KIA RIO
KIA RIO
(2005 - 2011)
Pozitív
Csinos forma, erős és takarékos motorok, tágas utastér, kényelmes futómű, megbízható működés, kedvező vételár, 2009-től hét év a garancia.
Negatív
Billegős futómű, nyúlós váltó, alacsony presztízs, olcsó hatású beltér, menetstabilizáló felárért sincs.
Méret, kényelem, kidolgozás
Öt- és négyajtós karosszéria. Kissé ódivatú a műszerfal, de minden a helyén van. Kemény műanyagok mindenütt, ennyi pénzért kár jobbat várni. Hosszú távon nem túl kényelmesek az első ülések, és a vékony kartámasz is használhatatlan. Sajnos a kormánynak csak a magassága állítható, és az ülés sem emelhető fel eléggé. Hátrafelé korlátozott a kilátás a vaskos tetőoszlopok miatt. A Rio az egyik legtágasabb kisautó, négy felnőtt viszonylag kényelmesen elfér benne. Szintén jónak számít az ötajtós 270 literes csomagtere, amely bővítés után már 1145 literes. A négyajtóstól viszont kevés a 390 liter, a többi lépcsős hátú kisautóé 500 liter feletti. Tárolórekesz és pohártartó bőséggel van, a négyajtósnál külön rekeszt alakítottak ki a csomagtartóban.
Különleges felszereltség
Bőségesnek nem, de azért kielégítőnek mondható az olcsóbb EX A/C felszereltség. Négy elektromos ablakemelő, központi zár, szervokormány, manuális klíma található benne, de például a tükröket kézzel kell állítani, és fedélzeti számítógép, valamint rádió sincs. A 400 ezerrel drágább EX Safety-ben néggyel több a légzsák, kettővel több a rádióelőkészítés hangszóróállománya, automatikus a klíma, elektromos a tükörállítás, és ködlámpa is van.
Ajánlott motor
Az 1,4-es, 97 lóerős benzinmotor és a 110 lóerős 1,5-ös dízel közül mindkettő ajánlható. A változó szelepvezérlésű benzines lelkes és pörgős, de lassabb a dízelnél, és két literrel többet fogyaszt. 480 ezer forint a dízelmotor felára, azonban olyan komoly menetteljesítményeket biztosít a pillekönnyű Riónak, hogy így is érdemes elgondolkodni rajta. Már alul is nagyon nyomatékos, és autópályán sem fogy ki a szuszból. Kár, hogy nem hatfokozatú a váltója.
Biztonság
Az EuroNCAP-tól négy csillagot kapott a törésteszten, ami átlagos eredmény. Frontális ütközésnél a vezető lába van veszélyben a műszerfal kiálló részei miatt, az utaskabin alig deformálódott. Alapfelszereltsége csak két légzsákot tartalmaz, az EX Safety-ben azonban már oldal- és függönylégzsákok is vannak. Széria az öt fejtámla, az állítható magasságú öv és a blokkolásgátló, menetstabilizáló elektronika azonban felárért sincs.