0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Bécsben debütált a legnépszerűbb Skoda új ruhája

Minden infó az új Skoda Octaviáról

·

Már egy ideje ismerjük a fizimiskáját, Bécsben azonban minden részletével bemutatkozott az új Skoda Octavia.

%KA%Leginkább szemből új az Octavia, lámpái immár akár teljes egészében LED-esek is lehetnek, automata reflektorral és kanyarkövetéssel%KA%

Leginkább szemből új az Octavia, lámpái immár akár teljes egészében LED-esek is lehetnek, automata reflektorral és kanyarkövetéssel

Október végén már megmutatta a Skoda az új frissített Octaviát, minden részletét azonban csak e héten, a tegnap Bécsben tartott premieren árulta el. A modell fontosságát jelzi, hogy tavaly a márka eladásainak 40%-át adta, az első modern kiadásával (a Volkswagen-éra alatt fejlesztett első modellként) 1996-ban debütált sorozatból eddig több mint 5 millió példány fogyott. Csak tavaly 436 ezer Octavia (Európában 255 ezer példány) kelt el, ami 4,2 százalékos növekedést jelentett 2015-höz képest.

%KA%Hátul is újak, szintén diódásak a lámpák, az új lökhárítók néhány milliméteres hossznövekedést hoztak%KA%

Hátul is újak, szintén diódásak a lámpák, az új lökhárítók néhány milliméteres hossznövekedést hoztak

Az idén piacra lépő frissítéssel talán még nagyobbat nőhetnek az Octavia eladásai. Az új fényszóró nem csak osztott, akár teljes egészében LED-es, kanyarkövető és automata reflektoros is lehet. A hátsó lámpa természetesen C-betűt formázó, de az átdizájnolás azt sem kerülte el. Nőtt néhány millimétert a karosszéria, pontosabban inkább az új lökhárítók hossza, jelentős azonban a nyomtávok − verziótól függő − 20-30 milliméteres gyarapodása.

Skoda Octavia, 2017 − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
5 ajtós 4670 1814 1461 2686* 590-1580
Combi 4667 1814 1465 2686* 610-1740
(*1.8 TSI és RS verziók esetén 2680)

%KA%Alapjaiban változatlan, de műszereivel és középső részével, akár 9,2 colos kapacitív érintőképernyőjével, valamint klímavezérlésével is friss a műszerfal%KA%

Alapjaiban változatlan, de műszereivel és középső részével, akár 9,2 colos kapacitív érintőképernyőjével, valamint klímavezérlésével is friss a műszerfal

%KA%Új tárolórekeszek, akár vezeték nélküli töltést adó Phonebox, hátsó USB-csatlakozók is érkezetek%KA% %KA%Új tárolórekeszek, akár vezeték nélküli töltést adó Phonebox, hátsó USB-csatlakozók is érkezetek%KA% %KA%Új tárolórekeszek, akár vezeték nélküli töltést adó Phonebox, hátsó USB-csatlakozók is érkezetek%KA%

Új tárolórekeszek, akár vezeték nélküli töltést adó Phonebox, hátsó USB-csatlakozók is érkezetek

Az utastérben teljesen új, volkswagenesedett a klímavezérlés, mindegyik verzió kapacitív érintőképernyőt kap már, de a csúcskészülék kijelzője immár 9,2 col képátlójú, ahhoz illő 1280x960 pixeles felbontást adó. LTE routerrel szerepelhet fedélzeti wifi, a Phonebox modul immár vezeték nélküli töltést is adó. A sofőrt sok más mellett kormánykerékfűtés, meg egy csokornyi új asszisztensrendszer is segítheti, a városi koccanásgátló például immár 10-60 km/óra között gyalogosfelismerős, a járdáról lelépő gyalogosra is vészfékezni fog az Octavia. Már holttérfigyelő és tolatáshoz mögöttes forgalomra figyelmeztetés, továbbá továbbfejlesztett parkolóautomatika és trélerasszisztens is elérhető.

%KA%Változatlanul kategóriarekorder a kombi esetén 610-1740 literes csomagtér%KA%

Változatlanul kategóriarekorder a kombi esetén 610-1740 literes csomagtér

%KA%Nem újdonság a távirányítós üléshajtás és a pöccintésre nyíló fedőroló, ám újdonság a kivehető, mágneses aljú elemlámpa%KA% %KA%Nem újdonság a távirányítós üléshajtás és a pöccintésre nyíló fedőroló, ám újdonság a kivehető, mágneses aljú elemlámpa%KA% %KA%Nem újdonság a távirányítós üléshajtás és a pöccintésre nyíló fedőroló, ám újdonság a kivehető, mágneses aljú elemlámpa%KA%

Nem újdonság a távirányítós üléshajtás és a pöccintésre nyíló fedőroló, ám újdonság a kivehető, mágneses aljú elemlámpa

Változatlanul rekorder méretű, az ötajtósnál 590-1580, a kombinál 610-1740 literes a csomagtér, a raktérhossz növelésére az első utasülés támlája is lehajtható. A hátsó utasok számára újdonság a két darab USB-csatlakozó és az első üléstámlákról lehajtható asztalka. A Superbből ide is átkerült a mágneses talpú elemlámpának kivehető, a helyén automatikusan töltődő csomagtér-világítás és az elektromos mozgatású raktérajtó.

Skoda Octavia, 2017 − benzinmotorok
1.2 TSI (86 LE) 1.0 TSI (116 LE) 1.4 TSI (150 LE) 1.8 TSI (180 LE) 2.0 TSI RS (230 LE)
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1197 999 1395 1798 1984
Hengerek/szelepek száma 4/16 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 kézi/6 (DSG/7) kézi/6 (DSG/6)
Teljesítmény [LE (1/min)] 86 (4300-5300) 116 (5000-5500) 150 (5000-6000) 180 (5100-6200) 230 (4700-6200)
Nyomaték [Nm (1/min)] 160 (1400-3500) 200 (2000-3500) 250 (1500-3500) 250 (1250-5000) 350 (1500-4600)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 12 9,9 (10,0) 8,1 (8,2) 7,3 (7,4) 6,7
Végsebesség [km/h] 181 203 (202) 219 231 250
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 6 5,9 (5,6) 6,7 (6,0) 7,6 (7,1) 7,9 (8,5)
CO2-kibocsátás [g/km] 113 109 (106) 120 (113) 140 (133) 149
Saját tömeg [kg] 1225 1225 (1247) 1255 (1269) 1320 (1335) 1420 (1440)
Megengedett össztömeg [kg] 1775 1775 (1797) 1805 (1819) 1830 (1845) 1887 (1907)
(Zárójelben az automataváltós értékek)

%KA%Lényegében változatlan a motorpaletta, de az RS benzinmotorja 10 lóerőt izmosodott. A benzin- és dízelmotorok mellett az 1.4 TSI G-TEC néven 110 lóerős CNG/benzin üzeműként is elérhető%KA%

Lényegében változatlan a motorpaletta, de az RS benzinmotorja 10 lóerőt izmosodott. A benzin- és dízelmotorok mellett az 1.4 TSI G-TEC néven 110 lóerős CNG/benzin üzeműként is elérhető

A motorpalettán igazi újdonság nincs, talán annyi, hogy a 2,0 literes (150 LE) TDI hétfokozatú DSG-t kap a közeljövőben, ezzel az Octavia kínálatában először társítható összkerékhajtás 7 fokozatú automatával (a gyári műszai adattáblában ugyanakkor ez a verzió még nem szerepel). Az Octavia frissítésével megújult a Scout és az RS kivitel is, utóbbi benzinese 230 lóerősre izmosodott, ám ennél erősebb Octavia a korábbi várakozások ellenére sincs még, legalábbis egyelőre. Van viszont alapáron elektronikus differenciálzár-imitáció az ESP által (XDS+ rendszer) és választható hanggenerátor, hogy például a 184 lóerős, 4,5 l/100 km katalógusértékű dízel Octavia RS is jól szóljon.

