0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Az autózás új dimenziója: vezettük a Tesla Model S-t

Nem fogyaszt benzint és 4,4 másodperc alatt 100 km/órára ér! Próbán a Tesla Model S P85+

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Úgy megy, mint egy komolyabb sportautó, lehet hétüléses, benzint pedig nem fogyaszt. Bámulatos, hogy a Tesla Model S mi mindent tud. Kipróbáltuk.

Tesla Model S P85+ a pesti rakpart macskakövén. Tisztán elektromos luxusautó szupergépeket idéző 4,4 másodperces 100 km/órára gyorsulással, akár hét üléssel

Tesla Model S P85+ a pesti rakpart macskakövén. Tisztán elektromos luxusautó szupergépeket idéző 4,4 másodperces 100 km/órára gyorsulással, akár hét üléssel

Időnként váratlan, de annál érdekesebb és sokszor jó dolgokat hoz össze az élet, nem egész egy hete például tucatnyi Toyota Prius taxi vonult a kedvemért az egyik kedvelt fotóhelyemre, a Dráva utcához. A legfanatikusabb priusos ki is mondta, hogy a Prius után továbblépésként csakis a Tesla Model S-t tudja elképzelni következő autójának, ha az nem lesz elérhető számára, akkor marad a Prius. Szépen elfotózgattam az időt, a taxisok már elvonultak, már éppen raktam el a Canont, amikor begördült egy Tesla Model S. Az a modell, ami bár esélyes volt az Év Autója címre, nem lett az, hiszen a Peugeot 308 lett az, de azért a Tesla is a harmadik helyen végzett.

A szolid hátsó szárny a 421 lóerős P85 csúcsverzió sajátossága, a kilincsek csak akkor bújnak elő az ajtók síkjából, ha az intelligens, autó formájú okoskulcs a közelben van. Nincs kipufogó, nincs emisszió és motorhang sincs

A szolid hátsó szárny a 421 lóerős P85 csúcsverzió sajátossága, a kilincsek csak akkor bújnak elő az ajtók síkjából, ha az intelligens, autó formájú okoskulcs a közelben van. Nincs kipufogó, nincs emisszió és motorhang sincs

Aki nem ismerné, a 4,97 méter hosszú, tisztán elektromos luxusautó egy soha nem látott csoda. Négy kereke van és motor hajtja, tehát autó, de amúgy nagyon egyedi; túlmutat a hagyományos értelemben vett autókon. Elvileg luxuskategóriás, nem egész ötméteres hosszával ugyanakkor annál kisebb. Bődületesen nagy, 1964 mm-es szélességével Európában ilyen jellegű autótól szinte ismeretlen terpesztést ad. Magassága (1445 mm) nem érdemel említést, 2,96 méteres tengelytávja óriási, miként 155 mm-es hasmagassága is egészen élhetővé teszi. Igazából az is különleges, hogy a luxusautó lejtős hátú, csomagtérajtajával nyílik a hátsó üveg is, de az végképp kuriózum, hogy (hátsó) csomagterébe hátrafelé néző kétszemélyes harmadik üléssor is kérhető (2000 euróért) ötpontos övekkel, gyerekekre méretezve. Gyerekülés kapcsán érdekesség, hogy mindhárom hátsó hely isofixes, mondjuk − kipróbáltuk − maga az ülés nem olyan széles, hogy könnyedén be lehetne tenni három isofixes ülést, de talán van olyan keskeny fajta, ami beférhet.

Tesla Model S − méretek, tömeg
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l] Saját tömeg [kg]
4970 1964 1445 2960 745-1645 (hátsó) + 150 (első) 2100

Már-már luxusautós, a nagyautókénál mindenképp tágasabb a jellegzetesen amerikai, az európai prémiummodellekétől elmaradó nívójú, de kellően egyedi utastér Már-már luxusautós, a nagyautókénál mindenképp tágasabb a jellegzetesen amerikai, az európai prémiummodellekétől elmaradó nívójú, de kellően egyedi utastér

Már-már luxusautós, a nagyautókénál mindenképp tágasabb a jellegzetesen amerikai, az európai prémiummodellekétől elmaradó nívójú, de kellően egyedi utastér

