0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Bécsben debütált a legnépszerűbb Skoda új ruhája

Minden infó az új Skoda Octaviáról

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már egy ideje ismerjük a fizimiskáját, Bécsben azonban minden részletével bemutatkozott az új Skoda Octavia.

%KA%Leginkább szemből új az Octavia, lámpái immár akár teljes egészében LED-esek is lehetnek, automata reflektorral és kanyarkövetéssel%KA%

Leginkább szemből új az Octavia, lámpái immár akár teljes egészében LED-esek is lehetnek, automata reflektorral és kanyarkövetéssel

Október végén már megmutatta a Skoda az új frissített Octaviát, minden részletét azonban csak e héten, a tegnap Bécsben tartott premieren árulta el. A modell fontosságát jelzi, hogy tavaly a márka eladásainak 40%-át adta, az első modern kiadásával (a Volkswagen-éra alatt fejlesztett első modellként) 1996-ban debütált sorozatból eddig több mint 5 millió példány fogyott. Csak tavaly 436 ezer Octavia (Európában 255 ezer példány) kelt el, ami 4,2 százalékos növekedést jelentett 2015-höz képest.

%KA%Hátul is újak, szintén diódásak a lámpák, az új lökhárítók néhány milliméteres hossznövekedést hoztak%KA%

Hátul is újak, szintén diódásak a lámpák, az új lökhárítók néhány milliméteres hossznövekedést hoztak

Az idén piacra lépő frissítéssel talán még nagyobbat nőhetnek az Octavia eladásai. Az új fényszóró nem csak osztott, akár teljes egészében LED-es, kanyarkövető és automata reflektoros is lehet. A hátsó lámpa természetesen C-betűt formázó, de az átdizájnolás azt sem kerülte el. Nőtt néhány millimétert a karosszéria, pontosabban inkább az új lökhárítók hossza, jelentős azonban a nyomtávok − verziótól függő − 20-30 milliméteres gyarapodása.

Skoda Octavia, 2017 − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
5 ajtós 4670 1814 1461 2686* 590-1580
Combi 4667 1814 1465 2686* 610-1740
(*1.8 TSI és RS verziók esetén 2680)

%KA%Alapjaiban változatlan, de műszereivel és középső részével, akár 9,2 colos kapacitív érintőképernyőjével, valamint klímavezérlésével is friss a műszerfal%KA%

Alapjaiban változatlan, de műszereivel és középső részével, akár 9,2 colos kapacitív érintőképernyőjével, valamint klímavezérlésével is friss a műszerfal

%KA%Új tárolórekeszek, akár vezeték nélküli töltést adó Phonebox, hátsó USB-csatlakozók is érkezetek%KA% %KA%Új tárolórekeszek, akár vezeték nélküli töltést adó Phonebox, hátsó USB-csatlakozók is érkezetek%KA% %KA%Új tárolórekeszek, akár vezeték nélküli töltést adó Phonebox, hátsó USB-csatlakozók is érkezetek%KA%

Új tárolórekeszek, akár vezeték nélküli töltést adó Phonebox, hátsó USB-csatlakozók is érkezetek

Az utastérben teljesen új, volkswagenesedett a klímavezérlés, mindegyik verzió kapacitív érintőképernyőt kap már, de a csúcskészülék kijelzője immár 9,2 col képátlójú, ahhoz illő 1280x960 pixeles felbontást adó. LTE routerrel szerepelhet fedélzeti wifi, a Phonebox modul immár vezeték nélküli töltést is adó. A sofőrt sok más mellett kormánykerékfűtés, meg egy csokornyi új asszisztensrendszer is segítheti, a városi koccanásgátló például immár 10-60 km/óra között gyalogosfelismerős, a járdáról lelépő gyalogosra is vészfékezni fog az Octavia. Már holttérfigyelő és tolatáshoz mögöttes forgalomra figyelmeztetés, továbbá továbbfejlesztett parkolóautomatika és trélerasszisztens is elérhető.

