Osztva már megosztó, de ugyanolyan jó az Octavia

Talán előtte szebb volt, most viszont okosabb az Octavia; itthon próbáltuk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szép vagy sem, nagy kérdés, de az nem, hogy a frissített Skoda Octavia okosabb elődjénél. Ugyanitt: hajtani való Ferrari-piros Superb.


A 2017-es modellévre frissült a Skoda slágermodellje az Octavia, bár valószínűleg már mindenkinek a retinájába égett a végeredmény. Az eddig egységesen szépnek, vagy legalábbis nem csúnyának látott harmadik generációs Octavia új arca erősen megosztja a véleményeket. A ketté szelt lámpatestek furcsák persze és eléggé Mercedes-esek, de végre karaktert kölcsönöznek az Octaviának és teljes egészében LED-esek is lehetnek, a xenontól ezzel el is köszönt. A kínálatból egyelőre csak neki lesz ilyen front része, a Rapid sem kapta meg ezt frissítéskor és valószínűleg a Fabia sem fogja. Ezzel messziről beazonosítható lesz az Octavia, az élesszeműek, és persze a márkabarátok akár hátulról is felismerik majd, mivel ott is újak a lámpák, de csak épp újrafésülték őket, nincs drasztikus változás, bent annál inkább.
Skoda Octavia, 2017 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
5 ajtós 4670 1814 1461 2686* 590-1580
Combi 4667 1814 1465 2686* 610-1740

Hirdetés

Hogy mennyire jól jött az Octaviának a Volkswagen konszern új, 9,2 colos kijelzővel működő fedélzeti rendszere, az már a képekből is leszűrhető. Szinte a teljes helyet elfoglalja a hatalmas monitor, amit egyetlen, üveg hatású felülettel borítottak és nincs kerete, pontosabban a gombokat váltó érintőgombok kerültek csupán a fekete részre. Mérhetetlenül elegáns megoldás, amellett, hogy átgondolt és jól működő rendszert kezelhetünk vele. Kezdve ott, hogy a gombok a baloldalra, a vezetőhöz közel kerültek, minden érintésre azonnal reagál, gyorsan fut a program, a navigációs nézet képe is gyönyörű és akár Google Earth alapú műholdképet is képes megjeleníteni, amennyiben van internetkapcsolatunk hozzá, mert sim kártyát is vehetünk a rendszerhez, amivel az internetet is képes megosztani. Az alap multimédiás egység kijelzője 6,5 colos, a nagyobb monitorért a Columbus navigációs rendszert kell bepipálnunk a konfigurátorban.
Skoda Octavia, 2017 - benzinmotorok
1.2 TSI (86 LE) 1.0 TSI (115 LE) 1.4 TSI (150 LE) 1.8 TSI (180 LE)
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1197 999 1395 1798
Hengerek/szelepek száma 4/16 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 kézi/6 (DSG/7) kézi/6 (DSG/6)
Teljesítmény [LE (1/min)] 86 (4300-5300) 115 (5000-5500) 150 (5000-6000) 184 (5100-6200)
Nyomaték [Nm (1/min)] 160 (1400-3500) 200 (2000-3500) 250 (1500-3500) 250 (1250-5000)
Gyorsulás 0-100 km/h 12 9,9 (10,0) 8,1 (8,2) 7,3 (7,4)
Végsebesség [km/h] 181 203 (202) 219 231
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 6 5,9 (5,6) 6,7 (6,0) 7,6 (7,1)
CO2-kibocsátás [g/km] 113 109 (106) 120 (113) 140 (133)
Saját tömeg [kg] 1225 1225 (1247) 1255 (1269) 1320 (1335)
Megengedett össztömeg [kg] 1775 1775 (1797) 1805 (1819) 1830 (1845)

