DACIA

A márka története

1966-ban a Renault a román állammal közösen alapított autógyárat a majdani Renault 12-es gyártására, Uzina de Autoturisme Pitesti néven. Colibasi község mellett előbb épült fel az üzem, mint ahogyan elkészült volna a vadonatúj típus, ezért 1968-ban Dacia 1100 néven megkezdték az öregecske Renault 8 típus összeszerelését. 1969-ben végre akadálytalanul beindult a Renault 12 licence alapján a négyajtós Dacia 1300, majd 1973-tól a kombi Break gyártása. A gyár kezdetben bővítette a kínálatot, 1975-ben bemutatták a Dacia 1302 pickup változatot, 1978-ban viszont lejárt a Renault-val kötött szerződés, és ettől kezdve a Dacia független gyárként készítette a Dacia 1300 módosított változatait - igazából ekkor kezdődtek a közismert minőségi problémák. Az egyre rondább karosszériával kínált 1300-as mellett 1995-ben vezették be a Dacia Novát, az első teljes egészében román fejlesztésű, de még a hazájában sem népszerű személyautót. A technikailag padlóra került cégben az egykori alapító-partner, a Renault ismét fantáziát látott, ezért 1999-ben megvásárolta a Dacia tulajdonjogát.
Kis lépésekkel indulva, az első közös munka a francia hajtáslánccal gyártott Nova, a Dacia SuperNova volt, majd 2003-ban már erőteljes modellfrissítés eredményeként következett a Solanza, amit 2004-től az első újkori Dacia, a Logan követett. Az új korszak nyitánya a régi lezárásával járt, közel kétmillió példány után leállt az 1300-as típus szalagja. Manapság az egyik kedvenc típus a piacon az akár 7 személyes Logan MCV, és a Dacia már a kompakt SUV szegmensben is jelen van a Duster képében.
NévDACIA
CsoportRenault
Alapítás Éve1966
CégnévS.C. Automobile Dacia S.A.
SzékhelyMioveni (Pitesti) Románia
Első autóDacia 1100 (Renault 8) 1968
JelmondatElsősorban Kelet-Európa és a fejlődő országok számára kínál a márka egyszerű, megfizethető autókat alapvetően a Renault Romániai gyárának bázisán.