Teszten a lágy hibrid Opel Astra kombi!
Vajon megéri a felárat a lágy hibrid hajtáslánc? Utánajártunk!
A kombik fogyatkoznak az újautó-piacon, az Astra Sports Tourer viszont itt van, és bizony szegényebb lenne nélküle a világ. Ezúttal lágy hibridként járt nálunk, mutatjuk, milyen nyomot hagyott bennünk!
Sajnos, vagy nem sajnos előítéletes világban élünk. A rövid videók korában nagyjából 5 másodperc alatt véleményt formálunk valamiről, annak ellenére, hogy bármit is tudnánk róla. De nyugi, nem kezdek hosszas filozófiai fejtegetésbe, csupán, ezek a gondolatok fogalmazódtak meg bennem, amikor visszaadtam az Opel Astra Sport Tourer kulcsait. Miért? Mert előzetesen egy unalmas célszerszámra számítottam, viszont ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna, de hogy miért, azt csak néhány bekezdéssel később fogom elárulni.
Végletekig letisztult
A tesztpéldány "karbon fekete" fényezése meg azonnal megadja az alaphangulatát, habár a végtelenül kifinomult, letisztult formaterv kevés játékosságát elrejti. Ezért a piros, vagy épp a kék fényezés sokkal jobban illik hozzá. A világítótesteket sem cicomázták túl, hozzák az Opel jelenlegi formatervének kötelező hangulatát, szóval nem ezzel fogsz kitűnni a tömegből. Ám ennek az autónak nem is ez a lényege.
Egyszerű, mégis nagyszerű utastér
Az Astra kombijánál az utastérben minden kezelőszerv funkciója elsőre egyértelmű, a legfontosabbak külön fizikai gombokat is kaptak, mégsem tűnik túlzsúfoltnak a műszerfal. Külön említést érdemel a kormány, amelynek karimavastagsága tökéletes, a műbőr bevonat tapintása kellemes, ami viszont ennél talán fontosabb, hogy a nyomógombokat üdítően logikusan elrendezve tálalták – bal oldalon a vezetéstámogatók, jobb oldalon a multimédiás gombok.
Mögötte 10 colos digitális műszeregység, ennek megjelenése remek, nincs túlzsúfolva, csak a leglényegesebb információkat adja, de természetesen bizonyos mértékig testre szabható.
Mellette a 10 colos multimédiás érintőképernyő, amely talán az Astra egyetlen gyenge pontja. Persze nem a panel képminősége, hanem a szoftver megjelenése. A menüpontokat túlságosan egymásba zsúfolták, szinte minden funkció eléréséhez legalább két koppintás szükséges, ami igencsak távol áll a komfortostól, és szerintem nem is igazán biztonságos. A jó hír viszont, hogy a klíma külön gombsort kapott az érintőpanel alatt, egyértelmű piktogramokkal.
Ezzel szemben az ülésekről nehéz lenne bármi negatívat mondani. A tesztpéldányban a hát- és ülőlapot Alcantara hatású anyaggal, illetve műbőrrel borították, az ülőlap hosszítható az első sorban, szóval az Astra utazásra termett.
A kombi kivitel erőssége a csomagtér, amely alapból 597 literes, a 40:20:40 arányban dönthető ülések lehajtásával viszont 1634 literre nő az űrtartalom. A padló alatt még akad némi tárolórész, ami az apróbb tárgyak raktározására szolgál.
Mi hajtja?
A tesztpéldányban a 145 lóerős, 230 newtonméter nyomatékot kínáló lágy hibrid hajtáslánc teljesít szolgálatot. A rendszer alapját 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor adja, amelyet a hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóba integrált 28 lóerős villanymotor tesz teljessé. Ehhez mindössze 1,5 tonnás saját tömeg társul.
Lágy hibridként persze nem tud hosszasan villannyal működni, de a rásegítés a városi forgalomban tényleg jól jön. A tesztidőszak vegyes használata során 6,7 liter/100 kilométeres fogyasztást produkált.
A menetkomfortot illetően meglepetést okozott az Astra kombi változata. Elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, viszont a lengéscsillapítást kifejezetten feszesre hangolták. Ehhez nem társítottak túlméretezett felniket – a tesztautón 17 colosak – de a hazai utakon még ezekel is elég rázós. Viszont egy jobb minőségű szerpentinen kifejezetten kellemes terelgetni, még ha nem is erre lett kitalálva. Kiválóan íven lehet tartani, a kasztni nem dülöngél, a kanyarokban kiszámíthatóan viselkedik. A kormányműről is inkább a német precizitás jut az ember eszébe, szóval itt is biztosan belenyúltak a német mérnökök a Stellantis alapba.
Mennyibe kerül?
A legolcsóbb verzió 9 950 000 forinttól vihető haza, viszont a lágy hibrid hajtás és a GS felszereltségi szint miatt 12 390 000 forint a képeken szereplő példány vételára. A márka 5 év vagy 100 ezer kilométer általános jótállást vállal.
Kinek lehet jó vétel?
A villanyos rásegítés főként azoknak érheti meg a felárat, akik többnyire városban és annak vonzáskörzetében mozognak, viszont szükségük van a tágas csomagtérre. A jobb láb észszerű használatával hosszú távon a pénztárca is hálás lehet a villanyosított hajtásláncnak, emellett az Astra kombi egy kiválóan használható, családi típus, amelyet bár minden fontosabb technikai vívmánnyal elláttak, mégsem felejtett el autó lenni.