Úgy tűnik, Elon Muskot megint hazugságon kapták!
Ismét az önvezető Teslák kapcsán túlozhatott a márka első embere
Ha sofőr nélküli autókról van szó, Musk szeret erős kifejezéseket használni, még akkor is, ha a kijelentése nem feltétlenül áll szoros kapcsolatban a valósággal. Jó eséllyel most is ez történt.
Hosszas ígérgetés után, idén júniusban tényleg megjelentek az első Tesla Robotaxik, ezzel Elon Musk egyik legrégebbi terve valósult meg. Habár azt érdemes gyorsan hozzátenni, hogy nem pont úgy, ahogyan azt korábban ígérte. Austinban nagyjából egy tucat "sofőr nélküli" Model Y állt szolgálatba. Azonban a Texas államban lévő város csupán kis részén működik a rendszer, mivel ezt a részt térképezte fel előre a Tesla. Az első használók ráadásul meglepő dolgot tapasztalhattak az első útjaik során. Bár a kormány mögött senki sem ült, az utasoldali fotelban a vállalat egy-egy alkalmazottja foglal helyet, folyamatosan monitorozva, mit csinál az autó.
A frissített Model Y-okból álló flotta villanyautói Musk állítása szerint tökéletesen megegyeznek a kereskedelmi forgalomban is kapható SUV-okkal. Úgy tűnik, ebben az esetben a Tesla-vezér kissé elferdítette a valóságot. A Business Insider jelentése szerint ugyanis az amerikai vállalat létrehozott egy Halo nevű részleget, amely kissé átalakítja a Robotaxikat. A módosítás központjában a kamerák állnak. Ezek extra védelmet kapnak, valamint mindegyiket "öntisztító" funkcióval is ellátják. Külön érdekesség, hogy az említett Model Y-okban az ablaktörlő is másként működik. Csupán a szélvédő tetején lévő szenzorcsoportot tisztítja, ahogy ez az alábbi videóban is látható.
@yourevnews How the Tesla Robotaxi cleans it’s cameras. || 🎥: @Chris || #tesla #modely #robotaxi #yourevnews ♬ original sound - yourevnews
Emellett a Robotaxi Model Y SUV-ok telekommunikációs egységből is kettőt hordoznak magukkal - ezzel szemben a "polgári" verzióban csupán egy található. A második folyamatos GPS adatokat küld az adott személyautó helyzetéről a Teslának, sőt, szükség esetén a távoli vezérlést is lehetővé teszi. Utóbbi később lehet releváns, hiszen jelenleg minden autóban ül egy alkalmazott az utasoldalon. Amennyiben a Business Insider értesülései helytállóak, úgy Musk ismét füllentett a saját terméke kapcsán. Ez esetben a változtatások ráadásul érthetőek is, mivel az említett Teslákon nincsenek LiDAR szenzorok, így csak és kizárólag a kamerákra tud hagyatkozni a rendszer.
Ebben az a furcsa hogy a Tesla már januárban kiállított a Brüsszeli autüszalonon egy kormány nélküli kétajtós, kétüléses és kormánykereket nélkülöző, amúgy is meglehetősen fapados autót amit találóan Cybercab-nek neveztek. (https://egzostive.com/coolest-cars-of-the-2025-brussels-motor-show/ )
Akkor ez volt a stand fő újdonsága, mivel az Y-ből még nem érkezett meg a Juniper, a 3asból már régen az utcákon voltak, a Cybercab pedig már Párizsban is ki lett állítva.
Mondjuk szerintem is ésszerűbb egy Y-t kormánnyal automatizálni mint azonnal fejest ugrani a sofőr nélküli taxizásba…