0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Lőgyakorlat kompakt AMG Mercedesekkel

Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

·

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen, majd bepillanthattunk a kecskeméti gyárba is, ahol készülnek.

%KA%A német tesztflotta legfrissebb darabja a GLA, alig néhány hónapja kapott új arcot és friss hajtáskombinációt%KA%

A német tesztflotta legfrissebb darabja a GLA, alig néhány hónapja kapott új arcot és friss hajtáskombinációt

Vannak megszokott európai nagyvárosok nemzetközi menetpróbák helyszínéül. A spanyol utakon jókat lehet autózni, Németországban meg pláne, nem is beszélve a sarkköri jégen autózásról. Azt viszont be kell látnunk, ha nem csak az autókról szól a bemutató, kicsit a várost is belevonják a történetbe, valahogy mindig oda lyukadunk ki, hogy szép-szép, de azért Budapestet még mindig szívesebben nézegetjük. Na, a Mercedes most úgy döntött, hogy kompakt palettájának próbájához fővárosunkat választja, több mint egy hétre beveszik Budapestet és a Hungaroringet. A világ összes tájáról hozták ide hozzánk az újságírókat, persze az apropó sem mindegy, ugyanis az öt modellből álló kompakt kínálat három modelljét Kecskeméten gyártják, közülük a CLA-t és a CLA Shooting Brake-et kizárólag ott.

%KA%Bár lényegében egy A-osztály, szinte minden porcikájuk különbözik, a GLA karaktere valóban terepjárós, SUV-nak azért kicsit túlzás nevezni%KA%

Bár lényegében egy A-osztály, szinte minden porcikájuk különbözik, a GLA karaktere valóban terepjárós, SUV-nak azért kicsit túlzás nevezni

Mercedes-Benz A-osztály és GLA, 2017 − méretek
Hosszuság (mm) Szélesség (mm) Magasság (mm) Tengelytáv (mm) Csomagtér (l)
A-osztály 4299 1780 1433 2699 341
A 45 AMG 4367 1780 1417 2699 341
GLA 4424 1804 1494 2699 421
GLA 45 AMG 4424 1804 1494 2699 421

%KA%LED-es fényszórók váltották a bi-xenon egységeket, a lökhárítók és a méretes hűtőmaszkok rajzolata is egész más lett%KA% %KA%LED-es fényszórók váltották a bi-xenon egységeket, a lökhárítók és a méretes hűtőmaszkok rajzolata is egész más lett%KA%

LED-es fényszórók váltották a bi-xenon egységeket, a lökhárítók és a méretes hűtőmaszkok rajzolata is egész más lett

A német flottában a hazai gyártású modellek mellett az A-osztály és a nemrég frissített GLA próbájára is volt lehetőségünk, valamint mindegyik Mercedes-AMG kivitelére is. Kezdjük azonban a kötelező körrel, a szaftosabb hungaroringes veretésről majd inkább később. A sztár most ugyanis a ráncfelvarrott GLA. A kompakt Mercedesek közös tulajdonsága a szűk utastér, a passzentos üléspozíció, meg persze a precíz összeszereltség, ez a megújult GLA-ra is igaz. Ugyanakkor a beltér frissült az elődhöz képest, valamint az A-osztálytól eltérően az egész egy kicsit strapabíróbbnak, kicsit durvábbnak hat. A felhasznált anyagok, a varrások, minden egy kicsit rusztikusabb, a fehér GLA 200 tesztautóban lévő durva szövet és fekete műbőr párosítás is elég bakancsos összhatást, ugyanakkor az autó karakteréhez illő megjelenést és érzést kelt, eléggé eltalálták.

%KA%Új belső kárpitok is érkeztek, köztük ez a félig bőr, félig durva szövet összeállítás, elég jól megy a karakterhez, bár az utastér szűk%KA% %KA%Új belső kárpitok is érkeztek, köztük ez a félig bőr, félig durva szövet összeállítás, elég jól megy a karakterhez, bár az utastér szűk%KA%

Új belső kárpitok is érkeztek, köztük ez a félig bőr, félig durva szövet összeállítás, elég jól megy a karakterhez, bár az utastér szűk

%KA%Új külső árnyalat a Canyon bézs, valamint a GLA 220 4MATIC összeállítás is csak most érkezett. A 184 lóerős benzines négyhengerest alapból 7 fokozatú automata váltóval és összkerékhajtással szerelik, terepen próbáltuk, 3 centivel emelt offroad futóművel%KA%

Új külső árnyalat a Canyon bézs, valamint a GLA 220 4MATIC összeállítás is csak most érkezett. A 184 lóerős benzines négyhengerest alapból 7 fokozatú automata váltóval és összkerékhajtással szerelik, terepen próbáltuk, 3 centivel emelt offroad futóművel

A frissítés kívülről kimerül az újrarajzolt lökhárítókban és a fényszórókban, amik elöl már nem bi-xenon izzókkal, hanem teljes egészében a napsütés hőmérsékletének megfelelő árnyalatban világító LED-ekkel szórják a fényt. Van új fényezés is, Canyon bézs névre hallgat, és élőben is valóban jól mutat benne a GLA. Emellett érkezett egy új hajtáskombináció, a GLA 220 4MATIC, alapáron összkerékhajtással és hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval. A 184 lóerős benzines egységgel szerelt GLA-kat a Hungaroring Offroad Centrumban volt lehetőségünk próbálni. Bevállalták az enyhe terepezést, ugyanis a GLA valóban elég jól mozog terepen, már amennyiben megrendeltük a 3 centis futóműemeléssel járó Off-road csomagot. Alapból ugyanis komfortfutóművel készül, de van egy annál minimálisan lejjebb ültetett és keményített sportfutómű is.

%KA%Torzít a nagylátószög, de ez tényleg elég mély luk. Van lejtmenetvezérlő, de fékkel is ugyanolyan ügyesen le tud mászni, alig csúszik meg, mindig tudja, hová kell nagyobb fékhatás és több hajtás%KA%

Torzít a nagylátószög, de ez tényleg elég mély luk. Van lejtmenetvezérlő, de fékkel is ugyanolyan ügyesen le tud mászni, alig csúszik meg, mindig tudja, hová kell nagyobb fékhatás és több hajtás

%KA%A varrások is elég durvák odabent, a legtöbb anyag jó, ami nincs szem előtt, azzal nem törődtek túl sokat, a B-oszlop borítása például kemény műanyag%KA% %KA%A varrások is elég durvák odabent, a legtöbb anyag jó, ami nincs szem előtt, azzal nem törődtek túl sokat, a B-oszlop borítása például kemény műanyag%KA%

A varrások is elég durvák odabent, a legtöbb anyag jó, ami nincs szem előtt, azzal nem törődtek túl sokat, a B-oszlop borítása például kemény műanyag

Az erdei pályát kicsit átalakították, hogy mindenhol biztonságosan mozoghassanak a Mercedesek, de igazából nem is ez a lényeg, hanem az a közöny, amivel átlépked a lukakon, minimális oldaldőléssel kimozogja a szinteltéréseket és ügyesen játszva a kipörgésgátlóval megakadályozza, hogy elakadjunk. Ha egy kerék a levegőbe emelkedik, azt elkezdi fékezgetni, így a másik oldalon lévő kerékhez juttatja a nyomatékot az elektronikusan záró differenciálmű. Kvázi kirugdossa magát minden szorult helyzetből, emellett még lejtmenetvezérlőt és kategóriájában – ami a kompakt SUV – egyedüliként kínál 360 fokos kamerarendszert. Jól áll neki a terepezés, szívesen összekoszoltam volna még jobban, érdekelt volna, mire képes sárban, de akkor épp túl jó volt hozzá a hazai időjárás. A GLA-nak van egy másik arca is, mivel a Mercedes-AMG is kezelésbe vette.

%KA%A GLA-t még az AMG részleg is kezelésbe vette, a kézzel, egy munkás által összeszerelt 381 lóerős turbós kétliteres blokk 4,4 másodperc alatt gyorsítja százra − rajtautomatikával%KA%

A GLA-t még az AMG részleg is kezelésbe vette, a kézzel, egy munkás által összeszerelt 381 lóerős turbós kétliteres blokk 4,4 másodperc alatt gyorsítja százra − rajtautomatikával

%KA%Nagy felnik, mögöttük nagy fékek, amik közúton tökéletesen elegendőek, csak összkerékhajtással és automata váltóval érhető el%KA% %KA%Nagy felnik, mögöttük nagy fékek, amik közúton tökéletesen elegendőek, csak összkerékhajtással és automata váltóval érhető el%KA%

Nagy felnik, mögöttük nagy fékek, amik közúton tökéletesen elegendőek, csak összkerékhajtással és automata váltóval érhető el

Egy emelt, majd drasztikusan kemény futóműre ültetett, sportautósított majdnem terepjárót kapunk a GLA 45 AMG személyében. Hogy mire képes a kétliteres turbós benzines, 381 lóerős hajtáslánc a 4MATIC összkerékhajtással, azt már a Hungaroring vadonatúj aszfaltján próbálhattuk, A 45 AMG-kben. Túl sok különbség nincs a két modell között, csupán a kinézet, az ugye adott, és két tized másodpercnyi eltérés nulláról százra gyorsulásnál. Míg a GLA 45 AMG 4,4 másodperc alatt futja, addig az A 45-nek elég 4,2 is, ami persze észrevehetetlen különbség. A hanghatás, a mozgás, a tempójuk viszont ugyanaz. A nagyobb turbó keltette erőtöbblet szinte már brutálisnak is tűnhet, az A-osztály esetében kevesebb, mint másfél tonnát mozgat a kézzel, egyetlen szerelő által összeszerelt motor, ami jelenleg a világ legerősebb sorozatgyártású négyhengerese.

%KA%Hangos durrogásokkal kíséri a váltásokat, recsegéssel a rajtprogramot. Kilő, üvölt, közben prüszköl és fújtat, a hangorkán kielégítő%KA%

Hangos durrogásokkal kíséri a váltásokat, recsegéssel a rajtprogramot. Kilő, üvölt, közben prüszköl és fújtat, a hangorkán kielégítő

Mercedes-AMG kompakt modellek és Mercedes-Benz GLA 220 4MATIC − műszaki adatok
Mercedes-AMG A 45 Mercedes-AMG GLA 45 GLA 220 4MATIC
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1991
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat duplakuplungos automata/7*
Teljesítmény [LE (1/perc)] 381 (6000) 184 (5500)
Nyomaték [Nm (1/perc)] 475 (2250-5000) 300 (1200-4000)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 4,2 4,4 7,1
Végsebesség [km/h] 250 230
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 7.3 7,4 6,6
CO2-kibocsátás [g/km] 171 172 155
Saját tömeg [kg] 1480 1510 1430
Megengedett össztömeg [kg] 2050 2105 2050
Listaár [Ft] 14 526 260 16 443 960 10 805 160
(*AMG esetén AMG Speedshift DCT)

%KA%Az A 45 és a GLA 45 nem a kormány mögötti előválasztó-kart kapja, oda a váltófülek kerülnek. A hagyományos kar mögött a módválasztó, Race-ben elég engedékeny, de teljesen ki is kapcsolhatjuk az ESP-t. A remek tartású kagylóülésektől hátulról egyáltalán nincs kilátás az amúgy is szűk utastérből%KA% %KA%Az A 45 és a GLA 45 nem a kormány mögötti előválasztó-kart kapja, oda a váltófülek kerülnek. A hagyományos kar mögött a módválasztó, Race-ben elég engedékeny, de teljesen ki is kapcsolhatjuk az ESP-t. A remek tartású kagylóülésektől hátulról egyáltalán nincs kilátás az amúgy is szűk utastérből%KA%

Az A 45 és a GLA 45 nem a kormány mögötti előválasztó-kart kapja, oda a váltófülek kerülnek. A hagyományos kar mögött a módválasztó, Race-ben elég engedékeny, de teljesen ki is kapcsolhatjuk az ESP-t. A remek tartású kagylóülésektől hátulról egyáltalán nincs kilátás az amúgy is szűk utastérből

Felhörren indításnál, a kipufogó piszkosul hangos alapesetben is, de az orgánuma jól illik a kis vakarcshoz, főleg, ha ennyire feltűnő cukorkazöld színben választjuk. A pályán próbált piros és fehér kocsik még a plusz légterelőket tartalmazó csomagot is megkapták, így még durvább a kinézet. Van rajtprogram, a kormány mögötti fülekkel aktiválható, majd a féket és a gázt taposva 3500-as fordulatig pörgeti a motort, ami szabályos puskaropogással durrog ki hátul. Elengedjük a féket, és az A 45 AMG kilő, a 7 fokozatú duplakuplugos váltó pillanatok alatt vált, amit nem is durrogás, inkább hangos ropogás kísér. Egy-egy előzésnél oda lehet pörkölni a tötymörgőknek, a színház remek, és szerencsére nem csak bent szól, kintről is ugyanolyan. A Hungaroringet szó nélkül tűrték, Race módban minden segédelektronikát engedékenyre vesz, de nem kapcsol ki teljesen, így amikor már épp úszna a hátulja, finoman elveszi a gázt, így a legtöbbször inkább orrtolós, persze én sem vagyok egy Michelisz Norbi.

%KA%Plusz légterelőket kaptak a Hungaroringen használt AMG-k, de alapvetően gyári autókkal köröztünk%KA%

Plusz légterelőket kaptak a Hungaroringen használt AMG-k, de alapvetően gyári autókkal köröztünk

%KA%A gumikat hamar leírtuk, a fékek három kör után fáradtak el, nem is csoda, egy AMG GT-t kellett elkapnunk%KA% %KA%A gumikat hamar leírtuk, a fékek három kör után fáradtak el, nem is csoda, egy AMG GT-t kellett elkapnunk%KA%

A gumikat hamar leírtuk, a fékek három kör után fáradtak el, nem is csoda, egy AMG GT-t kellett elkapnunk

Azt viszont éreztem, hogy a fékek a harmadik kör végére feladják a küzdelmet, nem hiába mehettünk csak ennyit egyszerre. Hiába a hatalmas tárcsák és a rengeteg dugattyú, ezek mégiscsak utcai autók, de azt jó volt látni, hogy szünetekkel ugyan, de bírták az egész napos nyúzást. Közútra már sok az A 45, közlekedni katasztrófa vele, főleg a remek hazai utakon. Magabiztos, kőkemény, feszes, de szétveri a puhány testet. Nem az ő hibája, úgy hangolták, hogy mindent lekövessen, ami az aszfalton történik, csak nálunk elég sok a dolga. Hosszú távon a hangos kipufogó is nyűg lehet, elég volt egy Budapest-Kecskemétet végighallgatni. Igazi méregzsák, valódi hothatch, egészen versenyautós, amit nem vártam tőle. Úgy kanyarodik, mintha sínen húznák, plusz ott a remek fogású Alcantara bevonatú sportkormány is. Egy ideális világban, ahol az utak versenypálya minőségűek, tökéletes választás lehet. Ilyen persze nálunk csak a mesében van, de helyette ott a csodás panoráma, ami még a GLA 45 AMG álló rácsos lökhárítóját is megszépíti.

%KA%A budapesti látképtől szinte fel sem tűnnek a függőlegesen rácsozott beömlők a GLA45-ön, rossz aszfalton elég nagy kínzás a futómű, a Lánchíd ennek ékes példája, de hamarosan az is megújul%KA%

A budapesti látképtől szinte fel sem tűnnek a függőlegesen rácsozott beömlők a GLA 45-ön, rossz aszfalton elég nagy kínzás a futómű, a Lánchíd ennek ékes példája, de hamarosan az is megújul

Ez is érdekes lehet:
 

Kéne egy kabrió nyárra, gyorsan, olcsón - használtautó-körkép

Már javában itt a hőség, nem csoda, ha rákívánunk a kabriózásra. Megnéztük, mi a kínálat, melyik...

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Brutális gyorsulást ad a világ legfürgébb gokartja

Jó móka a gokartozás, főként ha komoly gyorsulás is társul hozzá. A világ legfürgébbjét egy villanymotor...

Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még...

Íme, a Lada Vesta SW és a Vesta Cross

A Vesta már négyajtósként is mérföldkőnek számított a Lada palettáján, most pedig bemutatkozott...

Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Vajon hány autót sikerül összetörni egyetlen kikerülendő miatt?

Temérdek kellemes percet köszönhetünk az Oroszországban kötelező tartozékként alkalmazott fedélzeti...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Nissan X-Trail 2.0 dCi Xtronic Tekna 4x4-i

Átvert, de nem térített meg – Nissan X-Trail 2.0

Sokan örülhetnek annak, hogy az X-Trail végre rendes motort is kapott. A kétliteres dízel már papíron is kellően jól mutat a Nissan nagy SUV-jához, hát még a valóságban, viszont a váltó egy nagy kérdés.


Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

3 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

3 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

4 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ E 220 CDI BlueEFF. Avantgarde 7G-TRONIC LED-XENON-NAVI-BŐR-ÚJ MODELL

MERCEDES-BENZ E 220 CD...

Ár: 6.999.000 Ft

Évjárat: 2013 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ VITO 115 CDI K (Automata)

MERCEDES-BENZ VITO 115...

Ár: 3.500.000 Ft

Évjárat: 2005

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ C 320 CDI Avantgarde (Automata)

MERCEDES-BENZ C 320 CD...

Ár: 2.500.250 Ft

Évjárat: 2006 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!