0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Lőgyakorlat kompakt AMG Mercedesekkel

Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen, majd bepillanthattunk a kecskeméti gyárba is, ahol készülnek.

%KA%A német tesztflotta legfrissebb darabja a GLA, alig néhány hónapja kapott új arcot és friss hajtáskombinációt%KA%

A német tesztflotta legfrissebb darabja a GLA, alig néhány hónapja kapott új arcot és friss hajtáskombinációt

Vannak megszokott európai nagyvárosok nemzetközi menetpróbák helyszínéül. A spanyol utakon jókat lehet autózni, Németországban meg pláne, nem is beszélve a sarkköri jégen autózásról. Azt viszont be kell látnunk, ha nem csak az autókról szól a bemutató, kicsit a várost is belevonják a történetbe, valahogy mindig oda lyukadunk ki, hogy szép-szép, de azért Budapestet még mindig szívesebben nézegetjük. Na, a Mercedes most úgy döntött, hogy kompakt palettájának próbájához fővárosunkat választja, több mint egy hétre beveszik Budapestet és a Hungaroringet. A világ összes tájáról hozták ide hozzánk az újságírókat, persze az apropó sem mindegy, ugyanis az öt modellből álló kompakt kínálat három modelljét Kecskeméten gyártják, közülük a CLA-t és a CLA Shooting Brake-et kizárólag ott.

%KA%Bár lényegében egy A-osztály, szinte minden porcikájuk különbözik, a GLA karaktere valóban terepjárós, SUV-nak azért kicsit túlzás nevezni%KA%

Bár lényegében egy A-osztály, szinte minden porcikájuk különbözik, a GLA karaktere valóban terepjárós, SUV-nak azért kicsit túlzás nevezni

Mercedes-Benz A-osztály és GLA, 2017 − méretek
Hosszuság (mm) Szélesség (mm) Magasság (mm) Tengelytáv (mm) Csomagtér (l)
A-osztály 4299 1780 1433 2699 341
A 45 AMG 4367 1780 1417 2699 341
GLA 4424 1804 1494 2699 421
GLA 45 AMG 4424 1804 1494 2699 421

%KA%LED-es fényszórók váltották a bi-xenon egységeket, a lökhárítók és a méretes hűtőmaszkok rajzolata is egész más lett%KA% %KA%LED-es fényszórók váltották a bi-xenon egységeket, a lökhárítók és a méretes hűtőmaszkok rajzolata is egész más lett%KA%

LED-es fényszórók váltották a bi-xenon egységeket, a lökhárítók és a méretes hűtőmaszkok rajzolata is egész más lett

A német flottában a hazai gyártású modellek mellett az A-osztály és a nemrég frissített GLA próbájára is volt lehetőségünk, valamint mindegyik Mercedes-AMG kivitelére is. Kezdjük azonban a kötelező körrel, a szaftosabb hungaroringes veretésről majd inkább később. A sztár most ugyanis a ráncfelvarrott GLA. A kompakt Mercedesek közös tulajdonsága a szűk utastér, a passzentos üléspozíció, meg persze a precíz összeszereltség, ez a megújult GLA-ra is igaz. Ugyanakkor a beltér frissült az elődhöz képest, valamint az A-osztálytól eltérően az egész egy kicsit strapabíróbbnak, kicsit durvábbnak hat. A felhasznált anyagok, a varrások, minden egy kicsit rusztikusabb, a fehér GLA 200 tesztautóban lévő durva szövet és fekete műbőr párosítás is elég bakancsos összhatást, ugyanakkor az autó karakteréhez illő megjelenést és érzést kelt, eléggé eltalálták.

%KA%Új belső kárpitok is érkeztek, köztük ez a félig bőr, félig durva szövet összeállítás, elég jól megy a karakterhez, bár az utastér szűk%KA% %KA%Új belső kárpitok is érkeztek, köztük ez a félig bőr, félig durva szövet összeállítás, elég jól megy a karakterhez, bár az utastér szűk%KA%

Új belső kárpitok is érkeztek, köztük ez a félig bőr, félig durva szövet összeállítás, elég jól megy a karakterhez, bár az utastér szűk

%KA%Új külső árnyalat a Canyon bézs, valamint a GLA 220 4MATIC összeállítás is csak most érkezett. A 184 lóerős benzines négyhengerest alapból 7 fokozatú automata váltóval és összkerékhajtással szerelik, terepen próbáltuk, 3 centivel emelt offroad futóművel%KA%

Új külső árnyalat a Canyon bézs, valamint a GLA 220 4MATIC összeállítás is csak most érkezett. A 184 lóerős benzines négyhengerest alapból 7 fokozatú automata váltóval és összkerékhajtással szerelik, terepen próbáltuk, 3 centivel emelt offroad futóművel

A frissítés kívülről kimerül az újrarajzolt lökhárítókban és a fényszórókban, amik elöl már nem bi-xenon izzókkal, hanem teljes egészében a napsütés hőmérsékletének megfelelő árnyalatban világító LED-ekkel szórják a fényt. Van új fényezés is, Canyon bézs névre hallgat, és élőben is valóban jól mutat benne a GLA. Emellett érkezett egy új hajtáskombináció, a GLA 220 4MATIC, alapáron összkerékhajtással és hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval. A 184 lóerős benzines egységgel szerelt GLA-kat a Hungaroring Offroad Centrumban volt lehetőségünk próbálni. Bevállalták az enyhe terepezést, ugyanis a GLA valóban elég jól mozog terepen, már amennyiben megrendeltük a 3 centis futóműemeléssel járó Off-road csomagot. Alapból ugyanis komfortfutóművel készül, de van egy annál minimálisan lejjebb ültetett és keményített sportfutómű is.

%KA%Torzít a nagylátószög, de ez tényleg elég mély luk. Van lejtmenetvezérlő, de fékkel is ugyanolyan ügyesen le tud mászni, alig csúszik meg, mindig tudja, hová kell nagyobb fékhatás és több hajtás%KA%

Torzít a nagylátószög, de ez tényleg elég mély luk. Van lejtmenetvezérlő, de fékkel is ugyanolyan ügyesen le tud mászni, alig csúszik meg, mindig tudja, hová kell nagyobb fékhatás és több hajtás

%KA%A varrások is elég durvák odabent, a legtöbb anyag jó, ami nincs szem előtt, azzal nem törődtek túl sokat, a B-oszlop borítása például kemény műanyag%KA% %KA%A varrások is elég durvák odabent, a legtöbb anyag jó, ami nincs szem előtt, azzal nem törődtek túl sokat, a B-oszlop borítása például kemény műanyag%KA%

A varrások is elég durvák odabent, a legtöbb anyag jó, ami nincs szem előtt, azzal nem törődtek túl sokat, a B-oszlop borítása például kemény műanyag

Az erdei pályát kicsit átalakították, hogy mindenhol biztonságosan mozoghassanak a Mercedesek, de igazából nem is ez a lényeg, hanem az a közöny, amivel átlépked a lukakon, minimális oldaldőléssel kimozogja a szinteltéréseket és ügyesen játszva a kipörgésgátlóval megakadályozza, hogy elakadjunk. Ha egy kerék a levegőbe emelkedik, azt elkezdi fékezgetni, így a másik oldalon lévő kerékhez juttatja a nyomatékot az elektronikusan záró differenciálmű. Kvázi kirugdossa magát minden szorult helyzetből, emellett még lejtmenetvezérlőt és kategóriájában – ami a kompakt SUV – egyedüliként kínál 360 fokos kamerarendszert. Jól áll neki a terepezés, szívesen összekoszoltam volna még jobban, érdekelt volna, mire képes sárban, de akkor épp túl jó volt hozzá a hazai időjárás. A GLA-nak van egy másik arca is, mivel a Mercedes-AMG is kezelésbe vette.

