CITROEN C6

(2005 - 2012)

Pozitív


Egyedi megjelenés, igazi ritkaság, fejedelmi kényelem, csendes kabin, kiváló utazóautó, nagyszerű V6-os HDi motorok, erős fékek, biztonság.

Negatív


Az elsőosztályú kényelem megvalósítása a vezetési élmény rovására ment. Magas vételár, fenntartás és szervizelés.

Méret, kényelem, kidolgozás

Alapvetően jó anyagokból épített, rendkívül tágas belső. Citroënhez képest jó, de nem prémium színvonalú kidolgozás. Vannak zavaró formai megoldások is, például a középkonzol ötletszerűen elhelyezett kijelzője. Az ülések és a kormány tág határok között állíthatók. Hátul limuzinos a helykínálat, de a lejtő tető miatt a fejtér nem kimagaslóan nagyvonalú. A külső méretekhez képest a 421 literes csomagtartó is csalódást okoz. Praktikusak az ajtókra tett ülésállító gombok.

Különleges felszereltség

Vannak szemet gyönyörködtető megoldások, például ilyen a nyitott ajtózsebek helyetti faborításos rekesz. A felszerelés már alapkivitelben is gazdag, de a minőség sokszor ingadozó, a műanyagok illesztése itt-ott pontatlan, és zörejeket is hallani.

Ajánlott motor

Bár a hangszigetelés nem rossz, a négyhengeres dízelek valahogy nem illenek a C6 felső kategóriás mivoltához. A 2.7 V6 HDI jó választás, a 3.0 V6 HDI pedig ennél is meggyőzőbb. A hatfokozatú automaták kicsit lusták, de finoman dolgoznak. A fogyasztás városban magas.

Fenntartási költség

Sokan félnek a bonyolult rugózási rendszertől, de a Citroën nem véletlenül vállalt 200 ezer km-es garanciát - ha viszont baj van, vastagon fog a ceruza. Előbb lehet gond az elektromos dolgokkal. Komolyabb konstrukciós típushiba szerencsére nincs.

Biztonság

Először a C6 kapott négy EuroNCAP csillagot a gyalogosvédelmére. Minden balesetvédelmi eszköz alapáras, így a kilenc légzsák is.

Típustörténet

Genfben bemutatkozik a Citroën tanulmányautója, a C6 Lignage

Genfben debütál a Citroën C6, a legfejlettebb hidropneumatikus rugózással, 3,0 literes benzines, illetve 2,7 literes HDi dízel, egyaránt V6-os erőforrásokkal.

megjelenik a négyhengeres 2.2 HDi

Modellfrissítés, eltűnnek az első széria motorjai, a 2,2 literes dízel mellé vadonatúj, 3,0 literes V6 HDi érkezik 240 lóerővel.

Kizárólag a C6 3.0 V6 HDi marad a kínálatban.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre