SUBARU IMPREZA

(2007 - 2011)

Pozitív


Tágas utastér, jó felszereltség, igényes mechanika, jó tapadás és kanyarstabilitás az összkerékhajtású verziókban.

Negatív


Nem túl karakteres forma, sokat fogyasztó benzinmotorok, kis csomagtartó, magas vételár, nincs kombi.

Méret, kényelem, kidolgozás

Alacsony üléshelyzet, a hossz- és tengelyirányban is állítható kormánynak köszönhetően könnyű megtalálni az ideális vezetői helyzetet. Hátrafelé rossz kilátás a vastag C-oszlop miatt. Könnyű kiigazodni a műszerfalon. Még a sportülések oldaltartása sem a legjobb. Kombi már nincs. Öt- és négyajtós karosszéria 301, illetve 420 literes csomagtartóval. Az előbbi kisebb, de jobban variálható. Óriási a hátsó lábtér, de itt csak két személynek kényelmes a pad. Sok pohártartó és rekesz áll rendelkezésre. Nincs már keret nélküli ablak, így megnőtt az ajtónyílás, ami a derékszögben nyíló ajtókkal kényelmes beszállást tesz lehetővé.

Különleges felszereltség

Az anyaghasználat legfeljebb átlagos, de az összeszerelés kiváló, elpusztíthatatlannak tűnik. Gazdag felszereltség már a belépő Active szintnél is. Az automata klíma csak egyzónás, a feláras navigáció érintőképernyős.

Ajánlott motor

Modern bokszermotorok. A 107 lóerős 1.5-ös benzines összkerékhajtással szenved és sokat fogyaszt. Jól jön a széria felező, ha több nyomatékra van szükség. Sokkal harmonikusabb, de szintén sokat eszik a kétliteres, 150 lóerős benzines. Sportos vezetőknek a 230/300 lóerős WRX/ WRX STi ajánlható. Elég takarékos, csendes és nyomatékos a 150 lóerős bokszer dízel, hét litert fogyaszt.

Fenntartási költség

A Subaruk hihetetlen tartósságukról ismertek, vélhetően az új Imprezával sem lesz komoly gond. A dízelmotorról még nincsenek tapasztalatok. Három év vagy 100 ezer km a garancia.

Biztonság

Hat légzsák, blokkolásgátló, aktív fejtámla, fékasszisztens, vészfék-rásegítő széria. A kétliteres motorhoz Bosch menetstabilizáló is jár, elsőként az Imprezák történetében. Van benne Hill Holder is, így nem gurul hátra az emelkedőn.