BMW I3

BMW I3

(2013 - )

Pozitív


Tágas, igényes és formabontó utastér, egyedi forma, néma futás, de hihetetlen gyorsulás, csomagtere elegendő méretű, nem a megszokott BMW-s megítélés.

Negatív


Prémium áron mérik, cserébe egyedi életérzést ad. A hátsó ajtó csak az első után nyitható. Az ígért hatótávtól enyhén elmarad a valós, persze így is jelentős.

Méret, kényelem, kidolgozás

Formabontó kialakítású tágas utastér, igényes anyagok, kényelmes ülések elöl-hátul. A két irányba nyíló ajtók megkönnyítik a ki- és beszállást.

Különleges felszereltség

Elektromos motor, a beltérben jópofa anyagok sűrű váltakozása. Akár fabetétes műszerfal, méretes tablettel, profi felbontással.

Ajánlott motor

Egyetlen villanymotorja 170 lóerős. Az alapnak számító 60 Ah-s akkumulátorcsomaggal is tisztességes hatótáv, ajánlott a 94 Ah-s változat, amivel biztos a 220 kilométeres, de akár 300 kilométer is lehet hatótáv.

Biztonság

Bár csak 4 csillagos az Euro NCAP töréstesztje, a hátsó övekre figyelmeztetéssel ötös is lehetne.

Típustörténet

A BMW i-sorozatának első tagját 2013-ban mutatták be. Az ötajtós i3 az első teljesen elektromos BMW, együtt mutatkozott be az i8 hibriddel. Villanymotorja 170 lóerős, NEDC ciklus szerint a 60 Ah-s akkumulátorcsomaggal 190 km a hatótávja. Csak később,

júliusában mutatkozott be a 94 Ah-s változat, 300 kilométeres emissziómentes hatótávval. Elérhetőek hatótávnövelős (REX) változatok is, amik 647 köbcentis, kéthengeres motort kapnak. Alapáron CCS-gyorstöltő kompatibilis.