A kabrió, amit még tankolni sem kell
smart fortwo cabrio electric drive menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legjobb városi autó, az egyetlen nyitható tetejű villanyautó - több ütős érv is felsorakoztatható a smart fortwo cabrio electric drive mellett. Az ára azonban...
Mindenki tudja, hogy a smart fortwo fÅ‘ terepe a város, mindenki tudja, hogy a villanyautók fÅ‘ terepe a város. Milyen lehet Ãgy az elektromos smart fortwo, pláne kabrióként? NyerÅ‘ és szerethetÅ‘, hiszen vele tényleg mindenhol lehet parkolóhelyet találni, vele bárhol meg lehet fordulni, és még tankolni sem kell. A 2,7 méter hosszú miniautó fordulóköre 7 méter alatti, érzésre olyan, mintha a hátsó tengelye körül forogna. Lényeg a lényeg, a legtöbb kétsávos úton egy ÃvbÅ‘l mehet a visszafordulás.
smart fortwo cabrio electric drive - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
2695 | 1663 | 1553 | 1873 | 260-340 |
Aki ismeri a mostani smart fortwo-t, az ismeri az elektromosat is. A Renault Twingóval közösen készülÅ‘ modell, Ãgy aztán viccesen sok a Renault-elem az utastérben. Egyebek mellett a kilincsek, a bajuszkapcsolók, az infotainment, a beltéri lámpák, vagy akár a gyújtáskulcs is. A hajtásképlet mesés: farmotor, hátsókerékhajtás. 60 kW-os, azaz 82 lóerÅ‘s, 160 Nm nyomatékú villanymotor kaparhatja a hátsó kerekeket. Pontosabban kaparhatná, ha nem lenne éber ESP. Az 1115 kilogrammos miniautó az elsÅ‘ villámpróba szerint nem lép olyan nagyot, mint amilyet várnánk az azonnali 160 Nm nyomatéktól, pedig a 11,8 másodperces 100 km/órára gyorsulását biztosan hozza, 60 km/órára pedig 4,9 másodperc alatt ér. Végsebessége 130 km/órában maximalizált. A magas homlokú városi csöppség átlagfogyasztása Ãgy sem kellÅ‘en alacsony, 130 Wh/km. Egy Hyundai Ioniq veri, de az eTouron a Focus Electrickel én is szerényebb értékkel autóztam.
Na persze a smart olyan stÃlust ad, amit semmi más, ezt az autót nem Excel táblák töltögetése után fogják megvenni, hanem szerelembÅ‘l, vagy épp szükségbÅ‘l. A fortwo ugyanis csomó olyan helyen elfér, ahol más autó nem. Kabrióként vászonteteje teljesen hátra is tolható, oldalsó tetÅ‘keretei is kivehetÅ‘k, Ãgy biztosak lehetünk benne, hogy kimaxolhatjuk a napsütéses órákat. Az mondjuk kicsit kérdÅ‘jeles, hogy egy városi autónál jó-e, ha kabrió, de az elÅ‘városi forgalomban azért jó lehet. Márpedig az elektromos smart sem csupán a belvárosba való, 155 kilométeres hatótávjával bÅ‘ven tudja azt, amit az átlagautós nem is csupán egy, hanem 2-3 nap alatt megtesz, hogy akkor se legyen gond, ha netán nem otthon aludna, vagy ha otthon nem is tudna tölteni. Ma ugyanis látni kell már, hogy a villanyautó nem csak azok kiváltsága és józan választása, akik otthon konnektorra rakhatják, hanem azoké is, akik 2-3 naponta egy bevásárló-központban, netán irodájuknál töltÅ‘höz jutnak.
smart fortwo cabrio electric drive műszaki adatok
TeljesÃtmény [kW/] | 60/82 |
Nyomaték [Nm] | 160 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 11,8 |
Végsebesség [km/h] | 130 |
Fogyasztás - vegyes [kWh/100 km] | 13 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 0 |
Bár a smart egyelÅ‘re nem ad gyorstöltÅ‘t és jövÅ‘ évtÅ‘l is csupán 22 kW-os AC-t kÃnál majd, mivel a fortwo (lÃtium-ion) akkumulátora 17,6 kWh-ás, egy 12 amperes otthoni töltÅ‘vel 6 óra alatt sima konnektorról is feltölthetÅ‘. A gyorstöltÅ‘vel egy órára sem lesz szükség. A 155 kilométeres NEDC ciklus szerinti hatótáv kapcsán meggyÅ‘zÅ‘, hogy a tesztautó induláskor 159 kilométeres hatótávot Ãrt, aztán persze gyorsan apadt a megtehetÅ‘ kilométerek száma, a légkondicionáló használata is sokat elvesz azokból, de 130 kilométert azért biztosnak vehetünk. Az elektromos fortwo kabrióért kért 7 999 730 forintos listaár, illetve pláne az állami ártámogatással adódó 6,5 millió forintos alapár azt figyelembe véve, hogy ez az egyetlen nyitható tetejű elektromos autó, nem rossz, de azért el kell ismerni, kell adózni a stÃlusért, hiszen ennyiért akár komolyabb villanyautó is kapható - persze nagyobb helyigénnyel.
https://www.pappas.at/personenwagen/mercedes-benz/e-klasse-cabriolet?utm_source=newsletter&utm_campaign=2017_pkw_juli&utm_content=e-cabrio