%KA%A GLA-t még az AMG részleg is kezelésbe vette, a kézzel, egy munkás által összeszerelt 381 lóerős turbós kétliteres blokk 4,4 másodperc alatt gyorsítja százra − rajtautomatikával%KA%

A GLA-t még az AMG részleg is kezelésbe vette, a kézzel, egy munkás által összeszerelt 381 lóerős turbós kétliteres blokk 4,4 másodperc alatt gyorsítja százra − rajtautomatikával

%KA%Nagy felnik, mögöttük nagy fékek, amik közúton tökéletesen elegendőek, csak összkerékhajtással és automata váltóval érhető el%KA% %KA%Nagy felnik, mögöttük nagy fékek, amik közúton tökéletesen elegendőek, csak összkerékhajtással és automata váltóval érhető el%KA%

Nagy felnik, mögöttük nagy fékek, amik közúton tökéletesen elegendőek, csak összkerékhajtással és automata váltóval érhető el

Egy emelt, majd drasztikusan kemény futóműre ültetett, sportautósított majdnem terepjárót kapunk a GLA 45 AMG személyében. Hogy mire képes a kétliteres turbós benzines, 381 lóerős hajtáslánc a 4MATIC összkerékhajtással, azt már a Hungaroring vadonatúj aszfaltján próbálhattuk, A 45 AMG-kben. Túl sok különbség nincs a két modell között, csupán a kinézet, az ugye adott, és két tized másodpercnyi eltérés nulláról százra gyorsulásnál. Míg a GLA 45 AMG 4,4 másodperc alatt futja, addig az A 45-nek elég 4,2 is, ami persze észrevehetetlen különbség. A hanghatás, a mozgás, a tempójuk viszont ugyanaz. A nagyobb turbó keltette erőtöbblet szinte már brutálisnak is tűnhet, az A-osztály esetében kevesebb, mint másfél tonnát mozgat a kézzel, egyetlen szerelő által összeszerelt motor, ami jelenleg a világ legerősebb sorozatgyártású négyhengerese.

%KA%Hangos durrogásokkal kíséri a váltásokat, recsegéssel a rajtprogramot. Kilő, üvölt, közben prüszköl és fújtat, a hangorkán kielégítő%KA%

Hangos durrogásokkal kíséri a váltásokat, recsegéssel a rajtprogramot. Kilő, üvölt, közben prüszköl és fújtat, a hangorkán kielégítő

Mercedes-AMG kompakt modellek és Mercedes-Benz GLA 220 4MATIC − műszaki adatok
Mercedes-AMG A 45 Mercedes-AMG GLA 45 GLA 220 4MATIC
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1991
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat duplakuplungos automata/7*
Teljesítmény [LE (1/perc)] 381 (6000) 184 (5500)
Nyomaték [Nm (1/perc)] 475 (2250-5000) 300 (1200-4000)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 4,2 4,4 7,1
Végsebesség [km/h] 250 230
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 7.3 7,4 6,6
CO2-kibocsátás [g/km] 171 172 155
Saját tömeg [kg] 1480 1510 1430
Megengedett össztömeg [kg] 2050 2105 2050
Listaár [Ft] 14 526 260 16 443 960 10 805 160
(*AMG esetén AMG Speedshift DCT)

%KA%Az A 45 és a GLA 45 nem a kormány mögötti előválasztó-kart kapja, oda a váltófülek kerülnek. A hagyományos kar mögött a módválasztó, Race-ben elég engedékeny, de teljesen ki is kapcsolhatjuk az ESP-t. A remek tartású kagylóülésektől hátulról egyáltalán nincs kilátás az amúgy is szűk utastérből%KA% %KA%Az A 45 és a GLA 45 nem a kormány mögötti előválasztó-kart kapja, oda a váltófülek kerülnek. A hagyományos kar mögött a módválasztó, Race-ben elég engedékeny, de teljesen ki is kapcsolhatjuk az ESP-t. A remek tartású kagylóülésektől hátulról egyáltalán nincs kilátás az amúgy is szűk utastérből%KA%

Az A 45 és a GLA 45 nem a kormány mögötti előválasztó-kart kapja, oda a váltófülek kerülnek. A hagyományos kar mögött a módválasztó, Race-ben elég engedékeny, de teljesen ki is kapcsolhatjuk az ESP-t. A remek tartású kagylóülésektől hátulról egyáltalán nincs kilátás az amúgy is szűk utastérből

