0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Verseny- és tereppályán a legvagányabb Skoda Octaviák

Skoda Octavia RS és Scout menetpróba

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olyannyira széles a Skoda Octavia kínálata, hogy legütősebb verziói, az RS és a Scout külön bemutatót kaptak.

%KA%RS-ként semmiképp sem unalmas, de ugyanolyan tágas az Octavia, mint a többi verzió. Az RS-en is újak a lökhárítók, ennek köszönhetően 4 mm-rel nőtt is a hossza, ami persze mellékes ahhoz mérten, hogy benzines motorja már 230 lóerős, fényszórói akár adaptív full LED-esek%KA%

RS-ként semmiképp sem unalmas, de ugyanolyan tágas az Octavia, mint a többi verzió. Az RS-en is újak a lökhárítók, ennek köszönhetően 4 mm-rel nőtt is a hossza, ami persze mellékes ahhoz mérten, hogy benzines motorja már 230 lóerős, fényszórói akár adaptív full LED-esek

Ha Skoda Octavia, akkor legtöbbeknek a szürke cégautó jut eszébe. Hazánk évekig legnépszerűbb, tavaly és idén második legnépszerűbb modellje valóban jól szerepel a flottaautók piacán (ami felénk nem szerény), ugyanakkor népszerű családi autó is. Nem véletlenül, hiszen a kompakt Golf alapjain már-már középkategóriás méretű, kívül és belül is. De nem csupán praktikusan nagy, hanem vagány is lehet, az Octavia RS már-már fogalommá nőtte ki magát a praktikus, mégsem unalmas autót keresők körében, a Scout pedig a Skoda Allroadja, magyarán az Octavia legsokoldalúbb kivitele. E két verziót tehettük próbára minap a sógoréknál, azaz Ausztriában, Bécs környékén, illetve a pachfurthi Driving Camp területén.

%KA%Az RS két új színe a ralizöld és az acélszürke − mindkettő dögös%KA% %KA%Az RS két új színe a ralizöld és az acélszürke − mindkettő dögös%KA%

Az RS két új színe a ralizöld és az acélszürke − mindkettő dögös

%KA%A Scout alapáron összkerekes, szintén új lámpákkal és fényszórókkal szerelt, hossza elenyésző 2 milliméterrel nőtt. Míg az RS 15 mm-rel ültetett, a Scout 30-cal emelt futóművel szerelt, élhetőbb, de terepen is egészen sokat tud%KA%

A Scout alapáron összkerekes, szintén új lámpákkal és fényszórókkal szerelt, hossza elenyésző 2 milliméterrel nőtt. Míg az RS 15 mm-rel ültetett, a Scout 30-cal emelt futóművel szerelt, élhetőbb, de terepen is egészen sokat tud

Le kell szögezni, sem az RS, sem a Scout soha nem is volt, nem is lesz tömegmodell, de az RS azért az összes Octavia eladáson belül globálisan 13 százalékot tesz ki, ami bizony nem szerény, tavaly csupán RS Octaviából több mint 50 ezer példány fogyott. A Scout az eladások 6 százalékát adja csak, de a Skoda tavalyi rekordévében ez is több mint 25 ezer darabot jelentett. A magyar piacon szerényebbek az arányok, csak 8 százalék az RS részaránya (ez 422 RS-t jelentett tavaly), a Scout vevőköre pedig még szűkebb, de az Octavia számainál látható, hogy a ritka kivitel sem feltétlenül fehér holló.

Skoda Octavia RS, 2017 − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
5 ajtós 4689 1814 1448 2680 590-1580
Combi 4689 1814 1452 2680 610-1740

%KA%Az RS lapított aljú, piros cérnával vadított, DSG-váltó esetén kapcsolófüleket is adó kormánykereket kap, immár akár fűtéssel%KA%

Az RS lapított aljú, piros cérnával vadított, DSG-váltó esetén kapcsolófüleket is adó kormánykereket kap, immár akár fűtéssel

%KA%Akár full Alcantara kárpitozás is kérhető az RS egyedi, remekül tartó üléseihez. Octavia szabvány, hogy az ajtózsebek elöl 1,5 literes palackokat is fogadnak, hátra kivehető, zacskóval bélelhető szemetes jár, a sofőrülés alá pedig gyári esernyő%KA% %KA%Akár full Alcantara kárpitozás is kérhető az RS egyedi, remekül tartó üléseihez. Octavia szabvány, hogy az ajtózsebek elöl 1,5 literes palackokat is fogadnak, hátra kivehető, zacskóval bélelhető szemetes jár, a sofőrülés alá pedig gyári esernyő%KA%

Akár full Alcantara kárpitozás is kérhető az RS egyedi, remekül tartó üléseihez. Octavia szabvány, hogy az ajtózsebek elöl 1,5 literes palackokat is fogadnak, hátra kivehető, zacskóval bélelhető szemetes jár, a sofőrülés alá pedig gyári esernyő

Az RS és a Scout esetén is igaz mindaz, ami a már külföldön és itthon is próbált frissített Octavia esetén. Újak a lámpái, fényszórója nem csupán osztott, immár akár automata reflektoros és LED-es is lehet. Újak, de eleve típusspecifikusak a lökhárítók, az utasterekben friss, az alapverzió felett akár laptopnyi, 1280x640 pixeles, kristálytiszta felbontású kijelzős a hifi. A navigációnak akár már otthon, okostelefonunkon megadhatjuk az útvonalat, de szintén zsebkészülékünkről az autó alapadatait is elérhetjük.

%KA%a csúcs hifi 9,2 colos kijelzőt ad, igen komoly, 1280x640 pixeles felbontással%KA%

a csúcs hifi 9,2 colos kijelzőt ad, igen komoly, 1280x640 pixeles felbontással

A lényegesebb, illetve az izgalmasabb azonban az, hogy mit is tudnak a legvagányabb Octaviák. Miként az Octavia-kínálat erősebb modelljei, ezek is multilink hátsó futóművesek (az alapverziók ugyebár csatolt lengőkarosak), az elöl MacPherson rendszer is specifikus. Az RS 15 milliméterrel ültetett futóművet, opcióként adaptív lengéscsillapítókat ad. Utasterében lapított az immár akár fűthető kormánykerék, logózottak és az alapénál jobban tartók az ülések, amelyek alcantara és bőr borítással is kérhetők.

%KA%A legfürgébb RS papíron a benzinmotoros és kézi váltóval szerelt, összkerékhajtás viszont csak az automata dízelhez kérhető. Márpedig ilyen teljesítményhez nem árt, ha az erőt nem csak az első kerekek kapják%KA%

A legfürgébb RS papíron a benzinmotoros és kézi váltóval szerelt, összkerékhajtás viszont csak az automata dízelhez kérhető. Márpedig ilyen teljesítményhez nem árt, ha az erőt nem csak az első kerekek kapják

Az RS esetén immár 230 lóerős az "alap" benzinmotor is, ami gyakorlatilag a korábbi RS 230-ból került át, utóbbi helyét pedig a Genfi Autószalonon már látott, de csak kicsivel később érkező RS 245 veszi át, a nevéből származó lóerőszámmal. A benzines RS csakis elöl, de 6 fokozatú kézi vagy szintén 6 sebességes DSG automatizált váltón keresztül is hajthat, míg a 184 lóerős dízel az automatához összkerékhajtást is adhat. Az elektronikus vezérlésű önzáró differenciálmű az összes RS-hez alap. Papíron a kézi váltós benzines RS gyorsul legjobban, vizes úton viszont úgy elkapar 350 Nm nyomatékával, mintha jégen indulnánk. Az ideális RS tehát összkerekes, ami a DSG-s dízelt jelenti. Az automaták esetén van kormány mögötti váltófül és a menetstabilizáló Sport programjában rajtelektronika is. Továbbá az ívbelső kerekeket megfékező önzáró diffivel egészen szépen lehet driftelni is. Bizarr dolog az ötajtós esetén is 590, a kombinál 610 literes csomagterű RS-sel, de lehet vele.

Skoda Octavia RS, 2017 − műszaki adatok
2.0 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1984 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 (automata/6) kézi/6 (automata/6) automata/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 230 (4700-6200) 184 (3500-4200)
Nyomaték [Nm (1/min)] 350 (1500-4600) 380 (1750-3250)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 6,7 (6,8) 7,9 7,6
Végsebesség [km/h] 250 232 (230) 228
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 6,5 (6,6) 4,5 (4,9) 5,1
CO2-kibocsátás [g/km] 149 119 (119) 134
Saját tömeg [kg] 1420 (1440) 1445 (1465) 1550
Megengedett össztömeg [kg] 1887 (1907) 1912 (1932) 2017
(Zárójelben az automata váltós kivitel értékei)

%KA%Alapáron kap terepprogramos ESP-t a Scout, itt már nem csak visszagurulásgátlót, hanem lejtmenetvezérlőt is élvezhetünk. Elsőre furcsa, de komoly lejtőn, laza talajon is rábízhatjuk magunkat%KA%

Alapáron kap terepprogramos ESP-t a Scout, itt már nem csak visszagurulásgátlót, hanem lejtmenetvezérlőt is élvezhetünk. Elsőre furcsa, de komoly lejtőn, laza talajon is rábízhatjuk magunkat

Szimpatikusabb és − szerintem legalábbis − értelmesebb választás az Octavia Scout, ami nem ültetett, hanem 30 milliméterrel emelt futóművet kap, hátul ugyanúgy multilink rendszerűt, ahogyan az RS, hiszen ez is csak az izmosabb motorokkal készül. Szintén egyedi és frissített, középen fémszínű betétes lökhárítója elöl 14,5 fokos terepszöget ad. A Scout esetén alapáras az összkerékhajtás (ami a hátsó tengely elé épített hidraulikus működésű, de elektromos, így az ESP jelei alapján a csúszást megelőző vezérlésű többlamellás kuplungcsomagot jelent). Ezzel az RS-hez hasonlóan 17 colos, de ballonosabb gumikkal szerelt Scout egészen sokra képes terepen, 17 colos hasmagassága nem szerényebb, mint manapság a valódi szabadidőautóké. Elmegy akkor is, ha két kereke levegőben van, komoly oldaldőlést bír, de van benne lejtmenetvezérlő elektronika is. Ezekkel a jellemzőkkel jóval többet tud annál, mint amit kinéznék belőle.

Skoda Octavia Scout, 2017 − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4687 1814 1531 2680 590-1580

%KA%Ahogyan az RS, úgy a Scout is alapáron kapja az elektromos vezérlésű önzáró első-hátsó differenciálművet. A Scout esetén mindez azt jelenti, hogy két tapadó kerékkel is gond nélkül elmegy, az RS-sel pedig a driftelésbe is belekóstolhatunk%KA%

Ahogyan az RS, úgy a Scout is alapáron kapja az elektromos vezérlésű önzáró első-hátsó differenciálművet. A Scout esetén mindez azt jelenti, hogy két tapadó kerékkel is gond nélkül elmegy, az RS-sel pedig a driftelésbe is belekóstolhatunk

A Scout motorpalettájának egyetlen benzinese a 180 lóerős 1.8 TSI, ami csakis 6 fokozatú DSG-vel választható. Összkerékhajtás, benzinmotor, DSG váltó − mindez eleve nem hangzik rosszul, ráadásul a Scout esetén is alapáras a nyomatékirányítós differenciálmű. A tereppályán túl megnéztük az alapvetően az RS-ekhez ajánlott versenypályán is, bár hasmagassága 4,5 centivel nagyobb, mint az RS-é, ott sem volt rossz. Ha dízel Scoutot szeretnénk (márpedig a vevők zöme ilyet szeretne majd), akkor a 150 lóerős 2,0 literest kézi és 7 fokozatú DSG, míg a 184 lóerőset csakis 6 fokozatú DSG váltóval kérhetjük.

