AUDI Q5

AUDI Q5

(2016 - )

Pozitív


Közel mindent kínál, amit a nagyobb Q7, formaterve is hasonló, mérete viszont kisebb, így a városi használata könnyebb. Anyagaiban hozza az Audi megszokott minőségét, utastere tágas, biztonsági rendszerei korszerűek.

Negatív


Rideg műanyagok, gépies külső és belső megjelenés, jellegzetes kellemetlenségeket produkáló duplakuplungos automata váltó.

Méret, kényelem, kidolgozás

Utastere tágas, a hátsó lábtér hatalmas, és a csomagtér is kielégítő. Prémiumhoz mérten lehetnének jobbak az anyagok, ám a kidolgozásra nem lehet panasz. A gombok egy része fém, ami fokozza a gépies, hideg hangulatot és a minőségérzetet. Valódi Audi, minden egyes részletén észrevehetőek a márkára utaló jegyek.

Különleges felszereltség

A konszern lassan minden autójához elérhető lesz a teljes egészében digitális műszeregység. A TT-ben debütált TFT kijelzőt úgy alakíthatjuk, ahogy szeretnénk, akár teljes egészében a navigáció térképét is kitehetjük rá, ha az MMI-n valami más dolgunk akad. A légrugós futómű pillanatok alatt változtatja a Q5 hasmagasságát, terepen magasra emeli, autópályán minél alacsonyabbra.

Ajánlott motor

Attól függ, milyen használatra tervezzük, mindegyik motornak megvannak a maga jó pontjai. A kétliteres dízel nyomatéka meggyőző, fogyasztása automata váltóval és összkerékhajtással is vállalható még városban is.

Biztonság

Az ötcsillagos törésteszt sokat elárul, vezetéstámogató rendszerei is remekül teszik a dolgukat. A konszern sávtartója az egyik legjobb, amit kapni lehet, városban araszolásra is képes távolságtartó tempomatja pedig biztonsággal használható. Van persze vészfékasszisztens, holttérfigyelő, kamera elöl-, hátul, amik hibátlan képet adnak.

Típustörténet

A második generációs Q5 2016-ban érkezett, karaktere szinte nem változott, formatervét az aktuális trendnek megfelelően szabták. LED-es első és hátsó fényszóróit futófényes index teszi izgalmassá, az éles vonalak pedig látványossá. A Q5 második generációja ismét közel esett a Q7-hez technikai tartalom tekintetében, motorjai kétliteres négyhengeres dízel és benzines egységekből áll, valamint van V6-os benzines is, az SQ5-ben 354 lóerővel, és ahogy a nagy testvérben, itt is lehet szintszabályzós légrugós a futómű, amit a csomagtartóból is szabályozhatunk. Elektromos csomagtér nyitás, kulcs nélküli bejutás és indítás, digitális műszeregység, elektromos ülések, üvegtető, sok hangszórós, igaz, jobban is szólható hifi is lehet a fedélzeten a luxus jegyében. Az új MMI kezelőfelülete rendkívül egyszerű és hamar tanulható, minden precízen működik, ahogy azt elvárjuk egy prémiumautótól, viszont az anyagok minősége továbbra sem kiemelkedően magasabb a konszernen belüli társaihoz képest.