Újdonság-dömpingjével friss villanyautókat is Ãgér a Nissan
Interjún faggathattuk Etienne Henry-t, a Nissan Europe villanyautókért felelős alelnökét
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már most is elsÅ‘ helyen áll a villanyautók értékesÃtésében a Nissan, de a cÃm megÅ‘rzéséért belátható idÅ‘n belül további 3 emissziómentes járgányt Ãgér.
Milyenek lesznek ezek, lesz-e köztük villanyautó, milyenek lesznek a jövÅ‘ villanyautói? A Genfi Autószalonon prominens személy, a Nissan Europe villanyautó-kÃnálatáért felelÅ‘s alelnöke, Etienne Henry válaszolt néhány kérdésünkre.
AN: Köztudott, hogy a villanyautók legdrágább alkatrésze az akkumulátor. Bár az európai Leaf már nagyobb hatótávval rendelkezik, mint a korábbi, sÅ‘t, a ma kapható legnagyobb hatótávú villanyautó, s Ãgy a legtöbb ember legtöbb útjára elegendÅ‘, számos olyan helyzet adódhat, amikor nem az, s amikor jól jönne a növelt hatótáv. Nem tervezik kiegészÃtÅ‘, utólag megvásárolható, de leginkább rövid idÅ‘re, például egy-egy nyaralás, hétvégi kiruccanás idejére bérelhetÅ‘ telepek bevezetését?
EH: Érdekes, de nem megvalósÃtható az elképzelés! A villanyautó szerves, teljesen integrált, a Leaf esetében is a padlóba telepÃtett része az akkumulátor. Meghatározó eleme a karosszériastruktúrának, ezért nem is szerelhetÅ‘ ki onnan könnyedén, s nem is lehetne a helyére nagyobbat helyezni. Az autó nem egy laptop, amibÅ‘l nem probléma, ha egy vastagabb akkumulátor áll ki. A négykerekű esetében ugyanis a tömegeloszlást, illetve a súlypont optimális helyzetét komoly mértékben és negatÃvan befolyásolná, ha például a csomagteret kiegészÃtÅ‘ akkumulátorokkal raknánk tele.
AN: Számos, még a Leafnél is érdekesebb elektromos autót is láthattunk már a Nissantól. Sportos, Leaf alapú koncepcióként jelent még 2 évvel ezelőtt épp itt a Genfi Autószalonon az Esflow koncepció, majd még abban az évben Le Mans-ban láthattuk a Leaf Nismo RC-t. Mikor tervezik egy sportos villanyautó bevezetését, s melyik lesz majd az?
EH: Jelenleg négy villanyautó szerepel biztosan a terveinkben. A Leaf európai verziója májusban már a legtöbb európai országban elérhetÅ‘ lesz, majd jövÅ‘ évben már a városi fuvarosoknak is fogunk tudni villanyautót kÃnálni az NV200 Electric által. Utána merÅ‘ben másik szegmens, a prémiumügyfelek felé fogunk nyitni az Infiniti elektromos, LE Concept alapú prémiummodelljével. A sportos Nissan EV csak negyedikként fog jönni, s annak kapcsán még sem a modell részleteirÅ‘l, sem pedig bevezetésének idejérÅ‘l nem tudok nyilatkozni.
AN: Ha a villanyautókat takarékos és spórolós autónak tartjuk, hiszen üzemükkel feltétlenül azok, akkor a 4,5 méter hosszú Leaf könnyedén túl nagynak tekinthető. Nem tervezik egy kifejezetten kisméretű A (miniautó) vagy B (kisautó) szegmensű, hangsúlyosan városi használatra szánt villanyautó bevezetését?
EH: Miként az elÅ‘bb vázolt villanyautó-modelltervünkbÅ‘l is kiolvasható, nem. A Nissan nem kÃván a legkisebb kategóriában villanyautót kÃnálni, ezt a lehetÅ‘séget szövetségesünk, a Renault számára hagyjuk meg.
AN: Van-e információjuk arról, hogy milyen szegmensekből szerez vevőket a Leaf, Európában hol a legnépszerűbb a Leaf?
EH: A Leaf különleges autó, Ãgy gyakorlatilag bármilyen szegmensbÅ‘l tud vevÅ‘ket szerezni. Korábban sokkal nagyobb, akár prémiummárkás autókból is sokan pártolnak át, hiszen a halk villanyautós üzem és az a tény, hogy nem kell bele benzint vagy gázolajat tölteni, sokakat meg tud nyerni. Természetesen azon országokban a legnépszerűbb, amelyekben komoly állami támogatást kap. Közülük is kiemelkedik Dánia, ahol adójóváÃráson túl ingyenes parkolási lehetÅ‘séget kap, illetve az infrastruktúra is kényelmessé teszi használatát. MÃg számos országban marginális eladásokat tudunk csak elérni, a dán piacon a Leaf a 10 legkelendÅ‘bb modell között van.
EH: Érdekes, de nem megvalósÃtható az elképzelés! A villanyautó szerves, teljesen integrált, a Leaf esetében is a padlóba telepÃtett része az akkumulátor. Meghatározó eleme a karosszériastruktúrának, ezért nem is szerelhetÅ‘ ki onnan könnyedén, s nem is lehetne a helyére nagyobbat helyezni. Az autó nem egy laptop, amibÅ‘l nem probléma, ha egy vastagabb akkumulátor áll ki. A négykerekű esetében ugyanis a tömegeloszlást, illetve a súlypont optimális helyzetét komoly mértékben és negatÃvan befolyásolná, ha például a csomagteret kiegészÃtÅ‘ akkumulátorokkal raknánk tele.
AN: Számos, még a Leafnél is érdekesebb elektromos autót is láthattunk már a Nissantól. Sportos, Leaf alapú koncepcióként jelent még 2 évvel ezelőtt épp itt a Genfi Autószalonon az Esflow koncepció, majd még abban az évben Le Mans-ban láthattuk a Leaf Nismo RC-t. Mikor tervezik egy sportos villanyautó bevezetését, s melyik lesz majd az?
EH: Jelenleg négy villanyautó szerepel biztosan a terveinkben. A Leaf európai verziója májusban már a legtöbb európai országban elérhetÅ‘ lesz, majd jövÅ‘ évben már a városi fuvarosoknak is fogunk tudni villanyautót kÃnálni az NV200 Electric által. Utána merÅ‘ben másik szegmens, a prémiumügyfelek felé fogunk nyitni az Infiniti elektromos, LE Concept alapú prémiummodelljével. A sportos Nissan EV csak negyedikként fog jönni, s annak kapcsán még sem a modell részleteirÅ‘l, sem pedig bevezetésének idejérÅ‘l nem tudok nyilatkozni.
AN: Ha a villanyautókat takarékos és spórolós autónak tartjuk, hiszen üzemükkel feltétlenül azok, akkor a 4,5 méter hosszú Leaf könnyedén túl nagynak tekinthető. Nem tervezik egy kifejezetten kisméretű A (miniautó) vagy B (kisautó) szegmensű, hangsúlyosan városi használatra szánt villanyautó bevezetését?
EH: Miként az elÅ‘bb vázolt villanyautó-modelltervünkbÅ‘l is kiolvasható, nem. A Nissan nem kÃván a legkisebb kategóriában villanyautót kÃnálni, ezt a lehetÅ‘séget szövetségesünk, a Renault számára hagyjuk meg.
AN: Van-e információjuk arról, hogy milyen szegmensekből szerez vevőket a Leaf, Európában hol a legnépszerűbb a Leaf?
EH: A Leaf különleges autó, Ãgy gyakorlatilag bármilyen szegmensbÅ‘l tud vevÅ‘ket szerezni. Korábban sokkal nagyobb, akár prémiummárkás autókból is sokan pártolnak át, hiszen a halk villanyautós üzem és az a tény, hogy nem kell bele benzint vagy gázolajat tölteni, sokakat meg tud nyerni. Természetesen azon országokban a legnépszerűbb, amelyekben komoly állami támogatást kap. Közülük is kiemelkedik Dánia, ahol adójóváÃráson túl ingyenes parkolási lehetÅ‘séget kap, illetve az infrastruktúra is kényelmessé teszi használatát. MÃg számos országban marginális eladásokat tudunk csak elérni, a dán piacon a Leaf a 10 legkelendÅ‘bb modell között van.
Itt le is járt a számunkra kijelölt idősáv, megköszöntük Etienne Henry ránk szánt idejét és válaszait, s nyugtáztuk, a villanyautó működőképes lehet, leginkább ott, ahol például a vasúthálózat is elég jó ahhoz, hogy a 200 kilométeresnél hosszabb távokat azzal, gyorsan és kényelmesen lehessen megtenni. Nyugat-Európában számos ilyen ország van.
Sipi6 biztosan a világÃtásra, fűtÅ‘szálakra, ülésmelegÃtésre, de leginkább a klÃmára és a fűtésre gondolt! Úgy már igaz is lehet.. 🙂
“Jelenleg négy villanyautó szerepel biztosan a terveinkben.”
A Terveikben biztosan szerepel !!!???
Onnan tovább viszont egyik se jut…..
[i]“Eladhatatlan lenne egy autó, amibe nincs pl. elektromos ablakemelÅ‘ meg még isten tudja milyen extra, ami amúgy hasznos meg minden, de drámaian csökkenti a hatótávot.”[/i]
Remélem nem gondoltad komolyan, hogy az ablakemelő drámaian csökkenti a hatótávot. Vagy ha mégis, akkor modnom, hogy nem úgy van. A Leaf kb. 20 kWh-nyi maximálisan felhasználható energiájából néhány ezerszer fel-le lehet húzni az ablakot, átlagos esetben ennyit hosszú évek alatt használja az ember az ablakemelőket.
[i]“éppen ma láttam a tévében, 88 ezer dollárért árverezték el. 1914-es villanyautó, egy töltéssel ! 130 ! km-t tud megtenni, ami azért lássuk be, hogy van olyan jó, mint a maiak!”[/i]
Ez megint igen érdekes kijelentés. Az a jármű szinte az ég világon semmiben sem felel meg a mai igényeknek, sÅ‘t a legtöbb helyen forgalomba sem lehetne helyezni a mai szabályok alapján. A 130 km-es hatótáv meg elég vicces ha azt is figyelembe vesszük milyen átlagsebességgel és milyen viszonyok között képes rá az a szekér. Ilyen tötymörÅ‘zÅ‘s stÃlusban a mai legjobb kereskedelmi forgalomban is kapható elektromos autó akár [b]677 km[/b]-t is meg tud tenni egy feltöltéssel:
[url]http://editorial.autos.msn.com/blogs/autosblogpost-fe.aspx?post=52e604f8-234b-4a91-9fca-458035496b56&icid=autos_3823[/url]
ráadásul ha megelégszik az ember 200-400 km hatótávolsággal, akkor ugyanez a jármű képes arra is, hogy messze maga mögé utasÃtsa az összes többi 99,99%-át a menetteljesÃtmények tekintetében.
Jók ezek a villanyautók, csak egy gond van, a mai modern embernek szinte mindenhez áram kell. Eladhatatlan lenne egy autó, amibe nincs pl. elektromos ablakemelő meg még isten tudja milyen extra, ami amúgy hasznos meg minden, de drámaian csökkenti a hatótávot. Pedig lenne jövője, ahogy múltja is van az elektromos hajtásnak. Ha nem sértődik meg a kedves szerkesztő linkelek egy képet (forrás: google.hu) http://autoteszt.mandiner.hu/gallery/image/magazin/setz_museum/img_7124.jpg éppen ma láttam a tévében, 88 ezer dollárért árverezték el. 1914-es villanyautó, egy töltéssel ! 130 ! km-t tud megtenni, ami azért lássuk be, hogy van olyan jó, mint a maiak!