TOYOTA C-HR

(2016 - )

Pozitív


Látványos, megjegyezhető külső, hatékony hibrid hajtáslánc, jó összeszerelés, kényelmes ülések

Negatív


Szűk fejtér, kemény műanyagok az utastérben

Méret, kényelem, kidolgozás

Szűk a fejtér, a hátul ülők kilátása nem túl jó a magas övvonal miatt. Néhol kemény műanyagokat használtak, az összeszerelésre nem lehet panasz.

Különleges felszereltség

Hibrid hajtása mellett az 1,2-es turbós benzineshez, de csak a CVT váltós kivitelekhez elektronikusan vezérelt összkerékhajtás is kérhető.

Ajánlott motor

Kapahtó hagyományos hajtáslánccal, mégis az eredeti koncepció szerinti hibrid hajtás a nyerő hozzá. 1,8-as Attkinson ciklusú benzines motor dolgozik egy villanymotorral kiegészítve, lényegében teljes egészében a Priusból átemelve.

Biztonság

Vezetéstámogató rendszereinek hada a legfrissebbeket vonultatja fel, így sávtartó, adaptív radaros tempomat, holttérfigyelő, tolatóradar és -kamera, valamint városi vészfékező asszisztens is óvhatja a sofőrt.

Típustörténet

2014-be érdemes visszautazni, hogy a C-HR útját elkezdjük, akkor jelent meg az első tanulmányautó ezzel a névvel. Rettentő furcsa sportkupé fazont mutatott, SUV alapokra, jó magasra építkezve. Egy évvel később újabb, nagyon hasonló tanulmányt mutattak, nem sokkal később megérkezett a sorozatgyártású C-HR és épp csak az arányai változtak hangyányit, tulajdonképpen a tanulmányautót maradéktalanul az utcára vitték. Szerte a világon óriási marketing offenzívát indított vele a Toyota, az első hónapokban már szinte mindenki hallott róla. Nevét a Coupe- Hibrid Revolution-ből rövídítve kapta, hibrid hajtását pedig egyenesen a Priustól. Normál hajtással, 1,2-es turbós benzinessel, kézi váltóval és fokozatmentes CVT automatával is elérhető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre