Új Kia Sportage – testvérénél olcsóbb, de messze nem fillléres

Számtan: az új Kia Sportage árai és felszereltsége

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A menetpróbán még nem ismertük az új Kia Sportage árlistáját. Most viszont már igen. Benzinesből az alap, dízelből a 2,0 literes a tuti.


Jövő héttől már a hazai piacon is rendelhető új Kia Sportage, melynek nemzetközi bemutatóján még csak az alapárát tudtuk: 5 599 000 forinttól kapható az új modell. Kereken 200 ezer forinttal drágábban, mint a kifutó széria, de ugyanennyivel olcsóbban, mint az ikertestvér Hyudai Tucson.
Az új Kia Sportage bevezető árai (Ft)
1.6 GDI (132 LE) 1.6 T-GDI (177 LE) 1.7 CRDi (115 LE) 2.0 CRDi (136 LE) 2.0 CRDi (185 LE)
LX 5 599 000 - 6 219 000 6 556 000 6 806 000
LX Exclusive 6 499 000 - 7 119 000 7 456 000 7 706 000
EX Limited 6 949 000 - 7 569 000 7 906 000 8 156 000
EX Premium 7 999 000 - 8 619 000 8 956 000 9 206 000
GT Line - 8 999 000 - - 11 046 000

De konkrétan milyen autót is kapunk 5 599 000 forintért? Természetesen alapmotorosat, az 1.6 GDI-t, amiről továbbra is határozottan állítom, hogy nem rossz a maga 132 lóerejével és remek hatfokozatú váltójával. Hat légzsák, visszagurulás-gátlós ESP és persze kötelező guminyomás-szenzor már az alapverzióban is van. Meg még elektromos első ablak, manuális légkondi, állítható magasságú vezetőülés és ki-be, le-fel állítható kormány, fedélzeti számítógép és MP3-olvasós CD-rádió is 6 hangszóróval. És ez az egyetlen verzió, amihez csak 16 colos, remekül ballonos gumikat hordó, de már könnyűfém felnik járnak. Nem szerény, 900 ezer forintos lépcső az LX Exclusive szint. Ez automata, kétzónás légkondit, elektromosan bezáródó, fűthető külső tükröket, bőr kormánykerék- és váltógomb-borítást, fűtést az első és a hátsó ülésekhez, valamint a kormánykerékhez is ad. Továbbá tempomatot, multifunkciós kormányt és Bluetooth kihangosítót, sötétített hátsó üvegeket, tetősíneket, első ködfényszórót, 17 colos alufelnit és látványos LED menetfényt is.
További 450 ezer forint az EX Limited, sávtartó asszisztenssel és táblafelismerővel, automata elektromos ablakokkal, elektromosan állítható első ülésekkel, elektrokróm tükrökkel, 7 colos kijelzőjű navigációval és tolatókamerával, krómozott kilincsekkel és fényes fekete hűtőmaszkkal, további 250 ezer forintért Xenon fényszórókkal és a tesztautókon persze felvonultatott, de alapból nem adott LED hátsó lámpákkal. A még magasabb szintet jelentő EX Premium szint felára még további 1,05 millió forint, így lehet az alapmotoros Sportage is közel 8 millió forintos. Az előbbieken túl már kulcs nélküli nyitással és indítással, elektromos rögzítőfékkel, 8 colos kijelzőjű, digitális tuneres és JBL hifis navigációval, bőr/szövet kárpitozással, automataváltó esetén vezeték nélküli telefontöltővel, adaptív xenonfényszóróval és nyitható panorámatetővel. Ha az 1.6 GDI alapmotor esetén ez már a csúcsot is jelenti, a dízeleknél ehhez a szinthez is kérhető még egy "Design csomag", nem szerény 600 ezer forintért elektromos ülésállítást, első ülésszellőztetést, fényes fekete középkonzol-borítást és fém küszöbvédőket, teljes egészében bőr üléskárpitot és 19 colos felniket adva. Ugyanennyiért kapható a holttérfigyelőt, gyalogosfelismerős koccanásgátlót és automata parkolórendszert, valamint első-hátsó radarokat adó "Biztonság csomag". Ha már valamelyik, utóbbi értékesebb lehet.
Hirdetés

