MITSUBISHI ASX

(2010 - )

Pozitív


Szoros Outlander-rokonság, ami a padlólemezt, a 4WD hajtást, és az alkatrészek zömét jelenti. A márkára jellemzően jó kidolgozás, hivalkodásmentes utastér, helyenként érdekes részletmegoldással (pl. LED tetővilágítás).

Negatív


Dízelnél rövid szerviz intervallum.

Méret, kényelem, kidolgozás

Átlagosan jó minőségű anyagokból épített a belső, az összeszerelés minősége nem ad okot panaszra. A műszerfal nincs gombokkal túlzsúfolva, a kezelőszervek működtetése egyértelmű. Könnyű kényelmesen elhelyezkedni, az ülések és a kormány mozgástere elegendő. Köszönhetően az Outlander megmaradt tengelytávjának, a helykínálat minden irányban kedvező, egyedül az ülőlapok lehetnének kicsit hosszabbak, különösen hátul. A csomagtartó mérete átlagon aluli, de könnyen bővíthető, és síkpadlós felület hozható létre. Elegendő rakodóhely a személyes holmiknak, a kesztyűtartó a klímával hűthető.

Különleges felszereltség

A japánosan precíz összeszerelés gazdag tartalommal párosul már az alapmodellnél is. Az automata légkondicionáló, a tempomat, a hifi USB csatlakozója minden ASX esetén magától értetődik, de nem feláras az esőérzékelős ablaktörlő, a ködfényszóró, vagy a éppen kellemes tapintású bőrkormány és váltógomb sem.

Ajánlott motor

Akinek elegendő az átlagos dinamika, és nincs szüksége 4x4 hajtásra, nem lesz csalódott az 1.6-os, 117 lovas benzinessel, amely az AS&G start-stop elektronikával meglepően jó fogyasztást mutat fel városi használatban. Az 1.8 DI-D dízelnél kivitelfüggő az összkerékhajtás, nem vitás, ez passzol igazán az ASX karakteréhez.

Fenntartási költség

A Mitsubishik nem arról híresek, hogy a szerviz a második otthonuk, ráadásul az ASX a már kiforrott Outlander típusra épül, ami tovább javítja a róla eddig kialakult kedvező összképet.

Biztonság

Biztonságból jelesre vizsgázik az ASX, az EuroNCAP töréstesztje ötcsillagos, és alapáron kapja a 7 légzsákot, a MASTC menetstabilizálót és kipörgésgátlót, a HSA hegymeneti segédet, valamit az ESS vészfékjelzőt. Dicséretes, hogy jó eredményeket tud felmutatni a gyermek- és gyalogosvédelem területén is.

Típustörténet

Genfben bemutatásra kerül az ASX, elsőként az 1.8 DI-D dízelmotorral

Megérkezik a piacokra az 1,6 literes, MIVEC benzinmotor