Az új Octavia vezetéstámogató rendszerekkel is szépen el lett látva, kezdve a Kodiaq-ban bemutatkozott vontatmány-asszisztenssel, de van parkolássegítő, holttérfigyelő és állóra fékezni képes hátsó keresztirányú forgalom figyelő asszisztens is. Szépen felvértezhetjük az új Octaviát a konszern legmodernebb extráival, a menetpróbán viszont egy igencsak furcsa összeállítású autóhoz volt szerencsénk. A „Feketemágia gyöngyház” fényezésű Combi kétliteres, 150 lóerős dízelmotorral és hatfokozatú DSG váltóval igazi utazós, hosszútávfutó. Menetteljesítménye is igencsak meggyőző volt, a TDI erős, nyomatékos, igaz hangos, ahogy ismerjük. Ugyanakkor 6 liter alatti forszírozott országúti használat melletti fogyasztása és 5 literes városi étvágya miatt ezt meg tudjuk bocsájtani. Szóval a felszereltsége nem volt túl meggyőző, a világos szövetkárpit jól állt a beltérnek, ahogy a 345 440 forintos panoráma tető is.
A 8 410 320 forintos Style felszereltség árát a 9,2 colos kijelzővel járó Columbus navigációs fejegység rögtön 568 960 forinttal tornázta följebb. Ugyanakkor tolatókamera, valamint kulcs nélküli nyitás-indítás nem volt a tesztautóban, ami a komfortérzeten sokat javítana, előbbi pedig igencsak hasznos. További 203 200 forint az adaptív tempomat, 323 ezer az automata kapcsolású LED fényszórókért és 208 280 forint dobta meg az árát a parkoló asszisztensért. Ezek csak a főbb felszereltségek, további apróságokkal a tesztautó végleges ára 12 millió forint fölé kúszott. Ennél valószínűleg kedvezőbb és szerencsésebb összeállítás is kihozható az új Octaviából, ami még mindig remek autó, pláne a rengeteg apró okos megoldás miatt, amiért szeretni lehet. Ilyen a palacknyitást segítő pohártartó, rendszerező rekeszek, kivehető mágneses elemlámpa a csomagtartóban, esernyő az anyósülésnél és még amit a márkától megszokhattunk.

Skoda Octavia, 2017 - dízelmotorok
1.6 TDI (90 LE) 1.6 TDI (116 LE) 2.0 TDI (150 LE) 2.0 TDI (184 LE)
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1598 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 kézi/5 (DSG/7) kézi/6 (DSG/6)
Teljesítmény [LE (1/min)] 90 (2750-4600) 115 (3250-4000) 150 (3500-4000) 184 (3500-4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 230 (1400-2750) 250 (1500-3200) 340 (1750-3000) 380 (1750-3250)
Gyorsulás 0-100 km/h 12,2 10,1 (10,2) 8,4 (8,5) 7,9; 4x4: 7,6
Végsebesség [km/h] 186 203 (202) 218 (215) 232 (230); 4x4: 228
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 4,5 4,5 (4,1) 5,1 (5,2) 5,3 (5,8); 4x4: 5,9
CO2-kibocsátás [g/km] 105 105 (102) 112 (117) 119 (129); 4x4:134
Saját tömeg [kg] 1305 1305 (1320) 1330 (1352) 1445 (1465); 4x4: 1550)
Megengedett össztömeg [kg] 1855 1855 (1870) 1882 (1902) 1912 (1932); 4x4: 2017)

Motorkínálata 68-184 lóerő közötti egységekből áll, négy benzines, négy dízel és egy földgázüzeműből. Utóbbi különösen környezetbarát működése mellett 110 lóerős 1,4 literes motort kínál. A frissítéssel érkezett egy új hajtáskombináció is a 2,0 literes, 150 lóerős dízel összkerékhajtással már nem hat, hanem 7 fokozatú duplakuplungos DSG automata váltóval is rendelhető. A frissített Octaviához adaptív futómű szabályzás is rendelhető, emellett a hátsó nyomtáv hajtástól függően 2-3 centiméterrel szélesedett. Az izmos RS modellekből 2,0 literes 184 lóerős dízel, illetve 230 lóerőre növekedett kétliteres TSI motorral szerelt kivitel is érkezik hamarosan. Utóbbiból egy erősebb, 245 lóerős RS 245 nevű kiadás is érkezik, a hazai piacon szintén frissen bemutatkozott Kodiaq-ból is készül RS, érdekességként abban alapból ilyen erős lesz a kétliteres TSI. A megújult Octavia 1,2 literes, 86 lóerős motorral, jelenlegi akció szerint 900 ezer forint árkedvezménnyel alig több min 4,4 millió forintnál kezdődik. A csúcs Laurin&Klement kivitelek legdrágábbik, kétliteres dízellel, DSG váltóval és összkerékhajtással szerelt kivitele is 10 millió forint alatt kezdődik a jelenlegi akciónak köszönhetően. A teljes, részletes árlistáért csak kattintsanak ide.
Már nem csak óriási, sportos is lehet a Superb!

