0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Újratervezés: a Focus Budapest előtt Kolínba megy

Adódott egy kis probléma az eTouron, de a tegnapi cél teljesítve

Lehet, hogy villanyautónál sem mindegy, hogy milyen árammal töltjük? Netán túl meleg lenne az idő? Nem tudjuk, a Focus mindenesetre nem tölt.

%KA%Drezdában még azt hittük, akár jól is zárhatjuk a csütörtöki napot, ám végül az autó töltőrendszere mondott csütörtököt%KA%

Drezdában még azt hittük, akár jól is zárhatjuk a csütörtöki napot, ám végül az autó töltőrendszere mondott csütörtököt

%KA%Elektromossá alakított Trabant és hazai kötődésű darab Drezdában, ami sokszínűségével legalább olyan érdekes, mint az egykori NSZK bármelyik fejlettebb városa%KA% %KA%Elektromossá alakított Trabant és hazai kötődésű darab Drezdában, ami sokszínűségével legalább olyan érdekes, mint az egykori NSZK bármelyik fejlettebb városa%KA%

Elektromossá alakított Trabant és hazai kötődésű darab Drezdában, ami sokszínűségével legalább olyan érdekes, mint az egykori NSZK bármelyik fejlettebb városa

Bekövetkezett az egyik legrosszabb lehetőség, ami benne van minden autósportban. Szerencsére nem baleset, technikai hiba azonban adódott. Nagyon úgy néz ki, hogy a Focus Electric épp az eTour hazai helyszínére, a Hősök terére nem fog időben eljutni. Ugyanis nem tudjuk tölteni. Van még benne 40 kilométer hatótáv, de ennek több mint a tízszeresére lenne szükség. Mondhatni, hogy eltömődött az üzemanyagszűrű, a javítás pedig vélhetően nem megy majd rutinból, ugyanis a Focus Electric Csehországban még nincs piacon, de azért megpróbáljuk orvosoltatni.

%KA%A villanyautóknak is lelke van: először a Volkswagennél próbáltuk tölteni a Focust, majd egy szénerőmű mellett. Csoda, hogy azt mondta, kösz, inkább nem kérek az áramból?%KA% %KA%A villanyautóknak is lelke van: először a Volkswagennél próbáltuk tölteni a Focust, majd egy szénerőmű mellett. Csoda, hogy azt mondta, kösz, inkább nem kérek az áramból?%KA%

A villanyautóknak is lelke van: először a Volkswagennél próbáltuk tölteni a Focust, majd egy szénerőmű mellett. Csoda, hogy azt mondta, kösz, inkább nem kérek az áramból?

Hogy mi lehet a hiba, mi okozta azt, egyelőre nem tudjuk. Egy biztos, az eTouron össze-vissza töltöttünk mindenféle töltővel. Találkoztunk olyannal is, amit már vandálok rongáltak meg. Igaz, azt meg se próbáltuk bedugni az autóba. A tegnapi első töltésünk a Volkswagen drezdai üveggyáránál volt, ott a töltő hibájának tudtuk be, hogy nem sikerült teljesen feltölteni az autót. Onnan azonban nem egész 60 százalékos töltéssel is el tudtunk jönni az első csehországi töltőig. Út közben azonban, már az autópályán kaptunk egy hibaüzenetet az autótól, egy szervizkulcs kíséretében arra kért, hogy csatlakoztassuk le a töltőt. Végül hibaüzenettel futottunk a Trmice szénerőműve mellé kihelyezett kétszer hármas (két darab, egyenként is három, CHAdeMO, CCS és Type2 csatlakozós) töltőhöz. Először egyáltalán nem vett fel töltést, se CCS-ről, se Type2-ről. Aztán elkezdte fel-felvenni, de 2 percenként abbahagyta. Meleg volt, de nem vészesen 28-29 Celsisus fok, mégis kaptunk egy hibaüzenetet, hogy túl magas a külső hőmérséklet, csatlakoztassuk töltőre az autót. Megtettük, de nem segített. A hűtésért tettem néhány kört az autóval, aztán újra nekifutottam a projektnek.

%KA%Hibaüzenetek jöttek-mentek, a töltés viszont nem ment%KA% %KA%Hibaüzenetek jöttek-mentek, a töltés viszont nem ment%KA%

Hibaüzenetek jöttek-mentek, a töltés viszont nem ment

%KA%A legtöbb jel szerint egy hőmérséklet-jeladó blokkolhatja a töltést%KA%

A legtöbb jel szerint egy hőmérséklet-jeladó blokkolhatja a töltést

Előfordult többször is, hogy akár 1 kWh is belement az akkuba, ami egyébként folyadékhűtésű. Minden egyes leállás után jöttek a hibaüzenetek, de a gyújtás ráadása után kialudtak. Végül sikerült 90 százalék körülire tölteni az akkut, de ismét hibaüzenettel állt meg, és a hibajelzések már nem aludtak ki. Következett egy újabb, nagyobb hűtőkör, visszamentünk még a töltőhöz, de már esélytelen volt a sikeres töltés, hiszen a hibaüzenet nem aludt ki. Volt 165 kilométer hatótávunk a 154 kilométernyire lévő célig. Meg kellett próbálni. Az akku hűtése érdekében a korábban nem használt légkondicionálóval gurultunk Kutná Horába, a napi célig. Végül − az eco vezetést csúcsra járatva − 42 kilométernyi maradék hatótávval, kényelmesen futottunk be. A hibajelzések azonban továbbra sem aludtak ki, a tölthetőség továbbra sem állt helyre, a MyFordMobile applikáció töltési hibát (Charge Fault) jelez, a töltőcsatlakozónál az összes LED folyamatosan villog.

%KA%Ma nem tudtunk elstartolni a mezőnnyel, ugyanakkor bízunk abban, hogy a hibakódok törlésével utána eredhetünk. Az éjszakai töltési időt azonban mindenképpen buktuk%KA%

Ma nem tudtunk elstartolni a mezőnnyel, ugyanakkor bízunk abban, hogy a hibakódok törlésével utána eredhetünk. Az éjszakai töltési időt azonban mindenképpen buktuk

Most megnézzük, mit tud kezdeni a legközelebbi Ford márkaszerviz a problémával, talán a hibakódok OBD-s törlése segíthet. Villámtöltő nincs a közelben, egy Type2 csatlakozós viszont van, amiről mintegy 5 óra alatt tudom majd feltölteni az autót, ha egyáltalán lesz rá mód. A mai futam már mindenképpen elúszottnak tűnik, ahogyan a töltési hibák miatt tegnap is utolsóként sikerült végezni − több mint 10 órás teljes menetidővel, de az előttünk végzőhöz képest csupán 4 perc hátránnyal. Összesítettben azonban még mindig harmadikok vagyunk. A kérdés, hogy meddig.

Töltőpartnerünk a Schneider Electric, vezetéstechnikai partnerünk a Groupama Tanpálya.

%KA%%KA%

Tovább az eTour sorozat további cikkeihez.

Ez is érdekes lehet:
 

Még közelebb kerül egymáshoz a benzin és a gázolaj ára

Drágább ugyan a benzin, mint a gázolaj, de közelítenek egymáshoz az árak. Szerencsére a benzin...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...

Videón mutatta meg az Audi az új A8-as autonóm parkolását

Alig három hét múlva mutatkozik be a német gyártó vadonatúj zászlóshajója, az A8-as. A képek...

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen...

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...

Brutális gyorsulást ad a világ legfürgébb gokartja

Jó móka a gokartozás, főként ha komoly gyorsulás is társul hozzá. A világ legfürgébbjét egy villanymotor...

Nem csak a Renault palettája, ügyfélszerzése is komoly változáson megy át

Látványos megújuláson ment keresztül az elmúlt években a Renault palettája, ehhez pedig a márkaszalonok...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (5 db)

Qwerty írta: múlt héten
Leaf2013 írta: múlt héten

Sajnálom...

Ha nagyon nem tudnak vele mit kezdeni, és már minden mindegy, akkor egy ötlet:

esetleg egy hűvös mélygarázsban pihentetni 6-8 órát?



De remélem megoldják a problémát...


Ha egy jeladó ment tönkre viheted az északi sarkra ,akkor is melegedést fog mutatni ha úgy ragadt be.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Petya25 írta: múlt héten

Elég gagyi megoldás a júzert ezzel a hibaüzenettel az utcán hagyni, talán várja meg a telet?
Arról nem is beszélve, hogy egy folyadékhűtésű rendszer betápra kötve, tehát nem az akkut szívva, nem képes lehűteni amit kell. Ez ultragáz egy 13 milliós autónál. Érdnél csináltak utoljára ilyet Skodák ezer éve az út szélén.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: múlt héten

Visszajutunk a lovasszekerek idejébe mikor is egy Pécs- Budapest-Pécs útvonal 1 hétbe telt letudni ... :D . Még jó hogy a villanyautósok nem sietnek sehová ... elvégre minek kellene nekik 3 másodperces 100-as sprint amivel reklámozzák az elektromos gokartokat ... Azt nem írják oda hogy 150km es túrához vigyél magaddal sátrat mert jobb esetben csak másnap tudsz hazajönni vele ha az időjárás úgy gondolja és nem lesz túl meleg hozzá ...:D :D :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Leaf2013 írta: múlt héten

Sajnálom...
Ha nagyon nem tudnak vele mit kezdeni, és már minden mindegy, akkor egy ötlet:
esetleg egy hűvös mélygarázsban pihentetni 6-8 órát?

De remélem megoldják a problémát...

A válaszoláshoz belépés szükséges
gorgyizoli írta: múlt héten

Ha nem lenne ismert töltési lehetőség.
https://villanyautosok.hu/2017/03/12/elektromos-toltoallomas-az-asia-centerben/

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?


Suzuki Swift 1.0 GLX SHVS teszt

Teszten a turbós és hibrid Swift

Az alap után ezres turbósával és a Balenonál hatékonyabb hibridrendszerével vallott nálunk az új Suzuki Swift. Vajon másfél millióval drágábban is megéri?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

5 órája – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Miért van álca alatt a Volvo legújabb kombija?

Szerinted milyen kamerát cipel ez az álcázott Volvo V90?

14 órája – Sztori

Épp gyanútlanul tartottunk a reptér felé a Kia Stonic leleplezése után, amikor egyszer csak véletlenszerűen előbukkant egy álcázott Volvo V90.


Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Felnőtt az Év Autója - Peugeot 5008 menetpróba

17 órája – Újdonság

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A SUV-ok piacán fog hódítani a legnagyobb oroszlán. Lássuk, vajon ő lesz-e a kategória királya?


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.4 Ambiente ///NAVIGÁCIÓ / 3 kulcs

FORD FOCUS 1.4 Ambient...

Ár: 1.490.000 Ft

Évjárat: 2008 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CHRYSLER VOYAGER 2.5 CRD SE (7 személyes )

CHRYSLER VOYAGER 2.5 C...

Ár: 970.000 Ft

Évjárat: 2002 / 12

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN PASSAT VII Variant 2.0 CR TDI Comfortline BMT DSG

VOLKSWAGEN PASSAT VII...

Ár: 3.111.111 Ft

Évjárat: 2012 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!