Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát
SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.
Hamarosan hazánkban is debütál az ötödik generációs SEAT Ibiza. Az elsÅ‘ generációjával már több mint 30 éve bemutatkozott kisautó az egyetlen spanyolnak számÃtó autógyártó legnépszerűbb modellje, eddig 5,4 millió példány kelt el belÅ‘le. Bár már az új Volkswagen Polo is bemutatkozott, a spanyolok kifejezetten büszkék arra, hogy az Ibiza kaphatta meg elsÅ‘ként a konszernen belül az MQB A moduláris platformot. Elöl MacPherson, hátul csatolt lengÅ‘karos a futómű, az elÅ‘dnél 95 mm-rel nagyobb a tengelytáv, de ami még fontosabb: eggyel nagyobb kategóriát idézÅ‘ a helykÃnálat és a vezethetÅ‘ség is. A csomagtér 63 literrel, több mint 20 százalékkal nÅ‘tt az elÅ‘dhöz képest.
SEAT Ibiza, 2017 - méretek
Hosszúság (mm) | Szélesség (mm) | Magasság (mm) | Tengelytáv (mm) | Csomagtér (l) |
4059 | 1780 | 1444 | 2564 | 355 |
Ami a motorokat illeti: kezdetben csakis 1,0 literes háromhengeresek közül választhatunk – MPI: 75, TSI: 95 vagy 115 lóerÅ‘vel. Mindegyik stop-start elektronikás, az elsÅ‘ kettÅ‘ 5, mÃg a legizmosabb közülük 6 fokozatú váltós és FR felszereltséggel is választható. Lesz CNG-s változat is a 95 lóerÅ‘s 1.0 TSI-bÅ‘l, a dÃzelek pedig 1,6 literesek, 80, 95 és 115 lóerÅ‘vel. Az év második felében az Ibiza megkapja a Golf tavalyi frissÃtésekor debütált 1.5 TSI (150 LE) motort is. Elvileg még homologizációja sincs, ellenben Szerbiában épp azzal vezethettük. Kifejezetten tüzes vele az Ibiza, ami nem meglepÅ‘, hiszen 1164 kilogrammos tömegével könnyebb, mint egy korábbi 1,4-es. Az új Ibiza lényegében egy spanyol Polo, de talán izgalmasabb nála. Pláne vérpezsdÃtÅ‘ az FR változat, ami 15 mm-rel ültetett és persze keményÃtett futóművet kap. Kellemes, hogy még ezzel sem lett kÅ‘kemény hangolású. Élénk a kormányoszlopra szerelt rásegÃtÅ‘motoros kormányzás, extrákból pedig szinte mindent megkaphatunk, amit a Polóhoz. Talán a digitális műszerblokk az, ami itt nincs, van viszont - egyebek mellett - full LED fényszóró, távolságtartós tempomat és 8 colos központi kijelzÅ‘ is.
Az új Ibiza alapára 3,295 millió forint az 1,0 literes 75 lóerÅ‘s alapmotorral. Döbbenetesen nagy ugrás a 95 lóerÅ‘s 1.0 TSI, annak 4,6 millió forint a belépÅ‘je. A bázisellátmány korrekt, egyebek mellett manuális klÃma, koccanásgátló (front assist), elektromos elsÅ‘ ablakok és külsÅ‘ tükrök, távirányÃtós központi zár, fedélzeti számÃtógép, de még pótkerék is jár alapból. FR Ibizát egyelÅ‘re a 115 lóerÅ‘s 1,0 literes TSI-vel, 5,773 milliótól kaphatunk, itt már 17 colos alufelniket, tempomatot és fáradtságérzékelÅ‘t, szÃnes központi kijelzÅ‘t, vezetési profil választót és Bluetooh-kapcsolatot is kapunk, de a klÃma például még mindig manuális. A Reference és a Style szintek fölé, de az FR alá érkezett az Xcellence kivitel, ami a sportosság helyett a finom személyre szabhatóságot képviseli. A vezetett 1,5-ös FR-ek ára még nem ismert.
SEAT Ibiza, 2017 - az induló kÃnálat adatai
1.0 MPI 75 LE | 1.0 Eco TSI 95 LE | 1.0 Eco TSI 115 LE | 1.5 TSI Evo 150 LE | |
Emissziós norma | Euro 6b | |||
Hengerűrtartalom [cm3] | 999 | 1495 | ||
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 (DSG/7) | kézi/6 | |
TeljesÃtmény [LE (1/min)] | 75 (6200) | 95 (5000-5500) | 115 (5000-5500) | 150 (5500-5500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 95 (3000-4500) | 175 (2000-3500) | 200 (2000-3000) | 250 (1500-3500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 14,7 | 10,9 | 9,3 (194) | 7,7 |
Végsebesség [km/h] | 167 | 182 | 195 (193) | 215 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 4,9 | 4,7 | 4,8 | |
CO2-kibocsátás [g/km] | 112 | 106 | 108 | n. a. |
Saját tömeg [kg] | 1091 | 1122 | 1140 | 1164 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1510 | 1540 | 1560 | 1580 |
Ismert azonban a szintén vezetett Leon ST 2.0 TSI DSG Cupra 4Drive ára: 11,545 millió forint. Ebben már a Full LED elsÅ‘ fényszóró vagy a Cupra feliratos féknyereg is benne van. A szerbiai Navak tesztpályán olyat autóztunk az amúgy teljesen jó családi autónak is számÃtó kombival, hogy azóta sem értem, minek van egyáltalán palettán a Skoda Octavia RS, amikor abból nincs is épeszű összkerekes benzines változat. Igaz, sokat dobott az élményen, hogy az igen komoly versenyzÅ‘i múltat maga mögött tudó Jordi Gené egy TCR versenyautóval vezetett fel minket. Hogy utána még vitt is a hasonló technikájú, de kibelezett, versenyfutóműves autóval, az inkább megtiszteltetés, mint valódi élmény az egészen hasonló kvalitású, de azért nem fájdalmas utcai változat után.
Hogy a SEAT egy kicsit még jobban ünnepelje a 2001 óta legsikeresebbnek számÃtó idei elsÅ‘ negyedévét, ismét megmutatta, hogy az Ateca többet tud terepen, mint azt sokan gondolnák, két kerékkel bármikor elmegy, vannak neki tisztes terepszögei is. Ja, és megjelent belÅ‘le az egyedi lökhárÃtós, 19 colos felnikre rakott FR is, ami a 2,0 literes, 150 lóerÅ‘s és a most debütált 190 lóerÅ‘s TDI-vel lesz kapható. Opció, illetve az erÅ‘sebbik dÃzelhez alap a 4Drive összkerékhajtás és 7 fokozatú DSG, miként az adaptÃv lengéscsillapÃtás és változó áttételű kormánymű is. A SEAT minden modelljével sportos kÃván lenni, de ez a SUV-nál csöppet idegennek tűnik. Márpedig Å‘k most a SUV hullámra ülnek fel, hamarosan, állÃtólag már holnap debütál az Ibiza alapjaira épülÅ‘ kisméretű SUV modelljük, az Arona, de Ãgérnek még egy annál is kisebbet is, hogy az idei elsÅ‘ negyedévben 14%-kal nÅ‘tt eladásaikat még feljebb tornásszák.
Féltreértetted, 3800Nm 1800-as fordulaton.Na ezt csinálja utána valaki.Nagyon szép autó.kÃvül, belül prémium a szemnek.
“380 Nm nyomatékát már 18000/perctÅ‘l hozza, ”
jó gép, de ennyit azért nem kell forgatni hozzá, hogy hozza a nyomatékot 🙂 kár, hogy az 5 ajtósba nem raknak 4drive-ot, bár akkor ki venne R golfot.