Felhörren indításnál, a kipufogó piszkosul hangos alapesetben is, de az orgánuma jól illik a kis vakarcshoz, főleg, ha ennyire feltűnő cukorkazöld színben választjuk. A pályán próbált piros és fehér kocsik még a plusz légterelőket tartalmazó csomagot is megkapták, így még durvább a kinézet. Van rajtprogram, a kormány mögötti fülekkel aktiválható, majd a féket és a gázt taposva 3500-as fordulatig pörgeti a motort, ami szabályos puskaropogással durrog ki hátul. Elengedjük a féket, és az A 45 AMG kilő, a 7 fokozatú duplakuplugos váltó pillanatok alatt vált, amit nem is durrogás, inkább hangos ropogás kísér. Egy-egy előzésnél oda lehet pörkölni a tötymörgőknek, a színház remek, és szerencsére nem csak bent szól, kintről is ugyanolyan. A Hungaroringet szó nélkül tűrték, Race módban minden segédelektronikát engedékenyre vesz, de nem kapcsol ki teljesen, így amikor már épp úszna a hátulja, finoman elveszi a gázt, így a legtöbbször inkább orrtolós, persze én sem vagyok egy Michelisz Norbi.

%KA%Plusz légterelőket kaptak a Hungaroringen használt AMG-k, de alapvetően gyári autókkal köröztünk%KA%

Plusz légterelőket kaptak a Hungaroringen használt AMG-k, de alapvetően gyári autókkal köröztünk

%KA%A gumikat hamar leírtuk, a fékek három kör után fáradtak el, nem is csoda, egy AMG GT-t kellett elkapnunk%KA% %KA%A gumikat hamar leírtuk, a fékek három kör után fáradtak el, nem is csoda, egy AMG GT-t kellett elkapnunk%KA%

A gumikat hamar leírtuk, a fékek három kör után fáradtak el, nem is csoda, egy AMG GT-t kellett elkapnunk

Azt viszont éreztem, hogy a fékek a harmadik kör végére feladják a küzdelmet, nem hiába mehettünk csak ennyit egyszerre. Hiába a hatalmas tárcsák és a rengeteg dugattyú, ezek mégiscsak utcai autók, de azt jó volt látni, hogy szünetekkel ugyan, de bírták az egész napos nyúzást. Közútra már sok az A 45, közlekedni katasztrófa vele, főleg a remek hazai utakon. Magabiztos, kőkemény, feszes, de szétveri a puhány testet. Nem az ő hibája, úgy hangolták, hogy mindent lekövessen, ami az aszfalton történik, csak nálunk elég sok a dolga. Hosszú távon a hangos kipufogó is nyűg lehet, elég volt egy Budapest-Kecskemétet végighallgatni. Igazi méregzsák, valódi hothatch, egészen versenyautós, amit nem vártam tőle. Úgy kanyarodik, mintha sínen húznák, plusz ott a remek fogású Alcantara bevonatú sportkormány is. Egy ideális világban, ahol az utak versenypálya minőségűek, tökéletes választás lehet. Ilyen persze nálunk csak a mesében van, de helyette ott a csodás panoráma, ami még a GLA 45 AMG álló rácsos lökhárítóját is megszépíti.

%KA%A budapesti látképtől szinte fel sem tűnnek a függőlegesen rácsozott beömlők a GLA45-ön, rossz aszfalton elég nagy kínzás a futómű, a Lánchíd ennek ékes példája, de hamarosan az is megújul%KA%

A budapesti látképtől szinte fel sem tűnnek a függőlegesen rácsozott beömlők a GLA 45-ön, rossz aszfalton elég nagy kínzás a futómű, a Lánchíd ennek ékes példája, de hamarosan az is megújul

Ez is érdekes lehet:
 

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

21 órája – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

2 napja – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

2 napja – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ GLA-OSZTÁLY GLA 180 CDI d

MERCEDES-BENZ GLA-OSZT...

Ár: 7.455.000 Ft

Évjárat: 2015 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ GLA-OSZTÁLY GLA 45 AMG 4Matic 7G-DCT

MERCEDES-BENZ GLA-OSZT...

Ár: 20.550.000 Ft

Évjárat: 2016 / 12

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ GLA-OSZTÁLY GLA 45 AMG 4Matic 7G-DCT

MERCEDES-BENZ GLA-OSZT...

Ár: 13.450.000 Ft

Évjárat: 2014 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!