LADA GRANTA

(2014 - )

Pozitív


Megfizethető árú új autó 5 év garanciával, rengeteg hellyel és akár automataváltóval, könnyen szerelhető konstrukció.

Negatív


Elavult technikára épül, nem mai konstrukció az 1,6-os motor sem, olcsó anyaghasználat, buta futómű.

Méret, kényelem, kidolgozás

Helyből nincs hiány, a Granta minden négyzetcentijét kihasználták. Csomagtartója mindkét verziónak hatalmas, a fejtér úgyszintén, vállban lehet szűk egyeseknek. Ülései puhák, tartásuk leginkább nincs, a felhasznált anyagok egyszerűek, a műanyagok ridegek.

Különleges felszereltség

Négy elektromos ablak, ülésfűtés, elektromos tükörállítás és tükörfűtés is szerepel. Távirányítós központi zárat, valamint távirányítóról nyitható csomagtartót is. Négyfokozatú bolygóműves automataváltója japán fejlesztés, jól teszi a dolgát.

Ajánlott motor

Egyféle motorral érhető el, pontosabban az 1,6-os szívó benzines kétféle változatával az erősebbik 96 lóerőssel szerelik már Norma szinten is. Pörgős, nyomatékos, régi vágású benzines motor, kézi váltóval a fogyasztása is ehhez hasonul.

Biztonság

Alapáron két légzsák, kipörgésgátló és ABS is van a fedélzeten, Lux szinten már oldallégzsákokat is kínál. Töréstesztje hazájában 4-ből 3 csillagot kapott, az Euro NCAP még nem tesztelte.

Típustörténet

A Granta alapjául szolgáló Kalina jóval korábbi technikát alkalmaz, így olyan megoldásokat találunk benne, amivel más gyártó autóinál nem találkozunk. A magas felépítés mellett jelentős hasmagasságával rosszabb földúton sem hozható zavarba, ugyanakkor magas súlypontja miatt tempós közlekedésre nem alkalmas. Az elavult technika viszont nem feltétlenül hátrány, sokan éppen azért választják Magyarországon is, mert könnyen szerelhető, alkatrészbeszerzése is megoldott. Ezt bizonyítja, hogy

végéig (egy év alatt) több mint 1000 új Ladát adtak el hazánkban.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre