0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Tapizni szabad!

Új Volvo S60 statikus bemutató

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Most arra buzdítottak, hogy a nyáron esedékes hazai bevezetés előtt nézzük meg, illetve tapogassuk kedvünkre az új S60-ast. Elmentünk.

Megint a papírforma nyert bizonyítást, miszerint a legigényesebb sajtófotó-galéria sem tudja pótolni azt a varázst, és nem tudja hozzáadni azt a megfogalmazhatatlan pluszt, ami élőben azonnal megadatik. A Volvo korábban már bőséges fotóanyaggal látott el minket, nézegettem is őket szorgalmasan, és azt nem állítom ugyan, hogy kár volt a monitor előtt gubbasztani, de a személyes találkozás átértékelte bennem az S60-ról előzetesen kialakított képet. Megmondom őszintén, a fotók láttán semmi nem mozdult meg bennem; nem hatottak rám a nagy szavak, miszerint a második generációs S60 új korszakot nyit, vagy az, hogy eddig egyetlen Volvo modell sem volt formáját tekintve ennyire érzelemdús. A sajtószöveget olvasva elment a fülem mellett a dinamika és a dinamizmus szavak szándékos ismételgetése, mert a képeken csak annyi jött át, hogy ideje volt lecserélni a korábbi autót, és az újjal sikerült továbbhaladni a márkaarculat jegyében kitaposott ösvényen. Szemből visszaköszönnek az XC60 részletei, nem hiányzik a LED fény, a hatalmas, rácsos hűtőmaszk, stimmel a „vállas design” is – ez is csak egy Volvo a sok közül, kérem szépen.

Élőben minden más. Kezdjük azzal, hogy az említett „vállas design”, tehát az S40, az S60 és az S80 elmaradhatatlan kelléke, az övvonalnál látványosan kiszélesedő lemez (ami járulékosan hatott a hátsó lámpákra is) korszaka hanyatlóban van, az új S60 más húrokat penget. Bár klasszikus, négyajtós limuzinról beszélünk, a karosszéria határozott kupés jegyeket vonultat fel: ilyen a gyönyörűen ívelő kupolás tető, valamint a trükkös C oszlop, amely majdnem a csomagtartó végéig tart. A 4,62 méter hosszú autó egyszerre tűnik zömöknek, izmosnak − szinte minden nézetből tartogat valami meglepetést, egy-egy finoman megálmodott törést, ívet, hajlatot -, ugyanakkor hanyag eleganciája is lenyűgözött. Mint a helyszínen megtudtam, az S60-nál kiemelkedő szerepet fog játszani a sportosság, így a későbbre tervezett R-Design látványcsomagon kívül is lehet majd olyan opciókat rendelni, amelyekkel dögösebbé varázsolható az autó. Szintén belső információ, hogy az európai kivitelek futóművét vezetés centrikus szemlélettel alkották meg, míg az amerikai piacra lágyabb rugózással hajóznak át az új Volvók.

Vezetni nem állt módomban, csak ücsörögtem a tipikusan volvós utastérben, amely úgy tűnt, a hátsó sorban érezhetően tágasabb, mint a sokat kritizált előd. A középkonzol a skandináv formatervezés iskolapéldája, egyszerű, mutatós, és ami a legfontosabb, hogy problémamentesen használható. Mivel a Volvo prémiummárka, most végtelen felsorolásba kezdhetnék a hárombetűs rövidítésekkel, illetve ezek bükkfanyelvű magyarázataival kapcsolatban, ám legyen elég annyi, hogy amit ma a Volvo tud a biztonságról és a technikáról − ide értve a hifit is -, az hiánytalanul benne van az S60-ban. A motoroknál kezdetben biztos zavart okoz majd a fejekben az új jelölésrendszer, mert az eddig ismert T6, T5 és D5 kombinációkat olyanok egészítik ki, mint T4, T3, D4, D3, D2. Megijedni azonban nem kell, még nincs itt a két- és háromhengeres Volvók ideje, a benzines turbóra vagy common-rail dízelre utaló betűk mögötti számok ezentúl a teljesítményszintre utalnak. Az S60 kínálat csúcsán a 304 lóerős, hathengeres, összkerékhajtásos T6 AWD áll, ezen kívül az összes benzines már négyhengeres (T5 2.0 – 240 LE, 2.0T – 203 LE, T4 1.6 – 180 LE, T3 1.6 – 150 LE). A dízeleknél marad az öthengeres uralom, a 2,4 literes D5 combos 420 Nm forgatónyomatékkal és 205 lóerővel rendelkezik, míg a D3 kereken két literből mutat fel 163 lóerőt és 400 Nm forgatónyomatékot. A takarékos DRIVe szériából ismerős 1,6 literes, négyhengeres dízelmotor az S80 után az új S60-ban is debütálni fog (115 LE, 270 Nm), ennek a jele D2 lesz.