%KA%Változatlanul kategóriarekorder a kombi esetén 610-1740 literes csomagtér%KA%

Változatlanul kategóriarekorder a kombi esetén 610-1740 literes csomagtér

%KA%Nem újdonság a távirányítós üléshajtás és a pöccintésre nyíló fedőroló, ám újdonság a kivehető, mágneses aljú elemlámpa%KA% %KA%Nem újdonság a távirányítós üléshajtás és a pöccintésre nyíló fedőroló, ám újdonság a kivehető, mágneses aljú elemlámpa%KA% %KA%Nem újdonság a távirányítós üléshajtás és a pöccintésre nyíló fedőroló, ám újdonság a kivehető, mágneses aljú elemlámpa%KA%

Nem újdonság a távirányítós üléshajtás és a pöccintésre nyíló fedőroló, ám újdonság a kivehető, mágneses aljú elemlámpa

Változatlanul rekorder méretű, az ötajtósnál 590-1580, a kombinál 610-1740 literes a csomagtér, a raktérhossz növelésére az első utasülés támlája is lehajtható. A hátsó utasok számára újdonság a két darab USB-csatlakozó és az első üléstámlákról lehajtható asztalka. A Superbből ide is átkerült a mágneses talpú elemlámpának kivehető, a helyén automatikusan töltődő csomagtér-világítás és az elektromos mozgatású raktérajtó.

Skoda Octavia, 2017 − benzinmotorok
1.2 TSI (86 LE) 1.0 TSI (116 LE) 1.4 TSI (150 LE) 1.8 TSI (180 LE) 2.0 TSI RS (230 LE)
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1197 999 1395 1798 1984
Hengerek/szelepek száma 4/16 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 kézi/6 (DSG/7) kézi/6 (DSG/6)
Teljesítmény [LE (1/min)] 86 (4300-5300) 116 (5000-5500) 150 (5000-6000) 180 (5100-6200) 230 (4700-6200)
Nyomaték [Nm (1/min)] 160 (1400-3500) 200 (2000-3500) 250 (1500-3500) 250 (1250-5000) 350 (1500-4600)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 12 9,9 (10,0) 8,1 (8,2) 7,3 (7,4) 6,7
Végsebesség [km/h] 181 203 (202) 219 231 250
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 6 5,9 (5,6) 6,7 (6,0) 7,6 (7,1) 7,9 (8,5)
CO2-kibocsátás [g/km] 113 109 (106) 120 (113) 140 (133) 149
Saját tömeg [kg] 1225 1225 (1247) 1255 (1269) 1320 (1335) 1420 (1440)
Megengedett össztömeg [kg] 1775 1775 (1797) 1805 (1819) 1830 (1845) 1887 (1907)
(Zárójelben az automataváltós értékek)

%KA%Lényegében változatlan a motorpaletta, de az RS benzinmotorja 10 lóerőt izmosodott. A benzin- és dízelmotorok mellett az 1.4 TSI G-TEC néven 110 lóerős CNG/benzin üzeműként is elérhető%KA%

Lényegében változatlan a motorpaletta, de az RS benzinmotorja 10 lóerőt izmosodott. A benzin- és dízelmotorok mellett az 1.4 TSI G-TEC néven 110 lóerős CNG/benzin üzeműként is elérhető

A motorpalettán igazi újdonság nincs, talán annyi, hogy a 2,0 literes (150 LE) TDI hétfokozatú DSG-t kap a közeljövőben, ezzel az Octavia kínálatában először társítható összkerékhajtás 7 fokozatú automatával (a gyári műszai adattáblában ugyanakkor ez a verzió még nem szerepel). Az Octavia frissítésével megújult a Scout és az RS kivitel is, utóbbi benzinese 230 lóerősre izmosodott, ám ennél erősebb Octavia a korábbi várakozások ellenére sincs még, legalábbis egyelőre. Van viszont alapáron elektronikus differenciálzár-imitáció az ESP által (XDS+ rendszer) és választható hanggenerátor, hogy például a 184 lóerős, 4,5 l/100 km katalógusértékű dízel Octavia RS is jól szóljon.

