0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hatalmasra fújták a Golfot – itthon a VW Crafter

Volkswagen Crafter hazai bemutató és menetpróba

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagyot mutat a Volkswagen legújabb teherautója, az új Crafter ráadásul már teljes egészében saját termék. Keresztbe raktuk, hazai utakon próbáltuk, biztosan állíthatjuk: szerencsés, aki vele dolgozik!

%KA%Túl nagyot nem lehet mutatni teherautó-dizájnban, a Volkswagen is az apróságokat próbálta kiemelni, és hasonló vonalakat húzni, mint a személyautóinál%KA%

Túl nagyot nem lehet mutatni teherautó-dizájnban, a Volkswagen is az apróságokat próbálta kiemelni, és hasonló vonalakat húzni, mint a személyautóinál

Szakított a Volkswagen a Mercedesszel és munkásautójuk új generációját már házon belül fejlesztették. Nem osztoznak vele senkivel – esetleg az MAN-nel. Nem is csoda, hogy megtartják maguknak, az új Crafter még személyautós szemmel nézve is lenyűgöző. Ritkán kerülünk ekkora teherautók közelébe, a B-kategóriás jogosítvánnyal vezethető legnagyobb, 3,5 tonna terhelhetőségű munkagépeknél nekünk általában semmi keresnivalónk, ám a Crafter más. Röviden, ez egy Golf óriási dobozba csomagolva. Lenyűgöző az extrák listája, főleg a vezetéstámogató rendszerekről szóló rész, a legtöbb elérhető segéd kérhető hozzá. És kiknek lenne nagyobb szüksége vezetéstámogató segédekre, mint akik egész nap vezetnek?

%KA%Szimpla-, vagy duplafülkés platós kivitelben is rendelhető, ilyenkor elöl hárman, hátul négyen ülhetnek. A felépítmény persze igényfüggő, bármi lehet%KA%

Szimpla-, vagy duplafülkés platós kivitelben is rendelhető, ilyenkor elöl hárman, hátul négyen ülhetnek. A felépítmény persze igényfüggő, bármi lehet

%KA%A fényszórók elöl akár teljesen LED-esek is lehetnek, ahogy a hátsók is%KA% %KA%A fényszórók elöl akár teljesen LED-esek is lehetnek, ahogy a hátsók is%KA%

A fényszórók elöl akár teljesen LED-esek is lehetnek, ahogy a hátsók is

Elsőkerék- és összkerékhajtású Volkswagen Crafter − műszaki adatok
L3H2 L3H3 L4H3 L4H4 L5H3 L5H4
Tengelytáv [mm] 3640 4490
Hossz [mm] 5986 6836 7391
Első túlnyúlás [mm] 1000
Hátsó túlnyúlás[mm] 1346 1901
Szélesség [mm] 2040
Szélesség a tükrökkel együtt [mm] 2425
Magasság [mm] 2355 2590 2798 2590 2798
Raktér hossza [mm] 3450 4300 4855
Raktér maximális szélessége [mm] 1832
Szélesség a kerékdobok között [mm] 1380
Raktér magassága [mm] 1726 1961 2189 1961 2196
Hátsó ajtó szélessége [mm] 1552
Hátsó ajtó magassága [mm] 1605 1840
Tolóajtó szélessége [mm] 1311
Tolóajtó magassága [mm] 1587 1822
Raktér térfogata[m3] 9,9 11,3 14,4 16,1 16,4 18,4

Az új Crafter kínálatában megtalálható a konszern agresszív, ám hatásos és rendkívül ügyes, kormánybeavatkozással dolgozó sávtartó asszisztense, valamint a radaros távolságtartó tempomat is. Ezek együtt tulajdonképpen önvezetővé teszik a Volkswagen teherautóját, pláne, hogy dugóban araszolásra is képes, természetesen automata váltóval párosítva, mert 8 fokozatú normál bolygóművessel is társítható a több teljesítményszinten elérhető kétliteres szimpla-, vagy duplaturbós dízel. Nem csak előre és hátra kap parkolószenzorokat, az oldalát is végigtűzdelik, így az akadályra, építőanyagra, szerszámokra való ráfordulás veszélyétől is megóvja a sofőrt. Akár egy gombnyomásra parkolni is képes a Crafter, ráadásul utánfutóval is, amit már a Kodiaqban próbáltunk. Hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is van a Gold csomagos autókban, ráadásul vészfékező funkcióval együtt. Oldalszél asszisztens is elérhető a dobozos kivitelű Crafterekhez, autópályán nagy haszna lehet.

