0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

A gumin túl: a jövő autóit fejleszti a Continental

Önvezető autó 5 év múlva: ez a Continental - nem alaptalan - víziója

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Boszorkánykonyhájába adott betekintést a Continental. Természetes, hogy a jövő autóit fejleszti. Mesés és félelmetes is, hogy mi vár ránk.

Mi hiányzik a Mercedesről? A külső tükör, melynek elhagyása fogyasztáscsökkennést, szélzaj-csökkentést céloz

Mi hiányzik a Mercedesről? A külső tükör, melynek elhagyása fogyasztáscsökkennést, szélzaj-csökkentést céloz

Ezek a monitorok jelentek meg a fenti CLS-ben a külső tükrök elhagyásával. Középen is van egy, a jobb szélső panel voltaképp elhagyható, elfér a középső osztott kijelzőn is, csak meg kell szokni, hogy oda kell pillantani érte Ezek a monitorok jelentek meg a fenti CLS-ben a külső tükrök elhagyásával. Középen is van egy, a jobb szélső panel voltaképp elhagyható, elfér a középső osztott kijelzőn is, csak meg kell szokni, hogy oda kell pillantani érte

Ezek a monitorok jelentek meg a fenti CLS-ben a külső tükrök elhagyásával. Középen is van egy, a jobb szélső panel voltaképp elhagyható, elfér a középső osztott kijelzőn is, csak meg kell szokni, hogy oda kell pillantani érte

Nem, az nem meglepő, hogy a jövő autóit fejleszti a Continental, hiszen mi mást fejlesztene, mint a jövő járgányait. A múltét vagy a jelenét? Az a sokak számára meglepetés, hogy a gumigyártóként ismert márka autót fejleszt. Pedig így van, a Continental nagyon jelentős szereplő az autóiparban. Ahogyan a márka munkatársai mondják: még akkor is biztosak lehetünk abban, hogy egy mai autóban van Continental alkatrész, ha az nem a márka (szintén próbált) abroncsain gördül.

A motor rezgéseinek átformálásával egy turbós négyhengeres is adhat soros hathengeres vagy épp bugyburgó V8-as hangot. Meggyőzően működött, főként alsó és középső fordulatszám-tartományban

A motor rezgéseinek átformálásával egy turbós négyhengeres is adhat soros hathengeres vagy épp bugyburgó V8-as hangot. Meggyőzően működött, főként alsó és középső fordulatszám-tartományban

És itt bizony nem apró gumi- és műanyagalkatrészekre kell gondolni, a Continental olyan termékeket és kész megoldásokat fejleszt, hogy az állunk leesik, ha megismerjük azokat. Márpedig nemrégiben ezt tehettük az 1871-ben Hannoverben alapított cég egyik legjelentősebb fejlesztő- és tesztelőközpontjában, a Contidromban. A márka termékei ráadásul komoly víziót is céloznak és hoznak: a balesetmentességét, ami már 5 év múlva eljöhet. Míg ugyanis szabad szemmel 100-300 méterre láthatunk el, a Continental által is fejlesztett és gyártott szenzorrendszerekkel még tovább, akár 1 kilométerre is.

A gumitesztekhez is jól jön a kézzel vezérelhető féknyomás, de természetesen a sofőrsegédeknek, a vészfékező rendszereknek is ez az alapja, csak épp kapnak még egy számítógépes, a szenzorokon alapuló vezérlőrendszert

A gumitesztekhez is jól jön a kézzel vezérelhető féknyomás, de természetesen a sofőrsegédeknek, a vészfékező rendszereknek is ez az alapja, csak épp kapnak még egy számítógépes, a szenzorokon alapuló vezérlőrendszert

Az első távolságtartós tempomat 17 évvel ezelőtt a Mercedes S-osztályban jelent meg, ma már temérdek autóban elérhető, s tudjuk, hogy vannak autók (például az új Audi Q7, a legfrissebb 7-es BMW), amelyek bizonyos tempóknál akár önvezetésre is képesek. A sok-sok szenzor nem csak a balesetek, az évi 1,2 millió autóbaleseti halál és 50 millió sérülés csökkentését célozza, hanem azt is, hogy az autóban töltött időt hasznosítani tudjuk.

