AUDI 100

(1990 - 1994)

Pozitív


Robusztus építésmód, tartós szerkezeti elemek, kiváló korrózióvédelem, jó helykínálat, méretes rakterű kombi, takarékos dízel.

Negatív


Nem elég harmonikus rugózás, sok a kilométer-milliomos példány, gyenge alapmotorok, eleinte szűkmarkú felszereltség.

Méret, kényelem, kidolgozás

Helyszűkére nem lehet panasz, a felhasznált anyagok és a kidolgozás szintje már majdnem eléri a manapság közismerten etalon Audi belterekét. Már a limuzin is 510 literes csomagtérrel bír, könnyedén bővíthető kombi, minden változatnál 500 kg feletti teherbírás, átgondolt, informatív műszerfal, praktikusan kialakított tárolórekeszek.

Különleges felszereltség

Csak a '94-es frissítést követően lett széria az ABS és a két légzsák. Már csak ezért is érdemes minél fiatalabbat kihalászni, az utolsó modellévek A6-osainál remek gyári felszereltségcsomagokat állítottak össze.

Ajánlott motor

A belépőmotorokat hagyjuk, ezekhez nehéz az üresen bő 1,4 tonnás kocsitest. A 100-asnál a legjobb benzines a 133 lóerős 2.3-as öthengeres, az A6-nál pedig a 150 lóerős V6-os 2.6. Dízelben is inkább az öthengeres 2.5 TDI az igazi. A brutális S4/S6 soröt turbóval és az S6 4.2-es V8-asa szépen lépeget, de öregedve problémásak, csak igen drágán fenntarthatók.

Fenntartási költség

Egy turbós benzines vagy V8-as csábító, de anyagi romlással fenyeget, kis V6, vagy szívó öthengeres vállalható kompromisszum. Akad azért néhány gyenge pontja a konstrukciónak (hűtőrendszer, szíjak, üzemanyagrendszer, kuplung, fékcsövek), fontos szakértő véleményt kérnünk!

Biztonság

Az Euro NCAP nem próbálta összetörni, ettől függetlenül kasznija igen erős, korának biztonságos autói közé tartozott, A6-ként már szériában jobb biztonsági felszereltséget kapott. Quattróval esőben-hóban stabilan kapaszkodik.

Típustörténet

Bemutatkozás első- és összkeérkhajtással. Motorok: 2.0, 2.3 és 2.8 V6, 2.4 d és 2.5 TDI.

Megérkezik az Avant nevű kombi, S4 néven 230 lóerős, 2,2 literes turbómotorral is.

Új motor: 2.6 V6 (150 LE), az S4 4,2 literes (280 LE) V8-as motort kap.

Modellfrissítés, A6 néven folytatja pályafutását.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre