RENAULT MEGANE

(2002 - 2010)

Pozitív


Egyedi forma, remek motorok – főleg a dízelek, pazar felszereltség. Passzív biztonsága kiemelkedő, hatalmas a választék használtak példányokból.

Negatív


Használtan viszonylag olcsó, ám gyakori meghibásodások főként a frissítés előtti szériánál lehetségesek. Sajnos a szép külső ára a szűk belső.

Méret, kényelem, kidolgozás

Sajnos hátul elég szűkös, de legalább a kinézetre ad a francia gyár. Jók az anyagok, és szépek is, de néhány év alatt megkopnak, elhasználódnak. Úgy tervezték, hogy öröm legyen beleülni, és egyszerű legyen használni. A mindennapokban azonban fárasztóvá válik, ha az autóval sok a gond.

Különleges felszereltség

A felszerelés lista, akár a Háború és Béke! Ha már Megane, kényeztessük magunkat a rengeteg extrával, amelyek közül néhány csak a felsőbb kategóriákra jellemző.

Ajánlott motor

Motorjaira nem lehet panasz, bár a kisebbek autópályán zajossá válnak. Az 1.6-os jól mozgatja, és akár kétliteres turbóssal is kapható. A dízelek is nagyon kifinomultak és takarékosak.

Fenntartási költség

Fogyasztása kedvező, de nem csak a kúton lesz szükség a pénztárcára: sajnos gyakran hibásodik meg – főleg az elektromos rendszer.

Biztonság

Jeles: az Euro NCAP a maximális öt csillagot ítélte oda a kiváló teljesítményért. A kicsik védelmét is jónak ítélte, de a gyalogosok biztonságán kellett volna még javítani.

Típustörténet

Modellváltás, megindul a 3/5 ajtós változatok forgalmazása

Lépcsős hátú és kombi karosszériával is kérhető, szeptemberben bemutatják a kupékabriót

Modellfrissítés

Renaultsport

Leáll a 3/5 ajtós gyártása

Leáll a kombi/4 ajtós gyártása