Skoda Octavia, 2017 − dízelmotorok
1.6 TDI (90 LE) 1.6 TDI (115 LE) 2.0 TDI (150 LE) 2.0 TDI RS (184 LE)
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1598 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 kézi/5 (DSG/7) kézi/6 (DSG/6)
Teljesítmény [LE (1/min)] 90 (2750-4600) 115 (3250-4000) 150 (3500-4000) 184 (3500-4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 230 (1400-2750) 250 (1500-3200) 340 (1750-3000) 380 (1750-3250)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 12,2 10,1 (10,2) 8,4 (8,5) 7,9; 4x4: 7,6"
Végsebesség [km/h] 186 203 (202) 218 (215) 232 (230); 4x4: 228
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 4,5 4,5 (4,1) 5,1 (5,2) 5,3 (5,8); 4x4: 5,9"
CO2-kibocsátás [g/km] 105 105 (102) 112 (117) 119 (129); 4x4:134"
Saját tömeg [kg] 1305 1305 (1320) 1330 (1352) 1445 (1465); 4x4: 1550)
Megengedett össztömeg [kg] 1855 1855 (1870) 1882 (1902) 1912 (1932); 4x4: 2017)
(Zárójelben az automataváltós értékek)

A frissített Octavia már az első negyedévben befut a hazai piacra is, a vevők elsősorban a felszereltség bővülésére számíthatnak, marginális árváltozás mellett.

Ez is érdekes lehet:
 

Mazda3 Sedan G120 Revolution Automata teszt

Megújult az idei modellévre a Mazda3. Középső benzinesével, szedánként, automatikus váltóval...

Suzuki Ignis hazai menetpróba

Tipikus városi mini-SUV lett az új Ignis, még New Yorkban is vezettük. Szívómotor, négyhenger...

Toyota Hilux Executive D-4D 6 A/T teszt

Automataváltóval és divatos körítéssel teszteltük a nyolcadik generációs Hiluxot, mégis magabiztos...

A ráncfelvarrás után új motor is érkezik az Octaviaba

Az idén modellfrissítésen átesett Skoda Octavia ősszel motorfrissítést is kap.

Beáldozta Teslája hátsó lökhárítóját, hogy megmentsen egy embert

Valódi happy enddel végződött, ami néhány napja történt a német autópályán. A sofőr saját autójával...

Mercedes-Benz S 600 L Lorinser, 1996 - használtteszt

Egyre kevesebb W140 generációs S-osztály fut az utcákon. Teszten egy V12-es, hosszított tengelytávú...

Menetpróba: Toyota Prius Plug-in Hybrid

A legújabb Toyota Prius Plug-in nem csak tovább megy árammal, mint a többi, erősebb is benzin...

Piaci körkép: a 10 évvel ezelőtti slágermodellek ma

Használt autót abból érdemes venni, amiből van kínálat. Megnéztük, mennyiért kapható meg a 10...

Rendőrt gázolt, őrizetbe került a kamionsofőr

A rendőrség gyanúsítottként kihallgatta, majd őrizetbe vette azt a 47 éves román állampolgárságú...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (13 db)

dobronovszky_robert írta: 1 hónapja

A SKODA a legjobb autó!

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 1 hónapja

Előben sem szebb (http://autossagok.blog.hu/2017/01/14/95_brusszeli_autoszalon?dashboard_position=64404689#gallery-1484402416_2). A hűtőrácsba integrált helyzetjelző lámpa ormótlanul naggyá teszi a hűtőrácsot. Talán felkapcsolt helyzetjelzővel javul a látvány...