Az új Volvo S60 hivatalos magyarországi bevezetése július végén esedékes, az első autók várhatóan ekkor érkeznek meg a szalonokba. Aki nem bír ennyit várni, márkakereskedői roadshow keretében kipróbálhatja a kocsit, amelyre előrendeléseket természetesen már felvesznek. A legolcsóbb változat alapára hajszállal nyolcmillió, a legdrágább pedig 14 millió forint alól indul.

Ez is érdekes lehet:
 

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon...

Újra kémfotókon a következő Nissan Leaf

A Nissan Micra tipikus jegyeivel, ám hosszabb, kupés farral jöhet a következő generációs, már...

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Brutális gyorsulást ad a világ legfürgébb gokartja

Jó móka a gokartozás, főként ha komoly gyorsulás is társul hozzá. A világ legfürgébbjét egy villanymotor...

Körkép: divat-crossoverek 5 millióig

Egyre csak növekszik a városi crossoverek szegmense. A sok új nevező meghozta a kedvet, hogy...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Hirdetés

VOLVO tesztek

Volvo V90 Inscription D5 AWD teszt

Csillagromboló - Volvo V90 teszt Videó

A prémiumgyártókkal vetekszik a Volvo egyik legújabb modellje, könnyen elcsavarhatja a vevők fejét akár a német hármas felől is. Különös kisugárzása van, amivel a Volvók mindig kenyérre kentek.


Volvo S90 D5 AWD Inscription teszt

Lehet szeretni! Volvo S90 teszt

Prémiumautó lett az új Volvo S90, ez kétségtelen. És van benne valami, ami miatt még úgy is nagyon szerethető, hogy a tesztautó bizony mutatott egy-két hibát.


Volvo XC90 D5 AWD Inscription teszt

Vállatlan fordulat - Volvo XC90 D5 AWD teszt Videó

Idén végre megérkezett a második generációs Volvo XC90, vállaiból és motorjainak hengerszámából is veszített, ám nagyon sokat okosodott.


Volvo V40 T3 Summum teszt

Alapnak nagyon nem rossz - Volvo V40 T3 teszt Videó

Az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje, az első autó, amely kívülre is fúj légzsákot - a Volvo V40 kétség kívül a nálunk járt alapmotoros verziójával is nagyon érdekes.


Volvo V60 DRIVe Momentum teszt

Józanul rázza a rongyot: Volvo V60 DRIVe teszt Videó

Polgári dízelmotorja csak négyhengeres, 1,6 literes és 115 lóerős, viszont így is jól megy és keveset fogyaszt a stop-startos Volvo V60 DRIVe.


Még több VOLVO teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLVO 1800

VOLVO 1800

Ár: 3.692.920 Ft

Évjárat: 1972 / 5

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

VOLVO S40 1.6 Sport

VOLVO S40 1.6 Sport

Ár: 990.000 Ft

Évjárat: 2002 / 10

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

VOLVO S60 2.0 D [D4] Momentum Geartronic 27%-os áfás számlával!

VOLVO S60 2.0 D [D4] M...

Ár: 8.190.000 Ft

Évjárat: 2016 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!