%KA%RS Octaviát valamivel több mint 9 millió forintért, Scoutot (ami már alapból összkerekes) kevéssel 9,6 millió forint felett kaphatunk. Lámpáik aljában végig fut a LED menetfény/irányjelző%KA%

RS Octaviát valamivel több mint 9 millió forintért, Scoutot (ami már alapból összkerekes) kevéssel 9,6 millió forint felett kaphatunk. Lámpáik aljában végig fut a LED menetfény/irányjelző

Bár az új Octaviák RS és Scout kivitelben is sok-sok újdonságot hoznak (például segédvonalakat rajzoló tolatókamera, holttérfigyelő, gyalogosfelismerős vészfékrendszer, tréler-asszisztens, több USB-csatlakozó, a kombinál kivehető csomagtérlámpa), az alapáraknál jelentős változás nem látható, az RS (5 ajtós, 2.0 TSI, kézi váltóval) belépője 9 017 850 Ft, míg a legolcsóbb Scout (2.0 TDI, 150 LE, kézi váltó) 9 620 630 Ft. Meg kell jegyezni, utóbbinál alig drágább (9 637 140 Ft) az 1.8 TSI automatával. Bár a dízelek se rosszak, én utóbbit választanám, már ameddig nincs legalább hibrid vagy elektromos Octavia, ami persze néhány év múlva szintén várható.

Skoda Octavia Scout, 2017 − műszaki adatok
1.8 TSI 2.0 TDI 150 LE 2.0 TDI 184 LE
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1798 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat automata/6 kézi/6 (automata/7) automata/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 180 (4500-6200) 150 (3500-4000) 184 (3500-4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 280 (1350-4500) 340 (1750-3000) 380 (1750-3250)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 7,8 9,1 (9,3) 7,8
Végsebesség [km/h] 216 207 (206) 219
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 6,8 5,0 (5,1) 5,1
CO2-kibocsátás [g/km] 158 130 (135) 133
Saját tömeg [kg] 1522 1526 (1561) 1559
Megengedett össztömeg [kg] 2092 2096 (2131) 2129
(Zárójelben az automata váltós kivitel értékei)
Ez is érdekes lehet:
 

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

Ezt a VI-os Golfot sorsolják ki idén a Volkswagen-találkozón

Hatodik éve rendezik meg a Hungaroringen a VW-sek éves találkozóját. Minden évben egy autót sorsoltak...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Range Rover Velar hazai menetpróba

Már akkor szabadidő-autót gyártottak, amikor senki más. Ki tudhatná jobban, milyennek kell lennie...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Hirdetés

SKODA tesztek

Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Bocs, a medvékre nem lehet haragudni! Videó

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák vevőiből is csemegézni fog. A Kodiaq ugyanis egy ragadozó, medve.


Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Skoda Rapid 1.2 Tsi Ambition teszt

Olcsónak tűnik, de nem az - Skoda Rapid 1.2 Tsi teszt

Éppen csak nem alap, de leggyengébb turbómotorjával, kielégítő ellátmánnyal járt nálunk a Skoda olcsónak szánt, ám méretes, limuzinnak tűnő ötajtós modellje, a Rapid.


Skoda Citigo 1.0 75 LE Elegance teszt

Egy literrel Horvátországba? Skoda Citigo teszt Videó

Komoly kihívást kapott a Skoda Citigo: egyetlen - hosszú - hétvége alatt tekertünk vele Horvátországba és vissza. Fájdalommentesen sikerült.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

21 órája – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

2 napja – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

2 napja – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA 1.4 Ambiente

SKODA OCTAVIA 1.4 Ambi...

Ár: 1.330.000 Ft

Évjárat: 2005 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/Gáz

SKODA OCTAVIA 1.9 PD TDi Ambiente

SKODA OCTAVIA 1.9 PD T...

Ár: 1.550.000 Ft

Évjárat: 2008 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA Combi 1.9 TDi Ambiente

SKODA OCTAVIA Combi 1....

Ár: 1.650.000 Ft

Évjárat: 2004 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!