A válaszoláshoz belépés szükséges
cvisoma írta: 1 hónapja

A fényszóró belső része egybeolvad a hűtőráccsal, emiatt olyan érzetet kelt szemből a kocsi, mintha egy aránytalanul széles orr mellett távol ülő kicsi, szomorú szemei lennének. Plusz megszoktuk a Skodától az egybefényszórót, ami a hűtőráccsal megközölve harmonikus ábrázatot eredményez. Ez meg minden csak nem harmonikus, ezért sem tudunk sokan megbarátkozni vele.
Az esernyőt meg már a Rollsnál se értettem. Szakadó esőben is ki kell szállni a kocsiból, hogy hozzáférjek, így bőrig ázok mire az ernyő alá kerülök. Miért nem lehet úgy elrejteni az ajtóban, hogy annak nyitása nélkül, az utastér felé kivehető legyen? Így kiszálláskor már a kezemben lehet, nyitásra készen, és csak pár másodpercig kell áznom. Nekem az ajtó oldalzsebében van esernyő (mellékesen Felicia és Octavia I), innen tudom.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 1 hónapja
Tizenkettő írta: 1 hónapja

Az egy stilizált indián fej. A köznyelvben meg szárnyas lóf.sz.


Előzmények megtekintése

Ja, igen wikiztem kicsit és a Skoda család egyik indián cselédjéről mintázták a feltevés szerint.Én is azt hittem valami madár :-D, de q...ra nem érdekel, azért kis adalék hozzá:A leggyakoribb értelmezés szerint a széles gyűrű a világméretű, hibátlan gyártást, a Földgolyót jelképezi, a szárny a műszaki fejlődést, a nyíl a fejlett gyártási módszereket, a kis kör, vagy szem a precíziós gyártást, odafigyelést reprezentálja. (1991-1993)A kék embléma 1991. Április 16. óta jogilag a nehézipari Škodához került, ezért 1993-ban az autógyártó új, megkülönböztető színekkel mutatkozott be. A fekete a 100 éves múltat, hagyományt, a zöld az új időszakra irányított figyelmet, esetleg a jövőbeli környezetvédő, újrahasznosítható elemek használatát jelképezi. A Volkswagen csoporton belüli versengésben a Škodát a zöld szín képviseli.
S a logó kismértékű, 3 dimenziós hatású módosulása jelképezi a Škoda márka folyamatos minőségi megújulását és a vásárlói igények egyre tökéletesebb kiszolgálását.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 1 hónapja
Rőzse írta: 1 hónapja

Ha, már az orrával kell foglalkozni, akkor szerintem egy ráncfelvarrott E merga!Kicsit furi az biztos, meg az a tyúk vagy mi ami repül?A régieket csak kotkodának becéztük.Én megválnék attól a logótól. mert nincs jó imidzse, szarul is néz ki, fúj undorító!


Előzmények megtekintése

Az egy stilizált indián fej. A köznyelvben meg szárnyas lóf.sz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kaktuszbónusz írta: 1 hónapja

Elölről már ez is kezd transformeressé válni. Amúgy biztosan jó autó, a nem tudom, az új szíjas tsi motorok jobbak, mint a régi láncosak?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 1 hónapja

Ha, már az orrával kell foglalkozni, akkor szerintem egy ráncfelvarrott E merga!Kicsit furi az biztos, meg az a tyúk vagy mi ami repül?A régieket csak kotkodának becéztük.Én megválnék attól a logótól. mert nincs jó imidzse, szarul is néz ki, fúj undorító!

A válaszoláshoz belépés szükséges
luxusbatar írta: 1 hónapja
FruityDJ írta: 1 hónapja

Katasztrófa eddig. Biztosan jó autó, de nem tudnék elvonatkoztatni az orrától... :-( A mágneses elemlámpát pedig, mint újdonságot beadni kb. akkora hírértékű, mint a tanksapkafedeles jégkaparó vagy az ajtóba dugott esernyő volt. Számomra egyik sem "selling point".


