Már itthon is kapható a 920 lóerős, konnektoros hibrid Lamborghini!
920 lóerős, ikerturbós V8-as hibrid hajtáslánccal csábít a Temerario
A Temerario – a Revuelto után – a Lamborghini High Performance Electrified Vehicle (HPEV) kínálatának második modellje, de a márka hibridizációja az Urus SE piaci debütálásával válik majd teljessé.
Vérbeli Lamborghini a Temerario, ez már az első pillantásra is egyértelmű. Az ék alakú sziluett, a "talajhoz rapadó" orr mind-mind jellegzetesen szupersportautós vonás, szóval nem okoz csalódást a látvány. Közelebbről aztán feltűnnek az apró különlegességek a formatervben. Például az, hogy a fényszórók előtt légelvezető csatornát alakítottak ki, de az új, hatszögletű nappali menetfények is egyedülálló megjelenést kölcsönöznek a Temerariónak. Ám a hatszög koncepció, mint fő formai elem több helyen is visszaköszön az autón: az oldalsó légbeömlőkön, a hátsó lámpákon és hatszögletű kipufogóvégen. Természetesen az autó oldalán díszelgő légbeömlők sem csak díszek, hiszen középmotoros a Temerario, de a komoly diffúzor is csodáslátvány az értő szemek számára.
Bent olyan, mintha egy versenyautóban és egy vadászgépben ülnénk egyszerre. Az anyaghasználatban a karbon és a bőr dominál, a formák pedig egy vadászgép kezelőpultjára emlékeztetnek. Extravagáns, vad és azonnal magával ragad. Az utas most először kapott saját, vékony és informatív kijelzőt, amelyen megjelenítheti a vezetési információkat és a jármű funkcióit. A fontos műszerek működtetéséhez analóg kapcsolók járnak, míg a szórakoztató rendszer és a navigáció érintéssel irányítható a középkonzol kijelzőjén, amely 8,4 col méretű. A vezető előtt pedig 12,3 colos digitális műszeregységlátható, amelynek grafikáját kizárólag a Temerario számára fejlesztette ki a Lamborghini a Revueltóval elindított új irányvonalat követve.
A Temerario egyébként lényegesen nagyobb belső teret kínál elődjénél, a Huracánnál. Összesen 34 milliméterrel nagyobb a fejtér és 46 milliméterrel a lábtér, miközben 4,8 fokkal javult a kilátás, ami fontos egy olyan sportautóban, ahol ennyire alacsonyan ül a sofőr. Nem kevésbé fontos, hogy akár 200 cm magas utasok számára is kényelmes helyet kínál, még bukósisakban, szóval a pályanapokon sem lesz gond elférni a magasabb termetűeknek. Ráadásul az autó orrában 112 literes tárolóhely áll rendelkezésre, ami két kézipoggyász méretű eszközt képes elnyelni, egy kis praktikumot csempészve a sportautóba. Az egyéb apróságok pedig az ülések mögötti rekeszben helyezhetők el.
A Temerario hajtáslánca is igazi ínyencség, habár nem ez a márka első plug-in hibridje. A fejlesztők által L411-nek nevezett motor a szegmens egyik legerősebb erőforrása lett. A V8-as biturbó egység a 800 lóerős csúcsteljesítményét 9000 és 9750 fordulat/perc között, a 730 Nm-es csúcsnyomatékát pedig 4000 és 7000 fordulat/perc között adja le. Ám ehhez még csatlakozik 3 villanymotor, amelyekkel együtt a rendszerteljesítmény 920 lóerőre növekedik. Ezek az elektromos motorok egyenként 15,5 kilogrammot nyomnak csupán. Viszont az elrendezés nem kevés fejtörést okozott a mérnököknek, hiszen egy szupersportautóban nem sok hely áll rendelkezésre. Az egyik elektromotort közvetlenül a V8-as biturbó erőforrással egy térbe építettek, közbenső kuplung nélkül (a motor és a duplakuplungos váltó közé). Ez a megoldás a legkisebb turbólyukat is megszünteti, ugyanis bármely tempónál azonnal 300 Nm nyomatékot biztosít. A másik két villanymotor az első tengelyen helyezkedik el, így ha szükséges, akkor mind a négy kerék hajtott lehet. Ennek köszönhető a 2,7 másodperces százas sprint is, miközben az autó végsebessége 343 k/h.
A hibrid rendszer akkumulátorcsomagjának hossza 1550 mm, magassága 301 mm, szélessége 240 mm és 3,8 kWh kapacitású, ami kb. 8 kilométeres tisztán elektromos hatótávot eredményez. Mind hagyományos konnektorról, háztartási váltóárammal, mind pedig akár 7 kW-os teljesítményű töltőoszlopról feltölthető, akár mindössze 30 perc alatt. A Temerario már itthon is elérhető, ám egy minden részletében személyre szabható sportautó lévén nincs konkrét árlistája, de a márka honlapján a konfigurátorban te is összeállíthatod a saját verziódat.