FORD FOCUS

(2011 - 2015)

Pozitív


Ötajtós meredekhátúként, négyajtós szedánként és 490-1515 literes csomagterű kombi karosszériásként egyaránt kapható alsó-középkategóriás modell. Széles motorpalettája négyféle benzines és ugyanennyi turbódízel motort ígér.

Negatív


Kezdetben nem teljes a hazai kínálat, sok extra és néhány hajtáslánc, például a 2,0 literes, automata váltós csúcs-turbódízel egyelőre nem kapható. A német konkurensekhez mérten elfogadható vételár a korábbi Focushoz mérten nagyon magas.

Méret, kényelem, kidolgozás

Elöl-hátul jó helykínálat, minőségi anyagok, kiváló összeszerelés, modern formák. Hátul szűkös középső hely, a korábbi Focusénál szűkebb, de így is elegendő méretű, 316 literes csomagtér. Mai trend szerint elöl-hátul vaskosak a tetőoszlopok, a far nehezen érezhető, a Focushoz bizony nem árt a parkolóradar. Pakolóhelyeivel az utastér kellemesen élhető, a csomagtér bővíthetősége a négyajtósnál csenevész, ott a raktér kihasználását a szűk raktérnyílás is nehezíti.

Különleges felszereltség

Már az alapverzió is tartalmaz minden fontos kényelmi és biztonsági elemet. Az opciós ellátmányok sora rendkívül hosszú, de az igazi különlegességek, mint például a távolságtartós tempomat, vagy a városi koccanásgátló csak a legdrágább ellátmánnyal érhetők el.

Ajánlott motor

A 182 lóerős 1,6 SCTI EcoBoost motor egyértelműen a sorozat csúcsa, de ennek ellenére torkosnak alig nevezhető, fogyasztása hajszolva sem megy 10 l/100 km fölé. Aki megteheti, válasszon turbós benzines, vagy dízel motort, 6 fokozatú váltó ugyanis csak ezekhez jár.

Fenntartási költség

Nem kell tartani a turbós benzinmotoroktól sem, hiszen azok sem torkosak, a menetteljesítményt keresők nem fognak csalódni bennük, országúton, autópályán utóbbiak a takarékosabbak, nem a feltöltő nélküli benzinesek. A sokat autózóknak persze a dízelek jelentenek megoldást.

Biztonság

Ebben a kérdésben verhetetlen a Focus. 5 EuroNCAP csillag, 6 légzsák ESP minden változatban, opcióként távolságtartós tempomat, sávtartó automatika, városi koccanásgátló, fáradtság-érzékelő - kár, hogy csak az izmosabb ellátmányokhoz, és nem is túl olcsón.

Típustörténet

Bemutatkozik a harmadik generációs Focus

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre