Elkapták a fonalat – Itthon próbáltuk az izmos Grandland X-et

Opel Grandland X Ultimate hazai menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Amíg az első hírek hallatán siránkoztunk az Opelért, addig a PSA azon dolgozott, hogy jó autókkal tömje ki a német kínálatot. Az átemblémázott Grandland X-et már itthon próbáltuk a legizmosabb motorral.


Viszonylag hamar megérkeztek az első autók a hazai piacra, a Grandland X Ultimate bemutatóját alig két hónapja tartották, be is számoltunk róla[/url]. Hazai bemutató gyanánt több mindennel egybekötve sikerült kipróbálnom a Grandlendek csúcsát, a kétliteres dízelmotorral szerelt Ultimate felszereltségű családi SUV-t. Hogy mi értelme van ennyiszer próbálni ugyanazt az autót? Nos, sokszor futottunk már bele abba, hogy a nemzetközi bemutatókon próbálható előszériás kocsikat jobban, esetleg kicsit máshogy rakják össze, ide-oda több anyag jut, pláne hangszigetelésből. Az Opel ennek különösen nagy mestere, így a hazai bemutatón is messze kerültem a német rendszámos autókat, mindenképp a már a valódi sorozatgyártásból érkező hazai autót akartam kipróbálni.

Hogy mennyire tett jót az Opelnek az, hogy a PSA irányítása alá kerültek, az talán ezen az autón mutatható meg a legjobban.

Az Opel önmagától sosem lett volna képes ekkora méretben 1,6 tonna alatt maradni önsúlyban, így a lehető legjobban vegyítették azt, amijük volt. Az EMP2 padlólemezre épülő Grandland X szoros kapcsolatot ápol a hazai piacon már javában kapható Peugeot 3008-cal, vagy a kínai piacon bemutatott Citroën C5 Aircrossal, na meg a DS 7 Crossbackkel, de ügyesen mindent elrejtettek. Úgy álcázták Opelnek, hogy senki nem mondaná meg róla, hogy valójában nem az, amire elsőre gondolnánk. Kívül belül hamisítatlan Opel, csak az hiányzik belőle, amitől hírhedtek az Opelek, vagyis a súly, a nehézkesség, a tömör érzet. Helyette viszont könnyed, egyszerű vezetni és nem mellesleg nagyon kényelmes.

Az Ultimate meg pláne, az Innovation fölé érkező felszereltség szinte már mindent ad alapáron. Ahogy azt Mátyás a nemzetközi bemutatóról is írta, a csúcsfelszereltséget szín tisztán a vásárlói igényeknek megfelelően hozták létre. A vásárlók kétharmada amúgy is Innovationt választott, a drága extrákat pedig jelentős százalékban rendelték meg hozzájuk. Az Ultimate már alapáron adja a LED fényszórókat és hátsó LED lámpákat, a kéz nélkül nyitható csomagtérajtót, a két kamerával dolgozó parkolássegítő rendszert, prémium hifit, kulcs nélküli nyitás-indítási rendszert, holttérfigyelőt, navigációt 5 colos érintőkijelzővel és még nagyjából mindent, ami az Innovationhöz rendelhető, még a hiperszuper AGR tanúsítványos sofőrülést is.
Hirdetés

Mindegyik motorhoz választható, ám a legerősebb dízelmotor csak a két magas felszereltséghez opció. A kétliteres dízel már jó pár autóból ismerős lehet, mondjuk a 308-ból, vagy a 3008-ból és az 5008-ból, mindegyiknél sportmodellként kapható, hiszen egészen rugalmas dízelmotorról van szó. A furcsa együttállást tisztába téve most az Opelnek két kétliteres dízelmotorja van, ám ami az Insigniába kerül, az nem ugyanez.

A Grandland X kétezrese PSA, míg az Insigniáé még Opel fejlesztésű.

A PSA dízele már meglepett egy párszor, most is kellemes élményeket okozott mégpedig azért, mert egészen élhető és nem mellesleg kellemes járású gázolajos, ami nagyon kevés hasonló méterűről mondható el. 180 helyett itt csak 177-et vall be az Opel, de lényegében ugyanaz, 3750-nél érkezik a csúcsteljesítmény, de már kétezernél a 400 Nm csúcsnyomaték.
Opel Grandland X 2.0 dízel műszaki adatok
Emissziós norma Euro 6d
Hengerűrtartalom [cm3] 1997
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat automata/8
Teljesítmény [LE] 177 (3750)
Nyomaték [Nm] 400 (2000)
Gyorsulás 0-100 km/h 9,1
Végsebesség [km/h] 214
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 4,9
CO2-kibocsátás [g/km] 130
Hosszúság/szélesség/magasság [mm] 4477/1856/1609
Tengelytáv [mm] 2675
Csomagtér [l] 514-1652
Saját tömeg [kg] 1575
Megengedett össztömeg [kg] 2090
Alapár [Ft] 9 225 000

Addig sem szerény, ahogy megindul, már-már sportos, de mindenképp biztatóan erős és lendületes, de legfőképpen csöndes, ami az egész autóra igaz.

Menet közben szinte eggyé válik a dízelmotor hangja és a gumik halk surrogása, menetszél sincs túlzottan, és a futómű felől sem jönnek zavaró zajok.

Alapból 19 colos felniket kap, amik szólhatnának nagyokat, ám a Felcsút és környékén fellelhető „kiváló” úthálózat sem hozott ki belőle kellemetlen hangokat. Könnyedén mozog, a kormányzás továbbra is egészen rövidre áttételezett, elég nagyon keveset fordítani rajta egy-egy kanyarban, és nem mellesleg még halvány visszajelzések is érezhetőek rajta. Autószerűbb, mint egy Peugeot, már ami a kinézetet illeti, bent is otthonosabb.
Ebben az összeállításban nagyon hangulatos, az üvegtető és a világos, rombuszmintás szövetkárpit feláras, utóbbiért mindenképp megéri az a plusz hetvenezer. Országúton vallattuk a kétliteres Ultimate-et, így a sokszor rossz minőségű utak, az erős dízelmotor és a kényelmes utastér egy hosszabb kirándulás alkalmával vallott, és bátran elmondható, hogy kiváló családi autó lehet. Előzéseknél nem jön zavarba, a nyolcfokozatú Aisin automata váltó mindenképp jár hozzá, de nagyon jól teszi a dolgát, ahogy eddig mindig. A Grandland erősebbik dízelét álló helyzetben is elárulja, ugyanis a farán látható Turbo D felirat D-je itt piros, ami csöpp sportosságot sugall az alapvetően nyugodtra és kényelmesre hangolt autón. Az Ultimate felszereltség itthon valamivel 9 millió forint alatt indul, a nagymotorért minimum 9,225 milliót kérnek, ugyanez Ultimate ként már 10,665 milliónál indul a konfigurátorban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?