Ha már sportos modellekről van szó, a hazai menetpróbán a Superb kihegyezett kivitele, a SportLine is megmutatta magát. De még hogy megmutatta magát! Egy kevésbé érdekes, dízelmotoros hófehér és egy 280 lóerős benzinmotorral szerelt Ferrari-piros kivitelt is próbálhattunk. A SportLine felszereltség a legtöbb motorhoz elérhető, tulajdonképpen csak optikai csomagként szerepel a kínálatban, de szinte mindenre kitér. Nagy felnik, feszesebb, némileg ültetett futómű, fekete kiegészítők, még egy apró hátsó szpojlert is kap, hogy sportosnak mutatkozzon. Ez a csomag az utolsó darabjáig tökéletesen passzol a Superb megjelenéséhez, a felfoghatatlanul hosszú szedán fazonja agresszív, lapos, ebben a pirosban meg egyenesen őrjítő. Hogy a Skoda egyszer egy ennyire vadító Superbbel lep meg, nem gondoltam volna.
A kiegészítők sora odabent folytatódik, csak hogy a lényeggel foglalkozzunk, ott vannak mindjárt a sportülések. Alcantara és bőr huzat borít mindent, az ülések kényelmesek, de azért határozottan tartanak magasabb oldalfaluk jóvoltából, a fejtámlákkal egybeépítve pedig igazán sportosan is mutatnak. A kormány is sportosabb borítást kap, rajta váltófülekkel a hétfokozatú DSG váltó irányításához. A piros tesztautó ezen felül még összkerékhajtást is kapott, sportmódban és kicsit élvezkedve kézibe húzva a váltót valódi driver’s car lehet belőle. Testes, elég nehéznek érződik, pedig alig nyom többet másfél tonnánál, azért mégsem sportautó, de a vártnál nagyobbat lehet vele autózni. A 280 lóerő és a 350 Nm nyomaték 5,8 másodperc alatt gyorsítja százra, ami azért már elég élvezhető. Emellett hatalmas. A hátsó lábtér zavarbaejtően nagy, a csomagtérbe meg nem győztek elég lefogató hálót tenni, nincs az a csomag, ami megállna odabent magától.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 20:19
    Permalink

    Hát, hatalmas csalódás ez a Skoda. Kényelmetlen is meg össze-vissza nyikorog és csörög benne minden műanyag a műszerfalban. Az agyon dícsért motor is alul halott fölül halott. Nagyon mást igértek, ilyen a Volkswaken minőség?!

  • 2017.10.27. at 20:19
    Permalink

    3 autóból azért nem kéne általánosítani, mindazonáltal simán elhiszem minden részét.
    A 2005-ben 4.9 az most inflációval megtoldva 7.5 millió.

  • 2017.10.27. at 20:19
    Permalink

    Érdekes, pedig azt mondják, a Skoda a legjobb VW. Plusz tsi motorost nem is hajtottál, ha jól értem. Azokat szokták még nagyon szidni a tulajok, de a mostani generációk azért talán már jobbak. Összeszedhetné már a VW konszern magát, ha tényleg ennyi az elégedetlen ügyfél, hogyan tudnak még autót eladni egyáltalán?

  • 2017.10.27. at 20:19
    Permalink

    Elképesztő az ára..
    2002 és 16 között,14 év alatt 600 ezer km.-t mentem Skodákkal..( 1 Octavia SDI és 2 Superb TDI )
    Hogy miért írok..? -türelmes voltam velük !
    Ezért kétszer is újravásároltam.
    Próbáltam megkedvelni őket, de sosem tudtam..
    Igen, jó, a tesztidőszak alatt, kb. 10 ezer km.-ig.
    Aztán jön a fájdalom…-mindig elromlik valami…-de megbocsájtjuk, mert jó!
    A bajok nem a Skodánál vannak, hanem anyunál a VW –nél..!
    De aztán csak a rossz emlékek maradnak és a rengeteg kidobott pénz, amit az évek alatt ráköltöttem..!
    Mindig elromlik valami és mindig rossz valami…
    A fenntartása megkockáztatom egy Mercinek is olcsóbb,
    A jó autót a megbízhatósággal sose sikerül összekapcsolni, pedig ők kéz a kézben járnak-járnának.
    Hogy mikor volt jó az ára a Skodáknak..?
    Talán 2005 körül mikor a Superbet 4.9 M.-ért elhoztam újonnan..-.de már annyiért se kéne. Komolyan!

  • 2017.10.27. at 20:19
    Permalink

    Az mindig “szégyenlősen elhallgattatik, ” hogy a super kijelző, [u]MIÉRT VAN MÉG MINDIG LENT..[/u]
    Ne kelljen már ennyiért menet közben nem előre, hanem lefelé nézni, nem biztonságos !

Vélemény, hozzászólás?