SKODA SUPERB

SKODA SUPERB

(2001 - 2008)

Pozitív


Óriási beltér, fejedelmi helykínálat a hátsó üléseken, kényelmes, jól összerakott, kiforrott modell, kiváló ár-érték arány

Negatív


Csekély presztízs, nem elég harmonikus futóműhangolás, hozza a tipikus TDI betegségeket

Méret, kényelem, kidolgozás

Az előző VW Passat 10 centivel hosszabb tengelytávú padlólemezére épített Superb sofőr limo és családi nagyautó egyben. Masszív, minőségi (főleg a faberakásos verzió) és figyelmes (hátsó ajtóba rejtett esernyő, hátsó ülésről történő lábnyújtóztatás érdekében dönthető támlarészű anyósülés), még ha nem is túl izgalmas. A fiatalabb évjáratoknál már nem sízsák található a 462 literes csomagtér meghosszabbításaként, hanem dönthető támlák. Amúgy logikusan, kézreállóan kialakított beltér jellemzi.

Különleges felszereltség

Még az alapmodellek is igen korrekt módon felszereltek, ESP és négy légzsák kezdettől széria, 2003-tól a fejlégzsák is. Nem hiányzik a légkondi és a négy elektromos ablak, az Elegance csomag már alig hagy hiányolnivalót.

Ajánlott motor

Legegyszerűbb, és hosszútávon a leginkább költségkímélő a 115 lóerős, nyolcszelepes, nyomatékos 2.0-ás benzines. A jól ismert 1.8-as turbós nem fogyaszt többet, viszont sokkal jobban megy. A ritka V6-osok ínyenceknek valók, fenntartásban is. Nem véletlenül az 1.9-es PD TDI a legelterjedtebb, egy nem taxinak használttal az sem mellényúlás, sőt!

Fenntartási költség

A V6-osok sokba vannak, minden szempontból. A többi motor egész takarékos és vállalható. A dízeleknél ügyelni kell a tipikus VW TDI nyűgökre (meghibásodó turbók, leugró töltőlevegő csövek, elnyírt vezérműszíjak). A korai 1.8 T-nek a gyújtás a gyenge pontja. Az alkatrészárak árszintje közepes.

Biztonság

Négy csillag, az Euro NCAP 2003-as töréstesztjén. Nagy, stabil kaszni, kötelező légzsákok, ESP, kifejezetten erős rásegítésű, harapós fékrendszer.

Típustörténet

Skoda csúcsmodell bemutatása. Négyajtós, lépcsőshátú karosszéria, Classic, Comfort és Elegance felszereltség. Motorok: 1,8 turbo/150 LE; 2,0/115 LE; 2,8 V6/193 LE; dízelek: 1,9 PD TDI/100 vagy 131 LE; 2,5 V6 TDI/ 155 LE.

2,5 V6 TDI teljesítménye 163 Lóerő

Némileg szűkített kínálat, például a kétliteres benzinmotor csak Classic változatban kapható

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre