0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Újratervezés: a Focus Budapest előtt Kolínba megy

Adódott egy kis probléma az eTouron, de a tegnapi cél teljesítve

Lehet, hogy villanyautónál sem mindegy, hogy milyen árammal töltjük? Netán túl meleg lenne az idő? Nem tudjuk, a Focus mindenesetre nem tölt.

%KA%Drezdában még azt hittük, akár jól is zárhatjuk a csütörtöki napot, ám végül az autó töltőrendszere mondott csütörtököt%KA%

Drezdában még azt hittük, akár jól is zárhatjuk a csütörtöki napot, ám végül az autó töltőrendszere mondott csütörtököt

%KA%Elektromossá alakított Trabant és hazai kötődésű darab Drezdában, ami sokszínűségével legalább olyan érdekes, mint az egykori NSZK bármelyik fejlettebb városa%KA% %KA%Elektromossá alakított Trabant és hazai kötődésű darab Drezdában, ami sokszínűségével legalább olyan érdekes, mint az egykori NSZK bármelyik fejlettebb városa%KA%

Elektromossá alakított Trabant és hazai kötődésű darab Drezdában, ami sokszínűségével legalább olyan érdekes, mint az egykori NSZK bármelyik fejlettebb városa

Bekövetkezett az egyik legrosszabb lehetőség, ami benne van minden autósportban. Szerencsére nem baleset, technikai hiba azonban adódott. Nagyon úgy néz ki, hogy a Focus Electric épp az eTour hazai helyszínére, a Hősök terére nem fog időben eljutni. Ugyanis nem tudjuk tölteni. Van még benne 40 kilométer hatótáv, de ennek több mint a tízszeresére lenne szükség. Mondhatni, hogy eltömődött az üzemanyagszűrű, a javítás pedig vélhetően nem megy majd rutinból, ugyanis a Focus Electric Csehországban még nincs piacon, de azért megpróbáljuk orvosoltatni.

%KA%A villanyautóknak is lelke van: először a Volkswagennél próbáltuk tölteni a Focust, majd egy szénerőmű mellett. Csoda, hogy azt mondta, kösz, inkább nem kérek az áramból?%KA% %KA%A villanyautóknak is lelke van: először a Volkswagennél próbáltuk tölteni a Focust, majd egy szénerőmű mellett. Csoda, hogy azt mondta, kösz, inkább nem kérek az áramból?%KA%

A villanyautóknak is lelke van: először a Volkswagennél próbáltuk tölteni a Focust, majd egy szénerőmű mellett. Csoda, hogy azt mondta, kösz, inkább nem kérek az áramból?

Hogy mi lehet a hiba, mi okozta azt, egyelőre nem tudjuk. Egy biztos, az eTouron össze-vissza töltöttünk mindenféle töltővel. Találkoztunk olyannal is, amit már vandálok rongáltak meg. Igaz, azt meg se próbáltuk bedugni az autóba. A tegnapi első töltésünk a Volkswagen drezdai üveggyáránál volt, ott a töltő hibájának tudtuk be, hogy nem sikerült teljesen feltölteni az autót. Onnan azonban nem egész 60 százalékos töltéssel is el tudtunk jönni az első csehországi töltőig. Út közben azonban, már az autópályán kaptunk egy hibaüzenetet az autótól, egy szervizkulcs kíséretében arra kért, hogy csatlakoztassuk le a töltőt. Végül hibaüzenettel futottunk a Trmice szénerőműve mellé kihelyezett kétszer hármas (két darab, egyenként is három, CHAdeMO, CCS és Type2 csatlakozós) töltőhöz. Először egyáltalán nem vett fel töltést, se CCS-ről, se Type2-ről. Aztán elkezdte fel-felvenni, de 2 percenként abbahagyta. Meleg volt, de nem vészesen 28-29 Celsisus fok, mégis kaptunk egy hibaüzenetet, hogy túl magas a külső hőmérséklet, csatlakoztassuk töltőre az autót. Megtettük, de nem segített. A hűtésért tettem néhány kört az autóval, aztán újra nekifutottam a projektnek.

%KA%Hibaüzenetek jöttek-mentek, a töltés viszont nem ment%KA% %KA%Hibaüzenetek jöttek-mentek, a töltés viszont nem ment%KA%

Hibaüzenetek jöttek-mentek, a töltés viszont nem ment

%KA%A legtöbb jel szerint egy hőmérséklet-jeladó blokkolhatja a töltést%KA%

A legtöbb jel szerint egy hőmérséklet-jeladó blokkolhatja a töltést

Előfordult többször is, hogy akár 1 kWh is belement az akkuba, ami egyébként folyadékhűtésű. Minden egyes leállás után jöttek a hibaüzenetek, de a gyújtás ráadása után kialudtak. Végül sikerült 90 százalék körülire tölteni az akkut, de ismét hibaüzenettel állt meg, és a hibajelzések már nem aludtak ki. Következett egy újabb, nagyobb hűtőkör, visszamentünk még a töltőhöz, de már esélytelen volt a sikeres töltés, hiszen a hibaüzenet nem aludt ki. Volt 165 kilométer hatótávunk a 154 kilométernyire lévő célig. Meg kellett próbálni. Az akku hűtése érdekében a korábban nem használt légkondicionálóval gurultunk Kutná Horába, a napi célig. Végül − az eco vezetést csúcsra járatva − 42 kilométernyi maradék hatótávval, kényelmesen futottunk be. A hibajelzések azonban továbbra sem aludtak ki, a tölthetőség továbbra sem állt helyre, a MyFordMobile applikáció töltési hibát (Charge Fault) jelez, a töltőcsatlakozónál az összes LED folyamatosan villog.

%KA%Ma nem tudtunk elstartolni a mezőnnyel, ugyanakkor bízunk abban, hogy a hibakódok törlésével utána eredhetünk. Az éjszakai töltési időt azonban mindenképpen buktuk%KA%

Ma nem tudtunk elstartolni a mezőnnyel, ugyanakkor bízunk abban, hogy a hibakódok törlésével utána eredhetünk. Az éjszakai töltési időt azonban mindenképpen buktuk

Most megnézzük, mit tud kezdeni a legközelebbi Ford márkaszerviz a problémával, talán a hibakódok OBD-s törlése segíthet. Villámtöltő nincs a közelben, egy Type2 csatlakozós viszont van, amiről mintegy 5 óra alatt tudom majd feltölteni az autót, ha egyáltalán lesz rá mód. A mai futam már mindenképpen elúszottnak tűnik, ahogyan a töltési hibák miatt tegnap is utolsóként sikerült végezni − több mint 10 órás teljes menetidővel, de az előttünk végzőhöz képest csupán 4 perc hátránnyal. Összesítettben azonban még mindig harmadikok vagyunk. A kérdés, hogy meddig.

Tovább az eTour sorozat további cikkeihez.

Hirdetés

Töltőpartnerünk a Schneider Electric, vezetéstechnikai partnerünk a Groupama Tanpálya.

%KA%%KA%

Ez is érdekes lehet:
 

Nyíltak a zsákok, mégis szinte mindene eltört, mert a lába a műszerfalon volt

A férje szólt, hogy ne tegye föl a lábát, de ez a nőt nem érdekelte. Koccantak, nyíltak a légzsákok...

Felnimeccs: megéri a nagyobb kerékre költeni?

Örök vitatéma az alufelni és a nagy kerék kérdése. A nagyobb kerék ugyanis jelentősebb tömeget...

BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt...

Újabb fotók szivárogtak ki a legerősebb Renault Mégane-ról

Egyre többet mutat magából a Renault Mégane RS, ezúttal már nem csak látványterven, hanem a valóságban...

Kánikulai gumiteszt 2017: ismét megmértük, hogy megéri jó abroncsra költeni

Szokás szerint a Hungaroringen található Tanpályán tartottuk meg a kánikulai gumitesztet a nonstopgumival...

Végre elérhető lesz a Miller-ciklusú 1.5 TSI Evo

Hengerlekapcsolással és vitorlázás közbeni motorleállítással spórol a faceliftes Golf gyengébbik...

Új motorcsaládot mutat be a Mazda Frankfurtban

A japán gyártó úgy tűnik meglépi azt, amit eddig senki: sorozatgyártásba kerül a Skyactiv II...

Lexus RC 300h F Sport teszt

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent...

Egyre többet mutat magából az újgenerációs 3-as BMW

Bár még erősen álca mögé bújva rója a kilométereket az új 3-as sorozat, szúrós szemeit már kidugta...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (5 db)

Qwerty írta: 2 hónapja
Leaf2013 írta: 2 hónapja

Sajnálom...

Ha nagyon nem tudnak vele mit kezdeni, és már minden mindegy, akkor egy ötlet:

esetleg egy hűvös mélygarázsban pihentetni 6-8 órát?



De remélem megoldják a problémát...


Ha egy jeladó ment tönkre viheted az északi sarkra ,akkor is melegedést fog mutatni ha úgy ragadt be.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Petya25 írta: 2 hónapja

Elég gagyi megoldás a júzert ezzel a hibaüzenettel az utcán hagyni, talán várja meg a telet?
Arról nem is beszélve, hogy egy folyadékhűtésű rendszer betápra kötve, tehát nem az akkut szívva, nem képes lehűteni amit kell. Ez ultragáz egy 13 milliós autónál. Érdnél csináltak utoljára ilyet Skodák ezer éve az út szélén.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: 2 hónapja

Visszajutunk a lovasszekerek idejébe mikor is egy Pécs- Budapest-Pécs útvonal 1 hétbe telt letudni ... :D . Még jó hogy a villanyautósok nem sietnek sehová ... elvégre minek kellene nekik 3 másodperces 100-as sprint amivel reklámozzák az elektromos gokartokat ... Azt nem írják oda hogy 150km es túrához vigyél magaddal sátrat mert jobb esetben csak másnap tudsz hazajönni vele ha az időjárás úgy gondolja és nem lesz túl meleg hozzá ...:D :D :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Leaf2013 írta: 2 hónapja

Sajnálom...
Ha nagyon nem tudnak vele mit kezdeni, és már minden mindegy, akkor egy ötlet:
esetleg egy hűvös mélygarázsban pihentetni 6-8 órát?

De remélem megoldják a problémát...

A válaszoláshoz belépés szükséges
gorgyizoli írta: 2 hónapja

Ha nem lenne ismert töltési lehetőség.
https://villanyautosok.hu/2017/03/12/elektromos-toltoallomas-az-asia-centerben/

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

2 napja – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

3 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

5 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Használtautó.hu

PEUGEOT 5008 1.6 HDi Premium 2TR AUTOMATA.NAVIGACIO!

PEUGEOT 5008 1.6 HDi P...

Ár: 2.390.000 Ft

Évjárat: 2011 / 7

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

OPEL CORSA C 1.2 Silverline Easytronic 113.000KM!! Csodaszép!!

OPEL CORSA C 1.2 Silve...

Ár: 1.075.000 Ft

Évjárat: 2006 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

AUDI TT Coupe 1.8 T Quattro 300 LE!

AUDI TT Coupe 1.8 T Qu...

Ár: 2.330.000 Ft

Évjárat: 2001 / 7

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!