Ez az a Passat, ami a Continental szenzorrendszerével az Egyesült Államokban, Nevada államban már autózott sofőr nélkül

Ez az a Passat, ami a Continental szenzorrendszerével az Egyesült Államokban, Nevada államban már autózott sofőr nélkül

Az önvezető autókig persze még annak ellenére hosszú az út, hogy már a Continental is rendelkezik ilyennel. Pontosabban egy előző szériás Volkswagen Passattal, ami szenzoraival, meg persze az azokat érzékelő, a csomagteret szinte kitöltő számítógéprendszerrel már ma képes a sofőr nélküli közlekedésre. Odébb azonban még a szabályzórendszer kialakulása, a végleges cél. Ami ma biztos, hogy az autók száma növekszik, s a dugókban, autókban töltött órák száma sem apad.

Egy hatalmas RAM pickupon prezentálta a Conti, hogy milyen hasznos a sávfelfestés nélkül is működő sávelhagyás-gátló, a végtelen országutakon elbóbiskoló jenkik életét mentenék meg vele

Egy hatalmas RAM pickupon prezentálta a Conti, hogy milyen hasznos a sávfelfestés nélkül is működő sávelhagyás-gátló, a végtelen országutakon elbóbiskoló jenkik életét mentenék meg vele

Jó hír azonban, hogy a halálos balesetek száma a fejlettebb országokban, például Németországban már több évtizede, nagyjából az olajválság, azaz a hetvenes évek óta mérséklődik. Minek köszönhető ez? Igen, az újabbnál újabb biztonsági rendszereknek. Ezúttal csak az aktív, a baleset megelőzésében szerepet játszó rendszerekről ejtett szót a Continental, azokról nem is keveset. A táblafelismerő, a vészfékező, a sávelhagyásra figyelmeztető és holttérfigyelő rendszerek ma már ugyanúgy elérhetők, mint a 360 fokos kamerakép, parkolóból kitolatáshoz a mögöttes forgalomra figyelmeztetés vagy az automata reflektor és az adaptív tempomat. Ezek a rendszerek a Continental számításai szerint már képesek a balesetek 70%-ának elkerülésére, a cél természetesen a további 30% lefaragása, hiszen a márka víziója az, hogy 5 év múlva, 2020-ban az autók már legyenek képesek minden baleset elkerülésére, ha pedig azt tudják majd, akkor ugyebár miért nem vezessenek maguk?

Az autók közötti kommunikációval arról is értesül az autó, ha kettővel előttünk fékeznek, ha valaki beláthatatlan helyről közeledik. Figyelmeztet és fékezhet is

Az autók közötti kommunikációval arról is értesül az autó, ha kettővel előttünk fékeznek, ha valaki beláthatatlan helyről közeledik. Figyelmeztet és fékezhet is

Utóbbi persze komoly vitatéma, nem is érdemes belemenni, lássuk inkább, hogy milyen megoldásokat mutatott a Continental. A csokornyi sofőrsegéd alapja, hogy minden kamera, illetve radar alapú. Meg persze a hozzájuk kapcsolódó számítógépes háttér sem mellékes. Olyan szinten nem, hogy az autók közötti kommunikáció akár felhő alapon is működhet. Az egyes autók (mivel mind több rendelkezik internetkapcsolattal) adatként küldik, hogy milyen úthibákat, torlódásokat, baleseti veszélyforrásokat tapasztaltak, s a többiek azt már alapból „látják”. De láthatják egymást akkor is az autók, amikor a sofőrök még nem, az autók közötti kommunikációval például akkor is láthatjuk felismerhetjük, ha az előttünk haladó, akár csak nagyobb SUV előtti autó befékez, ha azt szemünkkel amúgy nem vennénk észre. E rendszer prezentálásakor persze megjegyeztem magamban, ennek csak akkor van értelme, ha épp nem tartjuk be a biztonsági követési távolságot,, de be kell ismerni, elő tud fordulni ilyen, akár előzésre felkészüléskor. A rendszer természetesen nem csak figyelmeztethet, önálló vészfékezésre is képes, ahogyan a mai koccanásgátlók is.

A sofőrt figyelő kamera az elvándorló tekintetet vezeti vissza az útra egy frappáns hang- és fényjelzéssel

A sofőrt figyelő kamera az elvándorló tekintetet vezeti vissza az útra egy frappáns hang- és fényjelzéssel

Láthattuk, hogy a legújabb sávelhagyásgátló már felfestés nélkül is működhet. De az igazi jóság inkább az, amikor a sofőrt figyeli egy kamera, s szól, ha tekintetünk elkalandozott. Mindezt egy, az elkalandozás irányából induló, s a sofőr felé vezető fény- és hangjelzéssel. Így Önkéntelenül is visszatér oda a tekintet, ahol lennie kell. Kamera helyettesítheti akár a visszapillantó tükröt, szolgálhatja ki az automatikus, akár okostelefonról, kiszállás után is indítható parkolórendszert. S ez már nem csak vízió, a Cointentalnál ott vannak a már ma működő rendszerek, a gyártóknak már csak meg kell rendelniük őket.

Vetített kijelzők tetszés szerinti formában és megjelenéssel Vetített kijelzők tetszés szerinti formában és megjelenéssel

Vetített kijelzők tetszés szerinti formában és megjelenéssel

Ugyanúgy, mint a különféle fogyasztáscsökkentő rendszereket. Utóbbiak alapja, a gázpedál rezgetésével játszó váltásesedékesség jelző. Sokkalta hatásosabb, könnyebben fogadható, a sofőr figyelmét kevésbé elterelő, mint a ma megszokott műszerfali kijelzés. De persze műszerfali kijelző, vetített műszerblokk, hajlított a AMOLED kijelző is van a Continál, miként bőr hatású, annál csakis jobb jellemzőket mutató szintetikus kárpitanyag is.

Csak egy Golf VI 1.2 TSI, a Continental olcsó mild hybrid rendszerével azonban több mint ötödével apasztották a fogyasztását. A hibridrendszer remekül működött, a tesztautó azonban már sokat kaphatott, igen kehes hangja volt

Csak egy Golf VI 1.2 TSI, a Continental olcsó mild hybrid rendszerével azonban több mint ötödével apasztották a fogyasztását. A hibridrendszer remekül működött, a tesztautó azonban már sokat kaphatott, igen kehes hangja volt

De találkozhatunk turbóival, első alumíniumházas turbójával a Mini Cooperben, speciális feltöltőjével a BMW i8-ban is, van olajban futó, a motor teljes élettartamát kiszolgáló vezérműszíja, ami csendesebb, nyúlásra kevésbé hajlamos, mint a lánc. És van komplett hibrid, mild hybrid hajtáslánca is. Utóbbit egy 1.2 TSI VI-os Golfban próbálhattuk, s nem is az különlegesség, hogy a főtengelyt hajtó villanymotor indításra is képes, hanem az, hogy felhő alapú kommunikációval szabályozza működését, visszatöltését, az autó vitorlázó üzemét, így akár 21%-os fogyasztáscsökkentésre képes, miközben felára jóval szerényebb, mint egy full hibrid hybrid hajtásláncé. Ha ez nem lenne elé, ott a polcon egy komplett, 60-120 kW-os, azaz 82-163 lóerős villanymotor-csomag, amelyet leginkább a mind jobban fejlődő kínai gyártóknak szán a Continental. Ezeket mind tudja a gyártó, amit persze leginkább gumijairól ismerhetünk, s ami valóban akkor is sanszosan jelen van autónkban akkor is, ha abroncsból épp nem ezt a márkát választottuk.

Ez is érdekes lehet:
 

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

A gázolaj áremelését a benzin árcsökkentése követi a héten

Míg szerdán a gázolaj ára nőtt, pénteken a benzin ára lejjebb kerül.

Villanyautózás percdíjért? Úgy tűnik, Budapesten is működik

Már 10 hónapja használható Budapesten a közösségi villanyautó-megosztás, azaz a GreenGo. Működőképesnek...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...

Otthonában vezettük a hatodik Volkswagen Polót

Nagyobb és biztonságosabb lett a hatodik generációs Volkswagen Polo, tudásával túlmutat a szuperminik...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Mercedes-AMG GT C Roadster teszt

50 éve alkot sportmodelleket az AMG a Mercedes szárnyai alatt, ráadásul a GT már a második szinte...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (11 db)

Lewkó írta: 2015 augusztus 28., péntek 11:44:59

Szívből remélem, hogy nem lesznek teljesen maguktól vezető autók! A mérnökök, akik ezért keresik szarrá magukat, nyilván azt mondják, hogy ezzel megszűnnek a balesetek, de az több, mint durva, hogy egy autósújság írója is bedől nekik... Mennyi hackertámadásból bekövetkezett halálos baleset lesz ebből? Ha nem is 1,2 millió, akkor is állítólag minden emberélet számít... És ha egy terrorszervezet irányítása alá kerül ez a sok fos önvezető autó (ami tudom, hogy erős fikció), akkor meg nem 1,2 millió lesz ez a szám, hanem pár 100 millióra emelkedik...
Bizonyos mértékig hasznosak ezek a szenzorok, de azokat sem szabadna túlzásba vinni...
ÉS MI VAN AZOKKAL, AKIK SZERET(NÉ)NEK VEZETNI, DE SZERETIK A LUXUSAUTÓKAT??? AZOKNAK NEM LESZ ÍGY LEHETŐSÉGÜK... Egy autóban van kormány és LEGALÁBB 2 pedál. Maradhatna így mindig.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kobuki58 írta: 2015 június 27., szombat 10:31:12

Elképesztő módon kitágulnak a perspektívák és az új problémahalmazok, de a mai realitás az , hogy a legtöbben kényszerűségből autózunk ( főként a haszonjárműves terület ) és a fő megoldandó problémák az erre elhasznált rengeteg idő, a mérhetetlen környezetszennyezés ( zaj,káros anyagok kibocsájtása, kapcsolódó infrastruktúrák által okozott károk, stb ... )

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 2015 június 26., péntek 06:52:42

Gyönyörű vízió (vagy nem?), bennem három kérdést vet fel hirtelen.Ki fogja ezeket az autókat megfizetni, fenntartani és szervizelni mondjuk Magyarországon???
A mostani szerviz hátteret figyelembe véve siralmas a helyzet, tisztelet a kivételnek.Lehet majd a tervező, gyártó céghez kell vissza vinni, ha netán egy szenzor elromlik vagy olyan profi szoftverrel fog rendelkezni, hogy a laikus is megjavítja?Csóróbb országok leszoknak majd az autózásról, van alternatíva.

A válaszoláshoz belépés szükséges
pohi írta: 2015 június 25., csütörtök 10:45:09
Dimitri írta: 2 éve

Ez mind szép és jó, de mi lesz azokkal, akik szeretnek vezetni, erről senki nem beszél...


Gondolom kikapcsolod az elektronikát és vezetsz. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csak én írta: 2015 június 22., hétfő 23:30:16

Akkor már inkább biciklizek majd... Vagy teleportálok, inkább 3 kezem legyen, semmint hogy ótvar hekkerek megöljenek, live NFS-t játszva...

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 2015 június 21., vasárnap 20:39:59
Kempelen írta: 2 éve

Ezt a hozzászólást

a felhasználási feltételek megsértése miatt

Katona Mátyás szerkesztő törölte

2015. június 21. 21:47-kor.


Előzmények megtekintése

Ezt a hozzászólást
a felhasználási feltételek megsértése miatt
Katona Mátyás szerkesztő törölte
2015. június 21. 21:47-kor .

kaktuszbónusz írta: 2015 június 21., vasárnap 19:19:07

Tovább gondolva a dolgot, ha tényleg lenne egy baleset, akkor ki a felelős? Az autót gyártó cég? Aki a szoftvert fejlesztette? Vagy a beszállító, akinek az érzékelője esetleg hibázott? Esetleg a szervizben rontottak el valamit? Ha külső támadás miatt történt a baleset, az a felelős, aki a védelmet fejlesztette? Lesz itt nemulass, ha ezek az utcára szabadulnak. Szép Skynetes jövő...

A válaszoláshoz belépés szükséges
kaktuszbónusz írta: 2015 június 21., vasárnap 18:38:25

Okés, de mi lesz akkor, ha egy vicces kedvű indiai programozó feltöri az autóm védelmi rendszerét, és a neten keresztül okoz nekem egy jó kis halálos balesetet, csak a hecc kedvéért? Köszi, inkább nem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 június 20., szombat 20:26:25
menőmanó írta: 2 éve

"...hiszen a márka víziója az, hogy 5 év múlva, 2020-ban az autók már legyenek képesek minden baleset elkerülésére,"



Ekkora hülyeség vizionálása nem vet jó fényt egy komoly cégre.


Előzmények megtekintése

Ezt a hozzászólást
a felhasználási feltételek megsértése miatt
Katona Mátyás szerkesztő törölte
2015. június 21. 21:47-kor .

menőmanó írta: 2015 június 20., szombat 19:14:05

"...hiszen a márka víziója az, hogy 5 év múlva, 2020-ban az autók már legyenek képesek minden baleset elkerülésére,"

Ekkora hülyeség vizionálása nem vet jó fényt egy komoly cégre.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

2 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

11 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

24 órája – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Használtautó.hu

FORD FUSION 1.4 TDCi Elegance

FORD FUSION 1.4 TDCi E...

Ár: 1.095.000 Ft

Évjárat: 2006 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDi VGT Premium (Automata)

HYUNDAI SANTA FE 2.2 C...

Ár: 3.500.000 Ft

Évjárat: 2009 / 6

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

OPEL ZAFIRA 1.8 Elegance 7 személyes kivitel!!

OPEL ZAFIRA 1.8 Elegan...

Ár: 890.000 Ft

Évjárat: 2002 / 5

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!