SUZUKI BALENO

(2016 - )

Pozitív


Kategóriájához képest nagy helykínálat, tágas csomagtér, élénk motorok, akár turbós motorral, vagy 48 voltos hibrid rendszerrel is elérhető, 1 tonna alatti önsúly.

Negatív


Szűk hátsó fejtér, olcsó anyaghasználat, egyszerű megoldások, a hibrid csak szívó motorral érhet el, 3 NCAP csillagos törésteszt az alapváltozatnál

Méret, kényelem, kidolgozás

Helykínálata kategóriájának egyik legjobbja, csomagtartója is kiemelkedő méretű. Bent leginkább a hátul ülők számára lehet szűk a fejtér, elöl kényelmes. A felhasznált anyagok sok helyen olcsó hatásúak, egyszerű a kivitelezés.

Különleges felszereltség

A mild hibrid SHVS rendszerrel szerelt Baleno tisztán villanyosan nem tud ugyan közlekedni, indulásnál viszont tud segíteni a benzines motornak, így annak fogyasztása kedvezőbben alakul. Felára sajnos elég borsos, de mindenképp jó döntés.

Ajánlott motor

Kellően jól mozgatja a szívó, a mai tempót viszont inkább a turbós motorral tudjuk követni. Csupán háromhengeres, mégis lendületes autózásra képes és a hangja is elviselhető. Kellemetlen vibráció van, de nem zavaró mértékben.

Biztonság

Az Euro NCAP-től alapváltozatában csak 3 csillagot kapott a törésteszten, viszont van ráfutásgátlója és radaros, távolságtartó tempomatja, valamint vészfékező asszisztense is.

Típustörténet

2015-ben mutatták be az iK-2 tanulmányautót az iM-4 kódnevűvel együtt. Akkor még nem tudtuk, hogy a két autó, bármennyire is furcsán és idegenül néznek ki, tulajdonképpen formára sorozatgyártásra készek. Előbbiből lett aztán a Baleno, utóbbiból pedig az extrémen újjászületett Ignis. Az új Baleno már teljes egészében az indiai Maruti gyárban készül, méretben sokat nőtt elődjéhez képest, de a jelenlegi Swifthez képest is többet nyújt. Motorkínálata egy szívó 1,2 literes négyhengeresből és egy háromhengeres, egyliteres turbós Boosterjet motorból áll. Előbbi 90, utóbbi 110 lóerős, de mindkettő ügyesen mozgatja a Balenót, mivel önsúlya 900 kilogramm alatti. A turbó nélküli motort SHVS, Suzuki Hibrid Vechile System fantázianevű mild hibrid rendszerrel is szerelik, ami egy generátort és az indítómotort is kiváltó kisebb villanymotort takar, mely indulásnál segíteni tud a motornak. Kis családoknak is elegendő lehet egy Baleno, fedélzeti számítógép és fokozatmentes CVT automataváltó is elérhető hozzá.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre