Elmaradt forradalom

Renault Latitude

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A különc Vel Satis nem aratott egyértelmű sikert a felső-középkategóriában, a Latitude ezért populárisabb formával érkezik.

A Renault 25, majd a Safrane után gyökeres változást hajtottak végre a franciák, mert a Vel Satis kívül-belül eltért azoktól a sémáktól, amit a felső-középkategóriás modellek vásárlói korábban megszoktak, elvártak. A kockáztatásban mindig benne van a siker lehetősége, lehet jó lapot is húzni 19-re, de a Renault-nak nem jött be a számítása, a közönség nem szerette meg az amúgy kényelmes, tágas, gazdagon felszerelt modellt, és 2009-ben leállították a Vel Satis gyártását. A piac azonban diktál, így 2011-től a Renault új stratégiával tér vissza abba a szegmensbe, ahol az Audi A6, a BMW 5, illetve a Mercedes-Benz E-osztály az úr. Mivel a költségcsökkentés különösen fontos szempont a mostani, gazdasági válsággal nehezített időkben, a Latitude a Laguna és az Espace által is használt A34R jelű platformra épül, amit a francia gyár dél-koreai leányvállalata, a Samsung Motors is használ az SM5 típusához. Az autó méretei nem nőnek túl a kategórián, a teljes hosszúság 4,89, a szélesség 1,83, a magasság pedig 1,49 méter.
Konkrét műszaki információkat még nem árultak el a modellel kapcsolatban, így csak sejthető, hogy a Nissannal közös V6-os benzinmotor rajta lesz a palettán, és mivel újfent beköszöntött a turbós korszak, a Laguna GT-ből ismerős 2.0T erőforrásnak ugyancsak jó esélyei vannak. Annyit azért elárultak a franciák, hogy a Renault 25 legendás kényelmét tartották szem előtt a belső kialakításakor, és a prémium igények kielégítésére törekedve a Latitude masszírozós ülésekkel, háromzónás légkondicionálóval, valamint BOSE audio rendszerrel fogja elvarázsolni az utasokat – gyaníthatóan nem az alapfelszerelés részeként. A világpremierre idén augusztusban, a Moszkvai Autószalonon kerül sor, és Oroszországban, Ázsiában, Afrikában, Mexikóban, Törökországban, illetve Ausztráliában még ebben az évben megkezdődik a modell értékesítése. Az európai közönség ősszel, a Párizsi Autószalonon ismerkedhet meg a Renault reménységével, de az érdeklődők csak elővételi jogot kapnak, az Öreg kontinensen 2011-ben indul a Latitude forgalmazása.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?