Skoda Octavia, 2017 − dízelmotorok
1.6 TDI (90 LE) 1.6 TDI (115 LE) 2.0 TDI (150 LE) 2.0 TDI RS (184 LE)
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1598 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 kézi/5 (DSG/7) kézi/6 (DSG/6)
Teljesítmény [LE (1/min)] 90 (2750-4600) 115 (3250-4000) 150 (3500-4000) 184 (3500-4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 230 (1400-2750) 250 (1500-3200) 340 (1750-3000) 380 (1750-3250)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 12,2 10,1 (10,2) 8,4 (8,5) 7,9; 4x4: 7,6"
Végsebesség [km/h] 186 203 (202) 218 (215) 232 (230); 4x4: 228
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 4,5 4,5 (4,1) 5,1 (5,2) 5,3 (5,8); 4x4: 5,9"
CO2-kibocsátás [g/km] 105 105 (102) 112 (117) 119 (129); 4x4:134"
Saját tömeg [kg] 1305 1305 (1320) 1330 (1352) 1445 (1465); 4x4: 1550)
Megengedett össztömeg [kg] 1855 1855 (1870) 1882 (1902) 1912 (1932); 4x4: 2017)
(Zárójelben az automataváltós értékek)

A frissített Octavia már az első negyedévben befut a hazai piacra is, a vevők elsősorban a felszereltség bővülésére számíthatnak, marginális árváltozás mellett.

Ez is érdekes lehet:
 

Ismét tombol a BMW-tipró

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással...

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (13 db)

dobronovszky_robert írta: 8 hónapja

A SKODA a legjobb autó!

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 8 hónapja

Előben sem szebb (http://autossagok.blog.hu/2017/01/14/95_brusszeli_autoszalon?dashboard_position=64404689#gallery-1484402416_2). A hűtőrácsba integrált helyzetjelző lámpa ormótlanul naggyá teszi a hűtőrácsot. Talán felkapcsolt helyzetjelzővel javul a látvány...

A válaszoláshoz belépés szükséges
cvisoma írta: 8 hónapja

A fényszóró belső része egybeolvad a hűtőráccsal, emiatt olyan érzetet kelt szemből a kocsi, mintha egy aránytalanul széles orr mellett távol ülő kicsi, szomorú szemei lennének. Plusz megszoktuk a Skodától az egybefényszórót, ami a hűtőráccsal megközölve harmonikus ábrázatot eredményez. Ez meg minden csak nem harmonikus, ezért sem tudunk sokan megbarátkozni vele.
Az esernyőt meg már a Rollsnál se értettem. Szakadó esőben is ki kell szállni a kocsiból, hogy hozzáférjek, így bőrig ázok mire az ernyő alá kerülök. Miért nem lehet úgy elrejteni az ajtóban, hogy annak nyitása nélkül, az utastér felé kivehető legyen? Így kiszálláskor már a kezemben lehet, nyitásra készen, és csak pár másodpercig kell áznom. Nekem az ajtó oldalzsebében van esernyő (mellékesen Felicia és Octavia I), innen tudom.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 8 hónapja
Tizenkettő írta: 8 hónapja

Az egy stilizált indián fej. A köznyelvben meg szárnyas lóf.sz.


Előzmények megtekintése

Ja, igen wikiztem kicsit és a Skoda család egyik indián cselédjéről mintázták a feltevés szerint.Én is azt hittem valami madár :-D, de q...ra nem érdekel, azért kis adalék hozzá:A leggyakoribb értelmezés szerint a széles gyűrű a világméretű, hibátlan gyártást, a Földgolyót jelképezi, a szárny a műszaki fejlődést, a nyíl a fejlett gyártási módszereket, a kis kör, vagy szem a precíziós gyártást, odafigyelést reprezentálja. (1991-1993)A kék embléma 1991. Április 16. óta jogilag a nehézipari Škodához került, ezért 1993-ban az autógyártó új, megkülönböztető színekkel mutatkozott be. A fekete a 100 éves múltat, hagyományt, a zöld az új időszakra irányított figyelmet, esetleg a jövőbeli környezetvédő, újrahasznosítható elemek használatát jelképezi. A Volkswagen csoporton belüli versengésben a Škodát a zöld szín képviseli.
S a logó kismértékű, 3 dimenziós hatású módosulása jelképezi a Škoda márka folyamatos minőségi megújulását és a vásárlói igények egyre tökéletesebb kiszolgálását.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 8 hónapja
Rőzse írta: 8 hónapja

Ha, már az orrával kell foglalkozni, akkor szerintem egy ráncfelvarrott E merga!Kicsit furi az biztos, meg az a tyúk vagy mi ami repül?A régieket csak kotkodának becéztük.Én megválnék attól a logótól. mert nincs jó imidzse, szarul is néz ki, fúj undorító!


Előzmények megtekintése

Az egy stilizált indián fej. A köznyelvben meg szárnyas lóf.sz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kaktuszbónusz írta: 8 hónapja

Elölről már ez is kezd transformeressé válni. Amúgy biztosan jó autó, a nem tudom, az új szíjas tsi motorok jobbak, mint a régi láncosak?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 8 hónapja

Ha, már az orrával kell foglalkozni, akkor szerintem egy ráncfelvarrott E merga!Kicsit furi az biztos, meg az a tyúk vagy mi ami repül?A régieket csak kotkodának becéztük.Én megválnék attól a logótól. mert nincs jó imidzse, szarul is néz ki, fúj undorító!

A válaszoláshoz belépés szükséges
luxusbatar írta: 8 hónapja
FruityDJ írta: 8 hónapja

Katasztrófa eddig. Biztosan jó autó, de nem tudnék elvonatkoztatni az orrától... :-( A mágneses elemlámpát pedig, mint újdonságot beadni kb. akkora hírértékű, mint a tanksapkafedeles jégkaparó vagy az ajtóba dugott esernyő volt. Számomra egyik sem "selling point".


Bezzeg egy Lexus GS430-on milyen jól mutat, mi?
Szerintem semmi baj ezzel az orral. Végre valami egyedi a Skodától. Teljesen rendben van.
Hozzáteszem, nekem tetszik a Mercedes R és a BMW X6 is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
FruityDJ írta: 8 hónapja

Katasztrófa eddig. Biztosan jó autó, de nem tudnék elvonatkoztatni az orrától... :-( A mágneses elemlámpát pedig, mint újdonságot beadni kb. akkora hírértékű, mint a tanksapkafedeles jégkaparó vagy az ajtóba dugott esernyő volt. Számomra egyik sem "selling point".

A válaszoláshoz belépés szükséges
Hawaii írta: 8 hónapja

Szokni kell, az biztos.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Hirdetés

SKODA tesztek

Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Bocs, a medvékre nem lehet haragudni! Videó

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák vevőiből is csemegézni fog. A Kodiaq ugyanis egy ragadozó, medve.


Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Skoda Rapid 1.2 Tsi Ambition teszt

Olcsónak tűnik, de nem az - Skoda Rapid 1.2 Tsi teszt

Éppen csak nem alap, de leggyengébb turbómotorjával, kielégítő ellátmánnyal járt nálunk a Skoda olcsónak szánt, ám méretes, limuzinnak tűnő ötajtós modellje, a Rapid.


Skoda Citigo 1.0 75 LE Elegance teszt

Egy literrel Horvátországba? Skoda Citigo teszt Videó

Komoly kihívást kapott a Skoda Citigo: egyetlen - hosszú - hétvége alatt tekertünk vele Horvátországba és vissza. Fájdalommentesen sikerült.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Rendelés előtt mindenképp ajánlott kipróbálni a szóba jöhető modelleket

A tesztvezetés az ismerkedésről szól, nem szabad kihagyni

10 órája – Sztori

Autóvásárlás előtt a legfontosabb, hogy megismerjük a portékát, valamint felmérjük és felismerjük saját igényeinket. Ebben pedig nagy segítség egy profi kereskedő.


Felidéztük a történelmet a Mazda augsburgi múzeumában

Japán ékszerdoboz Németországban

18 órája – Sztori

Tavaly tavasszal nyitotta meg kapuit a München melletti Mazda Classic Museum, amely világszinten is a japán gyártó egyik legnagyobb gyűjteménye. Amiket láttunk, attól nem egyszer esett le az állunk.


Állítólag ismét lesz Toyota Celica

Egy legenda visszatér?

Tegnap – Sztori

Meg nem nevezett forrásból kiszivárgott hírek szerint a Toyota az elmúlt hetekben szabadalmaztatta a Celica modellnevet Észak-Amerikában, s erre készül Európában is.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA 2.0 TDI. Áfás. szervízkönyv

SKODA OCTAVIA 2.0 TDI....

Ár: 3.717.500 Ft

Évjárat: 2013

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA 1.9 PD TDi Ambiente

SKODA OCTAVIA 1.9 PD T...

Ár: 1.590.000 Ft

Évjárat: 2004 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA 1.6 Elegance Business

SKODA OCTAVIA 1.6 Eleg...

Ár: 1.645.000 Ft

Évjárat: 2008 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!