Ha valaki az erősebbik benzinessel venne Sportage-t, az 1.6 T-GDI motort csakis a fullok fulljának számító GT Line felszereltséggel, 8,99 millió forintért kaphatja meg. Az EX Premium ellátmányát a fényes középkonzol-borítással és a küszöbburkolatokkal, LED ködfénnyel és módosított lökhárítókkal, elektromos csomagtérajtóval és 19 colos felnikkel megfejelve. Az összkerékhajtás itt már rendelhető, ugyanúgy 600 ezer forintot kérnek érte, mint a Biztonság csomagért, a 7 DCT duplakuplungos váltó 550 ezer forint. A fullos benzines Sportage tehát 10 749 000 forint, még a 130 000 forintos metálfényezés nélkül.
Az 1.7 CRDi motor felára 620 ezer forint az azonos felszereltségszintekkel kínált 1.6 GDI-hez mérten, a 2,0 literes 136 lóerős további 337 ezer forint, a 185 lóerős dízelért még 250 ezer forintot kell fizetni. Utóbbiakból a középsőt javasolnám. Az már kapható az önálló felszereltségként 790 000 forintos GT Line csomaggal is, ha valaki arra vágyna. A dízelekhez kínált bolygóműves automataváltó 100 ezer forinttal olcsóbb (450 000 forint), mint a duplakuplungos. Bár dízelmotorral, Biztonság és Kényelem csomaggal együtt 12 246 000 forint a legjobban felszerelt dízel Sportage, 8 millió forintért már haza lehet gurítani egy minden fontosat megadó, középső ellátmányú és automataváltós 136 lóerős dízelt, ami jó ajánlatnak számít. Természetesen a márkától megszokott 7 év/150 000 kilométer garanciával. Ha pedig nem kell nekünk a kuplungmentes kényelem, akkor 100 ezer forintért kérhetünk stop-start elektronikát a kisebb (1.6 GDI és 1.7 CRDi) motorokhoz és próbára tehetjük a jótállást: vajon fogja bírni az önindító? A jó drágra AGM akkumulátor persze tuti nem, és arra a 7 éves garancia sem fog élni, így aztán az előbbieken túl alacsony gördülési ellenállású abroncsokat adó "Eco Dynamics" csomagot sem feltétlenül ajánlanám. Összességében a Sportage is rámutat a régi igazságra: jó ár/érték arányt csak az alap, alapközeli verziók adnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 08:48
    Permalink

    Nem olvastam,de úgy látszik egyre járt az agyunk a cikkíróval:) Nem egyedi eset a történelemben,hogy egy termék a rossz időzítés miatt lesz bukás,bár azért nagy bukás nem lesz szerintem a Sportage sem,legfeljebb az eladások nem futnak fel annyira,amennyire egyébként lehetne. Arról persze lehetne vitatkozni,hogy jobb,ha házon belül jön a konkurencia,mint kívülről,de még jobb, ha egy konszern az azonos kategóriába tartozó autóit legalább a bemutató idejében jobban elkülöníti egymástól.

  • 2017.10.28. at 08:48
    Permalink

    Nagyon jó meglátások. Olvastad már a TC Sportage-bemutatóját? A végén ott van, amire Te is utalsz:

    “Február elsején rajtol a Sportage Magyarországon. Legkeményebb ellenfele édestestvére, az alig pár százassal drágább, viszont úgy megjelenésre, mint minőségérzetre erősebb Tucson lesz, ebben biztos vagyok. Nem sokat kell már tanulnia Korea autógyártásának, ez látszik minden új Kián. [b]Legfeljebb annyit, hogy konszernen belül ne egymás elől marják el a vásárlókat.[/b]“

  • 2017.10.28. at 08:48
    Permalink

    A Tucson amennyivel drágább,annyival jobban is néz ki,szerintem megéri a felárat,bár jó lenne egy cikk a Tucson-Sportage felszereltségbeli különbségeiről is,mert nem biztos,hogy abszolút értékben drágább a Tucson. Egyébként nem fognak egymásnak bekavarni az eladásokat tekintve? A Tucson nagy siker Európában,nem biztos,hogy jó ötlet volt közel egy időben két különböző,egyazon kategóriába tartozó autót bemutatni egy konszernen belül.

Vélemény, hozzászólás?