SEAT AROSA

(1997 - 2004)

Pozitív


Elöl kényelmes ülések, elég hely. Stabil futómű, 60 lóerőtől dinamikus mozgás. Takarékos dízelek. Gyakorlatilag egy VW Lupo megfizethető áron.

Negatív


Pöttöm csomagtartó, szerény alapfelszereltség. Kényes TDI, viszonylag szomjasak a benzinesek.

Méret, kényelem, kidolgozás

Két személy számára elég helyet kínáló utastér. Gondosan kidolgozott a berendezés, jó minőségű összeszerelés, de átható az egyszerűség, a szürkeség, a modellfrissítés után formásabb műszerfal. Előre könnyű a beszállás, kényelmesek az ülések, első üléseknél, de hátul felnőtt ember csak cipőkanállal fér be. Minimális csomagtartó: 130 literes, ami a hátsó üléstámla ledöntésével bővíthető.

Különleges felszereltség

Szerény alapfelszereltség, elég ritkák a szervós, több légzsákos, klímás darabok. A modellfrissítéssel fordul a kocka, gazdagabb alapfelszereltség, több extra.

Ajánlott motor

Kis fogyasztás, erő, jó hang: talán az 1.4-es dízel a legjobb, de egyben a legdrágább választás. A kínálatot inkább a benzinesek alkotják, városi használatra elég az 1.0-es ereje is, dinamikusabb, és alig szomjasabb az 75 lovas 1.4-es.

Fenntartási költség

A korai példányok közül az 1,0 literest megvenni és fenntartani is a legolcsóbb. A korai szívódízel gyengus ugyan, de tartós, viszont nagyon ritka. A modellfrissítés utáni 1,4 TDI fiatalon vonzóbb, de drága, és idővel költségesen fenntartható.

Biztonság

Bár az Euro NCAP nem tesztelte, a Lupóval gyakorlatilag megegyező, masszív karosszéria nyilván Seat emblémával is hasonló védelmet nyújt, mínusz a szerényebb biztonsági felszereltség.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre