KIA VENGA

KIA VENGA

(2010 - )

Pozitív


Hét év garancia, tágas utas- és csomagtér, jó variálhatóság, korszerű motorok, vidám és egyedi formavilág. Jó biztonsági alapfelszereltség.

Negatív


Elég barátságtalan, komor, olcsó műanyagok. Átlagos dinamika, érzéketlen kormányzás. Nem kimondottan olcsó, és vezetni sem a legjobb.

Méret, kényelem, kidolgozás

Magasságban és mélységben is állítható a kormány bár viszonylag szűk tartományban. Az ülésmagasság-állítás vezetőoldalon minden Vengában alaptartozék. Ötletes és dizájnos a műszerfal, de olcsó anyagokból építették. Segíti a kilátást a kettéosztott A-oszlop és a magas üléspozíció. Tágas és praktikus kis egyterű, bőséges a fej- és lábtér a hátsó sorban is. Alig hosszabb egy kisautónál, de belül nagyobb a Cee'dnél is. A hátsó ülések osztottak, 13 centis sínen tologathatóak, vagy akár a padlóba lehet őket hajtogatni. Választani lehet, hogy nagy hátsó lábtérre vágyunk 314 literes csomagtartóval, vagy kell a teljes 570 liter. Többféle magasságban rögzíthető a csomagtartó padlója.

Különleges felszereltség

Hiánytalan a biztonsági felszereltség az LX alapváltozatnál is, de ennek a szerény kényelmi felszereltséggel kell megfizetni az árát, csak szervokormányt és két elektromos ablakot tud felmutatni. A 600 ezer forinttal drágább LX-ben már van távirányítós központi zár, hátsó elektromos ablakemelő, elektromos tükörállítás, automatikus klímaberendezés, riasztó, fedélzeti számítógép és USB-csatlakozós hifi is kormányvezérléssel. A legdrágább TX ezeken felül tempomatot, ülésfűtést, bluetooth kihangosítót, bőrborítású kormányt, könyöktámaszt és elsötétedő belső tükröt kínál.

Ajánlott motor

Már a 90 lóerős, pörgős 1,4-es benzines is tűrhetően mozgatja a karosszériát, ez a legolcsóbb, és viszonylag takarékos, de autópályán kevés lehet az ereje. Jó választás a 125 lóerős 1,6-os benzines is, de a legjobban mégis a nyomatékos, 1,6-os, 128 lóerős dízel illik a Vengához. A 75 lóerős 1,4-es dízel gyenge, a 90 lóerős változata harmonikusabb, bár alul lehetne erősebb. Csak a két erősebb dízel kap hatfokozatú váltót.

Fenntartási költség

A Vengára is érvényes a Kia egyedülálló, hét éves garanciája, amely 150 ezer kilométerig tart. Ennek ugyan az a feltétele, hogy mindvégig márkaszervizbe kell vinni az autót, ami megdrágítja a fenntartását. A Kiák megbízhatósága japánosan jó, nincs okunk rá, hogy a Venga tartósságában kételkedjünk. Takarékosak a motorok, különösen a feláras motorleállító rendszerrel.

Biztonság

Csak négycsillagos eredményt ért el a törésteszten, mert frontális ütközésnél az átlagosnál nagyobb veszélynek van kitéve a vezető mellkasa. Gyalogosvédelme ugyanakkor kimagaslóan jó. Majdnem hiánytalan a biztonsági felszereltsége, az alapmodellben is van blokkolásgátló, menetstabilizáló, és hat légzsák. Csak ehhez, az LX BASE-hez nem jár szériában ESP.

Típustörténet

Megjelenik a KIA Venga, egyféle, ötajtós karosszériával