃváncsiságból konfiguráltam egy Golf 7 et 1.4 tsi 150 lóval Higline felszereltséggel 8.5 re jött ki most meg ugyan az 9.5 szóval ennyit már nem ér meg szerintem egy Vw Golf . Pár millióval többért már kapsz Mercedes Benz A osztályt hasonló felszereltséggel és akinek van 9.5 egy városi kompaktra annak van még pár millió egy értéktartóbb “prémiumra” is .
Vw szerintem soha nem növi ki a népautó jellegét ahhoz képest pedig horror árakat Ãrnak a számlákra …
Te hol elsz?
A 3000 Ft-t arra irtam, hogy dragak, lehuzosak a szervizeik szerinted…mert mas markaszervizek dolgoznak olcsobban??!!, pl. 3000 Ft-ert? Nem.
Ha lehet, le fogja az embert huzni a Toyota, Kia, Opel, vagy barmelyik masik marka is, kicsereltetik veled azt is, amit messze nem kell, plane ha ceges autorol beszelünk.
Tapasztaltad a VW-ek tartossagat, örülök neki. Hany ezer vagy millio eladott autorol van statisztikad?
Nekem nincsen, de nem is jelentem, ki, hogy sz..ar, ugy ahogy van.
Nekem nagyon sok kollegam van, akik VW-t vezetnek, es nincsenek rossz tapasztalataik, de meg ezt sem nevezem relevansnak, mert ez esetben is csak nehany tucat autorol beszelünk.
Szörnyü dolgokat hallottal a kollegaktol….erre irtam, hogy en akkor tudnek barmelyik ilyen nagy vallalalatrol nyilatkozni, ha ott egy megfelelö poziciobn lehuztam volna vagy 5-10 evet, es lenne ralatasom a müködesere. Ezek szerint te dolgoztal a VW konszernnel, olyan pozicioban, ahol lehet megfelelöen ralatasod a vallalat müködesere.
Azt a velemenyt, hogy nem minden területen egyforma, es nem minden konszern, osztom veled.
Nem vagyunk egyformak, nincs ezzel semmi baj.
Csak en ovatosabban nyilatkozom.
Van, volt rálátasom a dologra nem 1 nem 2 oldalról, nem kevés pont annyi aminél többet nem kérek a konszernből.
Fogalmam nincs másnál mi van csak volt kollégáktól hallani szörnyű dolgokat azokkal kapcsolatban.
Ami tény az viszont tény nekem nem kell bemutatni, persze nem minden területen egyforma ahogy az emberek sem azok.
Olvastál a VW-ek tartósságáról, olvastál. Én meg megtapasztaltam.
JelentÅ‘sek a grandiózus hibák, drága szervÃzköltségek más márkákhoz képest is 1,5-2 szeres. Én csak új és pár éves valós km-t futott autókról nyilatkozom.
3000? hol élsz te?
olcsony=olcson
A dizelbotrany miatt megerdemli a VW a büntetest, barmilyen jellegü is az. Egyetertek.
De nem hinnem , hogy maskepp lenne ez mas vallalatoknal is hasonlo esetben, szerintem biztosan volt mar erre a pelda. Elöször a kis fejek hullanak, aztan a nagyobbak, ha azok hullanak egyaltalan…
De nem hiszem, hogy a kepernyö mögött ülve barki itt a forumon meg tudna mondani, hogy hogyan müködik ez a konszern, hogyan kellene “megregulazni” a vezetöseget, es mennyire “talpnyalok a senkihazi közepvezetök”.
“Tudatlansag”…mert mi itt a fotelban ülve biztosan jobban tudjuk, hogy mit hogyan kellene/kellett volna csinalni..pff…
Ha majd 5-10 evet dolgoztal talpnyalo közepvezetökent a VW-nel, Peugeot-nal, Opelnel, vagy Toyota-nal, szerintem akkor gyere vissza es ird meg ujra a velemenyedet.
Az autoik megbizhatatlansaga…..en is sok rosszat hallottam, olvastam a VW-ek tartossagarol, problemairol, de erdekes modon megis több a pozitiv velemeny, amivel talalkozom.
Lehuzos szervizek…melyik markaszerviz dolgozik ingyen vagy olcsony? Citroen, Toyota, Ford, Opel???!!
Hol kerül a munkadij 3000 Ft+Afa-ba? Hol vannak olcso gyari alkatreszek?
http://www.vezess.hu/hirek/2017/02/21/fejek-hullanak-az-audinal/
Az tudatlanság, beképzeltség, és az undorÃtó bunkó tuskóság ahogy ez a vállalat működik, Magyarországon méginkább.
Nincs aki megregulázza a vezetőséget, a talpnyaló senkiházi középvezetőket, a szemét módon leosztott lapokat a taknyosorrú tanulatlan haverbarátnak.
Az autóik megbÃzhatatlanságát, szemtelenül drága és lehúzós szervizeikkel együtt tükrözi a cég maffiára hasonlÃtó működése.
[b[b]]Köszönöm szépen nem kérek többet ebbÅ‘l a márkából[[/b]/b] pedig adtam lehetÅ‘séget a bizonyÃtásra bÅ‘ven,nem megbÃzható,nem éri a pénzét,nem tartós,sokat fogyaszt mindenbÅ‘l:alkatrész…munkadÃj…..készpénz…üzemanyag…stb.Az autószervizek álma mert csak fizetsz fizetsz fizetsz de akkor ez nekem kell egyáltalán?Egyre többen felismerték: nem jó autók rossz motorokkal, lehúzós szervizekkel,elképesztÅ‘ költségekkel.
Megnézném én azt a 4,9es kombinált fogyasztást is. 😀
Biztos beleszámolták azt is amikor éppen a parkolóban pihen.
Kedves Márk!
A “Csatlakoztat” fejezet alján ezt Ãrod: “Újdonság, hogy már minden motorváltozat esetén 7 sebességes DSG automatát kapnak a Golfok, Ãgy átlagosan 0,3 liter/100 km-rel takarékosabbak.” , lejjebb viszont kitérsz arra, hogy a 6-sebességes kézi váltó az alap. Szerintem Ãgy ellentmondásos egy kicsit, az elsÅ‘ mondat alapján olyan, mintha már nem is lenne kézi váltó a kÃnálatban. Kérlek, javÃtsd, hogy egyértelműbb legyen!
Köszi.
Az autó amirÅ‘l nem szabad rosszat Ãrni! Elolvastam a cikket mert kÃváncsi voltam milyen népbutÃtó dumával istenÃtik ezt a kocsit. Szépen fogalmazott nyáladzás olvasható errÅ‘l az autóról ami semmivel sem jobb mint a társaik.
A “fizettet hirdetés” lemaradt a a cikk elejérÅ‘l! Talán nem is kell feltüntetni mert zsebbÅ‘l zsebbe megy!
hát én azt hiszem, ha látom. egyébként jól mondod, 350bár lesz ennek az 1.5-nek a befecskendezési nyomása…..én szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, hogy megoldás lesz, de majd kiderül…és most kapott pont emiatt egy részecskeszűrÅ‘t is, hát bravó, még ha jóval gazdaságosabb, mint a dÃzeles akkoris..menjenek már a p-ba. Egy változó befecskendezéssel megoldhatták volna a koxosodást (persze hatásfokra sz@rabb, de akkor is..)
A Bosch azt mondta 350Barnál már nem fog kokszosodni
eddig 200-ról 250-re emelte a VW Konszern ha jól tudom.
Az új 1,5 TSI meg kérdéses mennyi a befecskendezési nyomás, de részecskeszűrője az lesz.
ha nincs autómata olajkeringetés leállÃtás után, akkor de. rossz minÅ‘ségű benzinnel és rosszul használva pedig gondolom ez is koxosodhat. 1-2 problémát eltekintve ezek általános dolgok turbós közvetlenbefecsis motorokkal kapcsolatban, a usereknek a figyelmét pedig senki sem hÃvja fel rá (nyilván szándékosan) Ãgy a szervÃzek dörzsölhetik a tenyerüket.
valóban a 8.3 egyes márkáknál már sport verzió…….de még ettÅ‘l lassabbak is már sportgépek bizonyos helyeken. A 8.3 nem egy rossz gyorsulás ettÅ‘l függetlenül. persze felgyorsult világunkban ahol már 2.2-es idÅ‘ket mennek gépek ahhoz képest nyilván nem egy rakéta, de a 2.2-es gépek nem is népautók.
ez a kockás szövet hasonlóan kÃnosan erÅ‘ltetett számomra mint a kÃnai izé japán, kvarcóra.
Fura , hogy egy 8,3 másodperc alatt gyorsuló autóra azt mondják éppen elég … 😀 Megnézném a tesztelÅ‘ BKV bérletét mennyivel gyorsul …
Remélem, ez az új 1.5-ös tsi motor nem lesz olyan “zűrös”, mint az eddigiek.