Gyerekülés? Tehetik fel sokan a kérdést, amikor ez egy 421 lóerős, 600 Nm nyomatékú, 100 km/órára 4,4 másodperc alatt gyorsító, sportosnak is nevezhető autó. Ráadásul benzinfogyasztás nélkül, ugyanis a hátsó kerekeket a közéjük szerelt villanymotor hajtja emissziómentesen és gyakorlatilag némán, hiszen a Tesla csakis villanyautókat gyárt. A Model S nem csak a világ első teljesen elektromos luxusautója, hanem az első olyan limuzin, amit eredendően villanyautónak terveztek. Alumínium karosszériájában így nincs gépház, elöl és hátul is csomagtér van az utascella körül. Az első csomagtér 150, a hátsó 745 literes. Tegyük gyorsan hozzá, hogy tetőig, azaz a lejtős hátsó ablakig pakolva, az Egyesült Államokban (ahonnan a Tesla származik) a kalaptartó, azaz a csomagtértakaró ismeretlen fogalom, senkit sem zavar, ha belátnak oda. Európa kedvéért ma már opcióként kérhető a hajtogatható kalaptartó, ára nem szerény: 200 euró.

Ekkora, 17 col átlójú érintőképernyő semelyik másik autóban sincs. Fix gombok is vannak rajta például a klímának és az audiorendszernek, de felületének zömén bármi egyéb megjelenhet. A hagyományos műszerblokk is egy képernyő, ha nem is érintős

Ekkora, 17 col átlójú érintőképernyő semelyik másik autóban sincs. Fix gombok is vannak rajta például a klímának és az audiorendszernek, de felületének zömén bármi egyéb megjelenhet. A hagyományos műszerblokk is egy képernyő, ha nem is érintős

Érdekes a nyitás-zárás is, alap, hogy okoskulcsos az autó, ráadásul a Tesla van annyira stílusos, hogy a jeladó egy zsebben hordható, kerekded kisautó. De az igazi kunszt az, hogy a párosított, feltanított iPhone-ról is nyithatjuk-zárhatjuk az autót, sőt a telefon érintőképernyőjét nyomkodva tülkölhetünk is. Az érintőképernyő az utastérben is visszatérő elem. A középkonzolon egy szolid 17 colos érintőpult helyettesíti a gombokat. Egészen jól, ugyanis a klíma, illetve az audiorendszer például az aljánál fix felületről vezérelhető. A fenti óriási részen még mindig jut elegendő terület ahhoz, hogy azon osztott képernyősen, egyszerre jelenjen meg kellően nagyban a navigáció és mondjuk az energiafolyam ábrája. Hogy milyen gombokat kapunk az érintőfelületre, az csak szoftver kérdése. Mókás például, ahogyan az óriási − a teljes mennyezetet jelentő − panorámatető első szegmensét az autó ábrájára kattintással „húzhatjuk hátra”. A parkolókamera HD minőségű, és talán mondani sem kell, óriási képen jelenik meg.

Alapból sem kicsi a tér, a hátsó támlák osztott hajtásával 1645 liternyit kapunk. Külön extra (200 euró) a csomagtértakarót jelentő kalaptartó

Alapból sem kicsi a tér, a hátsó támlák osztott hajtásával 1645 liternyit kapunk. Külön extra (200 euró) a csomagtértakarót jelentő kalaptartó

Az abszolút high-tech cirkáló utastere az érintő-középkonzollal kellően futurisztikus, s erre rátesznek még egy kicsit a formák is. Az ajtókon nincs zseb, csak bőr és alumínium. Az ülések mérete, tartása legfeljebb átlagosnak mondható. Elöl egy 5-ös BMW ennél sokkalta komolyabb autó. Hátul is hiába sík és viszonylag nagy a lábtér, fejtér sincs sok, s a fejtámaszok sem állíthatók, gyerekek viszont biztosan jól ellesznek ott, miként az opciós harmadik üléssoron is. A sportos menetdinamikájú elektromos luxusautó így családi autóként is komoly képességeket mutat.

A hagyományos kapcsolók Mercedesekből valók, nem érheti őket kritika, ahogyan a többi kezelőszervet sem A hagyományos kapcsolók Mercedesekből valók, nem érheti őket kritika, ahogyan a többi kezelőszervet sem A hagyományos kapcsolók Mercedesekből valók, nem érheti őket kritika, ahogyan a többi kezelőszervet sem

A hagyományos kapcsolók Mercedesekből valók, nem érheti őket kritika, ahogyan a többi kezelőszervet sem

Komoly, de könnyen kezelhető a menürendszer, a napfénytető egy ujjal nyitható a képernyőről

Komoly, de könnyen kezelhető a menürendszer, a napfénytető egy ujjal nyitható a képernyőről

Erősíti a milyen autóban is ülünk zavart, hogy az ablakemelők gombjai Mercedesekből valók, ahogyan a kormányoszlopra tett váltókar is. Igaz, itt nem váltót kapcsol, hanem csak irányt, s miután beültünk, nem is kell máshoz nyúlni az induláshoz, mint a mercis karhoz. Megálláskor is elegendő a P-t megnyomni, s az elektronika behúzza a rögzítőféket, aki szeretné azt maga megtenni, a középkonzolra előhívhat magának egy jókora parkolófék-gombot.

Elektromosan állítható, akárhány sofőr számára memorizálható az ülés és a kormánykerék helyzete, konfigurálható a természetesen elektromos rásegítésű kormánykerék rásegítése, s a futómű is állítható. A légrugók által nem csak keménység, hanem magasság szempontjából is. Elöl egyébként kettős keresztlengőkaros, hátul multilink, zömében alumíniumból épülő, élvonalbeli a rendszer. Kell is az autó alá, ugyanis a 421 lóerős, (0-5300 1/perc között folyamatosan) 600 newtonméteres villanymotor brutálisan mozgat. 100 km/órára ugyebár 4,4 másodperc a gyorsulás, ez tényleg brutális, még úgy is, hogy valójában ki sem tudtam próbálni. Gázadásra az állandó (és nem szerény) nyomatéknak köszönhetően azonnal hevesen ugrik a Model S. Talán túlzottan is, már egy sima sávváltásnál is ficánkolhatnak a hajtott hátsó kerekek, pedig a tömegeloszlás 50:50 arányú. Igaz, ehhez pont jól jönne, ha elöl is lenne hajtás. Akkor bizonyára sokkal stabilabb lenne a Model S futása.

Minden fontos adat látható a kormány mögötti kijelzőn. Színnel egyezően láthatjuk, hogy milyen autóban ülünk, hogy annak nyitva van-e éppen valamelyik ajtaja

Minden fontos adat látható a kormány mögötti kijelzőn. Színnel egyezően láthatjuk, hogy milyen autóban ülünk, hogy annak nyitva van-e éppen valamelyik ajtaja

Így viszont sok bele ez a teljesítmény, ráadásul ösztönöz is arra, hogy időnként odalépjünk, ízlelgessük a gyorsulást. Ha pedig gyakran lépünk a kelleténél jobban a gázpedálra, ami itt talán inkább pedálos gyorsítási jeladónak nevezhető, akkor a legkomolyabb, 85 kWh-s lítium-ion akkumulátor által ígért 502 kilométeres hatótáv sem lesz meg. Érdemesebb higgadtan utazni a Teslával, mert azt is lehet. Igaz, tempomatból csak hagyományos van, ráadásul a Mercikből ismert, a kormányoszlop bal oldalára szerelt vékony karral. Nincs holttérfigyelő, nincs sávtartó. Mondjuk ezen kár lenne rágódni az amúgy fényévekkel a többi, mindenféle káros anyagot kipufogó autó előtt járó Model S-nél. Ez az autó így is tökéletes. És egyébként nem is kell feltétlenül megvenni belőle a 421 lóerős csúcsgépet, talán értelme sincs, ugyanis hiába kap (nem szerény, 5100 eurós felárért) komolyabb futóművet, hátul 2 cm-rel szélesebb, 21 colos abroncsokat, még így is csak kivételes helyzetben kiélvezhetőnek tűnik a nagyobb teljesítmény. Az alapgép is 306 lóerős, az is felér 100 km/órára 6,2 másodperc alatt, és 60 kWh-s akkumulátorával az is tud 390 kilométeres (elvi) hatótávot, viszont csaknem 20 ezer euróval olcsóbb.

A Tesla Model S kínálata
60 kWh 85 kWh 85 kWh
Performance
NEDC norma szerinti hatótáv [km] 390 502 502
Hatótáv 88 km/órás állandó sebességgel [km] 370 480 480
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 6,2 5,6 4,4
Végsebesség [km/h] 190 200 210
Teljesítmény [LE] 306 367 421
Nyomaték [Nm (1/min)] 440 Nm (0-5900) 440 Nm (0-5900) 600 Nm (0-5300)
Akkumulátor 60 kWh 85 kWh 85 kWh

Magyar groteszk, hogy erre az autóra is ki kellett fizetni a környezetvédelmi matricát, és persze a vizsga sem olcsóbb attól, hogy nem létező emisszióját nem kell mérni

Magyar groteszk, hogy erre az autóra is ki kellett fizetni a környezetvédelmi matricát, és persze a vizsga sem olcsóbb attól, hogy nem létező emisszióját nem kell mérni

Itthon egyelőre nincs Tesla képviselet, legközelebb Bécsben találunk, ahol euróban fizethetünk. A Model S bázisára 54 720 euró, amivel tudásához képest szerénynek mondható. A P85 verzió alapára 73 000 euró, de a futóművet is komolyító, csakis légrugózással, külön tételként számolt 21 colos felnivel és az egyebek mellett LED-es kanyarfényszórót, kulcs nélküli nyitást és indítást, elektromos mozgatású csomagtérajtót, memóriás első üléseket, elektrokróm tükröket adó Tech Package által már 86 770 eurós, azaz csaknem 27 millió forintos végösszeget mutat a konfigurátor. Választhatunk még 1200 euróért kétoldali töltőcsatlakozót, amivel szimpatikus módon egyszerre két nyilvános töltőre is rátehetjük autónkat. Igaz, ehhez egy átalakító is szükséges, ugyanis a Tesla töltője nem hagyományos csatlakozású. Otthonra mindenképp érdemes a 380 V-os, háromfázisú csatlakozót kiépíteni, különben túlzottan sok idő kell a nagyobb kapacitású akkumulátor feltöltéséhez. Az első-hátsó parkolóradar 400 euróért több mint ajánlható tétel, a vezetett autóhoz még nem volt elérhető, ma már ugyanennyiért megkapható a LED-es ködfényszóró, 2000 euróért van 12 hangszórós, DAB-tuneres és mélynyomós hifi. Ugyanennyi a próbált autóban is látható Nappa bőr kárpitozás, valamint a csomagtéri gyerekülés ára is.

Ezen a képen jól látszik, ami a cikk aljáról elérhető galériában a gyári fotókon is: a tető teljesen üveg, 98 százalékos fény- és 81 százalékos hővisszaveréssel

Ezen a képen jól látszik, ami a cikk aljáról elérhető galériában a gyári fotókon is: a tető teljesen üveg, 98 százalékos fény- és 81 százalékos hővisszaveréssel

Olcsónak nem olcsó a Tesla, viszont lényegében nem drágább, mint egy hasonló tudású sportos nagyautó, vetélytársaiként gyorsulási értéke miatt az Audi RS6, a BMW M5, a Mercedes-Benz E 63 AMG is említhető. Azoknál olcsóbb a Tesla, persze kevésbé személyre szabható, kevesebb extrával felszerelhető, üzemköltsége azonban jóval szerényebb. Sokatmondó, hogy a 85 kWh-s akkumulátorra 8 év kilométerkorlát nélküli garancia él. Szervizbe járni 20 ezer kilométerenként kell ezzel a villanyautóval, olajcseréért viszont biztosan nem kell majd fizetni, s ha valaki aggódna a karbantartási költségek miatt, 4 évre 2000 euróért előre is megvásárolhatja azt. Nincs nagyon ellenérv a Teslával szemben a hagyományos, belsőégésű motoros, hulladékhővel és zajjal üzemelő autókhoz viszonyítva, ha csak az nem, hogy a Model S végsebessége verziótól függően „csupán” 190-210 km/óra, hasonló teljesítményű benzinesek és dízelek elől tehát előfordulhat, hogy Németország sebességkorlát nélküli autópályáin ki kell térni. Baj? Aligha, inkább az, hogy a Tesla még nem gyárt városi méretű, szerényebb teljesítményű villanyautót. Ha viszont hoz majd ilyet, bizony öve lehet a piac – ahogyan Norvégiában a tavalyi év utolsó negyedében már a Model S is a legkeresettebb modell volt.

Köszönjük a tulajdonos Crystal Nails csapatának a próba lehetőségét!

Ez is érdekes lehet:
 

Gyorsan adnál túl autódon a használat után? Mutatjuk, mit érdemes venned!

Brit tudósok szerint használtan a Lexusok minden többi autónál könnyebben eladhatók. Azért nyilván...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Újra kémfotókon a következő Nissan Leaf

A Nissan Micra tipikus jegyeivel, ám hosszabb, kupés farral jöhet a következő generációs, már...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Két világbajnok is távozhat a Forma-1-ből

A Libery Media több versenyt szeretne a száguldó cirkuszban, Alonso és Hamilton viszont máris...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon...

Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10ZXNsYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (49 db)

encore írta: 6 hónapja
slaakku írta: 6 hónapja

encore írta: 2014. március 29. szombat 13:46 (3 éve)



Az ön által emlegetett pár perces "akkumulátor" töltés, nem volt soha, ma sem létezik és nem is lesz a büdös életben belőle semmi, ugyanis! Amire ön gondol, azt nem akkumulátornak nevezik, hanem "nano kondenzátornak"! Értjük?


Előzmények megtekintése

Mellékesen elolvastam az oldalatokon lévő szövegek egy részét, és a véleményem még inkább megerősítést nyert,
ma tanítjátok azt ami vagy 20 év múlva de lehet még előbb elavult technika lesz.
Pont volt pár éve kapcsolatom egy hasonló céggel mint a tiétek, a megrendeléseik a maffiamódszerekhez hasonlítottak, nem az innováció elsőbbségét képviselték.

A válaszoláshoz belépés szükséges
encore írta: 6 hónapja
slaakku írta: 6 hónapja

encore írta: 2014. március 29. szombat 13:46 (3 éve)



Az ön által emlegetett pár perces "akkumulátor" töltés, nem volt soha, ma sem létezik és nem is lesz a büdös életben belőle semmi, ugyanis! Amire ön gondol, azt nem akkumulátornak nevezik, hanem "nano kondenzátornak"! Értjük?


Előzmények megtekintése

Barátom a saját magad oldalán a saját fejléceddel cáfolod meg magad.
"Zárt-gondozásmentes akkumulátorok gyorstöltése 100%-ra 15-20 perc alatt." az nem pár perc?
Vagy te is vetítesz az oldaladon.
Azt hiszed az hogy minek nevezik az "energiatárolót" fontos? Egy frászt lehet az akksi, kondi, de még fosmaddzag is ha a szerepét betölti.
Már 15-20 vagy még több éve találkoztam olyan akkus fúróval amire 5 perc töltési időt mondtak. Jó csak mondtak, de lemerültet 5 percig töltöttünk és használtuk fél napot.

Egy másik lényeges dolog amit te nem tudsz úgy látom.

Nem csak te vagy ti foglalkoztok akkumulátor technikával, hanem rengetegen kishazánkban különböző külföldi érdekeltséggel megáldva, vajon ők is ílyen szűklátókörűen vélekednek erről mint te?
Nagy verseny kezdődött ebben a szegmensben amit a Tesla váltott ki a világból közmegismerés szintjén pláne.
A másik csak hogy érzékeltessem mennyire a szemellenzősdit képviseled keress rá talán megtalálod a neten:
Volkswagenes interjút adó! mérnök azt mondta ilyen kompresszíóval benzines vagy dízel motor nem működhet Mazda Skyactive technológia. 1:14 mégis megy.
Hidd el, ha ma nem is a jövőben tuti hogy megcáfolják az állításod 100%-ig. Érted? Mert én igen.
Itt a bolgon van tegeződés ha tetszik ha nem.





A válaszoláshoz belépés szükséges
slaakku írta: 6 hónapja
encore írta: 3 éve

Szerintem nem látják itt páran a fától az erdőt.

Ez az autó Elon Musk tudásának demonstrációja arra hogy milyen nevetségesek a mai autógyárak, hétköznapi technológiák amiket használunk. Sokkal több potenciál van a jelenlegi fejlesztésekben mint amit kiadnak. Nevetséges az a mai autóipar számára hogy egy autóiparon kívül lévő személy tudásbázisa Nissan Leaf, elektromos golf 200 Km hatótávolság vs Tesla 500 km hatótávot kínál.

Mellesleg ez az ember nem egy ilyen cégbe öli minden tudását, nem ezt csiszolgatja mint a többiek a sz..kupac autóikat hogy nagyot akasszanak belőle über alles f..k in ash meg a többi istenkirály képzetű cégvezér alattvaló betanított autóipari mérnök.

Ez az ember a valós "világúr ahogy pákó mondotta" meghódításán fáradozik, nem is akármilyen részt vállal belőle. Az autóipar a betanított munkások többet erővel ha nem megy ésszel bázisközpontja.

Fájó hogy azt hiszik itt páran hogy a teslába lévő akkumulátoroknál rövid időn belül nem lesznek jóval fejlettebbek mint amit ez kínál most. Hamarosan a pár perces feltöltésű akkumulátorok is meg fognak jelenni. Ez az autó a jelen gazdagjai autója, te nem fogod ezt megvenni 20 év múlva mert sokkal jobbak lesznek az akkori tudású akksik, villanymotorok, elektronika, informatika, stb. A technológia ha nem lassítják tudatosan, olyan mint a hatványozódás, tényleg nagy léptekkel visz a jövő felé.

Nézd meg az első holdraszállást, és azt hogy miért nem mentek az utóbbi időbe arrafele.

Szerintem ha a civil többség kezébe kerül a lehetőség akkor nincs határ.


Előzmények megtekintése

encore írta: 2014. március 29. szombat 13:46 (3 éve)

Az ön által emlegetett pár perces "akkumulátor" töltés, nem volt soha, ma sem létezik és nem is lesz a büdös életben belőle semmi, ugyanis! Amire ön gondol, azt nem akkumulátornak nevezik, hanem "nano kondenzátornak"! Értjük?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Viliv írta: 6 hónapja

Na meg ne feledjük hátrányként a töltési időt! Sem illetve a nem állandó leadott teljesítményt! És a 8 év utáni érték állóságot! Ez még azért jelentős inkább BMW M5 ha már ha értékarányban érték minőségben és megbízhatóságban választani kel. De ezzel szerintem nem csak én vagyok így a tapasztalatok alapján.

A válaszoláshoz belépés szükséges
nyaki01 írta: 2014 július 03., csütörtök 13:28:28

Még senki nem beszélt az elektromos autók elektronikus és erősáramú részének előnyiről és hátrányiról.
Nyilván nem űrtechnológiai árakat fizettetnek ki a vásárlóval, de azért nagy eséllyel kiváló minőségű elektromos cuccokat tehetnek bele, amiknek az élettartama azonban mégis véges és ebbe beleszól a véletlen faktor is.
A nagy teljesítményű elektromotorok teljesítménykapcsolása és vezérlése egy külön kihívás és iszonyatosan drága dolog, legyen az egyen- vagy váltakozóáramú. Az egyenáramú technológia különösen komoly kihívást jelent. Ezen motorok fordulatszám szabályozása egyszerűbb ugyan, de a kiszolgálóberendezései drágábbak is egyben. Gondoljatok bele, hogy egy 800W-os egyenáramú gjmű. indítómotornak milyen robosztus behúzómágnese van és milyen szigorú előírások vonatkoznak a nagy áramú kötések milyenségére és jóságára vonatkozólag. Ezt szorozzátok fel a kb. 200kW-ra. Igaz, hogy ez a hagyományos kapcsolástechnika ebben az autóban nem igen játszhat szerepet(?), de ezt a teljesítményt valaminek kapcsolni és szabályozni kell, amit már a legkorszerűbb IGBT-kre bíznak. Sajnos ezek sem örök életűek, mint ahogy az inverteres hegesztőtrafók tömeges meghibásodása is bizonyít. Cseréjük gyakorta gazdasági totálkár. A számítógépes irányítórendszert és az akkucsomag kezelését pedig még nem is vettem hozzá.
A legkorszerűbb Li-ion, LiPo és LiFePo akkuk kezelése egy külön tudományág. Az összes akku közül, előnyeit leszámítva, akár a legveszélyesebb, ún. időzített bomba is lehet és az ára sem elhanyagolható.
Pl. egy laptop akku kapacitása kb. 40-80Wh, aminek az ára 15-30.000.- pénz, élettartama pedig jobb esetben is kb. 5-6 év, állandó használat mellett. Ebből kiindulva egy 85kWh-ás csomag ára egy horror. A gyártó által adott 8 év garancia szerintem csak reklámfogás, ami rövidesen az ő pénztárcájukat fogja terhelni, de nagyon, hacsak, idő előtt csődöt nem jelentenek és akkor a tulaj megfogja erősen gondolni a felújítást, mert addigra talán lesz újabb verda a piacon, így megy a használt autó piacra, amit fillérekért lehet majd megvenni.
Véleményem szerint jelen társadalmi berendezkedésű környezetben ez a gazdagok játékszere, de mint tudjuk, ha nem lennének gazdagok, akkor a használt piac is összeomlana és "fejlődés" sem lenne.
Valahol olvastam, hogy a Toyota piacra akar dobni egy üzemanyagcellával működő típust. Na, ez is egy érdekes alternatíva lesz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Jenő úr! írta: 2014 május 17., szombat 18:50:08