Bezzeg egy Lexus GS430-on milyen jól mutat, mi?
Szerintem semmi baj ezzel az orral. Végre valami egyedi a Skodától. Teljesen rendben van.
Hozzáteszem, nekem tetszik a Mercedes R és a BMW X6 is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
FruityDJ írta: 1 hónapja

Katasztrófa eddig. Biztosan jó autó, de nem tudnék elvonatkoztatni az orrától... :-( A mágneses elemlámpát pedig, mint újdonságot beadni kb. akkora hírértékű, mint a tanksapkafedeles jégkaparó vagy az ajtóba dugott esernyő volt. Számomra egyik sem "selling point".

A válaszoláshoz belépés szükséges
Hawaii írta: 1 hónapja

Szokni kell, az biztos.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

Mazda3 Sedan G120 Revolution Automata teszt

Apukám világa? Mazda3 Sedan G120 Automata

Megújult az idei modellévre a Mazda3. Középső benzinesével, szedánként, automatikus váltóval próbáltuk. Korrekt munka, elhibázott konfiguráció.


Kia Optima PHEV plug-in hibrid teszt

Feszültséglevezetés – Kia Optima PHEV teszt

Az Optima hibridje Európába már csak konnektoros verziójával érkezik. Nem fogad szót, működése különös, de jó használni, hatékony, és szemtelenül kevés benzint kér.


Toyota Hilux Executive D-4D 6 A/T  teszt

Haladj tovább egyenesen, de ne a kijelölt úton!

Automataváltóval és divatos körítéssel teszteltük a nyolcadik generációs Hiluxot, mégis magabiztos tereptudásával nyűgözött le igazán.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Hirdetés

SKODA tesztek

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Skoda Rapid 1.2 Tsi Ambition teszt

Olcsónak tűnik, de nem az - Skoda Rapid 1.2 Tsi teszt

Éppen csak nem alap, de leggyengébb turbómotorjával, kielégítő ellátmánnyal járt nálunk a Skoda olcsónak szánt, ám méretes, limuzinnak tűnő ötajtós modellje, a Rapid.


Skoda Citigo 1.0 75 LE Elegance teszt

Egy literrel Horvátországba? Skoda Citigo teszt Videó

Komoly kihívást kapott a Skoda Citigo: egyetlen - hosszú - hétvége alatt tekertünk vele Horvátországba és vissza. Fájdalommentesen sikerült.


Skoda Yeti teszt

Amikor a látszat csalhat

Hiába vezettük pár percet a bemutatón, a Skoda Yeti Experience 2.0 CR TDI 4x4 tesztautó átvételekor mégsem voltunk vele tisztában, vajon egy mindentudó terepes-mindenest, vagy csupán egy dizájnos divatcikket lesz-e szerencsénk személyében megismerni.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Tanner Foust a hegyekbe vitte rallycross Bogarát

Közúton csapatott az összkerekes VW Beetle Videó

3 órája – Sztori

Mára is jusson videó: Tanner Foust 544 lóerős VW Beetle driftje a hegyekben, a legjobb dolog amire eltölthetjük felesleges időnket.


Bemutatkozott a Williams és a Sauber  is

Újra szépek az F1 autók, itt vannak az első fecskék

9 órája – Sztori

Vadabbak lesznek az új F1 autók, szélesebb kerekekkel és szárnyakkal. A Williams és a Sauber már meg is mutatta vadiúj versenyautóját.


Menetpróba: Volkswagen Golf VII facelift

Új benzinesével is próbáltuk a friss Golfot

2 napja – Újdonság

Máris vezethettük a 7-es Golf frissített változatát a legújabb TSI-vel, erős GTD és GTI változatban is, kombit és ferdehátút egyaránt.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA 1.4 TSI Elegance

SKODA OCTAVIA 1.4 TSI...

Ár: 4.490.000 Ft

Évjárat: 2015 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA 1.6 Ambiente M.O-I! 1TULAJ! TEMPOMAT!

SKODA OCTAVIA 1.6 Ambi...

Ár: 1.990.000 Ft

Évjárat: 2007 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA 2.0 CR TDI Elegance 1.tulaj.Magyar.Szervizkönyv

SKODA OCTAVIA 2.0 CR T...

Ár: 3.595.000 Ft

Évjárat: 2013 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!