%KA%Munkahelynek kiváló! Ergonomikus elrendezés, egyszerű, kényelmes kezelés, személyautós kormány és rengeteg pakolórekesz. A polcok alja azonban nem gumírozott, így minden csúszkál benne, amerre szeretne, telefonnak nincs külön helye%KA%

Munkahelynek kiváló! Ergonomikus elrendezés, egyszerű, kényelmes kezelés, személyautós kormány és rengeteg pakolórekesz. A polcok alja azonban nem gumírozott, így minden csúszkál benne, amerre szeretne, telefonnak nincs külön helye

%KA%Nagyképernyős multimédiás fejegység is elérhető, a parkolóradar és a hátsó keresztirányú forgalom figyelőjének képe is itt jelenik meg. Némely autó egy tonna súlyt is kapott, nem vettük észre a különbséget az üreshez képest%KA% %KA%Nagyképernyős multimédiás fejegység is elérhető, a parkolóradar és a hátsó keresztirányú forgalom figyelőjének képe is itt jelenik meg. Némely autó egy tonna súlyt is kapott, nem vettük észre a különbséget az üreshez képest%KA%

Nagyképernyős multimédiás fejegység is elérhető, a parkolóradar és a hátsó keresztirányú forgalom figyelőjének képe is itt jelenik meg. Némely autó egy tonna súlyt is kapott, nem vettük észre a különbséget az üreshez képest

Az utastérben is teljesen személyautós, a Tiguanból is ismerős, alul lapított kormány akár bőrözve is kérhető, de a műanyag fogása is korrekt. A kormányzás közvetlen és hatalmas szögben fordítja a kerekeket, olyan feladatokba dobtak bele minket, amikben ennek nagy hasznát vettük. Időre szlalomozni egy ekkora, ráadásul hosszított kivitelű teherautóval izzasztó, de rénszarvastesztet is csináltunk, valamint a rántópadon is kihúzták alólunk a hátsó tengelyt. Üresen ügyesen mozog, pillanatok alatt össze lehetett szedni, egy tonna terheléssel sem mozgott másképpen. Vezetni személyautós, az ergoActive vezetőülés gázrugós csillapítással elringatja a sofőrt, pihentető munkahely. Szinte minden eszköznek találunk pakolórekeszt, azért csak szinte, mert például dedikált mobiltelefontartó nincs, pedig a Ford Transit óta tudjuk, ennek megoldása egész egyszerűen és elegánsan előadható.

%KA%Rántópados kihíváson is részt vettünk, a hosszú tengelytáv amúgy is baráti megcsúszásnál, üresen szinte magától összeszedi, terhelve már érdekesebb lett volna, de a menetstabilizátor hatékonyan avatkozott közbe%KA%

Rántópados kihíváson is részt vettünk, a hosszú tengelytáv amúgy is baráti megcsúszásnál, üresen szinte magától összeszedi, terhelve már érdekesebb lett volna, de a menetstabilizátor hatékonyan avatkozott közbe

Volkswagen Crafter, 2016 − motorok
2.0 TDI 102 LE 2.0 TDI 141 LE 2.0 BiTDI 177 LE
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 kézi/6 (automata/8)
Teljesítmény [LE (1/min)] 102 (3200-3500) 141 (3500-3600) 177 (3600)
Nyomaték [Nm (1/min)] 300 (1400-2250) 340 (1600-2250) 410 (1500-2000)
Végsebesség [km/h] − L3H3 furgon 141 158 (155) 165
Végsebesség [km/h] − L3DK platós 134 149 (147) 161 (158)
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] − L3H3 furgon nincs adat 8,3 8,6
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] − L3DK platós nincs adat 8,3 8,7
CO2-kibocsátás [g/km] − L3H3 furgon nincs adat 216 225
CO2-kibocsátás [g/km] − L3DK platós nincs adat 218 227
(Zárójelben az automataváltós értékek)

%KA%Nem pihentünk a bemutatón, összeraktunk egy raklapnyi árut és átcipeltük a Crafteren. A legnagyobb raktér 18,4 m3-es is lehet, benne bármi kialakítható%KA% %KA%Nem pihentünk a bemutatón, összeraktunk egy raklapnyi árut és átcipeltük a Crafteren. A legnagyobb raktér 18,4 m3-es is lehet, benne bármi kialakítható%KA%

Nem pihentünk a bemutatón, összeraktunk egy raklapnyi árut és átcipeltük a Crafteren. A legnagyobb raktér 18,4 m3-es is lehet, benne bármi kialakítható

A Crafter lehet első-, hátsó-, vagy összkerékhajtású is, automata váltó mindegyik hajtáshoz kérhető, alapáron 6 fokozatú, könnyen és pontosan kapcsolható kézi váltót kapunk. Dobozos, szimpla-, vagy duplafülkés platós kivitelben is kérhető, de persze olyan felépítmény szerelhető rá, amilyenre csak szükségünk van. A dobozos Crafter tolóajtaja több mint 1,2 méter széles, így egy szabvány Euro raklap keresztben is befér. A raktér úgy alakítható ki, ahogy szükséges, de legfeljebb 10 centinként találunk furatokat a falakon, így szinte bármi rögzíthető, ráadásul a padlón is találunk síneket. A Crafter minden cukormáz nélkül, fűrészporosan, cementfoltosan is a legideálisabb munkaeszköz a fuvarosoknak. Sok az ügyes megoldás az utastérben, a középső ülés támlája alapáron dönthető így menetlevelet írni is kényelmesen lehet rajta. Jót tett a Volkswagennek a szakítás, egyedül könnyebb lesz a továbbiakban, de a Mercedes is biztosan készül már az új Sprinterrel.

%KA%Különös érzés teherautóval szlalomozni, de a tükrükben jól látni a hátsó kerekeket, üresen szinte nincs oldaldőlése, pedig itt is tempósan érkezett. Autópályán oldalszél-asszisztens, parkolásnál automatika segít, de van városi araszolásra is alkalmat adaptív tempomat, gazdag a felszereltségi listája%KA%

Különös érzés teherautóval szlalomozni, de a tükrükben jól látni a hátsó kerekeket, üresen szinte nincs oldaldőlése, pedig itt is tempósan érkezett. Autópályán oldalszél-asszisztens, parkolásnál automatika segít, de van városi araszolásra is alkalmat adaptív tempomat, gazdag a felszereltségi listája

Ez is érdekes lehet:
 

Minden, amit a fékekről, fékrendszerekről tudni érdemes

A biztonságos közlekedés alapvető eleme a fékrendszer, a legtöbb esetben mégsem kap kellő figyelmet...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Toyota Proace Verso 2.0 D-4D 150 Active Visible teszt

Nemrég teszteltük a Peugeot Travellert, majd utána azonos hajtáslánccal hoztuk el testvérét...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Mercedes-AMG GT C Roadster teszt

50 éve alkot sportmodelleket az AMG a Mercedes szárnyai alatt, ráadásul a GT már a második szinte...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...

Megjelent az új Swift Sport, 1 tonna alatti önsúllyal és 140 lóval hergel

Külsőre morcos, igazi méregzsák és a belepakolt technika sem ígér mást. A Swift Sport 1 tonna...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

Attila írta: 4 hónapja

"B-kategóriás jogosítvánnyal vezethető legnagyobb, 3,5 tonna terhelhetőségű..."
B kategóriával legfeljebb 3500 kg megengedett össztömegű jármű vezethető. A 3,5 tonna teherbírás már egy másik kategória...

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 4 hónapja

A Golf már annyira etanol...vagy etalon vagy mi, hogy összetévesztendő a Craftizével is.Ez a kisteherautók csúcsa, presztizs a teherfuvarozás világában.Azért nem mindegy, hogy egy tucatáru Transitot raksz meg vagy egy ilyen kraftwerk-et...

A válaszoláshoz belépés szükséges
zoly írta: 4 hónapja

A cím után azt gondoltam,hogy felfújható golfot gyártottak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Hirdetés

VOLKSWAGEN tesztek

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.


Volkswagen T6 Multivan Highline 2.0 TDI  DSG 4Motion teszt

First class a családnak - Volkswagen T6 Multivan teszt

Felénk leginkább delegációs autóként ismert a Volkswagen Multivan, pedig a Transporter alapú luxusbusz családszállítónak se rossz ám.


Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG BlueMotion Highline teszt

Megérdemelten az Év Autója? Teszten a Volkswagen Passat B8

Év Autója lett, és nagyon nem véletlenül. A Volkswagen Passat a felső-középkategória új etalonja, majdnem kikezdhetetlen, de ott a de.


Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Volkswagen e-up! teszt

Ez sem a mi autónk. Volkswagen e-up! teszt Videó

Igen, elektromos, teljesen. És nem hát, sokat ebből sem fognak eladni. Nálunk biztos nem. Pedig tök jó kis autó: Volkswagen e-up! teszt.


Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

8 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

16 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

2 napja – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN CRAFTER 2.5 TDI 35 L2 L2H3 9szem tetőklímás

VOLKSWAGEN CRAFTER 2.5...

Ár: 4.800.000 Ft

Évjárat: 2010 / 3

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN CRAFTER 2.0 CR TDI 35 L4H2 Bruttó

VOLKSWAGEN CRAFTER 2.0...

Ár: 4.990.000 Ft

Évjárat: 2012 / 10

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN CRAFTER 35 2.5 TDI L3

VOLKSWAGEN CRAFTER 35...

Ár: 3.400.000 Ft

Évjárat: 2008 / 1

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!