Aztán áruljátok már el, hogy mivel tölcsem föl ha otthon a villanykarón lévő biztosítékot is levágja a villanyborotva? Nincs ez még kitanálva, bezzeg az én mercim sose hagyott cserbe a disco előtt, erre buknak a bullák nem a villanydodzsemre!

A válaszoláshoz belépés szükséges
dokilh írta: 2014 április 03., csütörtök 12:38:13

Hát nagyon érdekes a sok negatív hozzászólás. Nagyon szemléletes Az ilyen emberek miatt haladnak nehezebben a tenni akarók. Ők azok akik inkább leszólják az újdonságokat és inkább nyavajognak az orvosnál,(esetleg kocsmában) mint egy kicsit élhetőbbé tegyék a világunkat. A gyerekeinkét főleg.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2014 április 01., kedd 18:35:15
toce írta: 3 éve

Csak szólok: Nem kell feltétlen pont a Teslába belelátni az elektromos autózás jövőjét, de aki most azon fanyalog, hogy nincs töltő, az 2000-ben azzal érvelt, hogy a mobiltelefon halott technológia, mert csak a városban lehet használni, és még le is tud merülni...


88ban még nem tudtál tankolni ha katalizátoros autód volt. Budapesten volt 3-4 benzinkút ami ólommentest árult...

A válaszoláshoz belépés szükséges
toce írta: 2014 április 01., kedd 17:31:40

Csak szólok: Nem kell feltétlen pont a Teslába belelátni az elektromos autózás jövőjét, de aki most azon fanyalog, hogy nincs töltő, az 2000-ben azzal érvelt, hogy a mobiltelefon halott technológia, mert csak a városban lehet használni, és még le is tud merülni...

A válaszoláshoz belépés szükséges
encore írta: 2014 március 29., szombat 19:22:14

A civil többséget meg úgy értettem hogy akik hajlandóak befektetni óriáscégek a jövő generáció új alapanyagok bányászatába technológiai elsőségre hajtanak. Ők többen vannak mint az Amerikai Orosz Japán Kínai Európai kormányok akik beleöntik az adófizetők pénzét a több generációval később talán megtérülő projektbe.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10ZXNsYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10ZXNsYQ==

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10ZXNsYQ==

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TESLA MODEL S P85 Performance FULL EXTRA !!!

TESLA MODEL S P85 Perf...

Ár: 16.200.000 Ft

Évjárat: 2014 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Elektromos

TESLA MODEL S 75D AWD

TESLA MODEL S 75D AWD

Ár: 29.403.528 Ft

Évjárat: 2016 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Elektromos

TESLA MODEL S 85D AWD Autopilot

TESLA MODEL S 85D AWD...

Ár: 26.100.000 Ft

Évjárat: 2016 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Elektromos

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!