SUZUKI

A márka története

Alighanem még nem is látott automobilt Michio Suzuki, amikor Hamamatsuban 1909-ben kötőgépek gyártására megalapította a Suzuki Loom Works-t. A szépen prosperáló cég profilbővítésére már 1937-ben építettek kisautó-prototípusokat, de motorral hajtott sorozatgyártású járműre még 1952-ig kellett várni, a háború súlyos kárai után a mai székhelyén újjáépült üzem megkezdte a Suzuki kerékpár-segédmotor gyártását. Ennek hatalmas sikerén felbuzdulva a közben tőzsdére vitt cég nevét 1954-ben Suzuki Motor Co., Ltd.-re változtatták, majd a következő évben bemutatták első miniautójukat, a kéthengeres, 360 köbcentis Suzulight-ot. 1961-ben új üzemet építenek, amelyben megkezdik a Suzulight Carry miniteherautó sorozatgyártását is. A cég hatalmas fejlődésnek indul, de nem mint autógyár, hanem mint motorkerékpárok, csónakmotorok gyártója szerez nemzetközi (el)ismertséget. 1970-ben bemutatják a szintén kéthengeres, 360 köbcentis motorú, de 4×4-es hajtású Jimny mini terepjárót, mely utódaival a Suzukit a kisméretű terepjárók specialistájává teszi. A cég nagyratörő autós terveit az 1979-ben bevezetett Alto, majd az 1983-as Swift volt hivatott megvalósítani, a következő években a világ számos pontján építettek összeszerelő üzemet, kiépült az európai és amerikai autó-értékesítési hálózat.
Eközben a GM megszerezte a Suzuki 5.3%-át, majd részesedését 1998-ban 10, 2000-ben már 20%-ra növelt, de 2006-ra ismét 3%-ra csökkentett… 1991-től a Suzuki a mi autónk: megalakul a Magyar Suzuki Corp. és egy évre rá beindul az esztergomi autógyárban a Swift, majd 2000-től a Wagon R+ gyártása. Ebben az évtizedben már egyre szélesedő modellpalettájával, világszerte erőteljes terjeszkedésével már a jelentősebb autógyártók sorában említhetjük a Suzukit. 2003-ban Esztergomban megkezdődik az Ignis, majd az új Swift összeszerelése, 2006-tól pedig a Fiat-al közös SX4 is gazdagítja a kínálatot, melyet a 2008-ban bevezetett Splash és Alto hivatott naprakészen tartani. 2010-ben az esztergomi szalagokat az új Swift gyártására állították át. 2011-ben jelent meg a márka első középkategóriás modellje, a Kizashi. A japánból érkező négyajtós csakis automata váltóval, összkerékhajtással és viszonylag nagy, 2,4 literes motorral érkezik a hazai piacra.
NévSUZUKI
CsoportSuzuki
Alapítás Éve1909
CégnévSuzuki Motor Corporation
SzékhelyHamamatsu-shi, Shizuoka. japán
Első autóSuzulight; 1955
Jelmondat