TOYOTA PRIUS

(2009 - 2015)

Pozitív


Pofás dizájn, kiforrott hibrid hajtás, kedvező fogyasztás, alacsony széndioxid-kibocsátás, takarékosságra ösztönző műszerek és kijelzők.

Negatív


Szürke és nem túl jó minőségű anyagok az utastérben, viszonylag magas vételár, autópályán jelentős szélzaj.

Méret, kényelem, kidolgozás

Mind az utastér, mind a csomagtér eléri az átlagos használhatóság mértékét, a hátsó ülésen érezhetően nagyobb a fejtér, mint az elődben, és bonyolult hibridcucc ide vagy oda, négy felnőttnek és a csomagjaiknak jut elegendő hely. A korábbihoz képest zsugorodáson esett át a vezérlőegység, a csomagtartó végébe, részben a hátsó ülések alá száműzték a nikkel-metál hibridakkumulátort, így már 445 literes csomagtér tölthető meg. A nagyobb dolgok szállítására a 60:40 arányban dönthető hátsó ülések adnak lehetőséget, míg az apró tárgyakat praktikus tárolóüregekbe, az ajtózsebekbe és a dupla rekeszes kesztyűtartóba tehetjük.

Különleges felszereltség

Egyhangú szürkeség, sok helyen pedig kemény műanyagok rontják az összképet az űrtechnikát imitáló utastérben, de az összeszerelés tisztességes minőségű. Az Auris fedélzetéről ismerős lehet a hídszerű középkonzol, amely elválasztja az első sorban ülőket. A szélvédőre adatokat (sebesség, tempomat, navigáció, ECO gazdaságossági mutató) vetítő head up display okosabb az átlagnál, a vezető beállíthatja a számára ideális pozíciót és a fényerősséget.

Ajánlott motor

1,8 literes, 98 lóerős benzinmotor (73 kW), illetve egy 60 kilowattos villanymotor alkotja a Hybrid Synergy Drive rendszert, amely maximum 136 lóerő teljesítésére képes és egy bolygómű, valamint egy igen fejlett vezérlő porciózza ki, hogy melyik egység mikor, mennyi energiával vegyen részt a munkában. Városban javasolt az ECO üzemmód használata, a Prius ilyenkor nem túlzottan dinamikus, viszont szemtelenül keveset fogyaszt.

Fenntartási költség

Ha kiköhögtük a vételárat, a fenntartással már nem lesz gond. Az előző Prius is híres volt megbízhatóságáról, és vélhetően ezt a tulajdonságot az új modell is örökölte. A fogyasztás pont városban a legalacsonyabb, így a dugókban sem fogunk a drága benzin miatt aggódni. Ráadásul folyamatosan követhetjük a motorok fogyasztási értékeit, és ha ügyesek vagyunk, 50 Wh-t megtakarítása után, zöld kisautós piktogram a jutalomunk.

Biztonság

A Prius III a maximális 5 csillagot érdemelte ki az Euro NCAP 2009-es tesztje során. Valamennyi modellnél alapfelszereltség az energiaelnyelő karosszéria, a hét légzsák, valamint az első aktív fejtámlák és ISOFIX gyermekülés-rögzítési pontok. Ezen kívül elektronikus fékerőelosztó (ECB) fékasszisztenssel (BA), kipörgésgátlóval (TRC) és a járműstabilitás-vezérlővel (VSC+) együtt vigyázza az utasok biztonságát.

Típustörténet

2009. A Detroiti Autószalonon debütál a Prius harmadik generációja, és még ebben az évben elindul a modell piaci bevezetése. A hibrid jármű 1,8 literes, 98 lóerős benzinmotorja (73 kW), illetve 60 kilowattos villanymotorja együttesen maximum 100 kW, azaz 136 lóerő teljesítésére képes. Három felszereltségi szint: Prius, Prius Sol és Prius Premium. 2011. Modellfrissítés, igényesebb beltér, új fedélzeti elektronika