Igazi időkapszula ez a hétüléses Saab kombi, bő 20 millió az ára

A repülőgépiparból érkező Saab üde színfoltnak számított a korabeli autóipacon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megannyi különc részletet hordoz az 56 éves kombi, az apró V motor, hátrafelé néző utolsó sor és a háromajtós felépítés is párját ritkítja.

A második világháború után lett némi szabad kapacitása a Saab repülőgépgyárnak, így az autóépítésbe fogtak (Forrás: broadarrowauctions.com)


Tömegtermék sosem lett, de mégis 65 évig futott a Saab márka, a most kalapács alá kerülő kombi gyökerei majdhogynem a kezdetekig nyúlnak vissza. A 95 1959-ben jelent meg, a vásárlóknak nagy mozgástere nem volt a karosszériát illetően, csak háromajtós kombiként gurult le a szalagról, a fuvarozók kedvéért akár lemez is kerülhetett a hátsó ablakok helyére. A modell kezdetben a 93-as típusra épült, ami pedig a 92-esre, azaz a valaha gyártott első Saab génjeit hordozta a kombi is. A hosszú gyártási idő alatt (1959-1978) sokat fejlődött a 95, az egyik fontos állomás a ralipályákon sikert arató 96 műszaki megoldásainak használata. Ennek egyik kedvező hozomány, hogy a 841 köbcentis kétütemű blokk helyett megjelent a Ford V4-ese a palettán.

A 95 hossza 4,3 méter, ennek ellenére hétüléses, bár ilyenkor nem sok hely marad a csomagoknak (Forrás: [url=https://www.broadarrowauctions.com/vehicles/am23_023/1967-saab-95-station-wagon]broadarrowauctions.com[/url])


Hirdetés
A szóban forgó bordó kombit egy kaliforniai kereskedésben vette át az első tulajdonos, ám nem csak használat, hanem állás is kijutott a Saabnak, 20 évet töltött egy raktárban. A hosszú évtizedek nem múltak el nyomtalanul, jelenlegi formáját egy átfogó felújításnak köszönheti. Az új fényezés nem Saab árnyalat, Mercedes színkód alapján keverték ki a festéket, ahogy a belsőt is Mercedes bőrrel húzták újra. Az 1967-es autót nem a 38 lóerős sorhármassal, hanem a 1,5 literes V4-es blokkal szerelték, a csúcsteljesítmény 65 lóerő.

A Saab innovatív gyártónk számított, ezen rontott valamelyest, hogy a GM családjában már sok esetben Opel technikából építkezett (Forrás: [url=https://www.broadarrowauctions.com/vehicles/am23_023/1967-saab-95-station-wagon]broadarrowauctions.com[/url])


Az előzetes becslések szerint a Saab várhatóan 40-60 ezer dollár (14-21 millió forint) közötti összegért cserélhet gazdát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?