MAZDA MX-5

MAZDA MX-5

(2015 - )

Pozitív


Tökéletes súlyelosztás, hátsókerékhajtás, önzáró differenciálmű az erősebb motorhoz, pontos kapcsolású váltó, szép hangú, jól hangolt motorok, gyorsan nyitható és zárható tető

Negatív


Csak két hely van benne, korlátozott helykínálat, szűk beltér

Méret, kényelem, kidolgozás

Kétüléses, a hely korlátozott, átlagos testalkat felett nem ajánlott. Csomagtartója két fő egy heti csomagját befogadó. Minden kezelőszerv kézügyben, jó minőségű bőrrel borítva, több helyen fém alkatrészekkel vegyítve patent összeszereléssel párosítva.

Különleges felszereltség

Csak funkcionális extrával szerelik, nem is férne bele sok minden. Persze a legtöbb vezetéstámogató rendszer, mint sávtartó, ráfutásgátló megtalálható benne, meg persze nagyképernyős, navigációs központi rendszer.

Ajánlott motor

Súlyelosztása az 1,5-össel a legideálisabb, a kétliteres előnye a sperr differenciálmű és a több lóerő. Autózni mindkettővel nagyot lehet, így jó szívvel ajánlható a kisebbik is, természetesen mindkettő turbómentes, ahogy a Skyactiv szemléletet megalkották.

Biztonság

A legtöbb vezetéstámogató rendszer megtalálható az extralistán, így sávtartó, ráfutásgátló és kipörgésgátló is. Utóbbi villámgyorsan deaktiválható.

Típustörténet

2015-ben jelent meg az ND szériás, negyedik generációs MX-5. Formatervét tekintve némileg szakított a hagyományokkal, előre már nem ellipszis alakú fényszórókat terveztek. Méretében és súlyában viszont a legelső szériához igazították, közel 100 kilóval lett könnyebb a harmadik generációs MX-5-nél, így a kisebbik, 1,5-ös Skyactiv benzinessel szerelt modell egy tonna alatti, pontosan 950 kilós önsúllyal rendelkezik. Ehhez 50-50 %-os súlyelosztás tartozik, ami a vezethetőséget tekintve a lehető legjobb. A 131 lóerős 1,5-ös mellett egy erősebb, 160 lóerős 2,0 literes motorral is elérhető, ehhez már önzáró differenciálművel szerelik alapáron a hajtást. 2016-tól a '90-es évek targatetős megoldásaihoz hasonlóan megérkezett az MX-5 RF, félig nyitható keménytetővel. Valódi élményautó, hétköznapi játékszer, szelíd szórakozást nyújtó kétüléses az MX-5.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre